خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

امگا یا اوریس، مقایسه برندهای ساعت Omega و Oris

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1400-03-20 ۰۹:۴۹
امگا یا اوریس، مقایسه برندهای ساعت Omega و Oris

برندهای اوریس و امگا دو سازنده‌ی معروف ساعت‌های لوکس در بازار امروز هستند. علاقه‌مندان به دنیای ساعت، محصولات هر دو برند را جز بهترین ساعت‌هایی می‌دانند که امروزه می‌توانید داشته باشید. چون محبوبیت اوریس و امگا تقریباً در یک سطح است، معمولاً با یکدیگر مقایسه می‌شوند.

در این مقاله، ما این دو ساعت ساز مشهور و معتبر را کنار هم قرار می‌دهیم تا بفهمیم کدام یک از این برندها، برتر است. با کمک راهنمای ما در ادامه، در مورد اوریس و امگا اطلاعات بیشتری کسب کنید تا ببینید کدام مارک مناسب سبک شماست.

تاریخچه‌ی اوریس

اوریس شرکت ساعت‌سازی واقع در سوئیس است که در سال ۱۹۰۴ تاسیس شد. این شرکت تنها در عرض ده سال رشد چشمگیری داشت و تعداد کارمندان خود را در این دوره به بیش از ۳۰۰ نفر رساند. همچنین اوریس شروع به راه‌اندازی کارخانه‌های جدید کرد که موجب افزایش کلی بهره‌وری شرکت شد.

سال ۱۹۳۸، سال بزرگی برای این شرکت بود، زیرا زمانی بود که آنها با ساعت مدل Big Crown (بیگ کرون، تاج بزرگ)، رسما وارد بازار ساعت مچی شدند. کمی بیش از یک دهه بعد، اوریس ساعت اتوماتیک خود را با نام Oris Caliber 601 (اوریس کالیبر ۶۰۱) معرفی کرد که پس از عرضه به بازار، سریعاً به یکی از مدل‌های شاخص شرکت تبدیل شد.

با این وجود قرار نبود که اوریس تا ابد در مرکز توجه باقی بماند، زیرا در دهه‌ی ۷۰، فناوری موتور کوارتز در این صنعت معرفی شد. این تغییر الگو، شدیدا به اوریس ضربه زد، زیرا آنها سریعاً تحت الشعاع برندهایی مانند سیکو قرار گرفتند که رهبری انقلاب کوارتز را بر عهده داشت. اوایل دهه‌ی ۸۰ بود که اوریس موفق شد بار دیگر در بازار مورد توجه قرار گیرد. این موفقیت به دلیل‌ استقلال شرکت و بدست گرفتن مدیریت بود. سال ۱۹۹۹، اوریس با ساعتهای هوانوردی اتوماتیک BC3 تمام امتیازات را از آن خود کرد. اوریس توانست با طراحی زیبا و مدرن ساعت، همراه با دقت چشمگیر آن، به مسیر اولیه‌ی خود بازگردد.

اوریس به تازگی با تولید ساعت‌های بی‌نظیر غواصی، شهرت زیادی کسب کرده است. سیستم ایمنی چرخش ساعت، به طور ویژه برای افزایش راحتی غواصان طراحی شده است. این امر باعث شد تا ساعتهای غواصی اوریس برای افرادی که در فعالیت‌های مختلف آبی و ورزشی شرکت می‌کنند، حرف اول را بزند.

هیچ تردیدی نیست که اوریس اکنون با دهه‌های پیشین خود کاملاً متفاوت است، اما برای این تغییر مسیر، زمان زیادی صرف کرده است. امروزه اوریس یکی از معتبرترین نام‌ها در زمینه‌ی ساعت‌های غواصی و لوکس است. ساده بگوییم، آنها بهتر از قبل هستند.

تاریخچه‌ی امگا

امگا معمولاً به عنوان یک برند برتر در صنعت ساعت در نظر گرفته می‌شود. این شرکت در سال ۱۸۴۸ در سوئیس تاسیس شد. این پیشینه به خوبی نشان‌دهنده‌ی تاریخ غنی این برند است.

