خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

ساعت مونداین، تاریخچه و بررسی برند Mondaine

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-10-20 ۱۶:۳۳
ساعت مونداین، تاریخچه و بررسی برند Mondaine

برند مونداین در سال 1951 کار خود را شروع کرد و در ابتدا به‌عنوان ساعت‌های ایستگاه‌های قطار شناخته می‌شد.

از سال 1986، این ساعت‌ساز سوئیسی ساعت‌هایی را با الهام گرفتن از ریل‌های راه‌آهن سوئیس تولید کرده‌است. پس از سال‌ها، این طراحی با عقربه‌ی ثانیه شمار قرمز رنگ بسیار محبوب شده‌ و تا امروز نیز مورد تعریف و تمجید قرار گرفته‌است.

به ‌فکر خرید اولین ساعت مونداین خود هستید؟ در این مقاله در مورد تمام چیز‌های ضروری‌ای که شما نیاز دارید تا در مورد این نام تجاری بدانید صحبت خواهد شد. ما مهم‌ترین چیزهایی که مشتریان نیاز دارند بدانند، از ابتدای برند تا نوآوری‌های فعلی را پوشش خواهیم داد.

تاریخچه‌ی ساعت‌های مونداین

مونداین یک شرکت ساعت‌سازی سوئیسی است که در سال 1951 توسط خیاط سابق اروین برنهایم تاسیس شد. در این مدت، این برند از فروش ساعت‌های با کیفیت بالا و در عین حال دارای تعمیرپذیری مقرون به صرفه، از محبوبیت خوبی برخوردار بود.

برند مونداین برنهایم بسیار موفق بود. او خود در ساخت ساعت‌های این شرکت همکاری می‌کرد. او یکی از اولین ساعت‌هایی را که دارای قرائت دیجیتال بود در کنار همکارش هاوارد هیوز طراحی و اختراع کرد (اولین ساعت دارای صفحه نمایش LCD). با وجود تقاضای زیاد، آن‌ها بعد از 15 سال تصمیم گرفتند تا بر روی سایر طراحی‌ها و فناوری‌ها تمرکر کنند. چیزی که بعد از آن به‌وجود آمد طرحی بود که مونداین را بر روی نقشه قرار داد.

ساعت‌های رسمی مونداین برای راه‌آهن سوئیس

یکی از چیزهایی که مونداین به آن مشهور است تاثیر برند در ساعت‌های راه‌آهن سوئیس است. این کار به عنوان طرحی توسط مهندس و طراح سوئیسی هانس هیلفیکر در سال 1944 ایجاد شد.

هیلفیکر که کارمند راه‌آهن فدرال سوئیس بود، چیزی را که به عنوان ساعت رسمی راه‌آهن سوئیس شناخته می‌شود را طراحی کرد. ایده‌ی پشت این ماجرا ایجاد طرحی به‌منظور هماهنگ‌سازی زمان حرکت برای تمامی قطارهایی است که از ایستگاه اصلی وارد و خارج می‌شوند.

ساعت دیواری Mondaine

مونداین این‌طور در وب سایت خود توضیح می‌دهد: « ساعت توسط یک موتور الکتریکی هدایت می‌شود، که ساعت را کنترل می‌کند و به آن اجازه می‌دهد یک چرخش را در 58.5 ثانیه انجام دهد. عقربه‌ی قرمز به مدت 1.5 ثانیه توقف کرده و سپس به جلو می‌پرد تا دوباره با عقربه‌ی دقیقه‌شمار روبه‌رو شود که به آن اجازه می‌دهد تا با ساعت اصلی که در جعبه‌ی سیگنال قرار دارد هماهنگ شود.»

با کمک پسران اروین ( آندره و رونی برنهایم )، این برند از ساعت‌سازی صنعتی الهام گرفت. آن‌ها میخواستند منحصر‌به‌فرد باشند، و تلاش می‌کردند تا ساعت‌هایی بسازند که از نظر طراحی و کارایی حرفی برای گفتن داشته باشد. سپس آن‌ها فرصتی برای ساخت ساعت در راه‌آهن سوئیس بدست آوردند. با الهام از نوآوری آن، آن‌ها تمامی مجوزهای لازم برای ساخت اولین مجموعه‌ی ساعت‌های مچی ایستگاهی را دریافت کردند.

در سال 1986 بود که مونداین با مجوز رسمی از راه‌آهن فدرال سوئیس، نقشه طراحی را گرفت و یک مجموعه ساعت ساخت.

