خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

فسیل یا تایمکس، مقایسه برندهای ساعت Fossil و Timex

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1400-04-23 ۱۴:۲۳
فسیل یا تایمکس، مقایسه برندهای ساعت Fossil و Timex

تایمکس و فسیل دو برند برجسته‌ای هستند که هریک از آن‌ها چیز متفاوتی را بر روی میز می‌آورند. تایمکس بارها و بارها ثابت کرده است که یکی از برترین ساعت سازهای این صنعت است. فسیل نیز در طول سال‌ها از خود نامی کاملاً قابل احترام ساخته و مجموعه‌ی متنوعی از ساعت‌های مختلف را ایجاد کرده است. تطبیق پذیری فسیل در این زمینه را می‌توان ناشی از تمرکز غیرمعمول آنها در سوار شدن بر موج فعلی‌ترند های داغ بازار ساعت دیده دانست.

از نظر قابل اطمینان بودن و دقت، تعداد کمی از برندها می‌توانند با آنچه تایمکس ارائه می‌دهد مطابقت داشته باشند. اما فسیل نیز در این زمینه کم حرفی برای گفتن ندارد. با وجود این که نتایج این مقایسه برای علاقه مندان به ساعت‌های مچی کاملاً واضح است، بیایید تا مقایسه‌ی دقیق‌تری در این زمینه داشته باشیم.

تاریخچه‌ی تایمکس

تاریخچه‌‌ی تایمکستایمکس در سال ۱۸۵۴ تأسیس شد و در تولید ساعت‌های با کیفیت و در عین حال مقرون به صرفه در بازار شهرت یافت. تایمکس طیف گسترده‌ای از ساعتها را در طی سالهایی طولانی تولید کرده است. آن‌ها انواع مختلفی از ساعتها، از ساعت‌های ارزان قیمت گرفته تا نوع لوکس همان ساعت‌ها را ارائه می‌دهند و سعی می‌کنند مطمئن شوند که همه‌ی افراد ساعت مناسب متناسب با سبک و بودجه خود را پیدا خواهند کرد.

تایمکس در ابتدا با تولید ساعت‌های جیبی مقرون به صرفه آغاز به کار کرد و این وضعیت تا اوایل دهه ۱۹۰۰ ادامه یافت تا اینکه بازار ساعت به سمت ساعت‌های مچی تغییر جهت داد. تا سال ۱۹۱۴، تایمکس تولید ساعتهای جیبی را کاهش داده و تمرکز خود را بر ساخت ساعت‌های مچی معطوف کرده بود.

همچنین به نظر می‌رسید که این شرکت توانایی به قدرت رسیدن در این بازار را داشته باید زیرا آنها بدون تلاش چندانی موفق به ایجاد ساعت‌هایی منحصر به فرد شدند که به سرعت به امضای آنها تبدیل شد.

این سبک تنها جنبه‌ای نبود که تایمکس در آن درخشید زیرا آنها همچنین اولین کسانی بودند که ساعت‌های ورزشی را به بازار معرفی کردند. این ساعت‌های محکم و جذاب برای مقاومت بالا و دوام در برابر ناهمواری‌های بیرون از خانه ساخته شده‌اند. سری Ironx Ironman این برند هنوز هم یکی از معتبرترین برندهای تولید کننده‌ی ساعتهای ورزشی موجود در بازار تا به امروز است.

تاریخچه فسیل

لوگوی Fossilفسیل که پر سال ۱۹۸۴ تأسیس شده است، در مقایسه با سایر برندهای درجه یک این صنعت یک شرکت نسبتاً جدید به شمار می‌آید اما این موضع هیچ چیزی از ارزش‌های این شرکت کم نمی‌کند چرا که این برند موفق شد به سرعت به جایگاه‌های بهتر صعود کند. آن‌ها اکنون در میان برترین برندهای ساعت محبوب جهان قرار دارند.

