خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

ساعت بولوا، تاریخچه و بررسی برند بولوا

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-06-28 ۱۹:۱۸
ساعت بولوا، تاریخچه و بررسی برند بولوا

بولوا یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ساعت سازی آمریکاست. این برند آمریکایی در سال 1875 و در مرکز شهر نیویورک تاسیس شد.
این برند از آن زمان تا کنون تمرکز خود را بر روی ساخت ساعت‌های با دقت گذاشته است. از نظر عده‌ای از ساعت سازان، بعضی از ساعت‌های بولوا مثل ساعت‌های Accutron یا precisionist، در صنعت ساعت‌سازی آثار ماندگاری از خود به جای گذاشته‌اند. همچنین ساعت‌های بولوا در فیلم‌هایی متعددی نیز به نمایش درآمده‌اند.

شرکت بولوا، ساعت‌ شیک‌ caravelle (که در گذشته با نامcaravelle new York شناخته می‌شد)، ساعت‌‌ سوئیسی wittnauer swiss و marine star را در کارنامه‌ی خود دارد، تمام این‌ها ساعت‌هایی رسمی هستند که به امضاء و نشان این شرکت تبدیل شده‌اند. در حال حاضر شرکت بولوا و برندهای دیگری که این شرکت تولید می‌کند، تحت مالکیت شرکت ساعت‌سازی سیتیزن قرار دارند.

تاریخچه‌ی ساعت‌های بولواتاریخچه‌ی ساعت‌های بولوا

بولوا در سال 1875 وارد صنعت ساعت‌سازی شد. این شرکت کار خود را با عنوان J. Bulova آغاز کرد. بنیان گذار شرکت، جوزف بولوا نام داشت که پسری 23 ساله و مهاجری اهل بوهم بود.

این شرکت کار خود را در یک جواهرفروشی کوچک در منطقه maiden lane در جنوب منهتن آغاز کرد. این جواهرفروشی همان جایی بود که جوزف بولوا در تلاش بود تا به خواسته‌ی مادام‌العمر خود برسد. آرزوی او این بود که ” ساعت‌های با کیفیتی را با چشم‌اندازی پویا و همیشه در حال تغییر ایجاد کند.” از همان زمان، این شرکت بر اساس تلاش بی دریغ برای رسیدن به کمال هرچه بیشتر، بازده بالا، دقت، کیفیت و مهارت در ساخت ساعت‌ها، بنا شده است. در سال 1923، نام شرکت بهbulova تغییر کرد و در سال 1979 به یکی از شرکت‌های تابعه‌ی شرکت loews تبدیل شد. در ماه ژوئن سال 2008، کمپانی ژاپنی سیتیزن، بولوا را به ارزش 250 میلیون دلار خریداری کرد.

“اولین”‌های بولوا

بولوا به لطف تاریخچه‌ی طولانی‌اش، “اولین”های بسیار زیادی را در مسیر خود تجربه کرده است. این موفقیت‌ها و اتفاقات مهمی که در تاریخ شرکت بولوا اتفاق افتاده‌اند، نه تنها روی خود شرکت بلکه بر روی جامعه آمریکا نیز اثرات مهمی برجای گذاشته‌اند.
در زیر لیستی از “اولین”های بولوا آمده است.

  • ساعت‌های رومیزی و ساعت‌های boudoir

در سال 1911، بولوا ساخت ساعت‌های رومیزی و boudoir را آغاز کرد. بولوا در کنار این ساعت‌‌ها، ساعت‌های جیبی با کیفیتی را تولید می‌کرد که مشتریان بسیار زیادی هم داشتند.

  • اولین کارخانه تولید

در سال 1912 بولوا اولین کارخانه‌ی مخصوص ساعت‌سازی را در بیل سوییس راه اندازی کرد. بولوا در آن زمان تولید انبوه ساعت‌ها را به یک امر رایج تبدیل کرد. در آن زمان توانایی تولید ساعت در حجم‌های بالا امری تازه بود.

  • اولین سری از ساعت‌ مچی‌های مردانه

بولوا در سال 1919 موفق شد اولین طیف کامل از ساعت مچی‌های مردانه را به بازار عرضه کند. شرکت J. Bulova برای بازاریابی ساعت‌هایش، در اولین تبلیغات محبوب خود از تصویر یک ساعت نمادین استفاده کرد. به همین دلیل است که این ساعت‌ها در بین مردم آمریکا به خوبی شناخته شده‌اند.

