خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

بولوا یا تیسوت؟ مقایسه ساعت های دو برند Bulova و Tissot

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1400-02-05 ۲۰:۳۴
بولوا یا تیسوت؟ مقایسه ساعت های دو برند Bulova و Tissot

بولوا و تیسوت دو برند ساعت شناخته‌‌شده هستند که با تمرکز بر روی ابداع در حین حفظ سنن، اعتبار بسیاری برای خود آفریده‌‌اند. با یک جست‌‌و‌‌جوی ساده در کاتالوگ این دو شرکت، از زیباشناسی نمادین آن‌‌ها آگاه خواهید ‌‌شد. همچنین متوجه خواهید شد که طراحی هر دو برند تقریبا شبیه به هم است. حتی شاید برای یک فرد عادی، کاملا یکسان باشند. آیا واقعا هستند؟

این پرسشی است که امروز به آن پاسخ خواهیم داد. بولوا در برابر تیسوت، کدام یک ساعت بهتری ارائه می‌‌کند؟

تاریخچه‌‌ی بولوا

شرکت بولوا 140 سال است که دایر شده و همچنان با قدرت به کار خود ادامه می‌‌دهد. این تصدیقی است بر توانایی شرکت در وفق دادن خود با بازار. بولوا در سال 1875 توسط جوزف بولوا در نیویورک تأسیس شد. این شرکت از آن زمان تاکنون گام‌‌های بلندی را به کمک طرح‌‌های خلاقانه‌‌اش در صنعت ساعت برداشته‌‌است.

برای شروع، بولوا اولین شرکت ساعتی بود که یک خط تولید اختصاصی برای ساعت زنانه ایجاد کرد. آن‌‌ها همچنین اولین شرکتی بودند که قدرت رادیو را، با استفاده از آن به عنوان یک استراتژی بازاریابی در ایالات متحده نشان دادند.

بولوا در طی جنگ جهانی دوم یک قرارداد اختصاصی با ارتش ایالات متحده به امضا رساند. در حین آن همه آشوب، بولوا بر روی تولید ارتفاع‌‌سنج و وارمتر برای توپ‌‌خانه ایالات متحده متمرکز شد. بولوا با رونمایی از  Bulova-23 در دهه 1950 نشان داد که نباید آن‌‌ها را در صنعت ساعت دست کم گرفت. این مدل خودشارژ حرکتی و 23 جواهری است که انقلابی در این صنعت بود و برای تقریبا شکست‌‌ناپذیر بودنش با یک قاب ضدضربه و ضدآب شناخته‌‌شده است.

برند بولوا همچنین با ساعت Bulova Accutron، اولین ساعت الکترونیکی را در دهه 1960 رونمایی کرد. این ساعت ظاهری تخیلی مختص به دهه 70 را دارا بود که آن را به یکی از یگانه‌‌های زمان خودش تبدیل کرد. این سری همچنان از همان ظاهر قدیمی بهره می‌‌برد که آن را به یک ساعت الکترونیکی خواستنی برای کلکسیونرها بدل کرده‌‌است.

بولوا همچنان به ساخت تعداد بسیاری از ساعت‌‌های ظریف و زیبای میان‌‌رده ادامه می‌‌دهد. اگرچه که یک برند دارای “پرستیژ” نیست، اما بارها و بارها ثابت کرده که رقیبی جدی در صنعت ساعت است.

تاریخچه‌‌ی تیسوت

تیسوت از آنجایی‌‌که با تیم‌‌های ریسینگ بسیاری به صورت رسمی همکاری داشته‌‌است، برندی است که ترادف بالایی با وقایع ورزشی دارد. همین یک نکته به شما این ایده را می‌‌دهد که قدرت این برند در چه چیزی خلاصه می‌‌شود، دقت. از زمانی که این شرکت در سال 1853 توسط پدر و پسر چارلز فلیشن و چارلز امیل تیسوت راه‌‌اندازی شد، از یک مغازه‌‌ی کوچک خانوادگی به یک شرکت بین‌‌المللی تبدیل شده‌‌است. آن‌‌ها با سری‌‌های زنانه به عنوان اولین خط تولید، به عرصه تولید ساعت مچی پا گذاشتند. مدل‌‌های مردانه اندکی بعد از آن تولید شدند.

