خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

راهنمای خرید ساعت رولکس

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-03-25 ۲۱:۴۶
راهنمای خرید ساعت رولکس

غالباً وقتی مردان به موفقیتی دست پیدا می‌کنند و می‌خواهند به مناسبت این موفقیت به خود جایزه دهند، اولین محصولی که به آن فکر می‌کنند یک ساعت رولکس است. ساعت‌های کلاسیکی مثل Datejust یا Submariner می‌توانند خاطره‌ی این موفقیت را تا ابد برایتان زنده نگه دارند. فارغ از عقیده‌ی شما درمورد رولکس، تقریباً هیچکسی نیست که عقیده داشته باشد که یک کلکسیون ساعت بدون رولکس، کلکسیون کاملی است.

رولکس چندین دهه است که پایه و اساس بازار ساعت‌های مخصوص تازه‌کاران‌ را تشکیل داده است. این برند به خاطر ساعت‌های مقاوم و مطمئنی که تولید می‌کند، فوق‌العاده مشهور است. اگر مدل مناسبی از ساعت‌های استیل ضد زنگ رولکس را خریداری کنید، آنگاه مطمئن خواهید بود که قیمتش با گذر زمان افزایش می‌یابد یا حداقل ارزشش را حفظ می‌کند. علاوه بر این، یکپارچگی و ثبات موجود در ساعت‌های رولکس که با گذشت چندین دهه تغییر زیادی در مدل‌هایش رخ نداده است، این ساعت‌ها را به قطعات کلاسیک جاودانه‌ای تبدیل کرده که تا چندین دهه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و نگران قدیمی شدنشان نباشید. حال چرا باید یک ساعت رولکس بخرید و از طرف دیگر آیا دلیلی برای نخریدن این ساعت وجود دارد؟

اولین ساعت رولکس

اولین ساعت رولکس خود را چگونه خریداری کنیم؟

بیشتر افرادی که به خرید رولکس علاقه‌مند هستند، از طرفداران پروپا قرص ساعت‌ها به شمار نمی‌روند، اما آنقدر با این برند آشنایی دارند که می‌خواهند دل به دریا بزنند و برای خودشان یک ساعت خوب بخرند. اما با این حال دنیای ساعت‌ها می‌تواند جای ترسناکی باشد، زیرا بحث‌های زیادی درمورد ساعت‌های مختلف وجود دارد و برخی اوقات می‌تواند احساس ناخوشایندی در شما ایجاد کند، زیرا مردم با شور و شوق فراوانی درمورد علاقه و نفرتی که نسبت به رولکس دارند، صحبت می‌کنند. برای یک لحظه تمام این حرفها را کنار بگذارید و همیشه به خاطر داشته باشید که ساعتتان یک وسیله‌ی شخصی است و فقط به خودتان تعلق دارد. ساعت مثل ماشین نیست که آن را با نزدیکانتان به اشتراک بگذارید. البته می‌توانید آن را برای پسرتان به ارث بگذارید، اما در بیشتر مواقع، کسی ساعتش را با دیگران شریک نمی‌شود بلکه فقط خودش از آن استفاده می‌کند.

امروزه ساعت‌ها فقط ابزاری برای نمایش زمان نیستند، بلکه بیشتر جزو لوازم تزئینی به حساب می‌آیند. تنها کاری که باید بکنید این است که ساعتی را به دور دستتان ببندید و به آن علاقه‌مند شوید. ما در اینجا چند مرحله را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از این مراحل‌ می‌توانید ساعت رولکس مورد علاقه‌ی خود  را خریداری کنید و تا سالهای سال از آن استفاده کنید.

قدم اول: به سه سوال کلیدی زیر پاسخ دهید

اولین ساعت رولکس من

آیا ساعت‌های رولکس با سبک شخصی من جور در می‌آیند؟

ممکن است که ساعت‌های رولکس بسیار فراگیر و رایج باشند، اما آیا واقعاً از سبک این ساعت‌ها خوشتان می‌آید یا فقط به نام برند رولکس علاقه‌مندید؟ هرچند وقت یکبار قرار است که این ساعت را بپوشید؟ آیا تیپتان بیشتر رسمی است یا غیر رسمی؟ تمام ساعت‌هایی که برند رولکس را به این شهرت رسانده‌اند، ساعت‌های ورزشی یا حرفه‌ای هستند، نه ساعت‌های رسمی. چنین ساعت‌هایی نباید با کت و شلوار یا با لباس‌های رسمی پوشیده شوند، اگرچه که برخی از افراد این کار را می‌کنند. همانطور که گفته شد، امروزه بیشتر افراد ساعت‌های GMT Master، Submariner یا Datejust را با کت و شلوار می‌پوشند.