فسیل موتور کوارتز آزمایش شده‌ی خود را در ساعتهایش گنجاند. این شرکت همچنین تصمیم گرفت تا تنها به یک نوع خاص موتور کوارتز محدود نشود و بر همین اساس ساعت‌های آنها هم از کوارتز ژاپنی و هم از کوارتز سوئیسی استفاده می‌کنند. این تصمیمی هوشمندانه برای تضمین قابل اطمینان بودن ساعت‌های آنها است.

کسانی که از شهرت فسیل اطلاع دارند، می‌دانند که این برند در درجه اول بر روی ساخت ساعت‌های چشم نواز تمرکز دارد و قطعاً در این راستا موفق نیز شده‌اند. فسیل مترادف با مد است. آن‌ها به طور مرتب با طراحان مشهور مد مختلف همکاری می‌کنند.

خبر خوب این است که فسیل یک برند لوکس نیست، خب، نه به معنای سنتی آن. در حالی که آن‌ها ساعت‌هایی در مجموعه‌ی خود دارند که قیمتشان به اندازه‌ی قیمت یک ماشین واقعی است، می‌توانید ساعتهای مقرون به صرفه‌ای را نیز در این مجموعه بیابید که قیمتی زیر ۱۰۰ دلار دارند.

بنابراین، اگر خود را شیک پوش می دانید اما نمی‌خواهید در ساعت‌های گران قیمت غرق شوید، ممکن است فسیل برند شما باشد. در حالی که این برند ساعت‌های ارزان‌تری را ارائه می‌دهد، کیفیت طراحی ساعت‌های آن به هیچ وجه همانند قیمت ساعت‌ها در سطح پایینی قرار ندارد.

تایمکس و فسیل – مقایسه

تایمکس یک غول در این صنعت و یکی از معدود شرکت‌هایی است که ساعت سازی کاملاً مطلوبی دارند. از طرف دیگر، فسیل هنوز یک شرکت نسبتاً جوان است – بگذارید این جمله را بهتر بیان کنیم، جوان و گرسنه. بیایید نگاهی به برخی از پرفروش‌ترین‌های تایمکس و فسیل بیندازیم تا درکی بهتری از تفاوت‌های این دو برند داشته باشیم.

ساعت‌های کرونوگراف

این ساعت‌ها برای اطمینان و دقت طراحی شده‌اند. اگرچه می‌توانیم انتظار داشته باشیم تایمکس یکی از بهترین‌ها را در این گروه ارائه دهد، فسیل نیز برندی است که تعداد زیادی ساعت کرونوگراف در زیر پرچم خود دارد. رقابت این دو چگونه خواهد بود؟ به زودی متوجه می‌شوید.

Intelligent Quartz Fly-Back تایمکس

Timex Intelligent Quartz Fly-Backاین ساعت پیشنهادی هیجان انگیز از این برند معروف است؛ زیرا نشان می‌دهد آنها در حال آزمایش طراحی‌های جدید هستند. Intelligent Quartz Fly-Back موفق می‌شود هدف خود را کاملاً به دست بیاورد. ظاهری معمولی و در عین حال نه چندان جدی و در عین حال عملکردی فوق العاده عالی و در عین حال سبکی منحصر به فرد. Fly-Back یکی از ساعتهای کمیابی است که می‌تواند ترکیبی بی نقص از سبک و کیفیت را ارائه دهد.

این ساعت از فولاد ضد زنگ بادوام برای بدنه‌ی خود به قطر ۴۳ میلی متر استفاده می‌کند. بند چرمی مقاوم و در عین حال راحت این طرح ناهموار را متعادل می‌کند. همچنین این ساعت فقط ۹ اونس وزن دارد. در ضمن این ساعت در بحث طراحی صفحه‌های نمایش فرعی خود مدلی قدیمی و متفاوت را در پیش گرفته است.

کار با صفحه نمایش‌های فرعی نیز بسیار ساده است و با یک دکمه می‌توانید تمام کارهای مد نظرتان را انجام دهید. صفحه‌ی نمایش فرعی پایین ساعت شمارنده دقیقه است؛ در حالی که نمایشگرهای فرعی بالا شمارنده ساعت هستند، که همچنین به عنوان صفحه نمایش منطقه زمانی دوم شما نیز عمل می‌کنند.

