خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

ساعت تایمکس، تاریخچه و بررسی برند Timex

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-11-11 ۲۰:۳۱
ساعت تایمکس، تاریخچه و بررسی برند Timex

این شعار معروف برند تایمکس (Timex) است: برندی که بیش از یک قرن، به ساعت‌‌سازی مشغول است. در این مقاله، مستقیماً وارد دنیای این برند شده، درباره تاریخچه آن بحث می‌‌کنیم، و برخی از بهترین مجموعه‌‌ها و همکاری‌‌های آن را به همراه نکاتی در خصوص قیمت این ساعت‌‌ها، مورد بررسی قرار می‌‌دهیم.

تاریخچه تایمکس

برند تایمکس، حدود سال 1854 ایجاد شد. ریشه‌‌های این برند، به شهر Waterbury، کانکتیکات، جایی که به آلیاژ برنجش شهرت دارد بر می‌‌گردد. این برند از ابتدای فعالیتش، به فلسفه خود مبنی بر تولید ساعت‌‌های مقرون به صرفه، پایبند بوده و هست. در یکی از داستان‌‌های جالبی که در مورد این برند در وبسایت آن منتشر شده، نوشته شده است که این کمپانی، ساعت جیبی مقرون به صرفه‌‌ای تولید کرده است که در زمان خود تنها 1 دلار قیمت داشته است (که در آن زمان، 2 کیلوگرم شکلات به قیمت 30 سنت بوده است!). این کمپانی، بیش از 6 میلیون عدد از این ساعت را تا پایان قرن به فروش رساند. این اتفاق حدود سال 1901 افتاد، و حدود سال 1914، این کمپانی شروع به تولید ساعت‌‌های بندی کرد. در پی این اقدام موفقیت آمیز، این کمپانی به یکی از بزرگترین برندهای ساعت امروزه تبدیل شد؛ از نمونه ساعت‌‌های آن می‌‌توان به طراحی‌‌های میکی موسی، مدل V-conic (یک ساعت مقرون به صرفه با کیفیت بالا و تولید انبوه)، مدل Ironman من تایمکس (اولین ساعت اسپرت و ورزشی جهان) و مشهورترین مدل این برند، Indiglo light تایمکس است.

ساعت‌‌های برند تایمکس، در کجا تولید می‌‌شوند؟

امروزه، گروه تایمکس که شعبه اصلی آن در کشور هلند واقع است، تعداد زیادی کمپانی جهانی در هند، فیلیپین و آمریکا دارد. تکنولوژی ساعت‌‌های تایمکس در ایالات متحده و آلمان تولید می‌‌شود، اما در کشورهای مختلف مانند کشورهایی که قبلاً ذکر شد، و نیز فرانسه، هنگ کنگ و چین، مونتاژ می‌‌شوند.

شهرت و اعتبار ساعت تایمکس

ساعت‌‌های تایمکس به طور کلی در طبقه ساعت‌‌های ارزان و مقرون به صرفه قرار می‌‌گیرند. این برند، به سادگی، دوام بالا، طیف وسیعی از مدل‌‌های گوناگون، ساعت‌‌های ساده شنا با قیمت 10 دلار، و نسخه‌‌های محدودش شهرت دارند. در خصوص این موارد، مفصلاً در ادامه بحث خواهیم کرد.

اگر به دنبال یک ساعت با کیفیت و مقرون به صرفه برای استفاده روزمره می‌‌گردید، این برند از دید خیلی‌‌ها به عنوان بهترین برند شناخته می‌‌شود. یکی از برندهایی که در مقام مقایسه با تایمکس قرار می‌‌گیرد، برند کاسیو است، که هر دو دارای کیفیت عالی و هزینه‌‌ای نه چندان زیاد هستند. یکی از چیزهایی که ساعت‌‌های تایمکس را متمایز و خاص می‌‌کند، همکاری‌‌ها و شراکت‌‌های آن است؛ این برند، مدت‌‌هاست که با بسیاری از کمپانی‌‌ها شراکت دارد. در ادامه به برخی از شراکت‌‌های اخیر آن خواهیم پرداخت.

