خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

ساعت اوریس، تاریخچه و بررسی برند Oris

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-11-14 ۱۶:۴۶
ساعت اوریس، تاریخچه و بررسی برند Oris

اوریس (Oris)، شرکت ساعت‌سازی سوئیسی است که به خاطر ساعت های مکانیکی‌اش معروف است و بیش از 100 سال است که فعالیت می کند. این مقاله بر روی فناوری و طراحی این ساعت‌ها تمرکز میکند و به این سوال پاسخ میدهد که آیا محصولات این برند، ساعت های خوبی هستند یا نه؟

در ادامه درباره ریشه های این برند، مدل هایی که باعث شهرت آن شده و دستاوردهای آن صحبت میکنیم. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درمورد این برند معروف سوئیسی بدست بیاورید، با ما همراه باشید.

تاریخچه اوریس

در سال 1904 دو مرد به نامهای پاول کتین و جورج کریستشن این کمپانی رو تأسیس کردند. اسم برند را از رودی در یک شهر سوئیس به نام « Hölstein» انتخاب کردند و کارخانه ساعت‌سازی «Lohner & Co » را که به تازگی بسته شده بود، خریداری کردند.

در کمتر از 10 سال، آنها یک کارخانه دیگر و کارگاهی برای مونتاژ قطعات ایجاد کرده و همینطور بزرگترین شرکت از لحاظ اشتغال‌زایی در شهر هولستین شده بودند. آنها تا سال 1929 تعداد شش کارخانه را در دست گرفتند.

تا پایان دهه 60 میلادی، به یکی از بزرگترین کارخانه‌های ساعت سازی دنیا تبدیل شده و حدود 2/1 میلیون ساعت در سال تولید می‌کردند.

همه ساعت‌های اوریس در سوئیس ساخته می‌شوند. شعبه مرکزی این کمپانی تا به امروز در همان روستای هولستین در شمال غربی کشور باقی مانده است.

آیا ساعت های اوریس خوب هستند؟

اوریس از معدود برندهای ساعت سوئیسی است که تنها ساعت‌های مکانیکی می‌سازد. ساعت‌های این برند توسط طرح قرمز موجود در عقربه مشخص می‌شوند که نماد رویکرد مکانیکی این کمپانی در ساخت است.

کمپانی وعده می‌دهد که ساعت‌ها برای استفاده‌های طولانی مدت ساخته شده‌اند چرا که از بهترین مواد در ساخت آنها استفاده شده است. از آنجا که این ساعت ها ساخت سوئیس هستند، مشتری میتواند اطمینان داشته باشد که از سخت‌ترین کنترل کیفی گذشته و در ساخت به بالاترین استانداردها پایبند هستند.

گستره قیمت ساعت‌های اوریس یکی از دلایل علاقه مردم به آن هاست. این ساعت ها نه ارزان و نه به اندازه برخی از ساعت های لوکس، گران هستند. کیفیت ساعت های اوریس کاملا با برندهایی همچون « Tag Heuer» و «Longines» قابل‌مقایسه است درحالیکه قیمت این ساعت ها به مراتب پایین‌تر است، به همین دلیل است که در بین کلکسیونرها و متخصص‌ها روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا میکند.

تقابل اوریس و Tag Heuer

یکی از برندهایی که معمولا با اوریس مقایسه میشود برند Tag Heuer است. این دو برند بیش از یک قرن فعال بوده اند و امروزه هم هنوز محبوب هستند.

این مقاله نشان میدهد که یک ساعت Tag Heuer ممکن است قیمت فروش مجدد بالاتری داشته باشد. درحالی‌که برخی از ساعت های اوریس دارای ویژگی های خاص و برجسته ای هستند. (مانند ساعت عقربه‌ای معروف این برند که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.)

