خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

ساعت اورینت، تاریخچه و بررسی برند Orient

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-12-17 ۱۳:۱۷
ساعت اورینت، تاریخچه و بررسی برند Orient

فناوری ساعتهای ژاپنی یکی از محبوبترینها در دنیاست. ظرافت طراحی، ماندگاری و خلاقیت روزافزون، ساعتهای مچی این کشور را به پای محصولات شرکتهای بزرگ سوئیسی رسانده‌‌‌‌است.

برخی از معروفترین برندها عبارتند از Seiko و Citizen. یک جستجوی ساده آنلاین نیز شما را به یکی از معتبرترین برندهای ساعت مچی این کشور یعنی Orient خواهد رساند.

اگر در مورد این شرکت ساعت‌‌سازی ژاپنی کنجکاوید به خواندن متن ادامه دهید. این مقاله اطلاعاتی درباره مهمترین چیزهایی که درمورد این برند لازم است بدانید، از آغاز به کار ساده‌‌ی آن گرفته تا موفقیت جهانی امروزش، در اختیارتان قرار خواهد داد. همچنین نگاهی عمیق‌‌تر به برترین مدلهای ساعت مچی این شرکت و فناوریهای زمینه‌‌ای آنها خواهیم داشت.

تاریخچه Orient

Orient در سال 1950 به عنوان شرکتی مستقل آغاز به کار کرد. همان سالی که Orient Star مشهور به بازار معرفی شد.

در حال حاضر Orient تحت مالکیت شرکت Seiko Epson است. این کمپانی الکترونیک ژاپنی به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چاپگرهای رایانه و سایر تجهیزات تصویربرداری شناخته شده‌‌است.

ماموریت این شرکت این گونه تعریف شده‌‌است :«ارائه‌‌ی ساعتهایی دست‌‌یافتنی باکیفیت بالا به همراه طراحی بادوام. میراث ما ریشه در صنعتگری، اعتبار، دقت و زیبایی دارد که محک زمان خورده‌‌است».

Orient یکی از معدود برندهای ساعت‌‌مچی است که مکانیک حرکت در خود شرکت راه‌‌اندازی می‌‌شود. در وبسایت شرکت صفحه‌‌ای هست که به این موضوع و همچنین عملکردهای کوارتز اختصاص دارد. در آن صفحه نشان داده می‌‌شود که ساعتهای مکانیکی و کوارتز چه فرقی با هم دارند و کارکرد هر یک توضیح داده شده‌‌است. برخی از سایر عناوین عبارتند از ساعتهایی که با دست کوک می‌‌شوند و انواع دارای تنظیم خودکار، و نیز مزیتهای استفاده از ساعت مکانیکی.

ساعت‌‌مچی‌‌های Orient در کجا ساخته می‌‌شوند؟

تمامی ماکنیسمهای حرکت ساعت مچی‌‌های Orient در ژاپن ساخته شده‌‌اند. وبسایت رسمی این برند به وضوح نگفته که آیا همه فرایندهای تولید -از ساخت حرکات گرفته تا چیدن قطعات- در خود کشور انجام می‌‌شود یا خیر.

طبق آن بحث البته احتمال دارد که بعضی ساعت‌‌مچی‌‌های Orient در ژاپن ساخته شده‌‌اند ولی در سایر کشورها (مثل هنگ کنگ) قطعات سرهم می‌‌شوند و تحت کنترل کیفی یک مقام ژاپنی هستند. مدل ساعتهای گران‌‌قیمت‌‌تر Orient مانند Orient Star کاملا در ژاپن تولید می‌‌شوند.

شهرت ساعت‌‌مچی Orient

Orient یکی از بهترین و معروفترین ساعت‌‌سازی‌‌ها در ژاپن است. در حال حاضر آنها شرکت تابعه‌‌ای از Seiko هستند اما به تولید حرکات ساعت خودشان ادامه داده‌‌اند که باعث شده کیفیت محصولاتشان در سطح عالی باقی بماند.

این مطلب نشانتان خواهد داد که کیفیت ساعتهای Orient چقدر بالاست. یک کلکسیونر ساعت گفته ساعت Orient Dive وی که کمتر از 200 دلار برایش خرج برداشته، به همان اندازه‌‌ی ساعت 22هزار دلاری Auddemars Piguet Royal Oak برایش ارزش دارد. یک کلکسیونر ساعت Orient هم اشاره کرده که چقدر حرکات ساعت دقیقند و با توجه به ساخت داخل بودن نسبتاً در سطح توان خرید مصرف کننده هستند.

نوع ساعت مخصوص لباس مجلسی (dress watch) یکی از مقرون به صرفه‌‌ترین ساعت‌‌مچی‌‌هاییست که فرد می‌‌تواند تهیه نماید-یکی از بهترین ساعت‌‌مچی‌‌ها که توانسته به این فهرست راه یابد نوع Bambinoست.