می‌توان متوجه شد که تمامی ساعت‌های مونداین دارای علامت عقربه‌ی قرمز هستند. این علائم پس از نشانه‌های قرمز که توسط راهنمای قطار برای اطلاع مسافر از زمان ورود و خروج قطار به ایستگاه استفاده می‌شد، به وجود آمدند.

در زیر ما در مورد این سطر بیشتر صحبت خواهیم کرد و نگاهی دقیق‌تر به برخی از بهترین مدل‌های آن خواهیم داشت.

ساعت‌های مونداین در کجا ساخته می‌شوند؟

تمامی ساعت‌های مونداین در سوئیس ساخه می‌شوند، جایی که مقر اصلی شرکت در آنجا قرار دارد.

در سال 2006 مونداین پنجاه درصد از سهام شرکت ساعت‌سازی آمریکایی لومینوکس را خریداری کرد که در نتیجه باعث افزایش دسترسی آن‌ها به آمریکا شد. لومینکوس نیز به نوبه‌ی خود به بازارهای اروپا و آسیا دسترسی داشت.

در سال 2016، اعلام شد که آندره و رونی برنهایم پنجاه درصد باقیمانده‌ی سهام شرکت لومینوکس را از بری کوهن خریداری کردند. این خرید به آن معنی است که مونداین اکنون مالک شرکت‌ها و برند لومینوکس است.

آیا ساعت‌های مونداین کیفیت خوبی دارند؟

ساعت‌های مونداین آن‌چنان لوکس و تجملی نیستند ( می‌توان گفت که آن‌ها در رده‌ی ساعت‌های همگانی قرار دارند.) اما خیلی ارزان هم نیستند. با بازه‌ی قیمتی از 175 تا 850 دلار، این برند ساعت سوئیسی می‌تواند از نظر قیمت خرید نوعی سرمایه‌گذاری محسوب شود.

ساعت‌های مونداین دارای مهم‌ترین چیزهایی هستند که هر شخصی در یک ساعت به دنبال آن‌ها می‌گردد: دقت، خوانایی و شیک بودن. در پایان، واقعا به بودجه و سلیقه‌ی شخصی شما بستگی دارد، اما اگر به دنبال برندی هستید که سابقه‌ای طولانی دارد و درستی آن تایید شده است، این برند ارزش آن‌را دارد که نگاهی به آن بیاندازید.

شاید این ساعت‌ها از برچسب‌های قیمتی رولکس و امگا دور باشند، اما بازخورد خوبی را از طرف علاقه‌مندان و متخصصان این حوزه دریافت کرده‌اند.

آن‌ها یکی از مقرون به صرفه‌ترین برندهای سطح پایین ساخت سوئیس هستند.

اگر شما در حال مقایسه‌ی اجناس برای خرید هستید، شاید بخواهید نگاهی کلی به برندهای همیلتون، تیسوت، آلپینا یا موادو بیاندازید تا بتوانید چند برند سوئیسی مشابه در بازه‌ی قیمتی یکسان را بشناسید.

ساعت مردانه Mondaine Stop2go

برای درک بهتر این برند و ساعت‌های آن، بهتر است نگاهی دقیق‌تر به مجموعه‌های آن داشته باشید. بخشی که در زیر آمده است در مورد مهم‌ترین مدل‌های مونداین و همچنین فناوری‌ها و اختراعات جدید شرکت صحبت خواهد کرد.

این برند ساعت، با ستایش از خوانایی، دقت و طراحی برجسته‌اش بازخورد بسیار خوبی را در فروشگاه‌های اینترنتی دریافت کرده است. در این فروشگاه‌ها پیشنهاد شده است که پیدا کردن یک مونداین اتوماتیک کار آسانی نیست (حتی در سوئیس)، پس شاید برای این‌که یکی از آن‌ها را پیدا کنید نیاز به جستجوی جدی داشته باشید.

مجموعه‌های ساعت مونداین

ساعت‌های مونداین به فناوری نور پس‌زمینه مجهز هستند که دید خوبی از عقربه‌ها را در شب فراهم می‌کند. که باعث پیوسته شارژ شدن عقربه‌ها و نورانی ماندن آن‌ها می‌شود.

این برند در وب‌سایت خود این‌طور توضیح می‌دهد که در طول روز صفحه‌ی سفید نور را منعکس می‌کند و صفحه‌ی شب‌نمایی را که در پشت عقربه‌ها قرار دارد شارژ می‌کند و در طول شب صفحه‌ی شب‌نما دوباره نور را آزاد می‌کند.