آیا می‌توانم هزینه‌ی یک ساعت رولکس را بپردازم؟

ساعت‌های رولکس هزینه‌ی بالایی دارند و قبل از خرید چنین ساعت‌هایی باید این مسئله را نیز در نظر بگیرید. در حقیقت این درست نیست که برای خرید ساعت رولکس از کارت خرید نسیه استفاده کنید و برای آن سود پرداخت کنید (نباید برای خرید رولکس وام بگیرید). بلکه مقداری پول پس‌انداز کنید و هر زمان که پولتان به اندازه‌ی کافی رسید، ساعتتان را نقد خریداری کنید.

هزینه ساعت رولکس

آیا برای خرید ساعت رولکس، دلیل خوبی دارم؟

ساعت رولکس را برای خودتان می‌خرید یا برای دیگران؟ آیا تنها دلیلتان برای خرید این ساعت این است که ثروت و اعتبارتان را به دیگران نشان دهید؟ یا واقعاً آن را دوست دارید؟ آیا واقعاً همیشه از این ساعت استفاده می‌کنید؟ در آخر باید ساعتی را بخرید که زیاد از آن استفاده می‌کنید، زیرا به این ترتیب “نرخ CPW ” کاهش می‌یابد. (CPW یا cost per wear: هزینه‌ی کلی یک محصول را بر تعداد دفعاتی که از آن محصول استفاده شده تقسیم می‌کنند تا مشخص شود که برای هربار استفاده از آن محصول، چه هزینه‌ای پرداخت شده است. به عنوان مثال اگر ساعتی را با قیمت 300 دلار خریده باشید و 300 بار از آن استفاده کرده باشید آنگاه هزینه‌ای که برای هر بار استفاده از این ساعت پرداخت کرده‌اید برابر با 1 دلار است) .

پس از اینکه صادقانه به تمام این سؤالات پاسخ دادید می‌توانید به مرحله‌ی بعد بروید.

قدم دوم: از بین ساعت‌های نو، دست دوم و قدیمی، یکی را انتخاب کنید

خرید رولکس نو، کار آسان و ساده‌ای است. شما هزینه‌ی کامل را می‌پردازید و ساعت اصل و معتبرتان را به همراه جعبه و اسناد و متعلقاتش دریافت می‌کنید. خرید یک رولکس نو باعث می‌شود که خیالتان از بابت ساعتتان راحت باشد، اما در عوض پول خوبی هم برای آن می‌پردازید.

ساعت رولکس قدیمی

شاید شما هم مثل من به ساعت‌های قدیمی علاقه داشته باشید و بندهای چرمی کهنه و ظاهر رنگ و رو رفته‌ی ساعتی که سال‌های سال مورد استفاده قرار گرفته است، برای شما جذاب باشد. در این صورت یک ساعت رولکس قدیمی می‌تواند برایتان مناسب باشد. ساعت‌های قدیمی یا وینتیج، ساعت‌هایی هستند که حداقل 20 تا 30 سال عمر داشته باشند، اما ساعت‌های آنتیک یا عتیقه، ساعت‌هایی هستند که 100 سال یا بیشتر از تولیدشان گذشته باشد. ساعت‌های قدیمی رولکس تا چندین سال قبل، از چنین محبوبیتی برخوردار نبودند، اما جهش قیمت ساعت‌ها و افزایش علاقه به آن‌ها در سال‌های اخیر باعث شده که قیمت ساعت‌های قدیمی نیز افزایش یابد و افراد بیشتری به آن‌ها علاقه‌مند شوند.

ساعت‌های رولکس دست دوم

گروه سوم، ساعت‌های رولکس دست دوم هستند که کمتر از 20 سال عمر کرده‌اند. به طور کلی ساعت‌های این گروه از مقرون به صرفه‌ترین قیمت‌ها برخوردار هستند، زیرا برخی اوقات ممکن است که ساعت‌های قدیمی هم بسیار گران شوند، مثلاً یک مدل خاص که بسیار کمیاب است یا طرفداران بسیار زیادی دارد می‌تواند قیمت بسیار بالایی داشته باشد. اما در مقابل، ساعت‌های دست دوم رولکس بهترین تخفیف و کاهش قیمت را دارند. البته همانطور که قبلاً اشاره کردم، ساعت‌های دست دوم یا قدیمی رولکس می‌توانند تقلبی باشند یا قطعات تقلبی داشته باشند، پس این نکته را به خاطر داشته باشید.

