خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

اورینت یا اینویکتا، مقایسه برندهای ساعت Orient و Invicta

ادمین اشرافی
اشرافی
1400-05-23 ۱۵:۰۵
اورینت یا اینویکتا، مقایسه برندهای ساعت Orient و Invicta

ممکن است اورینت (Orient) و اینویکتا (Invicta) دو برند مختلفِ ساعت از دو نقطه‌‌ی متقابلِ جهان باشند، اما به یک اندازه در صنعت ساعت‌‌سازی شهرت دارند.همچنین هر دوِ آن‌‌ها مجموعه‌‌ی بزرگی از ساعت در فهرست خود دارند که در محدوده‌‌ی قیمت متوسط قرار می‌‌گیرد. چندین تفاوت‌‌ قابل توجه هم میان این دو برند وجود دارد، که به شما در تشخیص برند متناسب‌‌تر با سبک‌‌ و علایق‌‌تان کمک می‌‌کند. خب، بگذارید تحلیل و مقایسه خود را میان Orient و Invicta شروع کرده و تعیین کنیم که کدام ‌‌یک از این دو، ساعت‌‌های بهتری را ارائه می‌‌دهند.

تاریخچه‌‌ی Orient

تاریخچه orientدر این قسمت به تاریخچه برند Orient میپردازیم. Orient یک شرکت ساعت‌‌سازی ژاپنی است که از سال 1901 میلادی در این صنعت حضور داشته است. اورینت، با نام اولیه‌‌ی فروشگاه ساعتِ Yoshida، برگرفته از نام مؤسسِ خود، شوگورو یوشیدا (Shogoro Yoshida)، با فروش ساعت‌‌های جیبی کار خود را آغاز کرد. یک دهه بعد، نام شرکت به تولیدیِ Toyo Tokei تغییر یافت.

این تعویض نام تنها تغییری نبود که شرکت با آن مواجه شد، آن‌‌ها همچنین ساعت‌‌های مچی را در فهرست محصولات خود قرار داده و شروع به ساخت و توسعه‌‌ی ساعت‌‌های دیواری هم کردند. تا اوایل دهه‌‌ی 1930 طول کشید تا اورینت شروع به ساخت ساعت‌‌های مچی در داخل مجموعه‌‌ی خود کند. تا آن زمان، همه‌‌ی ساعت‌‌های مچی آن‌‌ها توسط سازندگان شخص ثالث ساخته می‌‌شد.

متأسفانه، اورینت هم در میان صدها شرکتی بود که در طول فروپاشی اقتصادی ژاپن، که پس از جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد، سقوط کردند. در سال 1949، اورینت درهای خود را بست. این فقط یک شکست موقت بود، با این حال، یک سال بعد آن‌‌ها دوباره ظاهر شدند، این بار با نام شرکت تاما کیکی (Tama Keiki). یک سال بعد، آن‌‌ها نام شرکت خود را به اسم فعلی‌‌اش، «شرکت ساعت‌‌سازی اورینت» تغییر دادند.

در طول سالیان، اورینت شهرت خود را به عنوان یکی از معتبر‌‌ترین شرکت‌‌های ساعت‌‌سازی ژاپنی در این صنعت بازسازی کرد. این یک صعود ثابت و یک‌‌نواخت در طول چند دهه‌‌ی آینده تا ظهور ساعت‌‌های کوارتز (Quartz) در دهه‌‌ی 70 میلادی بود، که اورینت از آن به نفع خود استفاده کرد. اورینت همچنین شهرتی به عنوان یکی از تولید‌‌کنندگان پیشرو در زمینه‌‌ی ساعت‌‌های غواصی برای خود به دست آورد.

از اوایل دهه‌‌ی 2000، اورینت تحت حمایت گروه ساعت‌‌سازی سیکو (Seiko) قرار گرفت، و تا پایان این دهه به طور کامل توسط سیکو خریداری شد. تا به امروز، اورینت کیفیت خاص خود را حفظ کرده و یکی از پرطرفدارترین برند‌‌ها برای شناگران و غواصان است.