به طور معمول ساعت های Tag از اوریس گران‌تر هستند، اما این بدان معنا نیست که ساعت‌های اوریس از کیفیت کمتری برخوردار هستند. هر دو با دقت زیاد و توسط متخصصان ساخته شده اند، اما عوامل دیگری نیز تاثیرگذار هستند. برای مثال، کنگره فرانسوی « LVMH Moët Hennessy » که مالک کمپانی Tag Heuer است بسیاری از اشخاص نامدار را به عنوان تصدیق و تبلیغ‌کننده در اختیار دارد، که تاثیر بسزایی بر قیمت این ساعت ها می‌گذارد.

این بحث همچنین می تواند در مورد شهرت خوب اوریس دیدگاهی به شما ارائه دهد. شیفتگان این ساعت ها قدردان قیمت مناسب و طراحی و ساخت آنها هستند.

کلکسیون های ساعت اوریس

این کلکسیون ها به چهار دسته اصلی غواصی، رسمی، خلبانی و اسپرت تقسیم میشوند. در ادامه نگاهی دقیق به بهترین نمونه‌های هر یک از این کلکسیون‌ها می‌اندازیم.

کلکسیون دایو اوریس

Oris Aquis

Oris Aquis

اوریس دارای طیف گسترده ای از ساعتهای دایو (غواصی) در سه دسته «اوریس Aquis»، «اوریس Divers» و «اوریسProdiver» است.

یکی از ساعتهای سری اوریس Aquis، نسخه محدود ساعت Oceans Project است که بر اساس نسخه کلاسیکی با همین نام ساخته شده است. کمپانی امیدوار است که با معرفی این سری جدید آگاهی عمومی را نسبت به خطری که اقیانوس ها را تهدید میکند افزایش دهد. این شرکت قول داده است که این مدل « به طور مستقیم از فعالیت های کاشت مرجان reef retoration، که یک سازمان غیر اتفاعی استرالیایی است، حمایت میکند.»

این ساعت از جنس استیل ضدزنگ (5/43 میلی متر) دارای یک صفحه آبی چشمگیر، یک روزنگار دایره‌ای شکل و یک حاشیه چرخان یک جهته است. ساعت تا عمق 300 متر در برابر آب مقاوم است و تنها 2000 نسخه از آن موجود است.

سری Aquis شامل نسخه‌ها و ویژگی‌های متنوعی است ( برای مثال کرنوگراف، ثانیه‌شمار کوچک، انواع بندهای مختلف) مدل اوریس Aquis GMT Date یکی دیگر از مدل های برجسته این سری است که در نمایشگاه تجاری Baselworld در سال 2019 معرفی شد. این یک ساعت 5/43 میلی متری با سه منطقه زمانی و عقربه نوک زردی برای منطقه زمانی دوم است. پس زمینه این ساعت به رنگ آبی آسمانی و عقربه‌های آن شبرنگ هستند. این مدل توسط کالیبر اوریس 798 تأمین میشود و تا 38 ساعت ذخیره انرژی دارد.

سری Aquis همچنین دارای نسخه کرونوگراف با یک قاب استیل ضد زنگ و یک بند لاستیکی است. این نیز 5/45 میلی متر است و دارای یک حلقه چرخشی یک جهته با خاتم‌کاری جذاب سرامیکی مشکی در بالا است. مجموعه کامل Aquis را اینجا ببینید.

Oris Divers

Oris Divers

سری دایو این کمپانی از دهه 1960 موجود بوده و مدل های جدید، ترکیبی از ظرافت و اصالت این برند به همراه فناوری‌های نو هستند.

می‌توانید از میان چندین مدل (همه آنها در اینجا قابل دسترسی هستند) با طرح ها و فن آوری های مختلف انتخاب کنید؛ مانند اوریس Divers Sixty Five که نسخه اصلاح شده ساعتی از همین سری است که در دهه 1960 عرضه شد. این ساعت 40 میلی متری، ساخته شده از استیل ضدزنگ و ضدخوردگی است، یک ساعت مجلسی و رسمی عالی که می توانید از آن در فعالیت های آبی مانند شنا یا غواصی نیز استفاده کنید. (این ساعت تا عمق 100 متری آب دوام می‌آورد.) این ساعت یک کریستال یاقوت کبود ضدخش و یک پوشش ضد انعکاس دارد که ساعت را حتی در زیر آب نیز خوانا نگه می‌دارد.