مجموعه‌ی Stop2Go

موتور اصلی ساعت های مونداین در سال 2001 متوقف شد اما سالها بعد دوباره بازگشت و در سال 2013 با نام جدید Stop2Go طراحی شد.

مونداین در سایت خود توضیح می‌دهد که « اجزای جذاب Stop2Go مانند ساعت اصلی از عقربه‌ی معروف ثانیه‌شمار سرخ رنگ برخوردار هستند که یک دور کامل را در 58 ثانیه طی می‌کند و سپس در ساعت 12 قبل از این‌که به جلو بپرد منتظر می‌ماند تا عقربه‌ی دقیقه‌شمار سیاه حرکت کند و سپس چرخش بعدی شروع می‌شود. دو ثانیه‌ای که گاهی اوقات می‌تواند زندگی ما را تغییر دهد؟ »

این قابلیت منحصربه‌فرد برای جذاب نشان دادن زمان است که « همچنان ایستاده » است قبل از این‌که عقربه‌ی دقیقه شمار پیشرفت کند. البته این به آن معنی نیست که زمان در واقع کند می‌شود، آن عقربه سرانجام به جای خود باز می‌گردد و زمان دقیقی را پس از دو ثانیه نمایش می‌دهد. این همان کاری است که ساعت‌های راه‌آهن سوئیس برای دهه‌ها انجام داده‌اند.

برند رسمی Stop2Go که متعلق به شرکت ساعت‌سازی راه‌آهن مونداین سوئیس است، همچنین به دلیل فناوری نور پس زمینه که به شما اجازه می‌دهد حتی در تاریکی نیز زمان را مشاهده کنید بسیار معروف است. این ساعت مچی 45 میلی متری توسط Superluminova تغذیه می‌شود و تا چهار ساعت طول عمر دارد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به قاب استیل ضد زنگ، روکش کریستالی ضد انعکاس یاقوت کبود و بند چرمی ( موجود در رنگ‌های مشکی و قرمز ) اشاره کرد.

مجموعه‌ی Helvetica

این مجموعه‌ی مونداین از فونت براق و کلاسیک Helvetica است که توسط گرافیست سوئیسی مکس میدنگر طراحی شده است.

هدف از ایجاد این فونت این است که « به خوبی تصور شود، به اندازه‌ی کافی محتاط و ملایم باشد و در واقع با مدل‌های هماهنگ و منطقی نرم و روان برخورد کند. »

این فونت که یک نوع متن sans serif است، یکی از محبوب‌ترین حروف چاپی قرن بیستم است. مجموعه‌ی ساعت مونداین مانند Helvetica ساده و در عین‌حال قدرتمند است و یک طراحی زیبا و کاربردی را به رخ می‌کشد.

این ساعت ها در اندازه های مختلف 26، 33، 38، 40 و 43 میلی‌متری موجود بوده که در همه‌ی اندازه‌های مچ دست معرکه به‌نظر می‌رسد. این ساعت‌ها دارای بندهایی فولادی ضدزنگ و چرمی هستند. و بر روی جعبه‌ی همه‌ی مدل‌ها نوشته شده است : “Mondain Helvetica Swiss Made”

برخی از ساعت‌هایی که جدا از این مجموعه قرار دارند شامل مدل Mondain Helvetica No1 Regular هستند که دارای منطقه زمانی دیگری نیز هست. نسخه‌ی براق Mondaine Helvetica No1 Light Holiday Edition دارای یک صفحه‌ی سفید و قابی دارای روکش طلا و بند چرم میلانی است.

این خط تولید همچنین دارای یک ساعت هوشمند به نام Helvetica 1 Regular Hybrid است که با اندروید نسخه‌ی 4.4 و iOS نسخه‌ی 8 و بالاتر کار می‌کند. با این کار می‌توانید از قابلیت‌های ساعت هوشمند مانند دسترسی به اعلان‌های موبایل، ایمیل و پیام‌ها، انجام فعالیت‌های مربوط به خواب و ورزش و همچنین دسترسی به ساعت جهانی لذت ببرید. هنوز هم با بند چرمی و یک طراحی بی نقص از مونداین که به راحتی قابل استفاده است مانند یک ساعت معمولی به نظر می‌رسد.

ساعت Helvetica 1 Regular Hybrid

برای دیدن تمامی ساعت‌های مجموعه‌ی Helvetica میتوانید به وب‌سایت آن‌ مراجعه کنید.