تاریخچه‌‌ی Invicta

تاریخچه‌ی اینویکتادر این قسمت به تاریخچه برند Invicta میپردازیم. اینویکتا یکی از قدیمی‌‌ترین برند‌‌های ساعت بوده که تا به امروز همچنان هم برقرار مانده است. این شرکت فعالیت خود را در سال 1837 شروع کرده و همواره به ساخت ساعت‌‌هایی با تأکید بر برچسب قیمت مقرون به صرفه‌‌تر مشهور بوده است. این بدان معنا نیست که Invicta در کار خود از کیفیت صرف نظر می‌‌کند، این برند به ارائه‌‌ی مجموعه‌‌ی گسترده‌‌ای از ساعت‌‌های مختلف با سبک‌‌هایی برای هر نوع مناسبت شهرت دارد.
اینویکتا اعتبار خوبی در صنعت ساعت‌‌سازی برای خود به وجود آورده و حفظ کرده است. این شرکت ضربه‌‌ی قابل توجهی را در طول انقلاب ساعت کوارتز در دهه‌‌ی 70 متحمل شد، هرچند که همتای شرقی آن‌‌ در طول این دهه به سرعت از بیشتر برند‌‌های دیگر ساعت‌‌های غربی سبقت گرفت.

این دوره‌‌ی زمانی در تاریخ اینویکتا دوره‌‌ی سختی به حساب می‌‌آمد، اما آن‌‌ها تا دهه‌‌ی 90 موفق شدند بار دیگر جای خود را در بازار پیدا کنند. آن‌‌ها این کار را با تمرکز بر ارائه‌‌ی صفی فوق‌‌العاده از طرح‌‌های ساعت با قیمت‌‌های نسبتاً پایین انجام دادند. از آن زمان اینویکتا یکی از برترین جایگاه‌‌ها را در عرصه‌‌ی ساعت‌‌های میان‌‌رده تصاحب کرده و تا به امروز هم حفظ نموده است.

این روزها، اینویکتا شهرت خوبی را با انعطاف‌‌پذیری خود نسبت به امتحان طرح‌‌های جدید ساعت به دست آورده است. می‌‌توان گفت که برند اینویکتا خصوصیتی شبیه به آب جاری دارد، از این نظر که به صورت مداوم خود را با چشم‌‌انداز پیوسته در حال تغییرِ صنعت ساعت‌‌سازی تطبیق می‌‌دهد، یک ویژگی خوب و مناسب در هر نوعی از کسب و کار.

ساعت‌‌های غواصی

ساعت Orient Nami

گل سرسبد ساعت‌‌های غواصی اورینت بدون شک سری Mako از این شرکت است. حداقل چیزی که می‌‌توان درباره‌‌اش گفت این است که این جایگاه کاملاً درخور آن است، چرا که Orient Mako یک تجربه‌‌ی کامل از ساعت غواصی را با هزینه‌‌ی نسبتاً معقولی ارائه می‌‌دهد. خط موفق ساعت‌‌ Mako هم دلیل آن است که من از آشنایی با سری جدید ساعت Nami (نامیِ) این شرکت بسیارشگفت‌‌زده شدم.

Orient Nami قطعاً شایسته‌‌ی جایگاه خود به عنوان یکی از برترین ساعت‌‌های غواصی در زراد‌‌خانه‌‌ی اورینت است. می‌‌توان گفت که این ساعت با خاصیت ضد آبی تا عمق 660 فوت، که آن را برای بیشتر ورزش‌‌های آبی به جز غواصی اسکوبا مناسب کرده، کاملاً عالی و متناسب با کاربرد ساخته شده است.

پنجره‌‌ی شیشه‌‌ای از جنس کریستال معدنی به آن ماندگاری لازم برای استفاده در فضای باز را می‌‌دهد. در داخل ساعت Orient Nami یک سازوکار موتور خودکار ژاپنی وجود دارد که دقت بالایی را در رابطه با ثبت زمانی برای آن فراهم می‌‌آورد.

این ساعت غواصی جدید Orient همچنین دارای یک بِزل (قاب حلقه‌‌ایِ قرارگیرنده روی کریستال ساعت) یک طرفه است که به زیبایی درون قاب بدنه‌‌ی فولادی ضد زنگ 46 میلی‌‌متری آن جاسازی شده است. Orient Nami همچنین در 4 نوع مختلف ارائه می‌‌شود، هر کدام با جذابیت ویژه‌‌ی خود. در مجموع، این ساعت یک افزودنی فوق‌‌العاده برای فهرست ساعت‌‌های غواصی اورینت بوده و جایگزین خوبی برای خط Mako از این شرکت است.