اوریس Divers Sixty-Five Chronograph یک ساعت به سبک اصیل است که از استیل ضدزنگ ساخته شده و دارای یک کریستال یاقوت کبود با روکش ضد انعکاس در داخل، یک بند چرمی و یک حاشیه برنز است. این یکی در 43 میلی متر کمی بزرگتر به نظر میرسد و تا 100 متر عمق در برابر آب مقاوم است.

یکی از ساعت های قابل توجه این مجموعه نسخه اوریسMovember است که نمونه‌ای دیگر از تلاش های این شرکت برای همکاری با گروه‌هایی در مسیری خوب است. این نسخه حاصل همکاری با گروه سلامت مردان Movember Foundation برای تغییر آن به سمت کمپین بهتر است. دارای بند چرمی براق و یک بند اضافی ناتو با سگک و ابزار تعویض است.

اوریس ProDiver

آخرین نمونه از کلکسیون دایو این برند، اوریسProDiver، دارای سیستم قفل حاشیه RSS با اختراع ثبت شده توسط اوریس است. اگر از ساعت در فعالیت های جدی غواصی استفاده می‌کنید، این دقیقا همان چیزی است که شما به آن احتیاج دارید زیرا که تا عمق 1000 متری ضدآب است.

سه مدل در این کلکسیون وجود دارد: ProDiver GMT که دارای پوشش تیتانیوم(یعنی بسیار سبک‌تر از فولاد ضدزنگ است) یک بند لاستیکی، و یک شیر خروج اتوماتیک گاز هلیوم است.

مدل ProDiver chronograph نیز دارای پوشش تیتانیوم 51 میلی متری است که نوآوری در این برند را برجسته می کند – سیستم ایمنی چرخشی، که به گفته این شرکت ایمن ترین سیستم موجود است.

کلسکیون رسمی اوریس

اوریس Artelier

Oris Divers

زیرمجموعه کلسکیون ساعت‌های رسمی این برند، اوریس Artelier قرار دارد که بر روی کالیبرهای شرکت که ساخته خودشان است تمرکز دارد.

در این مجموعه ساعت‌های متنوعی وجود دارد و قادر خواهید بود از بین بسیاری از فناوری و طراحی‌های مختلف انتخاب کنید: نوارهای فولادی ضد زنگ و چرم، الماس، کرونومتر، سبک اسکلت و غیره.

یکی از ساعت‌های این مجموعه که نظرات بسیار خوبی را به دست آورده، اوریسCaliber 113 است (که قبل از آن Calibres 110 ، 111 ، 112 قرار دارند)، چهارمین نمونه از ساعت های این برند که دارای موتورهای توسعه یافته ساخته خود شرکت هستند. مجموعه کامل Artelier را اینجا ببینید.

در همین مجموعه، اوریس Classic Date قرار دارد. ساعتی ساده و در عین حال شیک، با شماره و شاخص‌های حکاکی شده، صفحه پس‌زمینه آبی و یک قاب فولادی ضد زنگ سه تکه. با 28.50 میلی متر، این ساعت بر روی مچ های کوچک و بزرگ بسیار عالی به نظر می رسد.

کلکسیون خلبانی

اوریس دارای مجموعه چشمگیری از ساعتهای خلبانی است که مورد ستایش متخصصان و علاقه مندان قرار می گیرد.

اوریس Big Crown Propilot

Oris Big Crown Propilot

این سری از ساعتها به نحوی مناسب و ساخته‌شده برای خلبانانی است که قدردان قابلیت‌ها و ویژگی‌های زیبای این مدل هستند.