مجموعه Indiglo تایمکسIndiglo تایمکس

Indiglo، قطعه انحصاری برند تایمکس است، که به صفحه ساعت‌‌های آن، یک نور پس زمینه الکترولومینسنت می‌‌بخشد. این ساعت‌‌ها که نام آن‌‌ها از واژه «Indiglo» به معنای «به رنگ نیلی» گرفته شده، توسط کمپانی «آستین نوآوری» تولید شده، و انحصاراً توسط کمپانی تایمکس، خریداری شده است. این فناوری در سال 1992 به بازار معرفی شد و در ابتدا برای خط تولید مدل Ironman ساخته شد، اما امروزه در بسیاری از ساعت‌‌های برند کاسیو نیز، به کار برده می‌‌شود.

مجموعه ساعت‌‌های تایمکس

برای شناخت بهتر این برند، به برخی از محبوب‌‌ترین مجموعه‌‌های آن می‌‌پردازیم.

مجموعه «Ironman»

این مجموعه، هم برای آقایان و هم برای بانوان، ساعت دارد. مجموعه Ironman، اولین ساعت مچی‌‌های دیجیتالی بودند که توسط کمپانی تایمکس تولید شدند. این ساعت‌‌ها که خط تولیدشان در سال 1986 به راه افتاد، با ویژگی‌‌هایی از جمله تایمر (زمان‌‌سنج)، کرنومتر و زنگ هشدار، برای کاربرد ورزشی تولید شدند. اولین شخصیت مشهوری که ساعت Ironman در دستانش دیده شد، بیل کلینتون بود. او از برندهای گران قیمت‌‌تری نظیر رولکس استفاده می‌‌کرد، اما گفته می‌‌شود که این رئیس جمهور اسبق آمریکا، از زمانی که فرماندار بود، تا زمانی که به ریاست جمهوری رسید، از مدل‌‌های مجموعه Ironman استفاده می‌‌کرده است. بر اساس گزارشات، او یکی از ساعت‌‌های Ironman خود را به مؤسسه Smithsonian اهدا کرده است. در این مجموعه، مدل‌‌های زیادی برای انتخاب کردن وجود دارد. مدل‌‌های کلاسیک و سبک Ironman، که تا 100 متر زیر آب، در برابر آب مقاومت دارند؛ مدل اسنشال، که دارای صفحه دیجیتالی بزرگتر برای دید بهتر است؛ و مدل ترنزیت Ironman، که برای ورزشکاران، و نیز برای استفاده روزمره مناسب است. می‌‌توانید این مجموعه را در آدرس زیر مشاهده نمایید.

مجموعه «American Documents» تایمکس

تایمکس در دهه 1970، تولیدات خود را در آمریکا متوقف کرد. اما در سال 2019، مجدداً تولیدات خود را در آمریکا آغاز نمود، و مجموعه‌‌ای تحت عنوان «American Documents» تولید نمود، که تجلی‌‌بخش ریشه‌‌های آمریکایی خود بود. به گفته خود کمپانی، در این مدل آمریکایی، صنعت و نبوغ آمریکایی با دقت ساعت‌‌های اروپایی ترکیب شده، تا یک ساعت حقیقی شگفت‌‌انگیز تولید شود. با مراجعه به سایت بلومبرگ (bloomberg)، می‌‌توانید در مورد تاریخچه و ویژگی‌‌های بیشتر آن، بدانید. این ساعت‌‌ها، از ساعت‌‌های معمولی تایمکس کمی گران‌‌تر هستند (حدوداً 500 دلار)، اما ویژگی‌‌های آن‌‌ها، قیمت بالای آن‌‌ها را جبران می‌‌سازد: استیل ضد لک آمریکایی، صفحه ساخته شده از گوریلا گلس 3، و بند چرمی آمریکایی ساخته شده توسط صنعتگران آمریکایی. بر اساس یکی از مقالات بلومبرگ، بند چرم این ساعت‌‌ها را کمپانی «تنینگ رد وینگ» که یک کمپانی محبوب تولید پوتین است، تأمین می‌‌کند.

مجموعه «Marlin»

اگر به دنبال طراحی‌‌های کلاسیک هستید، به ساعت‌‌های مجموعه Marlin که ساعت‌‌های مدل دهه 1960 را در آن بازتولید می‌‌شوند، نگاهی بیاندازید. ساعت‌‌های مجموعه Marlin دارای حرکت مکانیکی و لنز گنبدی شکل هستند. در این مجموعه، دو مدل ساعت، یکی اتوماتیک و دیگری دستی، در دو سایز مختلف برای آقایان (با همکاری آقای پورتر و Todd Snyder) و خانم‌‌ها (با طراحی مدرن قرون وسطی، بند چرم سفید و اجزایی به رنگ رز گلد) موجود می‌‌باشد. این مدل‌‌های براق دارای اعداد عربی، بند چرمی یا استیل منفذ دار، و صفحه استیل زغالی هستند.