در دهه‌‌های 1920 و 1930 بود که محبوبیت تیسوت با بیشتر شدن علاقه مردان به ساعت‌‌های تیسوت، افزایش یافت. تیسوت به نوآوری ادامه داد اما گام چندان بلندی تا دهه 1930 برداشته نشد. تیسوت در دهه 1930 اولین ساعت مچی ضدمغناطیسی تولید انبوه به نام Tissot Antimagnetique را رونمایی کرد. پس از آن در سال 1983 بود که تیسوت به گروه سوآچ ملحق شد و بازار خود را گسترش داد. تیسوت در طی این تغییر، بیشتر تمرکز خود را بر روی خلق ساعت‌‌های خودشارژ و کرونوگراف گذاشت.

به عنوان انواع ساعت‌‌هایی که تیسوت به آن‌‌ها شهره است، آن‌‌ها ساعت‌‌های خودشارژ، مسیریاب، و کرونوگراف بسیاری را دارا هستند. شرکت تیسوت در طی زمان سابقه نیکی از خود به جای گذاشته‌‌است که تا به امروز از آن مراقبت کرده‌‌است. برای تیسوت، همه‌‌چیز در مطمئن بودن و دقت خلاصه می‌‌شود.

مقایسه ساعت‌‌های بولوا و تیسوت

اکنون بیایید تعدادی از پرفروش‌‌ترین‌‌های دو شرکت را با یکدیگر مقایسه کنیم. بولوا چه مزایایی دارد که تیسوت فاقد آن‌‌هاست، و بالعکس؟ اجازه دهید آن‌‌ها را بیابیم.

ساعت‌‌های کرونوگراف

بیایید با دسته‌‌ای از ساعت شروع کنیم که هر دو برند در آن شهرت دارند، دسته‌‌ی ساعت کرونوگراف.

ساعت ضدزنگ بولوا 96B175 Precisionist

Bulova Men’s 96B175 Precisionist

ساعت Bulova Precision که بولوا آن را با عنوان دقیق‌‌ترین ساعت دنیا تبلیغ می‌‌کند، نام نیکش را از عملکردش به دست می‌‌آورد. دقت این ساعت تا 10 ثانیه در سال است، درحالیکه دقت کوارتزهای استاندارد تا حدود 15 ثانیه در ماه است.

ویژگی کرونوگراف در این مدل بسیار پیشرفته بوده و دقت آن تا یک هزارم ثانیه است. اینکه بگوییم این مدل برای یک مشتری عادی مورد مناسبی است، دست‌‌کم گرفتن آن است. این مدل در رابطه با دیگر ویژگی‌‌ها یک غول محسوب می‌‌شود. این ساعت دارای کوارتز ژاپنی با صفحه آنالوگ در یک قاب فلزی ضدزنگ 46.5 میلیمتری می‌‌باشد.

یک شیشه معدنی ضدخش  از صفحه ساعت محافظت می‌‌کند. بند ساعت نیز از جنس استیل ضدزنگ است که زمختی آن را در کنار زیبایی‌‌شناسی ظریف آن قوت می‌‌بخشد. در بند استیل برای راحتی از قلاب تاشونده استفاده شده است. یک قفل ایمنی دکمه‌‌ای از این قلاب محافظت می‌‌کند.

مدل Precisionist از 4 صفحه جانبی بهره‌‌مند است که ممکن است برای برخی افراد گیج‌‌کننده باشد. در حقیقت بیشتر انتقادات مربوط به همین بخش است که این مدل می‌‌تواند در خوانایی اندکی چالش‌‌برانگیز باشد. البته برای کسانی که دقت و اطلاعات را ترجیح می‌‌دهند، مدل‌‌های کمی توانایی رویارویی با امکانات Bulova Precisionist را دارند.

این ساعت همچنین به نحوی طراحی شده که تا عمق 984 فوت در آب مقاوم است، بنابراین برای فعالیت‌‌های غواصی با استفاده از گاز ترکیبی مناسب است. به طور کلی، این مدل حس و حال قدرت و توانایی را در عین حفظ توجهش به جزئیات و مشمول قرار دادن تمامی ویژگی‌‌ها به بهترین نحو، به شما منتقل می‌‌کند.