قدم سوم: جزئیات ساعتتان را مشخص کنید

سایز

کارتان را با مشخص کردن اندازه‌ی قاب ساعت شروع کنید، زیرا اندازه‌ی ساعت قطعاً از اهمیت بالایی برخوردار است. ما معتقدیم که اندازه‌ی ساعت هم درست مانند لوازم کلاسیک دیگر است و باید با مچ دستتان تناسب داشته باشد. اگر مچ دست باریکی دارید باید ساعت کوچکتری انتخاب کنید. اگر مچ دستتان بزرگ است، باید ساعت بزرگتری انتخاب کنید. به نظر من افرادی که مچ دست بزرگتری دارند به سمت ساعت‌های بزرگتر کشیده می‌شوند، اما من به شما توصیه می‌کنم که حتی اگر مچ بزرگی دارید باز هم به سراغ ساعت‌های خیلی بزرگی که قطر قابشان بیش از 41 میلیمتر است، نروید. زیرا این ساعت‌ها خیلی ضخیم و عریض هستند و ظاهر خود نمایانه، بدترکیب و بی‌ظرافتی دارند.

بیشتر مردانی که به ساعت‌های رولکس علاقه مند هستند، ساعتی را انتخاب می‌کنند که قطر بدنه‌اش بین 36 تا 41 میلیمتر باشد اما اگر مچ دستتان بسیار کوچک و باریک است آنگاه یک ساعت 34 میلیمتری نیز می‌تواند برایتان مناسب باشد. یک بار دیگر تأکید می‌کنم که اگر مچ دستتان خیلی بزرگ است، ساعتی را انتخاب کنید که قطر بدنه‌اش حداکثر 41 میلیمتری باشد و نه بیشتر. اگر نمی‌دانید که چه سایزی برای شما مناسب است، به یاد داشته باشید که ساعت باید حدود دو سوم از عرض مچ دستتان را بپوشاند. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد سایز مناسب ساعت، راهنمای موجود در وبسایت ما را مطالعه کنید. اگر مچ باریکی دارید آنگاه مدلهایی مثل Submariner که فقط با قطر 40 میلیمتری تولید شده‌اند برای شما مناسب نیستند.

Rolex Daytona 6239

جنس و بند ساعت

در این مرحله باید جنس و بند ساعتتان را مشخص کنید. در خرید ساعت‌های رولکس من شدیداً به شما توصیه می‌کنم که بدنه و دستبندی که از جنس استیل ضد زنگ هستند را انتخاب کنید، زیرا این نوع قاب و دستبندها با شخصیت ورزشیِ ساعت‌های رولکس تناسب بیشتری دارند و همچنین تقاضای بیشتری برای آن‌ها وجود دارد، کهنه و فرسوده نمی‌شوند و ارزش خود را حفظ می‌کنند.

ساعت استیل طلای رولکس

اگر به ترکیب طلا و استیل ضدزنگ علاقه‌ دارید، در انتخابش شک نکنید، اما من به شما پیشنهاد می‌کنم که برای خرید چنین ساعتی به بازار ساعت‌های قدیمی مراجعه کنید، زیرا قیمت طلا در خرده فروشی‌ها خیلی گرانتر است و همین باعث می‌شود که این ساعت‌ها قیمت بالاتری داشته باشند. اما ساعت‌های طلایی و استیل در بازار ساعت‌های دست دوم و قدیمی، طرفدار چندانی ندارند. بنابراین یک ساعت قدیمی که از ترکیب طلا و استیل ساخته شده است، ارزان‌تر از یک ساعت استیل قدیمی خواهد بود. اگر به دنبال یک ساعت رولکس Daytona از جنس طلا یا پلاتین هستید، حتماً آن را بخرید. این ساعت‌ها سرمایه‌گذاری خوبی به حساب می‌آیند.