در طول دهه‌ی ۱۸۰۰، امگا توانست با ساخت ساعت‌‌های جیبی که کیفیت بالایی داشتند، به طور مستمر کسب اعتبار کرده و اعتماد مصرف کننده را به خود جلب کند. این شرکت تقریباً مسیر همیشگی شهرت را در صنعت تجربه کرده است.

امگا در صنعت ساعت تغییرات اساسی و انقلاب‌گونه ایجاد نکرد و در این زمينه معروف نبود. این شرکت به خاطر تکامل هنر ساعت سازی و عرضه‌ی تعدادی از نفیس‌ترین ساعت‌ها در بازار چه از لحاظ زیبایی و چه از نظر کارایی معروف بود. در سال ۱۹۳۲، آنها وقت‌نگهدار رسمی بازیهای المپیک بودند که در لس آنجلس کالیفرنیا برگزار شد و به این طریق نام خود را در تاریخ، بیش از پیش تثبیت کردند. در سال ۱۹۸۴، امگا یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های ساعت خود یعنی سیمستر (Seamaster) را معرفی کرد: این مجموعه که در ۱۰۰ سالگی این شرکت عرضه شده بود، به یکی از مدلهای اصلی این برند تبدیل شد و تا امروز همچنان از مدلهای برتر این برند محسوب می‌شود.

یکی دیگر از محصولات معروف امگا، ساعت (اسپیدمستر) Speedmaster است که در سال ۱۹۶۲ معرفی شد. این مدل ساعت به عنوان اولین ساعت ممتازی که به فضا راه پیدا کرد، از بقیه متمایز شد. والی شیرا، در هنگام ماموریت فضایی Mercury Sigma 7 (مرکوری سیگمای ۷)، این ساعت را به دست داشت.

سال ۱۹۶۹، هنگامی که باز آلدرین در هنگام فرود تاریخی‌اش به ماه ساعت امگا اسپیدمستر را بدست داشت، برند امگا بار دیگر به سرتیتر صنعت ساعت تبدیل شد. همچنین ساعت اسپیدمستر، در مأموریت نجات خدمه‌ی آپولو ۱۳، بخش جدایی ناپذیری بود که قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری برند را افزایش بخشید.

در حالی که امگا از قبل محبوبیت زیادی در بین علاقمندان به ساعت داشت، اما دهه ۹۰ شهرت اصلی برند آغاز شد. در طول دهه ۱۹۹۰، امگا به ساعت رسمی و منتخب ۰۰۷ یعنی جیمزباند تبدیل شد و دائماً در دوره پیرس برازنان، بازیگر فیلمهای جیمز باند (برای دیدن ساعتهایی که ۰۰۷ داشته کلیک کنید) مورد استفاده قرار گرفت. بدون شک، نقش ساعت امگا در فیلم، جذابیت این ساعتها را با اختلاف قابل توجهی در بازار افزایش داد. امگا یکی از معدود برندهایی است که توانست به فرهنگ پاپ و به طور کلی به تاریخ وارد شود. هر برندی در صنعت ساعت نمی‌تواند مدعی چنین موفقیت بزرگی شود و تنها امگا حق رجزخوانی را دارد.

مقایسه‌ی اوریس و امگا

اوریس و امگا هر دو به درجه‌ای از اعتلا رسیده‌اند که تعداد کمی در صنعت به آن دست یافته‌اند. با این وجود، کدام یک از این دو مارک لوکس بر دیگری برتری می‌یابد؟ برای اینکه درک بهتری داشته باشیم، دو مورد از پرفروش‌ترین محصولات آنها را انتخاب کرده و با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. با این کار می‌توانیم به نقاط ضعف و قوت هر برند پی ببریم.

ساعت های غواصی

ساعت غواصی، ساعتی است که علاوه بر سایر کاربردها، باید در هنگام فعالیت‌های مرتبط با آب، مقاومت بسیار بالایی در برابر آب داشته باشد. اوریس و امگا هر دو شهرت زیادی در این حیطه بدست آورده‌اند. کدام برند، ساعت غواصی بهتری را عرضه می‌کند؟ بیایید پاسخ را پیدا کنیم.