وقتی صحبت از برترین کیفیت و ارزشمندی ساعت ژاپنی باشد، Orient به عنوان یک برند قابل اعتماد مطرح می‌‌شود. چه ساعت مجلسی باشد چه نوع ضدآب (diver) یا هر مدلی که بتوانید با لباس روزمره خود ست کنید، این برند طیف گسترده‌‌ای از انتخاب پیش رویتان گذاشته است. در ذیل ما به بحث درباره برجسته‌‌ترین‌‌ها می‌‌پردازیم.

مجموعه‌‌های Orient

محصولات شرکت را می‌‌توان در چهار دسته تقسیم نمود: کلاسیک، Bambino، اسپرت و Orient Star؛ در مورد همه آنها بحث خواهیم داشت. درباره برخی از بهترین مدل ساعتها در این دسته‌‌بند‌‌ی‌‌ها نیز صحبت خواهیم کرد.

همچنین مدلهای Orient 3-star و Royal Orient موجودند. نوع اول در خط صادرات بوده و مورد آخر یک برند تجملی است (گرانتر از Orient Star).

Orient Classic

Orient Classic

همانطور که صفحه سایت Orient گفته «اصیل بودن این ساعتها دلیل دارد». این کلکسیون دارای مدلهایی فارغ از زمان است که هم به لباس ساده و هم رسمی می‌‌آیند. هم ظاهری بسیار براق و حرفه‌‌ای دارند که می‌‌توانید در محیط کاری استفاده کنید و هم به اندازه کافی خوش‌‌پوش هستند که بتوانید با لباس مجلسی ست کنید.

یک سری ساعت در این کلکسیون «خورشید و ماه» نام دارد که دارای تعدادی مدل است. نسخه 2 خورشید و ماه نوع قدیمی‌‌تر ولی کلاسیک است که تاکنون به عنوانن مدلی محبوب باقی مانده‌‌است (آخرین مدل این سری نوع 4 است). این ساعت همانطور که از اسمش برمی‌‌آید به کاربر فازِ فعلی ماه را هم نشان می‌‌دهد-گرچه این ویژگی همیشه ضرورتِ کاربردی ندارد- جزییاتی را ارائه داده که بی‌‌شک عالیست و ظرافت هنری به کار رفته در ساخت آن قابل تحسین است.

این مدل از فولاد ضدزنگ و بلور یاقوت کبود ساخته شده و حرکتش اتوماتیک است، صفحه 42.5 میلیمتری با اعداد رومی و تقویم روز/تاریخ و یک بند چرمی دارد.

برای افرادی که مچ کوچکتری دارند نوع ریزنقش (petite) ساعت خورشید و ماه نیز موجود است که 34 میلیمتر اندازه دارد. مدل Open Heart خورشید و ماه در ناحیه ساعت 9 یک پنجره و در پشت صفحه دریچه کوچکی برای مشاهده حرکات درون ساعت دارد.

Orient Bambino

Orient Bambino

بمبینو مجموعه‌‌ایست از ساعتهای ساده در عین حال بسیار ظریف مجلسی که مزین به ذوق هنریِ معروف Orient هستند. این ساعت یکی از مقرون به صرفه‌‌ترین انواع ساعتهای مجلسی در بازار است. همانند Orient کلاسیک، این مجموعه دارای ساعتهایی از نوع یکسان ولی در نسخه‌‌های مختلف است.

یکی از جدیدترین مدلها بمبینو نسخه 5 است که از جنس فولاد ضدزنگ در اندازه 40.5 میلی متر ساخته شده و به شیشه و صفحه جذاب گنبدی و حرکت مکانیکی عقربه مجهز است. یکی از ویژگیهای منحصربفرد این ساعت شکل عقربه‌‌هاست که دارای انحنا و به شکل برگ هستند- این اثر زیبا تفاوت چشمگیری ایجاد کرده‌‌است.

Orient بمبینو 5، نقد و بررسی‌‌های فوق العاده‌‌ای دریافت کرده‌‌است. اعداد ساعت چاپی (که یک صاحبنظر آنها را با طراحیهای Breguet مقایسه کرده)، ثانیه‌‌های نقطه‌‌چین‌‌‌‌دار و عقربه‌‌های برگی شکل مورد توجه قرار گرفته‌‌اند. سوای ظاهر کلاسیک که باعث می‌‌شود ساعت به انواع لباسها بیاید، این مدل مدام به خاطر قیمتش ستوده می‌‌گردد، بسیاری از نقد و بررسی‌‌ها این ساعت را یکی از مقرون به صرفه‌‌ترین انواع مجلسی در بازار امروز می‌‌دانند.