بازل و صفحه‌ی ساعت

وقتی جنس و دسته‌ی ساعتتان مشخص شد، باید درمورد بازل و صفحه‌ی آن تصمیم بگیرید. این اولین ساعت خوب یا اولین ساعت رولکسی است که می‌خرید، پس به شما توصیه می‌کنم که از رنگ‌های شاد و چشمگیر یا از جزئیات برجسته، دوری کنید. زیرا این خصوصیات باعث می‌شوند که تطبیق‌پذیریِ ساعتتان کاهش یابد و کمتر بتوانید از آن استفاده کنید. البته اگر هنرمندید یا به معنای واقعی کلمه عاشق چیزهای رنگی هستید و رنگ‌ها بخشی از وجودتان هستند، پس در خرید یک ساعت رنگی تردید نکنید.

ضرب‌المثل قدیمی “سفید با سفید”  به این معنا است که در طول روز باید از چیزهای روشن استفاده کنید و در شب باید از چیزهای تیره استفاده کنید. اما من می‌گویم روشن بودن در طول شب، خیلی راحتتر از تیره بودن در طول روز است. آنچه که گفته شد فقط یک قانون کلی است و به چیزهای زیادی تعمیم می‌یابد.

ساعت صفحه مشکی رولکس

به عنوان مثال ساعتی مثل Submariner فقط یک صفحه‌ی تیره دارد و اگر شما هم به صفحه‌ی تیره علاقه داشته باشید، می‌توانید این ساعت را انتخاب کنید. اما اگر به صفحه‌های روشن علاقه دارید آنگاه ساعت‌هایی مثل Submariner یا GMT Master II نمی‌توانند گزینه‌ی خوبی برای شما باشند زیرا صفحه‌ی روشن ندارند.

قدم چهارم: یک مدل مناسب از رولکس را انتخاب کنید

وقتی اولین بارتان است که ساعت می‌خرید و تجربه‌ای در این زمینه ندارید، ممکن است تمام مدل‌های متنوعی که توسط شرکت رولکس تولید می‌شوند را نشناسید، اما باید صادقانه بگویم که مدل‌های بسیار زیادی توسط این شرکت تولید می‌شوند. اگر اولین بار است که یک ساعت رولکس می‌خرید و به دنبال یک ساعت ورزشی کلاسیک هستید، به شما توصیه می‌کنم که ساعتتان را از بین مدل‌های GMT Master، Datejust، Submariner، Daytona و یا شاید Sea-dweller انتخاب کنید چون ارزششان افزایش می‌یابد. مدل‌های Explorer یا Milgauss گزینه‌های جالبی هستند، اما ارزششان حفظ نمی‌شود.

Rolex Explorer I (214270)

ساعت‌های نو و قدیمی Datejust، Submariner و GMT Master با ساعت‌های 20 تا 30 سال پیش یا حتی قدیمی‌تر، شباهت زیادی دارند. این یکی از انتخاب‌های استراتژیک رولکس است و خریداران نیز مطمئن هستند که هرچقدر هم که ساعتشان قدیمی باشد، باز هم در نسخه‌های جدیدتر ساعتشان، تغییر چندان زیادی رخ نمی‌دهد.

ساعت Rolex Datejust

اگر دوست دارید که یک ساعت ورزشی را با کت و شلوار بپوشید، احتمالاً ساعت Datejust بهترین گزینه برای انجام این کار باشد. اگر از شکل ساعت Datejust خوشتان می‌آید، اما عدسی سایکلوپ که بر روی نمایشگر تاریخ قرار گرفته را دوست ندارید، می‌توانید ساعت Oyster Perpetual را انتخاب کنید. غالباً کسی این ساعت را توصیه نمی‌کند چون بیش از حد ساده است، اما من معتقدم که این خطوط ساده و ظاهر کلاسیک، این ساعت را به یک گزینه‌ی عالی تبدیل کرده‌اند. این ساعت اصلاً منحصر به فرد و خاص نیست، اما برای انتخاب اولتان، یک گزینه‌ی مناسب است.

اگر به دنبال ساعت بزرگتری هستید، ساعت‌های Explorer یا Explorer2 با قاب 42 میلیمتری‌شان می‌توانند گزینه‌ی مناسبی باشند، زیرا اسپرت‌تر هستند. این ساعت‌ تاریخچه‌ی جالبی هم دارد، زیرا پس از اینکه ادموند هیلاری در دهه‌ی 50 میلادی قله‌ی اورست را فتح کرد، شرکت رولکس این ساعت را به او تقدیم کرد.