  • اولین تبلیغ رادیویی

تاریخچه‌ی ساعت‌های بولوابولوا در سال 1926 با انجام اولین تبلیغات رادیویی خود، حتی در موج‌های رادیو نیز تاریخ‌ساز شد. آن‌ها این تبلیغ را به این صورت انجام دادند: ” ساعت 8:00 غروب به وقت ساعت B-U-L-O-V-A است”. این تبلیغ در رادیوی آمریکا پخش شد و به گوش میلیون‌ها نفر رسید. دو سال بعد، در سال 1928، بولوا اولین ساعت رادیویی جهان را راه اندازی کرد.

  • اولین تبلیغات تلویزیونی

در تاریخ 1 ژوئیه 1941، درست زمانی که تبلیغات تلویزیونی به تازگی مجاز اعلام شده بود، بولوا میراث خود را در یک تبلیغ تلویزیونی به نمایش درآورد و اولین تبلیغ تلویزیونی را پخش کرد. این تبلیغ کاملاً ساده بود و تصویر ساعت بولوا را بر روی نقشه‌ی ایالات متحده نشان می‌داد و شخصی در پشت تصویر با صدای بلند اعلام می‌کرد که: “آمریکا به وقت بولوا کار می‌کند”.

  • ساخت مدرسه برای جانبازان معلول

در سال 1945، پسر جوزف بولوا به نام آردی بولوا که در آن زمان رئیس هیئت مدیره بود تصمیم گرفت که مدرسه‌ی ساعت‌سازی جوزف بولوا را برای جانبازان جنگ جهانی دوم تأسیس کند تا به آن‌ها کمک کند که خودکفا شوند. این مدرسه بعدها به یک مرکز توانبخشی تبدیل شد که به افراد معلول سراسر کشور کمک می‌کرد.

  • اولین ساعت تمام الکترونیک

شرکت بولوا در سال 1953 طراحی و توسعه‌ی ساعت Accutron، که نامش از ترکیب واژه‌های “accurate” و “electronic” (به معنای دقیق و الکترونیک) ایجاد شده است را تحت نظر مهندسی به نام Max Hetzel آغاز کرد. فرایند تحقیق و توسعه‌ی این ساعت نوآورانه چند سالی طول کشید تا اینکه در 25 اکتبر 1960 اولین ساعت Accutrons بولوا به بازار عرضه شد. ساعت Accutron به جای استفاده از رقاصکی که در ساعت‌های معمولی به کار می‌رود، از یک دیاپازون 360 هرتزی استفاده می‌کرد. نیروی این دیاپازون نیز توسط یک مدار نوسان‌ساز الکترونیکی یک ترانزیستوری تأمین می شد. به همین دلیل است که این ساعت به اولین ساعت الکترونیکی دنیا تبدیل شده است. در نتیجه، به جای این که این ساعت با صدای تیک تیک کار کند، دارای صدای وزوز خفیفی بود که از ارتعاش دیاپازون ناشی می‌شد. دقت ساعت Accutron به اندازه‌ی دو ثانیه در روز بود، که البته نسبت به ساعت‌های مکانیکی آن زمان خیلی بهتر عمل می‌کرد.

  • Accutron در برنامه‌ی فضایی

ناسا در سال 1960 با توجه به دقت بالای ساعت Accutron، از شرکت بولوا درخواست کرد تا این ساعت‌ را در کامپیوترهای مربوط به برنامه‌های فضایی ناسا قرار دهد. شرکت بولوا فناوری‌های ابزارهای مختلف خود را به گونه‌ای توسعه داد تا ساعت‌هایش بتوانند در ماهواره‌های ناسا قرار بگیرند.
از آن زمان به بعد، مکانیسم زمانبندی بولوا در 46 مأموریت فضایی ایالات متحده و همچنین در ایستگاه فضایی Skylab که اولین ایستگاه فضایی ایالات متحده بود، به کار رفت.

  • اولین ساعت شخصی بر روی ماه

تمام 12 مردی که در سال 1971 در حین مأموریت آپولو 15 بر روی ماه قدم گذاشتند، ساعت‌های Omega Speedmaster که مورد تأیید ناسا بود را در دست داشتند. بنابراین این ساعت‌ها جزو املاک دولتی محسوب می‌شدند. با این حال، همانطور که در ژورنال “Apollo15 Lunar Surface” آمده است، صفحه‌ی کریستالی ساعت امگای دیوید اسکات، یعنی فرمانده مأموریت، در دومین سفرش بر روی سطح ماه از جای خود در آمد. گفته می‌شود که او برای سومین پیاده‌روی بر روی سطح ماه، از ساعت بولوای خودش استفاده کرد. این ساعت بولوا همان ساعت کرنوگراف Moon Pilot بود که اخیراً در یک مزایده با قیمت 1.625 میلیون دلار به فروش رفت.
این ساعت گرانترین شئ متعلق به یک فضانورد است که تاکنون در یک حراجی به فروش رسیده.