یکی دیگر از مدلها از کلکسیون بمبینو معروف به Small Seconds، نیز نوعیست که برای قیمت مناسب و طراحی بی‌‌نظیرش مورد تحسین قرارگرفته‌‌است. به جای داشتن یک عقربه طویل ثانیه‌‌شمار، ساعت دارای نمایشگر ثانیه کوچکی در محل ساعت 6 است که نام مدل از اینجا منشا گرفته‌‌است. این ساعت تنها مدل بمبینویی است که ارقام Arabic [در تصاویر لاتین است. مترجم] برای ساعتهای 12، 4 [3 احتمالا صحیح است. مترجم] ، 6 و 9 دارد. مشابه بمبینو نسخه 5، این مدل 40.5 میلیمتر اندازه دارد از جنس فولاد ضدزنگ ساخته شده و در رنگهای سرخ-طلایی و سفید موجود است.

Orient Sport

Orient Sport

Orient Mako USA II یکی از محبوبترین مدلها در کلکسیون گسترده‌‌ی ساعت مچی اسپرت/ضدآب است. این مدل معمولا با SKX007 از کمپانی Seiko مقایسه می‌‌شود (که بسیاری افراد آن را بهترین ساعت به نسبت قیمت از بین ساعت مچی‌‌های ضدآب می‌‌دانند). این مدل وقتی تولیش شروع شد که Orient در جامعه مجازی Reddit درمورد ساعت مچی‌‌های دلخواه نظر پرسیده بود.

Orient به پیشنهادها گوش داد و در نهایت به طراحی ساعتی رسید که اکثریت ویژگیهای درخواستی را شامل می‌‌شد؛ از جمله اتصالات محکم در بدنه ساعت و بلور یاقوت کبود. این مدل جدیدترین محصول مجموعه بوده و به کسب تحسین از سوی کاربران ومتخصصان فن ادامه می‌‌دهد- Orient این مدل را «قویترین مدل ساده و ضدآب تا به امروز» می‌‌نامد.

Mako USA II خصوصیاتش را از اولین Mako و همچنین Ray II برگرفته است. این ساعت مچی با جدیدترین فناوری حرکت مکانیکی ساخت Orient ارتقا یافته است: کالیبر F6922، که اجازه کوک کردن دستی هم می‌‌دهد. به علاوه جالب توجه است که این مدل مکانیسم توقف عقربه ثانیه‌‌شمار دارد: «یعنی وقتی در حال تنظیم ساعت هستید عقربه ثانیه‌‌شمار هم از حرکت می‌‌ایستد تا هماهنگی و دقت بالاتری فراهم آورده شود».

یک تغییر مهم حذف پین (pusher) در ساعت 2 است. Mako ii از دست پین مجزا خلاص شده است- با این مدل کاربر می‌‌تواند همه چیز را با پین تاجی (crown) واقع در ساعت 3 تنظیم کند. این نقد و بررسی به این صورت آن را مورد ستایش قرار داده: «بدنه ساعت بسیار کاراتری که هیچ جزء بیرون زده اضافی ندارد».

Orient Men’s Defender

یکی از مقرون به صرفه‌‌ترین ساعت مچی‌‌ها از مجموعه اسپرت Orient مدل Defender است که 42 میلی متر اندازه داشته و مخصوص فضاهای باز است. این مدل به عنوان «پلی بین قطعات فنی و ساعتهای اسپرت روزمره» توصیف شده‌‌است. این مدل نسخه مدرنی از ساعتهای مچی Orient است- صفحه 24 ساعته، نشانگرهای ساعت خوانا و پین تاجی با پیچش به سمت پایین. این ساعت مچی در دو مدل بند فولاد جلایافته و چرم سنگ‌‌ریزه‌‌ای موجود است.

یکی از گرانقیمت‌‌ترین مدلها از این مجموعه Orient Triton است. این مدل مطابق استانداردهای صنعتی ژاپن یا به عبارتی JIS ساعت مچی‌‌های ضدآب است (به این معنی که این مدل مناسب غواصی SCUBA به صورت تفریحی است) و بر ویژگی ضدضربه بودن بدنه ساعت تاکید دارد. مدل Orient Triton از مجموعه‌‌های ضدآب کلاسیک Orient الهام‌‌گرفته است: به عنوان مثال نشانگرهای ساعت از Ray و عقربه‌‌های فولادی جلاخورده از Pro Saturation Diver.

Orient Star

شرکت Orient Star را «سرشناس‌‌ترین و استادانه‌‌ترین مدل» برند خود می‌‌خواند. بعضی ویژگیهای اصلی این ساعتها عبارتند از ساعت گرینویچ (GMT)، نشانگرهای ذخیره انرژی، حالت اسکلتی و نیم اسکلتی و عقبگردها.