ساعت Invicta 8928OB Pro Diver

یکی از ویژگی‌‌های Invicta 8928OB Pro Diver برچسب قیمت فوق‌‌العاده ارزان آن است. ما اینجا از یک قیمت پایه با یک ساعت غواصی محکم صحبت می‌‌کنیم. طراحی چشمگیرش جذابیت لوکسی را به آن می‌‌دهد، در حالی که ساختارش هم جایی برای شک و تردید باقی نمی‌‌گذارد.

با مقاومت تا 656 فوت در برابر آب، Invicta 8928OB Pro Diver یک رقیب جدّی‌‌ برای این بازار است، چرا که برای انجام و ماندگاری در اکثر فعالیت‌‌های آبی قابلیتی بیش از حد کافی دارد. طراحی نسبتاً لوکسی که دارد نیز به تشخیص زیبایی‌‌شناختی آن از ساعت‌‌های غواصی سنتی کمک می‌‌کند.

در داخل Pro Diver موتور خودکار Seiko NH35A با کالیبر 24 سنگ وجود دارد که به حفظ دقت آن در همه‌‌ی زمان‌‌ها کمک می‌‌کند. خیر، اینویکتا ساعت‌‌های مچی خود را به صورت داخلی (درون مجموعه خود) تولید نمی‌‌کند، اما اگر قصد دارید از کمک شخص ثالث استفاده کنید، بهتر است از یکی از کله‌‌گنده‌‌های این عرصه کمک بگیرید. این ساعت دارای قاب زیبایی از فولاد ضد زنگ با قطر 40 میلی‌‌متر است که خارج از هنجار تعیین شده توسط ساعت‌‌های غواصی معمول است. در اطراف قاب روکش شده با طلا، بِزل یک طرفه‌‌ای برای محکم‌‌کاری قرار دارد.

از آنجا که این یک ساعت غواصی است، شما می‌‌توانید انتظارِ داشتن ویژگی‌‌های استاندارد را از آن داشته باشید. عقربه‌‌ها و نشانگرها همگی دارای پوششی درخشنده هستند تا رؤیت‌‌پذیری بیشتری را حتی در محیط‌‌های کم نور به ساعت بدهند. این ساعت همچنین دارای صفحه نمایش تاریخ همراه با بزرگ‌‌نمایی است، که با نظم و زیبایی در موقعیت ساعت 3 قرار داده شده است.

بهترین ساعت غواصی

در مجموع، من شدیداً به شما توصیه می‌‌کنم که آن هزینه‌‌ی اضافه را خرج کرده و Orient Nami را بخرید. این یک ساعت غواصی مطمئن با طراحی خوب است که دارای سطح کیفیت درجه یکی‌‌ست که خاص و امضای اورینت است. ما اینجا از آنچه Invicta Pro Diver برای ارائه دارد عیب‌‌جویی نمی‌‌کنیم. اگر شما به دنبال ساعت بسیار اقتصادی تری می‌‌گردید، Invicta Pro Diver ساعت غواصی ارزنده‌‌ای‌‌ است که باید آن را هم بررسی کنید.

ساعت‌‌های رسمی

ساعت Orient Bambino Version IV

سری ساعت‌‌های Orient Bambino یکی از شیک‌‌ترین خطوط ساعت اورینت است و واقعاً آن جذابیت ساعت کلاسیک را همراه با سادگی‌‌اش در بر می‌‌گیرد. این ساعت مچی در ارتباط با اصول زیبایی‌‌شناختی رویکرد محافظه‌‌کارانه‌‌تری را در پیش گرفته، که بخش مهمی از جذابیت آن است. مطمئناً، سبک زیبا و شیک تنها ویژگی‌‌ای نیست که Bambino Version IV از آن برخوردار است.

شما همچنین می‌‌توانید Bambino IV را در 4 نوع مختلف پیدا کنید؛ آبی، قهوه‌‌ای با سایه‌‌های رزگلد، خاکستری با سایه‌‌های رزگلد، و سبز با سایه‌‌های رزگلد. هر کدام از این 4 نوع جذابیت منحصر به فردی دارد که مطمئناً طیف گسترده‌‌ای از افراد را به خود جذب می‌‌کند در حالی که سبک ظریف و برازنده‌‌ای که خط ساعت‌‌های‌‌ بامبینو به آن معروف است را هم حفظ می‌‌کند.

در درون طراحی ساده اما درخشان این ساعت یک موتور ژاپنی خودکار با محرک دستی و قابلیت توقف ثانیه‌‌شمار نهفته است. طرح کریستال گنبدی‌‌شکل استفاده شده، امضای خط ساعت Bambino است و بدون شک ویژگی زیبایی‌‌شناختی خیره کننده‌‌ای‌‌ست که در این ساعت گنجانده شده.