از ویژگی‌های دیگر می‌توان به چراغ شبانه Indiglo اشاره کرد که کل صفحه را روشن می‌کند. از لحاظ سبک، این کرونوگراف تایمکس یکی از پیشنهادات منحصر به فرد از این برند معروف است.

ساعت مچی کرونوگراف کوارتز Grant فسیل

Fossil Grant Quartz Chronographدر محدوده قیمتی برابر با تایمکس Intelligent Quartz Fly-Back فسیل Grant را ارائه می‌کند. از لحاظ طراحی، کرونوگراف فسیل Grant با تعداد زیادی انتخاب متفاوت، در مجموع در ۱۵ نسخه ارائه می‌شود. این امر باعث می‌شود تا فسیل Grant هنگام انتخاب یکی از نسخه‌های معمولی، مدرن و سنتی، از تنوع بیشتری برخوردار شود. این مدل تقریباً تمام طیف سبک‌های مختلف را پوشش می‌دهد.

فسیل Grant با یک بدنه‌ی فولادی ضد زنگ مقاوم ۴۴ میلیمتری و طراحی عالی تاج محافظ سه گانه، یکی از قابل توجه ترین کرنوگراف های مقرون به صرفه در بازار امروز است. اما، وقتی صحبت از عملکرد و قابل اطمینان بودن می‌شود وضعیت این ساعت چگونه است؟

خب، Grant از یک موتور کوارتز استفاده می‌کند که قابل اطمینان بودن آن را در اعلام ساعت تضمین می‌کند. همچنین این ساعت دارای سه صفحه نمایش فرعی استاندارد نیز هست که ساعت‌ها، دقیقه‌ها و ثانیه‌ها را ردیابی می‌کنند. همچنین محافظ صفحه نمایش این ساعت از کریستال کانی سخت شده و در برابر ۱۶۵ فوت آب مقاومت می‌کند.

به طور کلی، عمق انتخاب‌هایی که فسیل Grant ارائه می‌دهد احتمالاً به هر مشتری در هر جای دنیا مدل کاملی را ارائه می‌دهد که متناسب با سبک آنها باشد.

بهترین ساعت کرونوگراف – از لحاظ عملکرد، هر دو ساعت تایمکس Fly-Back و فسیل Grant در یک سطح قرار دارند. تایمکس Fly-Back دارای ویژگی منطقه‌ی دوم زمانی است که به آن کمک می‌کند تا در این قسمت برتر باشد. با این حال، حجم گسترده‌ای از گزینه‌هایی که فسیل Grant در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد، به سرعت تایمکس Fly-Back را از دور خارج می‌کند. در این مقایسه، به نظر می‌رسد که فسیل موفق به غلبه بر تایمکس Fly-Back شود.

ساعت‌های غیررسمی

این ساعت‌ها ساعت‌هایی هستند که تقریباً برای هر موقعیتی طراحی شده‌اند. سبک و قابل اطمینان بودن دو عنصری هستند که باید در این گروه وجود داشته باشند. دو جنبه‌ای که تایمکس و فسیل مطمئناً به طور عالی آن‌ها را ارائه خواهند داد.

ساعت روز-تاریخ Easy Reader تایمکس

Timex Easy Reader Day-Date Expansionهرگز نمی‌توانید یک ساعت کلاسیک را شکست دهید. تایمکس Easy Reader از طراحی‌ای بدون تاریخ انقضا استفاده می‌کند که بدون توجه به سال عرضه، این مدل را به طرحی کاملاً محبوب تبدیل کرده است. از نظر زیبایی شناسی،Easy Reader از طراحی نسبتاً ساده‌ای برخوردار است، اما این موضوع به جذابیت کلی آن می‌افزاید. ظاهر یکپارچه‌ی Easy Reader آن را مناسب موقعیت‌های مختلف می‌کند؛ خواه در طول روز از آن استفاده می‌کنید یا در یک ملاقات کاری.