Orient Star Classic که همچنین به عنوان نسخه ارتقا یافته سری ساعتهای بمبینو محسوب می‌‌شود، یک ساعت مچی عالی برای کار و تفریح است: ساده، کاربردی و زیبا. این ساعت به واسطه بلور گنبدی منحصربفرد و پین تاجی پیازی شکلش زبانزد است، این ویژگیها ظاهر آنتیک آن را برجسته ساخته‌‌اند.

گران قیمت‌‌ترین ساعت این مجموعه مدل Orient Star World Time است. این مدل پر از خصوصیاتیست که به راحتی می‌‌توانند به یک ساعت مچی ظاهر شلوغ ببخشند (ساعت جهانی در حلقه خارجی و زیرصفحه‌‌ها)، اما Orient توانسته آنها را به شکل منظمی جای دهد. این ساعت مچی بلور یاقوت کبودی با پوشش ضد انعکاس منحصر به Orient دارد و در فولاد ضدزنگ آن فناوری Sallaz به کار رفته است (روشی که سطوح صیغلی زیبا پدید می‌‌آورد). دو گزینه برای صفحه ساعت وجود دارد: سیاه شبق یا آبی نیمه شب.

رویه ضمانت Orient

قبل از خرید لازم است درباره رویه‌‌های تعمیر و ضمانت برند آگاهی یابید. طبق وبسایت Orient «اگر مدل موردنظر در این ضمانت‌‌نامه طی استفاده معمول و خدمات ناشی از اشکالات مواد یا تولید آسیب دیده باشد» شرکت ساعت مچی معیوب را تا یکسال از زمان اصلی خرید تعمیر خواهد کرد.

Orient تصریح کرده که تحت شرایط ذیل کالا از ضمانت خارج خواهدشد: آسیب در اثر استفاده نادرست یا بی‌‌دقتی، صدمه ناشی از حریق، زمین لرزه و سایر بلایا، آسیب بدلیل تعمیر غیراصولی و یا دستکاری‌‌ها و همچنین ساعت مچی‌‌ای که برای تعمیر تحویل داده شده ولی ضمانت‌‌نامه همراهش نیست یا اطلاعات مندرج در آن اشتباه یا نامعتبر است مشمول ضمانت نخواهد شد». برای اطلاعات بیشتر می‌‌توانید رویه ضمانت را در اینجا مشاهده کنید.

ساعتهای Orient را از کجا بخریم؟

ساعت مچی‌‌های Orient را می‌‌توان از وبسایت برند خریداری کرد. علاوه بر دیدن ساعتهای طبقه بندی شده تحت مجموعه‌‌ها می‌‌توانید به راحتی ساعت موردنظرتان را با استفاده از دسته‌‌بندیهای متنوع خرید در وبسایت پیدا کنید.

به طور مثال در این صفحه بخش محصولات جدید گنجانده شده که برخی از آخرین مدلها را در آن خواهید دید و بخش حراج که شما را به صفحه ساعتهای در حال فروش می‌‌برد. اگر مایلید ببینید دیگر افراد نیز از مدل ساعتها استفاده می‌‌کنند بخشهایی وجود دارند که می‌‌توانید به جستجوی چهره‌‌های مختلف افراد در رسانه‌‌های اجتماعی بپردازید.

اگر دوست دارید ساعت مچی را از یک فروشگاه واقعی بخرید هم می‌‌توانید از این سایت شعب Orient را در سرتاسر دنیا پیدا کنید.

سپاس از خواندن این مطلب!

امیدواریم اطلاعاتی کم و بیش درباره Orient در این زمینه کسب کرده باشید. این شرکت نه تنها سازنده ساعت مچی‌‌های بادوام است بلکه در عین وفاداری به ریشه‌‌هایش به طور مستمر طراحی‌‌ها و سبک‌‌های خود را ارتقا می‌‌بخشد.

مجموعه‌‌ها بسیار گسترده هستند بنابراین اگر مایلید بیشتر درباره ساعت‌‌مچی‌‌ها بدانید پیشنهاد می‌‌کنیم یا سری به وبسایتشان بزنید یا از فروشگاه‌‌هایشان دیدن کنید تا بتوانید ساعتها را روی دستتان امتحان کنید. خواندن مطالب تالارهای گفتگویی که مورد بازدید مکرر کلکسیونرها و متخصصین هستند مانند مواردی که در فوق اشاره شد، نیز یقیناً بسیار کمک کننده خواهدبود.

دیدگاه شما

یک پاسخ به “ساعت اورینت، تاریخچه و بررسی برند Orient”

  1. erfanabolfazl950@gmail.com گفت:

    erfanabolfazl950@gmail.com
    بسیار عالی و کارآمد ،،?
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×