هرچند برای اینکه از طراحی و ویژگی‌های این ساعت لذت ببرید و آن را به خوبی درک کنید، نیازی نیست که حتما خلبان باشید. این ساعت های جذاب دارای مشخصه‌های ساعت خلبانی کلاسیک هستند : اعداد بزرگ و پررنگ، نمایشگر روز هفته، عقربه ها و نشانگرهای درخشان و صفحه‌ای بزرگ.

هر مدل ویژگی منحصر به فرد خود را دارد: GMT، ارتفاع سنج ( با مقیاس متر ، زمان جهانی ، ثانیه‌شمار کوچک ، روز/ تاریخ ). همچنین بسیاری از این مدل‌ها، نسخه‌های محدودی هستند مانند 40th Squadron (که حاصل همکاری شرکت با نیروی هوایی بلژیک بوده) و مدل اوریسGIGN (همکاری با واحد پلیس ویژه فرانسه Groupe d’Intervention de la Gendarmerie Nationale یا به اختصار GIGN).
می‌توانید به اطلاعات تمامی مدل‌های این سری در اینجا دسترسی داشته باشید.

اوریس Big Crown

اوریس Big Crown

مدل اوریس Big Crown بر طراحی‌های اصیل برند تاکید دارد. این سبک در دهه 1930 برای اولین بار معرفی شده است، پس اگر به دنبال ساعتی کلاسیک در سبک خلبانی هستید این مدل شاید بهترین گزینه باشد.

نسخه محدود سال 1917 این مدل، ساعتی 40 میلی‌متری، که یادآور اولین ساعت خلبانی این برند است. با داشتن ظاهر کلاسیک خاص، این ساعت تاریخچه‌ای غنی و جالب دارد-تولید دوباره این ساعت زمانی ممکن شد که نمونه اولیه آن که به هواپیمایی اختصاص داده شده بود در آرشیو شرکت پیدا شد.-
(برای اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنید.) این ساعت تنها نسخه ای نمادین از روی مدل سال 1917 است و به همراه یک بند چرمی اضافه عرضه میشود.

کلکسیون Motor Sport

کلکسیون Motor Sport

مجموعه اسپرت این شرکت به چهار دسته تقسیم میشوند که یکی از مجبوب‌ترین آنها سری اوریس Williams است که با همکاری با تیم فرمول یک Williams در سال 2003 تولید شد.

تازه‌ترین مدل این سری، نسخه محدود کرونوگراف اوریس Williams FW41 است(دارای 41 قطعه). همچنین در طی سال‌ها مدل‌های جدیدتری نیز معرفی شده است، مانند ساعت سبک و کرونوگراف این مدل به نام C.F.C.، ساعتی 44 میلیمتری با پوششی از جنس تیتانیوم و بند لاستیکی. و همین طور مدل Williams Chronograph Carbon Fibre Extreme که ساخت آن به گفته خود برند با تکنیکی نو که در تاریخ ساعت‌سازی استفاده نشده بود، انجام گرفت.

بقیه مدل‌های سری اسپرت شامل اوریسArtix GT (که برای استفاده روزانه عالی است)، اوریس TT1 (ساعتی با نمایشگر روز و تاریخ که کاملا مناسب دوست‌داران موتورسواری است)، Chronoris (ساعت‌هایی با طرح قدیمی که از مسابقات رانندگی الهام گرفته شده اند و از سال 1970 یافت میشوند).

مجموعه کامل موتور اسپرت را اینجا ببینید.

ساعت‌های اوریس را از کجا تهیه کنیم؟

هرگاه  خواستید از نمایندگی ساعت اوریس در هر نقطه‌ای از دنیا دیدن کنید، تنها کافیست با استفاده از موقعیت‌یاب این کمپانی نزدیک ترین نمایندگی را بیابید. شما می‌توانید با وارد کردن نام شهر به آدرس و نقشه نزدیکترین فروشگاه معتبر این برند دسترسی پیدا کنید. ساعت‌های اوریس هم در سایت آمازون و هم در سایت ای‌بِی یافت میشوند. این شرکت تأکید دارد که تنها فروشندگان مجاز دارای صلاحیت ارائه ساعت اوریس به شما هستند.