یکی از ویژگی‌های اصلی این ساعت صفحه‌ی نمایش آن است. از آنجایی که این ساعت تایمکس برای خوانایی مطلوب طراحی شده است، صفحه نمایشی نیز در همین راستا دارد. این نقطه‌ی قوت به لطف استفاده از اعداد آسان عربی همراه با ترکیبی از اعداد نظامی حاصل شده است.

این ساعت دارای یک پنجره‌ی روز-تاریخ نیز هست که در محل ساعت ۳ به زیبایی قرار گرفته است. این مدل همچنین دارای قابلیت نور شبانه Indiglo و مقاومت ۳۰ متری در برابر آب است. تایمکس Easy Reader نمونه‌ای کامل از ترکیبی ایده آل از کیفیت و سادگی به نظر می‌رسد.

ساعت غیر رسمی کوارتز Machine فسیل

Fossil Machine Quartz Dress ساعت Machine فسیل تا حدودی حسی مشابه با تایمکس Easy Reader دارد اما جهت گیری طراحی نهایی آن امروزی‌تر است. این س ساعت کاملاً سیاه است و در گردهمایی‌ها و گردش‌های روزمره در سطح شهر بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

اگر از طرفداران سبک مدرن مینیمالیستی هستید، این ساعت با لباس شما متناسب خواهد بود. بدنه‌ی کمی مستطیلی شکل این ساعت لایه‌ای دیگر به عمق طراحی نسبتاً ساده‌ی این ساعت می‌بخشد؛ دقیقاً همان طراحی خاصی که از فسیل انتظار دارید.

Machine از یک موتور کوارتز با نمایشگر آنالوگ در داخل یک بدنه‌ی ظریف با قطر ۴۲ میلی متر استفاده می‌کند. صفحه نمایش این ساعت از طریق یک محافظ شیشه‌ای کانی با دوام محافظت می‌شود. همچنین این ساعت از یک نمایشگر تاریخ در موقعیت ساعت ۶ بهره می‌برد و تا ۱۶۵ فوت در برابر آب مقاوم است. فسیل Machine IP یک ساعت مچی عالی روزمره است که می‌تواند خود را در حین مجالس مهم نیز با افتخار به نمایش بگذارد.

بهترین ساعت غیررسمی– وقتی صحبت از مقایسه بر اساس زیبایی شناسی می‌شود، نتایج همیشه برای هر فرد ذهنی است. در حالی که من به سبک مینیمالیسم علاقه دارم، اما هنوز هم از کارهای کلاسیک بسیار لذت می‌برم. من “برد” را به تایمکس Easy Reader خواهم داد. این به این دلیل است که از نمای یکپارچه ساعت لذت می‌برم و خود این ساعت نیز طراحی خاصی فراتر از دوره‌های مختلف زمانی دارد.

نتیجه گیری: تایمکس در مقابل فسیل – کدام یک بهتر است؟

ساعت‌های تایمکس فسیل را شکست می‌دهند، البته اگر به دنبال ساعت‌های کلاسیک باشیم. فسیل روند حال را دنبال می‌کند؛ در حالی که تایمکس در میان شرکتهایی است که قدمت آن‌ها به بیش از ۱۶۵ سال می‌رسد. اگرچه این موضوع، به هیچ وجه ارزش فسیل را پایین نمی‌آورد. اگر به دنبال ساعت‌های شیک و در عین حال مقرون به صرفه هستید، فسیل برندی عالی برای شروع است.

با این حال، تایمکس ثابت کرده است که یکی از بهترین ساعت سازها از نظر قابل اطمینان بودن و عملکرد است. به راحتی می‌توان تصور کرد که ساعت تایمکس فعلی شما همچنان تا یک دهه‌ی دیگر جذاب و با کیفیت باقی بماند.

برچسب ها : , ,
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×