ساعت اتوماتیک Oris Aquis صفحه آبی

ساعت اتوماتیک Oris Aquis صفحه آبی

یکی از معروفترین محصولات در کاتالوگ اوریس، Aquis (آکوئیس) است. برای بروز رسانی این ساعت، ساختار عالی و شکل اصلی آن حفظ شده و با اضافه کردن چند ترفند به بازار ‌روانه می‌شود . آکوئیس، ساعتی فوق العاده برای غواصی است که همچنین کارایی و امکانات کلی آن از سطح بالایی برخوردار است.

کسانی که با سری آکوئیس اوریس آشنا هستند، متوجه می‌شوند که این محصول، از نظر طراحی فوق‌العاده سبک است. این طراحی گزینه‌ای عالی است، چون در کل خیلی باعث افزایش راحتی می‌شود. ساعت مجهز به صفحه‌ی زیبا و آبی و بزل یک جهته‌ی ۱۲۰ کلیک است.

ظاهر اوریس آکوئیس کاملاً محتاطانه طراحی شده است. در این مدل تجمل خاصی به چشم نمی‌خورد، چون آکوئیس بیشتر روی دقت و کارایی ساعت کار کرده است. این بدان معنا نیست که اوریس آکوئیس ساده و بی روح است، زیرا مطمئناً این طراحی منحصر بفرد اوریس، ظرافت و زیبایی را نشان می‌دهد. مقاومت اوریس آکوئیس در برابر ۳۰۰ متر آب طراحی شده است. به طور کلی، این یکی از بهترین گزینه‌های ما برای کسانی است که به دنبال ساعت غواصی لوکس هستند.

ساعت غواصی Omega Diver 300M Co-Axial Chronometer

اگر به دنبال نمونه‌ای از سبک و کیفیت بی‌عیب و نقص در محصولات امگا هستید، سیمستر دایو (Seamaster Dive 300M) دقیقاً همان چیزی است که می‌خواهید. یکی از ویژگی‌های اصلی این ساعت، ترکیب مواد تیتانیوم و سرامیک است که زیبایی آن را دو چندان می‌کند. از تیتانیوم درجه‌ی ۵ برای ساخت قسمت‌های جلو و عقب استفاده شده است. همچنین از سرامیک مشکی رنگی استفاده شده که ظاهر شیک آن را کامل می‌کند. قطر قاب در حدود ۴۴ میلی‌متر است و برای اندازه‌های مختلف دست‌، کاملاً مناسب است. این ساعت ۳۰۰ متر در برابر آب مقاومت دارد و به رفیق و همراه خوبی در اکثر فعالیتهای مرتبط با آب تبدیل شده است. پالت رنگی طلایی و آبی، از نظر ظاهری در واقع متعلق به این برند است‌. آنچه که باعث شکوه این ساعت می‌شود، استفاده از یک موتور کوکی اتوماتیک داخلی به نام امگا کالیبر ۸۸۰۶ است.

با ۳۵ جواهری که در موتور کوکی موجود است، انتظار می‌رود که Seamaster Dive 300M ساعت خیلی دقیقی باشد. همچنین، این ساعت کارایی کرونوگراف را دارد که ساعت، دقیقه و ثانیه را می‌پیماید. ذخیره انرژی Seamaster Dive 300M، ۵۵ ساعته است، بنابراین یکی از معتبرترین ساعت های غواصی لوکس است که با هزینه‌ای گزاف می‌توان آنرا خریداری کرد.

بهترین ساعت غواصی: به طور کلی، Omega Diver 300M بخاطر ساخت با کیفیت و ظاهر بسیار عالی، جایگاه خود را به عنوان یکی از ساعت‌های ممتاز غواصی و لوکس حفظ می‌کند. گرچه اوریس آکوئیس ساعت غواصی خارق‌العاده‌ایست، اما نمی‌تواند با مهارت مطلقی که امگا در ساعت‌سازی دارد، رقابت کند.