این ساعت‌‌ها چه خصوصیاتی دارند؟ از اوایل دهه 1980 تاکنون، این اولین باری است که برند تایمکس، ساعت مکانیکی تولید می‌‌کند. پوشیدن ساعت‌‌های مکانیکی، ظاهری کلاسیک خواهد داشت. این ساعت‌‌ها که بسیار خاص هستند، قیمتی منطقی نیز دارند (در وبسایت تایمکس، به قیمت 199 دلار به فروش میرسند).

مجموعه «Expedition» تایمکس

مجموعه Expedition تایمکس، برای سفر و ماجراجویی ساخته شده است. اگر به دنبال ساعتی مناسب برای ماجراجویی‌‌های خود هستید، این ساعت‌‌های مقاوم و نیرومند مناسب شما هستند. از این مجموعه، ساعت‌‌های مختلفی با مدل‌‌ها و کارایی‌‌های متفاوت می‌‌توان انتخاب کرد. یک مدل ساعت با نام «گالاتین سولار» در این مجموعه قرار دارد که اندازه صفحه آن 44 میلیمتر و با طراحی الهام گرفته از کوه‌‌های راکی آمریکا بوده، و دارای هر دو عملکرد آنالوگ و دیجیتال می‌‌باشد. مدل «اسکات کرنوگراف» نیز، با عملکرد کرنوگرافیک خود، جزو طرح‌‌های پر فروش این مجموعه است.

تمامی این ساعت‌‌ها می‌‌توانند با قیمت‌‌های مقرون به صرفه خود، رقبای خود را کنار بزنند! قیمت این ساعت‌‌ها در وب سایت تایمکس، از 50 دلار آغاز می‌‌شود! می‌‌توانید مدل‌‌های مختلف این ساعت‌‌ها را در وب سایت رسمی تایمکس مشاهده نمایید.

مجموعه «Standard» تایمکس

همانطور که نام این مجموعه نشان می‌‌دهد، ساعت‌‌های این مجموعه، ساعت‌‌هایی کلاسیک با طراحی ساده برای هر موقعیتی هستند. سادگی این مدل ساعت‌‌ها برای آن دسته از افرادی مناسب است که به دنبال ساعتی هستند که با همه نوع پوشش، از لباس‌‌های عادی و روزمره گرفته، تا لباس‌‌های رسمی متناسب بوده، و در هر موقعیتی، چه رسمی و چه غیر رسمی، بتوان از آن استفاده کرد.

این ساعت‌‌ها، از مواد با دوامی ساخته شده‌‌اند: پارچه‌‌های بافت، چرم آمریکایی، و فلزات مقاوم و قدرتمند. بند این ساعت‌‌ها نیز، قابل تعویض هستند؛ بنابراین، می‌‌توانید به راحتی بندهای آن را با بند دیگری تعویض نمایید.

همچنین می‌‌توانید به ساعت‌‌های مجموعه «Easy Reader» تایمکس هم نگاهی بیاندازید که آن‌‌ها نیز دارای طرح‌‌های ساده‌‌ای هستند. این مجموعه، یکی از پر فروش‌‌ترین مجموعه‌‌های این برند است که دارای طیف وسیعی از بندهای گوناگون اعم از چرم، استیل ضد لک و بند کشی، و همچنین رنگ‌‌های گوناگون می‌‌باشد.