ساعت تیسوت PRS-516

Tissot Men’s PRS 516 Automatic

چیزی که تمام ساعت‌‌های تیسوت از آن برخوردارند، قرابت آن‌‌ها به طراحی ورزشی است. مدل Tissot PRS 516 علاقه‌‌اش به ریسینگ را در زیبایی‌‌شناسی خود نمایان می‌‌کند. این ساعت از موتور سوئیسی به همراه صفحه آنالوگ استفاده می‌‌کند. این مدل همچنین از یک حلقه متحرک، متصل به قابی 45 میلیمتری از جنس استیل ضدزنگ بهره می‌‌برد. بند لاستیکی مقاوم و راحت، ظاهر مسابقه‌‌ای که مدل PRS 516 به دنبالش است را تکمیل می‌‌کند.

یک کریستال ضدانعکاس و ضدخش از جنس یاقوت کبود از صفحه اصلی و صفحات جانبی ساعت محافظت می‌‌کند. می‌‌دانید که این ساعت برای استفاده بیرونی طراحی شده‌‌است. این مدل همچنین تا عمق 330 فوت در آب مقاوم است، که آن را در برابر ریزش اندک آب مقاوم می‌‌سازد، اما برای غواصی مناسب نیست.

این ساعت سرسخت از موتور اتوماتیک ETA C01.211 بهره می‌‌برد که دقت بالایی به آن می‌‌بخشد. مدل موردنظر ویژگی ذخیره نیرو 46 ساعته را نیز در خود دارد. عقربه‌‌های آن دارای روکشی از مواد شب‌‌تاب برای دید بهتر در محیط‌‌های کم‌‌نور هستند. به علاوه در بند و حلقه ساعت خطوط زردی وجود دارند که خصیصه سرسختی ساعت را قوت می‌‌بخشند.

زمانی که از Tissot PRS 516 صحبت به میان می‌‌آید، دقت حرف اول را می‌‌زند؛ و آن‌‌ها تمام و کمال به این توفیق دست‌‌یافته‌‌اند. اگر به دنبال یک ساعت کرونوگراف دقیق و مطمئن هستید، تیسوت انتخاب اشتباهی نخواهد بود.

بهترین ساعت کرونوگراف – باید اعتراف کرد که انتخاب سختی است. اما براساس ویژگی‌‌ها و کیفیت کلی ساختار، برگ برنده را به Bulova Precisionist می‌‌دهیم. این مدل بی‌‌شک یک غول است. این بدان معنا نیست که مدل Tissot PRS 516 از چنین ویژگی برخوردار نیست، آن مدل هم یک غول است. اما Precisionist موفق می‌‌شود امکانات بیشتری را در خود جای دهد و این امر پیروزی را تقدیمش می‌‌کند.

ساعت‌‌های خلبانی

دسته‌‌ی دیگری از ساعت که بولوا و تیسوت در آن شناخته‌‌شده هستند، دسته ساعت خلبانی است. همانطور که از نامشان پیداست، این ساعت‌‌ها برای کمک به خلبانان در مسیریابی هوایی با دید مطلوب، در کنار نمایش اطلاعات ضروری طراحی شده‌‌اند.

ساعت کرونوگراف بولوا Special Edition Lunar Pilot

Bulova Men’s Lunar Pilot Chronograph

ساعت‌‌های خلبانی به نمایش افراطی جزئیات تا حدی که ممکن است برای استفاده‌‌کننده گیج‌‌کننده باشند، شناخته می‌‌شوند. به همین دلیل است که ما با خوشحالی از از آراستگی ساعت Bulova Special Edition Lunar Pilot شگفت‌‌زده شده‌‌ایم. در صفحه ساعت از یک پس‌‌زمینه مشکی براق به همراه رنگ ثانویه سفید جهت تفکیک بهتر جزئیات ضروری استفاده شده‌‌است. حلقه خارجی از یک صفحه دورسنج در کنار 3 صفحه جانبی با فضاسازی یکسان تشکیل شده‌‌است. مدل Lunar Pilot از یک قاب 45 میلیمتری از جنس استیل ضدزنگ استفاده کرده که با توجه به امکانات لازم برای یک ساعت خلبانی/هوانوردی، اندازه مناسبی دارد. همچنین این مدل از یک کوارتز UHF دقیق و صفحه آنالوگ بهره می‌‌برد که موجب افزایش چشمگیر دقت آن می‌‌شود. صفحه ساده و بدون درهم‌‌ریختگی این ساعت خلبانی، آن را به ساعتی ایده‌‌آل نه فقط برای هوانوردان، بلکه برای پوشش روزمره نیز تبدیل می‌‌کند. به علاوه این ساعت در آب تا عمق 164 فوت مقاوم است.