ساعت‌های اسپرت

ساعت‌های اسپرت، با دوام و شیک هستند و علاوه بر اعلام زمان، از ویژگیهای دیگری هم برخوردارند. این ساعت، بزل چرخشی دارد که دستیار خوبی در محاسبه سرعت است و همچنین سایر کاربردها مانند تاکی‌متر و کرونومتر، دزدگیر و مانیتور ضربان قلب در آن گنجانده شده ‌است. هم اوریس و هم امگا در زمینه‌ی ساعت‌های اسپرت، شهرت دارند.

ساعت Oris Audi Sports Black Dial

ساعت Oris Audi Sports Black Dial

می‌توان گفت که ساعت Oris Audi Sports، مانند ماشین اسپرت آخرین مدل است. اوریس آئودی با طراحی زیبا، اسپرت و در عین حال لوکس خود، جز متمایزترین زیورآلات است. این مجموعه دارای ویژگی‌هایی مثل بزل چرخشی دو جهته است.

در عین شیک بودن، از نظر بصری خیلی پرآوازه نیست. اوریس آئودی اسپورت با ظرافت و ماهرانه طراحی شده که قطعاً حاکی از سبک کلی برند است. درون اوریس آئودی اسپرت، از از یک موتور ۲۵ جواهری استفاده شده و صفحه نمایش آن هم آنالوگ است.

قاب آن از تیتانیوم مقاوم ساخته شده و قطر آن ۴۴ میلیمتر است. بند این ساعت محکم و راحت است و صفحه‌ی آن مجهز به بزل ثابت است. از سرامیک سیاه در ساخت بزل استفاده شده است. این ساعت همچنین دارای نشانگر تاکی‌متر است.

از آنجا که طراحی این مدل محدود است، انتظار میرود که هزینه بسیار بالایی برای حمل و نقل پرداخت کنید. همانطور که گفته شد، Oris Audi Sports، قطعه‌ای باارزش است که علاقه مندان به ساعت می‌توانند به مجموعه‌ی خود بیافزایند.

ساعت امگا Speedmaster Moonwatch Apollo 8 Dark Side of the Moon

ساعت امگا Speedmaster Moonwatch Apollo 8 Dark Side of the Moon

ساعت اسپیدمستر مون‌واچ، پیام عاشقانه‌ای به مدل قدیمی و افسانه‌ای است که بخشی از تاریخ بشر بود. این ساعت قاب ۴۴.۲۵ میلیمتری دارد و از فناوری موتور داخلی، امگا کالیبر ۱۸۶۱ استفاده می‌کند و صفحه نمایش آن هم آنالوگ است.

شیشه‌ی این ساعت هم کریستال یاقوت کبود بادوام است که ضد خش بوده و مقاومت فوق العاده‌ای دارد. از سایر ویژگی‌های آن می‌توان به بزل سرامیکی که به مقیاس تاکی‌متر مدرج است، نام برد. درباره امگا اسپیدمستر مون‌واچ چیز زیادی نمی‌توان گفت جز این که به عنوان یک شاهکار در صنعت ساعت مچی جایگاه خود را به دست می‌آورد.

بهترین ساعت اسپرت: ساعت اسپیدمستر مون‌واچ آپولو ۸، کلا در جایگاه دیگری قرار دارد. هیچ شکی در این نیست که اوریس آئودی اسپرت، باید قیمت بالایی داشته باشد، اما ساعت مچی امگا تقریباً از هر نظری از آن بالاتر است.

نتیجه گیری: کدام برند ساعت بهتری دارد؟

برندهای کمتری می‌توانند از نظر کیفیت به پای ساعتهای امگا برسند. گرچه قیمت بالای ساعتهای امگا باعث می‌شود این ساعت منحصر به دوستداران و شیفتگان ساعت باشد، اما کسانی که توانایی خرید ساعت‌های امگا را دارند، صاحب ظریف‌ترین ساعتهای موجود در بازار خواهند شد. ساعت‌ امگا یکی از برندهای ضروری در کلکسیون مجموعه‌داران است.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×