مجموعه «Waterbury» تایمکس

همانطور که در بالا گفته شد، برند تایمکس در شهر Waterbury کانکتیکات متولد شده است. این مجموعه، به افتخار ریشه‌‌های این برند تولید شده، و دارای ساعت‌‌های با کیفیتی است که صنعتگری عالی این برند را به رخ می‌‌کشند. در این مجموعه، دو مدل ساعت وجود دارد: 1) Waterbury کلاسیک، که یک ساعت 40 میلیمتری با بند چرم و صفحه کلاسیک می‌‌باشد، و 2) Waterbury کلاسیک کرنوگراف، که ابعاد آن کوچکتر از 40 میلیمتر است. ساعت‌‌های این مجموعه، طراحی طریف و در عین حال جذابی دارند. مانند ساعت‌‌های مجموعه Standard، ساعت‌‌های این مجموعه نیز، مناسب افرادی است که به دنبال ساعت‌‌هایی هم برای استفاده روزمره، و هم برای موقعیت‌‌های خاص هستند. بررسی‌‌های زیادی در خصوص این مجموعه انجام شده، که در آن‌‌ها به طراحی و راحتی این ساعت‌‌ها اشاره شده است. این ساعت‌‌ها، ظاهری عالی با اندازه‌‌ای عالی دارند، روی مچ دست بسیار راحت هستند و قیمت نسبتاً پایینی دارند. این مجموعه را نیز، می‌‌توانید در وبسایت تایمکس مشاهده نمایید.

مجموعه «Collaborations» تایمکس

برند تایمکس، همکاری‌‌های بسیار خوبی با برندهای دیگر و هنرمندان داشته است؛ برخی از معروف‌‌ترین آن‌‌ها در زیر آمده است:

Peanuts: موجود در بندهای چرمی و پارچه‌‌ای؛ این مجموعه تزئینی، کودک درون شما را بیدار می‌‌کند. این مجموعه با همکاری با طراح معروف، Todd Snyder ایجاد شده است. روی قاب این ساعت‌‌ها، تصاویر اسنوپی، کارلی براون، لوسی و لینوس دیده می‌‌شود. برخی مدل‌‌های این مجموعه نظیر مدل اسنوپی، دارای ابعاد 38 میلیمتری با بند چرم بوده، و بازوهای این کاراکتر، عقربه‌‌های ساعت  شمار و دقیقه شمار را تشکیل داده‌‌اند.

کمپانی »Good» و «Chinatown Market»: برند تایمکس با برندهای لباس‌‌های خیابانی نیویورک نیز همکاری داشته است. تایمکس با همکاری کمپانی Good، تغییرات جالبی به طراحی ساعت مدل کلاسیک MK1 اضافه کردند. همچنین، این برند به اتفاق کمپانی Chinatown Market، یک مدل کلاسیک خندان تولید کردند که همگی به فروش رفت.

Todd Snyder: این همکاری نیز، از دیگر همکاری‌‌های تایمکس با طراح نیویورکی، Todd Snyder می‌‌باشد؛ اسنایدر، به ساعت‌‌های کلاسیک غواصی و طرح‌‌های نظامی، صفحات لمسی مدرن افزود. از این مجموعه، ساعت‌‌های زیادی برای انتخاب کردن وجود دارد: ساعت اسپرت دریایی با ابعاد 41 میلیمتر، ساعت با دوام و مقاوم طرح نظامی با ابعاد 41 میلیمتری که توسط اسنایدر و مدیر طراحی تایمکس، آقای جورجیو گالی تولید شده است، و مدل منحصر به فرد بیک من با ابعاد 40 میلیمتری و در مقیاس‌‌های تاچی متر و تله متر.

آیا ساعت‌‌های تایمکس از کیفیت خوبی برخوردارند؟

برای پاسخگویی به چنین سوال بزرگی، باید نگاهی به نظرات کاربران واقعی تایمکس داشت. به عنوان مثال، یکی از بحث و گفتگو های اینترنتی، مقرون به صرفگی و دوام ساعت‌‌های تایمکس را نشان می‌‌دهد. در این لینک، بسیاری از کاربران این برند، نظرات خود را درباره اینکه ساعت‌‌هایشان چقدر دوام آورده، که در نظر گرفتن آن با توجه به مقرون به صرفه بودن این ساعت‌‌ها بسیار مهم است، به اشتراک گذاشته‌‌اند. نظرات در این صفحه نشان می‌‌دهند که ساعت‌‌های تایمکس، علیرغم کارکرد زیادی که داشته‌‌اند، همچنان به خوبی کار می‌‌کنند.

نظرات دیگری نیز، در خصوص طراحی بسیار خوب، فناوری و قیمت ساعت‌‌های این برند وجود دارند، و بسیاری از افراد اشاره دارند که این برند برای پایین نگه داشتن قیمت برخی ساعت‌‌هایش، از مواد دیگری استفاده می‌‌کند که برای پرداختن و شکل‌‌دادن به ساعت، ارزان‌‌تر باشند.