  • ساعت Precisionist

ساعت Precisionistشرکت بولوا در سال‌های اخیر نوع جدیدی از ساعت کوارتز را معرفی کرده است که با کریستالی با فرکانس بالاتر کار می‌کند. ساعت Precisionist در سال 2010 به بازار عرضه شد، دقت این ساعت به اندازه‌ی 10 ثانیه در سال است و عقربه‌ی ثانیه شمار آن به جای حرکت تیک تاکی معمولی، حرکت روان و یکنواختی دارد. ساعت بولوا در طول این سال‌ها در ” Air Force One” حضور داشته، به عنوان هدایای دولتی از طرف رئیس جمهور به مقامات عالی‌رتبه تقدیم شده و حتی به عنوان ساعت رسمی تیم المپیک ایالات متحده نیز انتخاب شده است.

ساعت های بولووا در کجا ساخته می شوند؟

اگرچه که بولووا یک برند آمریکایی است و دفتر مرکزی آن در نیویورک مستقر است، اما لزوماً به این معنا نیست که تمام ساعت‌های آن در داخل آمریکا تولید می‌شود. بلکه ساعتهای بولوا در ژاپن ، سوئیس و هنگ کنگ ساخته می‌شوند. این برند از یک استراتژی بین المللی جامع استفاده کرده تا بتواند موقعیت خود را در سطح جهانی ارتقاء دهد و در عین حال، یکپارچگی برند خود را حفظ کند. در واقع بولووا برای احیای نام تجاری خود حتی یکی از دفاتر مرکزی خود را در فریبورگ سوئیس افتتاح کرده است.
این دفتر اروپایی مسئول تولید و پخش ساعت‌های باکیفیت بولوا است، و به طور ویژه باید موتورهای مکانیکی اختصاصی Accu-Swiss و موتورهای باتری‌خور Precisionist و Accutron را تولید و پخش کند. با این حال، این شرکت برای توسعه‌ی محصولاتش، در هر دو دفتر مرکزی نیویورک و فریبورگ فعالیت می‌کند. از طرف دیگر، مدلهای متوسط بولوا در ژاپن تولید می‌شود و مدلهای سطح پایین و همچنین ساعت‌های Caravelle ممکن است که در ژاپن یا هنگ کنگ تولید شوند.

اعتبار ساعت‌های بولوا

بولوا که یکی از بزرگترین و با دوام‌ترین برندهای ساعت در جهان است، در صنعت خود به خوبی شناخته شده است. بولوا در طول تاریخچه‌ی ساعت‌سازی خود، بارها استانداردهایی را تعیین کرده و نوآوری‌های جدیدی را ارائه داده است که سایر ساعت سازان در تلاشند تا به آن دست پیدا کنند. بولوا در تولید ساعت های با دقت، زیبا و بادوام به شهرت عجیبی رسیده است. درست است که محصولات این شرکت از بهترین ساعت‌های دنیا شناخته می‌شوند اما این شرکت تضمین می‌کند که ساعت‌هایش با قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای در دسترس عموم قرار بگیرند. با توجه به این که شرکت بولوا ساعت‌های بسیار متنوعی را تولید کرده است، معمولاً ساعت‌های رده بالای این شرکت با ساعت‌های با کیفیتی مثل کوارتز مقایسه می‌شوند.

ساعت‌های میان رده و سطح پایین ژاپنی این شرکت، با ساعت‌های سیتیزن و سیکو مقایسه می‌شوند. با این حال همانطور که قبلاً ذکر شد، شرکت سیتیزن در سال 1979 شرکت بولوا را خریداری کرده است. با این وجود، تنها تهدیدی که برای این شرکت باقی می‌ماند، ساعت‌های تقلبی‌ای هستند که با قیمت بسیار کمتری به فروش می‌رسند.