این ساعت از شیشه ضدخش از جنس یاقوت کبود بهره می‌‌برد و به‌‌طور کلی 6 عقربه دارد (با درنظر گرفتن صفحات جانبی). حتی با وجود تمامی این موارد، مدلLunar Pilot موفق می‌‌شود همه‌‌چیز را ساده و مرتب نگاه دارد. قاب استیل ضدزنگ با پرداختی به رنگ نقره‌‌ای، در کنار صفحه و بند مشکی، ظاهری منطقی و حرفه‌‌ای به این ساعت می‌‌بخشد. این ساعت از سنت برند در توانایی تحمل سفر فضایی پیروی می‌‌کند که به Bulova Lunar EVA که در عملیات آپولو 15 پوشیده شده‌‌بود بازمی‌‌گردد.

ساعت آنالوگ و دیجیتال تیسوت T-Touch Expert Pilot

Tissot T-Touch Expert Pilot

ساعتTissot T-Touch Expert Pilot  بهترین‌‌های جهان را گرفته و به عنوان یکی از بهترین ساعت‌‌های هوانوردی موجود ادغام کرده‌‌است. این ساعت با 15 عملکرد مجزا و قابلیت صفحه نمایش لمسی، سطح جدیدی از آسودگی را به صاحبش معرفی می‌‌کند. همانطور که بیان شد، مدل T-Touch امکانات زیادی همچون ارتفاع‌‌سنج و مقیاس اختلاف ارتفاع را در خود دارد. گذشته از ویژگی کرونوگراف، مدل T-Touch شامل یک قطب‌‌نما، دماسنج، فشارسنج، تقویم ابدی و تایمر معکوس نیز می‌‌باشد.

این ساعت از نور زمینه برای شرایط کم‌‌نور پشتیبانی می‌‌کند. این ساعت هیبریدی دیجیتال و آنالوگ با هدف آسودگی مطلوب و قابل اطمینان بودن طراحی شده‌‌است. نه تنها خلبان‌‌ها، بلکه طرفداران گشت‌‌و‌‌گذار نیز آن را دوست خواهند‌‌ داشت. این ساعت می‌‌توانست در لیست برترین ساعت‌‌های خلبانی زیر 500 دلار قرار بگیرد اما به دلیل تفاوت 100 دلاری با حد ذکرشده، این فرصت را از دست داد. اگر بودجه‌‌‌‌اش را دارید، انتخاب قابل ملاحظه‌‌ای خواهد بود.

بهترین ساعت خلبانی – ساعت تیسوت مدل T-Touch Expert Pilot برنده رقابت است. مشابه همان رقابتی که در دسته کرونوگراف داشتیم، این رقابت هم به امکانات ارائه شده در ساعت کشیده شد. با 15 عملکرد در دسترس، مدل T-Touch Expert Pilot بدون نگاهی به پشت سر از خط پایان گذشت.

نتیجه‌‌گیری: بولوا و تیسوت، کدام یک بهتر است؟

هر کدام از این دو برند دستی در تاریخ دارند. هر دو قدمتی بیش از یک قرن دارند که این امر نشان‌‌دهنده کیفیت ساعت‌‌های تولیدی آن‌‌هاست. با توجه موارد گفته شده، تیسوت با اختلافی اندک با توانایی در ارائه ابداع و عملکرد، پیشرو است. این به معنی عدم خلاقیت بولوا نیست. فقط اینکه بولوا بیشتر به سبک ظاهری اهمیت می‌‌دهد، درحالیکه تیسوت هم ظاهر و هم عملکرد را فراهم می‌‌آورد.

البته تمامی این‌‌ها شخصی است و از شما خواهشمندیم که همیشه با غریزه درونیتان همراه باشید. هر دو برند از برترین نام‌‌های صنعت ساعت‌‌سازی هستند، بنابراین احتمالاً با هیچ‌‌کدام ناامید نخواهید شد.

 

برچسب ها : , ,
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×