به طور کلی، نظرات خوبی درباره این برند داده شده است. از آنجا که این برند دارای مدل‌‌های بسیار زیادی است، هر کس می‌‌تواند ساعت مورد علاقه خود را از میان آن‌‌ها انتخاب نماید. یک جستجوی ساده در مورد بهترین مدل‌‌ها در وب سایت تایمکس، شما را به بررسی‌‌های مربوط به بهترنی مدل‌‌ها و قیمت‌‌ها هدایت می‌‌کند.

به عنوان مثال این مقاله، به خواننده می‌‌گوید که داشتن یک ساعت کلاسیک با قیمت مناسب، امکان‌‌پذیر است. سپس به برخی مجموعه‌‌های عالی این برند نظیر Expedition، Waterbury و Easy Reader می‌‌پردازد.

به طور کلی، شعار تایمکس کاملاً درست و حقیقی است: «ساعت تایمکس حتی اگر آسیب ببیند، باز هم به کار خود ادامه می‌‌دهد!»

سیاست‌‌های مربوط به ضمانت و اعتبار

ساعت‌‌های تایمکس در مقابل ایرادات ساخت، تا یک سال بعد از خرید محصول، دارای ضمانت هستند. بر اساس وب سایت تایمکس، مشتریانی که مایل به استفاده از خدمات ضمانت هستند، کافی است همراه با گواهی مربوط به مدل ساعت، تاریخ خرید و نام فروشگاه، به یک مرکز معتبر تعمیرات تایمکس مراجعه نمایند. هزینه‌‌های مربوطه، پرداخت خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سیاست‌‌های مربوط به ضمانت، به وب سایت تایمکس مراجعه نمایید. اگر از مشکل ساعت خود اطلاعی نداشته، و یا کپی اطلاعات یا فاکتور خرید خود را در دسترس ندارید، در وبسایت تایمکس، شما را راهنمایی خواهد کرد.

ساعت‌‌های تایمکس را از کجا می‌‌توان خریداری نمود؟

شما می‌‌توانید این ساعت‌‌ها را از وبسایت رسمی تایمکس به آدرس https://www.timex.com/ تهیه نمایید. اگر برای انتخاب مناسب‌‌ترین ساعت برای خود نیاز به کمک یا راهنمایی دارید، این سایت دارای منوی خوبی است که در آن می‌‌توانید ساعت مورد علاقه خود را بر اساس رنگ، ضخامت، نوع بند و سایر ویژگی‌‌ها، جستجو نمایید. همچنین، ساعت‌‌های تخفیف خورده را نیز می‌‌توانید از اینجا مشاهده نمایید. همچنین در این بخش از سایت، می‌‌توانید حکاکی رلخواه خود را روی چندین مدل از ساعت‌‌های کلاسیک این برند، به صورت رایگان سفارش دهید. برای سایر مدل‌‌های جدید، قدیمی یا دست دوم نیز، می‌‌توانید به صفحات تایمکس در سایت آمازون یا ای بی (eBay) مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که طبق سیاست‌‌های ضمانت، ساعت‌‌های دست دوم اغلب مشمول تعمیرات رسمی نخواهند شد.

جمع بندی

تایمکس، یکی از برندهایی است که به شما اثبات می‌‌کند برای داشتن یک ساعت با کیفیت و خوش ساخت، حتماً نیاز به پرداخت هزینه‌‌های بسیار بالا ندارید. این یکی از دلایلی است که این برند به بقای خود ادامه داده، و همچنان مشتریان و طرفداران خود را شگفت‌‌زده می‌‌کند.

صدها مدل دیگر از ساعت‌‌های این برند وجود دارند که در این مقاله، مجال پرداختن به همه آن‌‌ها نیست. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این برند هستید، به سادگی می‌‌توانید وبسایت آن را جستجو کرده و درباره جزئیات تاریخچه آن، بخوانید. امید است که این مقاله به شناخت شما از این برند و محصولاتش، کمکی کرده باشد. برند تایمکس، از مدت‌‌ها پیش مشغول فعالیت بوده، و همچنان به تولید ساعت‌‌های بسیار خوب در سال‌‌های آتی نیز، ادامه خواهد داد.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×