آیا ساعت‌های بولووا از کیفیت خوبی برخوردارند؟

بررسی های انجام شده بر روی این برند نشان می‌دهد که پاسخ این سؤال مثبت است. ساعت‌های بولوا هم در ارزیابی‌های حرفه‌ای، هم از سوی مصرف‌کنندگان و هم از طرف علاقه‌مندان ساعت، دیدگاه‌ها مثبتی دریافت کرده‌اند. معمولاً اگر بخواهیم کیفیت بالا و درجه یک بودن یک محصول را مورد نقد و بررسی قرار دهیم، رای دهندگان به دو نیمه‌ی مختلف تقسیم می‌شوند. اما در نقد و بررسی‌های بولوا، به طور کلی همه‌ی افراد بر این عقیده‌اند که ساعت‌های بولوا ساعت‌های خوبی هستند.
بولوا قادر است که ساعت های زیبا خود را با یک ظاهر گران قیمت تولید کند و با این وجود، آنها را با قیمت مقرون به صرفه‌ای ارائه دهد. این همان چیزی است که ساعت‌دوستان و مشتریان بولوا را به خود جذب کرده است. ساعت های بولوا اغلب با برندهای تیسوت و موادو مقایسه می‌شوند. همانطور که در بالا ذکر شد، قیمت ساعت‌های بولوا با قیمت ساعت‌های سیکو و سیتیزن سنجیده می‌شوند.

کیفیت

وقتی صحبت از کیفیت یک محصول می‌شود، جامعه‌ نظرات مختلفی را ارائه می‌دهد. این نظرات مختلف ممکن است به خاطر ساعت‌های متنوعی که توسط بولوا تولید شده‌اند، ایجاد شوند. همانطور که قبلاً گفتیم، برخی از مدل‌های ساعت مچی بولوا در سوئیس تولید می‌شوند. این مدل ها جزو بهترین ساعت‌های بلوا هستندکه کیفیت‌شان با ساعت‌های تایمکس و فسیل مقایسه می‌شود. ساعت‌های میان‌رده و ارزان قیمتی که در هنگ کنگ و ژاپن تولید می‌شوند، معمولاً به عنوان ساعت‌های نه خوب نه بد شناخته می‌شوند. درست است که این ساعت‌ها خوب هستند، اما هیچ چیز تماشایی و چشمگیری ندارند. صرف نظر از کیفیت ساعت‌ها، ساعت‌دوستان و مشتریان به طور یکسان بر این عقیده‌اند که ساعتهای بولوا قیمت مناسبی دارند.

موتور ساعت

لوگوی بولواوقتی صحبت از موتور ساعت‌های بولووا می‌شود، عموم مردم بر این باورند که این برند در طول سال‌های فعالیتش، چندین ساعت مچی عالی را تولید کرده است. ساعت‌ Gemini از خط تولید Accutron که از موتور ETA 2892-A2 استفاده می کند، نمونه‌ای از این ساعت‌های عالی است. فناوری جالبی که این برند راه اندازی کرده، تاکنون مورد تایید بسیاری از مصرف‌کنندگان و علاقه‌مندان قرار گرفته است. یکی از این فناوری‌های جالب، موتور به کار رفته در ساعت Precisionist است که با فناوری کوارتز بسیار دقیقی کار می‌کند و عقربه‌ی ثانیه شمار آن درست مانند یک ساعت اتوماتیک، به شکل روان و یکنواخت حرکت می‌کند. با این حال، نارضایتی‌هایی درمورد موتور اتوماتیک میوتای ژاپنی وجود دارد. برخی معتقدند که این موتورهای ژاپنی هیچ مزیتی برای برند نخواهند داشت و فقط نام آن را به خطر می اندازند.

ساعت های بولووا را از کجا بخریم؟

اگر می خواهید ساعت Bulova را برای خود یا یکی از عزیزان خود خریداری کنید می‌توانید به سایت آمازون مراجعه کنید. این سایت ساعت‌های بی‌شماری را در اختیار شما قرار می دهد.

سیاست گارانتی بولووا

کلیه‌ی ساعتهای بولووا از تاریخ خرید ساعت به مدت 3 سال تحت پوشش گارانتی جهانی محدود قرار می‌گیرند. این ضمانت فقط به صاحب اصلی ساعت تعلق می‌گیرد و فقط قطعاتی را تحت پوشش قرار می‌دهد که به دلیل وجود نقص در قطعات یا با استفاده‌ی عادی، از کار افتاده باشند. همچنین این امکان وجود دارد که این شرکت، ساعت شما را با یک ساعت مشابه دیگر تعویض کند. اگر ساعت شما نیاز به تعمیر یا سرویس دارد، توصیه می‌شود که فقط به یک تکنسین واجد شرایط از نمایندگی‌های مجاز فروش بولوا یا خود شرکت بولوا مراجعه کنید. در غیر اینصورت ضمانت نامه‌ی شما لغو می‌شود.