قطر قاب در حدود 42 میلی‌‌متر بوده و طوری طراحی شده که تا عمق 100 فوت در برابر آب مقاومت داشته باشد. این بدان معناست که Bambino IV می‌‌تواند غوطه‌‌وری کوتاه‌‌مدتی را در آب تحمل کند ولی ما استفاده از آن را در حین فعالیت‌‌های آبی توصیه نمی‌‌کنیم.

در مجموع، Orient Bambino IV یک افزودنی زیبا برای هر کلکسیون یا مجموعه‌‌ی ساعت است. طراحی مطمئن و در عین حال غیرپیچیده‌‌ی آن می‌‌تواند یک ضمیمه‌‌ی دلخواه و مطلوب برای هر لباس رسمی‌‌ای‌‌ باشد.

ساعت Invicta Specialty 17261

کاملاً برخلاف Orient Bambino، ساعت Invicta Specialty Mechanical Hand-Wind تلاش زیادی در زمینه‌‌ی طراحی دارد. اولین جنبه از Invicta Specialty که مورد توجه قرار می‌‌گیرد، سیاه و طلایی بودن آن با زیبایی صفحه‌‌ی اسکلتی (قابل رؤیت بودن موتور) است. بی‌‌تردید این یک شگفتی بزرگ برای درک است؛ حتی می‌‌توان گفت که از نظر بصری این ساعت بیش از حد خوب است. اما جاذبه‌‌اش در همین نهفته‌‌ست، طراحی مطمئن‌‌ آن با برازندگی‌‌ای که برای افراد مجلل دارد بهترین توصیف برای این ساعت خاص اینویکتا است.

موتور مکانیکی که اینجا استفاده شده عنصری ستاره‌‌ای در این ساعت است. این موتور ساعت با صفحه‌‌ی اسکلتی بیشتر متمایز و برجسته می‌‌شود، صفحه‌‌ای که عملکرد داخلی ساعتInvicta Specialty Mechanical را در نمایی کامل برای کاربر به نمایش می‌‌گذارد.

سازوکار پیچیده‌‌ی ساعت با نظم و زیبایی در قاب 45 میلی‌‌متری آن جای گرفته است. این اندازه قطعاً در قسمت مربوط به سایزهای بزرگ‌‌تر از طیف اندازه‌‌های قاب ساعت قرار گرفته، اما مکملی برای صفحه‌‌ی اسکلتی آن است. ساختار این ساعت اینویکتا همچنین آن را تا عمق 165 فوت در برابر آب مقاوم می‌‌کند، که به آن اجازه‌‌ی تاب آوردن شیرجه‌‌های کوتاه‌‌مدت در آب را می‌‌دهد.

بهترین ساعت مچی رسمی

مثل همیشه، این مقایسه سلیقه‌‌ای است. بعضی‌‌ها طراحی کلاسیک و ظریف Orient Bambino IV را ترجیح می‌‌دهند، در حالی که دیگران طراحی ماهرانه و پرجزئیاتِ ساعت Invicta Specialty Mechanical را بیشتر می‌‌پسندند. وقتی صحبت از عملکرد می‌‌شود، هر دو از نظر دقت و قابلیت اطمینان در صدر بازی خود قرار دارند. Invicta Specialty مقاومت نسبتاً بالاتری در برابر آب ارائه می‌‌دهد، اما نه خیلی بالاتر.

Orient یا Invicta، کدام بهتر است؟

از نظر کیفیت، اورینت از همه‌‌ی جوانب بهتر است. چیزی که اینویکتا ارائه می‌‌دهد برچسب قیمت ارزان‌‌تر و مجموعه‌‌ی وسیعی از طراحی‌‌های مختلف ساعت است. با این اوصاف، اگر بخواهیم مهارت‌‌های به کار رفته در این دو ساعت را با هم مقایسه کنیم، اورینت در سطح کاملاً بالاتری قرار می‌‌گیرد. با این حال لطفاً چیزی را از اینویکتا نگیرید. دلیلی وجود دارد که این شرکت توانسته این مدت طولانی را در صنعت ساعت‌‌سازی دوام بیاورد، و آن هم انعطاف‌‌پذیری درجه یک ساعت های برند اینویکتا است.

برچسب ها : , ,
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×