سیاست های گارانتی اوریس

اوریس دارای ضمانت فروش بین المللی محدود است که تا 23 ماه پس از تاریخ خرید مشتری معتبر است. این ضمانت باید از طریق نمایندگی مجاز انجام شود و همچنین باید به دفترچه راهنمای محصول پایبند باشد.

وب سایت اوریس دارای قابلیتی است که به خریداران قبلی اجازه می دهد تا وضعیت گارانتی ساعت خود را بررسی کنند. شما با ارائه شماره سریال یا کد ضمانت به جزئیات بیشتر دسترسی خواهید داشت.

برای تعمیر یا صیقل دادن ساعت خود، می توانید آن را به یک مرکز مجاز خدمات اوریس ارسال کنید. فرم‌های درخواست در اینجا موجود است. تنها کافی است آن را کامل کرده و از جزئیات نحوه ارسال ساعت خود با خبر شوید.

اوریس : راه خود را پیدا کنید

ساعت Oris Atelier

اوریس با این فلسفه، ارزش های اصلی این مارک یعنی استقلال، مهارت و کیفیت را ترویج می دهد. آنها در همین راستا با شخصیت های مختلفی که این ویژگی‌ها را مجسم میکنند همکاری کرده‌اند؛ مانند: کمپانی Chefs Jasmine and Melissa Hemsley و غواص معروف نیروی دریایی آمریکا Carl Brashear.

این برند حتی جنبش‌های زیادی همچون نجات نهنگها و دلفین‌ها، کنترل زباله های اقیانوسها و مرمت صخره بزرگ مرجانی را به راه انداخته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مشارکت ها و همکاری ها، به این صفحه مراجعه کنید.

ساعت‌های اوریس با قیمت نسبتاً متوسط نسبت به رقبای سطح بالای خود، سرمایه‌گذاری چشمگیری به حساب می‌آیند. ما در این مقاله تنها به خلاصه‌ای از لیست بلندبالای مدل‌ها اشاره کردیم، بنابراین بهتر است برای اطلاعات بیشتر وبسایت شرکت را مطالعه کنید.

اگر برای اولین بار است که ساعت اوریس را خریداری می کنید، قرار است تجربه خوبی کسب کنید. این مارک معتبر همچنان به تولید بهترین ساعت‌های سوئیسی در جهان می پردازد. با اینکه کلاسیک و به تاریخ طولانی خود وفادار مانده است، همچنان به نوآوری و ایجاد ساعت‌های جالب و خلاقانه و ماندگار ادامه می دهد.

برچسب ها :
دیدگاه شما

5 پاسخ به “ساعت اوریس، تاریخچه و بررسی برند Oris”

  1. حسین پروین گفت:

    با سلام من ساکن اسلامشهر هستم لطفآ نمایندگی فروش تون و معرفی بفرماین اسلامشهر یا نزد یک به اسلامشهر

    • 3operator گفت:

      درود بر شما
      گالری اشرافی در هیچ نقطه از ایران نمایندگی ندارد. ادرس دفتر گالری در قسمت تماس با ما سایت موجود می باشد. خرید حضوری نیز با هماهنگی قابل انجام می باشد.

  2. ناصر ستایش، گفت:

    سلام من قصد خرید یک عدد از ساعتهای اسپرت ادریس را دارم …البته در زمان فروش ویژه ….ممنون میشم مرا خبر کنید

    • جمشید اسدی گفت:

      من یک مدل از ساعت اوریس اصل زنانه دارم به نصف قیمت نمایندگی میدم در صورت نیاز با شماره 09122785636 تماس حاصل فرمایید.

    • 3operator گفت:

      درود بر شما
      متاسفانه این برند موجود نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×