چگونه می‌توان ساعت تقلبی بولوا را از ساعت فیک تشخیص داد؟
همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از چیزهایی که برند بولوا را تهدید می‌کند، ساعت‌های فیکی است که با نام آن‌ها تولید می‌شوند. این ساعت‌ها معمولاً در بازار سیاه خریداری می‌شوند و تقریباً شبیه به ساعت‌های اصلی هستند. اما کیفیت بسیار پایینی دارند. از آنجایی که اکثر مردم نمی‌توانند فرق بین ساعت بولوای اصل و تقلبی را متوجه شوند، برخی از فروشندگان از این فرصت سؤاستفاده می‌کنند. ساعت‌های تقلبی نسبت به ساعت‌های اصلی که در فروشگاه‌ی معتبر به فروش می‌رسند، قیمت پایین‌تری دارند و شاید با مشاهده‌ی ظاهر خوبشان تصور کنید که ساعت معتبری خریداری کرده‌اید. اما اگر یک ماه از این ساعت استفاده کنید، متوجه می‌شوید که ساعت شما مرتباً دقت خود را از دست می‌دهد، در نهایت می‌فهمید که یک ساعت تقلبی خریده‌اید. در واقع شما این ساعت را با قیمتی به مراتب بیشتر از ارزش واقعی‌اش خریداری کرده‌اید.

بنابراین، قبل از خرید ساعت‌های بولوا، به ویژه اگر به نمایندگی فروش مجاز آن دسترسی ندارید، با کمک مراحل زیر می‌توانید ببینید که آیا ساعت مورد نظرتان فیک است یا نه:

1- باید نام بولوا بر روی صفحه‌ی ساعت یا قطعات فلزی ساعت حک شده باشد. نام‌های دیگری مانندCaravelle ، Accutron و Wittenauer گاهی‌اوقات در کنار نام Bulova قرار می‌گیرند یا به جای آن نوشته می‌شوند. اگر بر روی صفحه ساعت شما عبارت ” Bulova Movement” نوشته شده باشد، این بدان معنی است که این ساعت جزو ساعت‌های بولوا حساب نمی‌شود. این ساعت‌ها “ساعت واسطه” نام دارند که از موتور بولوا استفاده می‌کنند اما این موتور در داخل یک بدنه‌ی دیگر قرار گرفته است.

2- مدل‌های جدید بولوا در پشت قاب خود دارای یک شماره سریال هستند. می‌توانید این شماره سریال را در وبسایت بولوا تایپ کنید تا ببینید که آیا این مدل جزو ساعت‌های این شرکت هست یا نه.

3- در پشت ساعت و با توجه به سال ساخت هر ساعت، یک علامت یا کد در نزدیکی پیچ تنظیم ساعت درج شده است.

4- بیشتر ساعت های بولوا دارای پیچش‌هایی به سبک هنر نو و پرداخت‌های پر رنگی به سبک آرت دکو هستند.

5- شما می‌توانید با 1-800-A-BULOVA تماس بگیرید و با نماینده‌ی آن صحبت کنید. این نماینده می‌تواند شماره سریال ساعت شما را بررسی کند. یا اگر ساعت موردنظرتان آنقدر قدیمی است که هیچ شماره سریالی ندارد، نماینده شما را به نزدیک‌ترین جواهر فروشی راهنمایی می‌کند تا اصالت ساعت در داخل جواهرفروشی مورد بررسی و تأیید قرار بگیرد.

برچسب ها :
دیدگاه شما

3 پاسخ به “ساعت بولوا، تاریخچه و بررسی برند بولوا”

  1. حسن بازرگان گفت:

    یک عدد ساعت بلوا نو وصفر کیلومتر جهت فروش دارم مایلید بخرید اصلا کار نکرده از کانادا دخترم خریده وبمن کادو داده

    • ایمان گفت:

      سلام من خریدارم لطفا با من تماس بگیرید ۰۹۱۶۷۱۹۶۲۹۷

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      برندهای رولکس، امگا، کارتیه و رادو اورجینال که دارای مدارک باشند، در لیست خرید گالری قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×