رولکس دیتونای پل نیومن

ساعت‌های Daytona یا Cosmograph Daytona، یک کرنوگراف تمام عیار هستند. این ساعت‌ها در ابتدا از محبوبیت چندانی برخوردار نبودند، اما امروزه گران‌ترین ساعت موجود در خط تولید رولکس هستند. رولکس دیتونای پل نیومن با قیمت 17.75 میلیون دلار در یک حراجی به فروش رفت. به نظر من دیتونای استیل با صفحه‌ی سفید رنگ، ظاهر خیلی اسپرتی ندارد و اگر به چنین مدل‌هایی علاقه دارید، این ساعت می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

اگر به ساعت‌های ورزشی علاقه دارید آنگاه ساعت‌های Submariner، GMT Master 2، Yacht Master یا Sea-dweller گزینه‌های خوبی هستند که برای خرید اولین ساعت و حتی دومین ساعتی که به مجموعه‌ی خود اضافه می‌کنید، مناسبند. به نظر من این ساعت‌ها به عنوان اولین ساعتی که می‌خواهید داشته باشید، کمی بزرگ و برجسته هستند، البته این فقط نظر من است.

قدم پنجم: تحقیقات لازم را انجام دهید اما در این تحقیقات غرق نشوید

تحقیق درمورد ساعت‌ها، کار دشواری است. درمورد کوچکترین جزئیات ساعت، نظرات محکم و قاطعانه‌ای وجود دارد. اما در آخر، این خودتان هستید که اهمیت دارید و همه چیز به شما بستگی دارد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که خیلی تحقیق می‌کنند، پس به تحقیقتان ادامه دهید چون قرار است پول زیادی را برای ساعتتان خرج کنید. اما به یاد داشته باشید که به راحتی می‌توانید در سیاه‌چاله‌ی نظرات اینترنتی رولکس به دام بیافتید.

اگر بعد از  هر بار تحقیق، به یک ساعت مشابه می‌رسید، احتمالاً این همان ساعتی است که باید بخرید. در ضمن به یاد داشته باشید که حتی اگر یک مدل خاص نتواند مثل بقیه‌ی ساعت‌ها ارزشش را حفظ کند، اما شما به آن علاقه داشته باشید، همین علاقه کافی است و حتماً همان مدل را انتخاب کنید. در آخر باید بگویم که تحقیقات خود را انجام دهید، اما در آن غرق نشوید و اجازه ندهید که دیگران به جای شما تصمیم بگیرند.

قدم ششم: به فروشگاه واقعی بروید

نمایندگی معتبر رولکس

تقریباً در هر همه جای دنیا یک نمایندگی مجاز رولکس وجود دارد. به یکی از این نمایندگی‌ها بروید و ساعت‌های مختلف را امتحان کنید، علایق خود را بشناسید و سپس فروشگاه را ترک کنید. هرگز در همان لحظه خرید نکنید، بلکه به خانه بروید و چند هفته یا حتی یکی دو ماه به خود فرصت دهید، اگر بعد از این مدت باز هم به همان ساعت علاقه داشتید یعنی ساعت مناسب را پیدا کرده‌اید و تصمیم نهایی خود را گرفته‌اید.

قدم هفتم: از یک فروشنده‌ی معتبر خرید کنید

روش‌های زیادی برای خرید یک ساعت رولکس وجود دارد، اما برای چنین خرید مهمی و با توجه به نمونه‌های تقلبیِ بسیار دقیق و زیادی که در بازار وجود دارند، حتماً باید ساعت نو، دست دو یا قدیمی خود را از یک فروشنده‌ی معتبر خریداری کنید. برای خرید ساعت‌های قدیمی می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر آنلاین مثل اشرافی مراجعه کنید. به شما توصیه می‌کنم که برای انجام چنین کاری از دیوار یا سایتهای شبیه به آن استفاده نکنید، زیرا نمی‌توانید ساعت و فروشنده‌ی آن را بررسی کنید. بهتر است از یک فروشگاه معتبر خرید کنید که کارش ثابت باشد تا در صورت لزوم بتوانید در آینده به او مراجعه کنید. در غیر اینصورت ممکن است یک ساعت تقلبی بخرید و از آنجایی که تازه کار هستید، حتی متوجه این موضوع نشوید و تصور کنید که معامله‌ی خوبی انجام داده‌اید.

نتیجه

با تمام نکاتی که ذکر شد فقط باید بگویم که امیدوارم خرید موفقیت آمیزی داشته باشید! به خاطر داشته باشید که مطالعات آماری نشان داده که مردانی که یک ساعت رولکس خریده‌اند، احتمال دارد که ساعت دوم یا سوم را نیز خریداری کنند.

دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×