مجموعه‌ی Essence

اگر به دنبال چیزی منحصربه‌فرد و سازگار با محیط زیست هستید، این همان مجموعه‌ای است که باید بررسی کنید. مجموعه‌ی Essence مونداین مواد پایدار و تاب‌آوری مانند نوارهای با پوشش پارچه‌ای و چوب‌پنبه‌ای را با استفاده از مواد تجدیدپذیر مانند Rizinus تولید می‌کند. مونداین اطمینان داده که کیفیت این ساعت‌ها همواره ثابت خواهد ماند.

به عنوان مثال Essence Petite Black (32 mm) یا Essence Large Black (41 mm) از کیسه‌های لاستیکی و بطری‌های بازیافت شده‌ی PET تولید شده‌اند که به نوعی چندمنظوره هستند و در کنار چیزهای دیگر می‌توان به عنوان قاب گوشی هوشمند نیز از آن‌ها استفاده کرد.

برای بررسی تمامی محصولات مجموعه‌ی Essence به وب‌سایت آن‌ مراجعه کنید.

مجموعه‌ی Simply Elegant

مونداین این مجموعه را به عنوان « ظرافت نادیده گرفته‌شده » توصیف می‌کند. این ساعت‌ها از مجموعه‌ی کلاسیک الهام گرفته شده‌اند، بنابراین دارای صفحه‌ی مزین به نماد مونداین و عقربه‌ی ثانیه‌شمار قرمز هستند.

ساعت‌های این مجموعه از باریک‌ترین مدل‌های ساعت مونداین هستند. این ساعت‌ها در سایزهای 36 و 44 میلی‌متری و با بندهای چرمی مشکی و قرمز و استیل ضدزنگ ظریف موجود هستند. قیمت ها از 325 تا 390 دلار در سایت رسمی Mondaine ایالات متحده متغیر است.

مونداین این ساعت‌ها را برای ست شدن با لباس‌های شیک شب و یا کت و شلوار و لباس‌های زنانه به بازار عرضه می‌کند، اما به عنوان یک ساعت روزمره نیز عالی به نظر می‌رسد.

برای دیدن مدل‌های مختلف مجموعه‌ی Simply Elegant به وب‌سایت آن مراجعه کنید.

مجموعه‌های کلاسیک

آخرین اما مهمترین مجموعه، مجموعه‌ی کلاسیک مونداین است که از طراحی برجسته این برند برخوردار است.

ساعت کلاسیک و رسمی مونداین دارای سایزها و سبک‌های مختلفی است. این ساعت‌ها از سایزهای 30 تا 40 میلی‌متر و با بندهای چرمی و دستبندهای رنگی قابل تغییر، در دسترس هستند. قیمت این ساعت‌ها در وب‌سایت از 195 دلار شروع و تا 850 دلار ادامه می‌یابد.

اگر به دنبال یک ساعت مونداین هستید که از راه آهن فدرال سوئیس مجوز رسمی گرفته، این صفحه را بررسی کنید.

مونداین همچنین دارای سری Evo نیز است که اساسا یک ساعت کلاسیک تکامل‌یافته است که از سال 1986 به‌طور چشمگیری محبوب شد. تمام این‌ها در سال گذشته با عملکرد و طراحی بهتر به‌روزرسانی شدند.

ساعت‌های مونداین را از کجا بخریم؟

در این قسمت ما در مورد مجموعه‌های این برند صحبت خواهیم کرد و نگاهی دقیق‌تر به ساعت‌های آن‌ها خواهیم داشت. اگر شما به دنبال خرید یک ساعت مونداین هستید، این کار می‌تواند بررسی شما را راحت‌تر کند.

وب‌سایت این برند دارای یک ساعت‌یاب است که به شما اجازه می‌دهد فروشندگان مونداین را در هر کجای دنیا که باشید پیدا کنید. با یک تایپ ساده در بخش کشور، ایالت یا شهر می‌توانید به راحتی نزدیک‌ترین فروشنده‌ی رسمی را پیدا کنید.

شما می‌توانید ساعت‌های مونداین را در وب‌سایت رسمی آن نیز خریداری کنید. می‌توانید جستجوها را توسط مواردی مانند قیمت، ضخافت بدنه، مواد به‌کار رفته در بند و رنگ ساعت محدود کنید. همه‌ی این ساعت‌ها جدید و دارای ضمانت هستند ( در این مورد بیشتر در پایین توضیح داده شده ) پس همیشه بهترین کار خرید از وب‌سایت است.

همچنین شما می‌توانید ساعت‌های مونداین ( اعم از کارکرده و نو ) را در وب‌سایت‌های دیگر نیز پیدا کنید.

سیاست ضمانت‌های مونداین

خرید ساعت مونداین در هر کجای دنیا به مشتری دو سال ضمانت ( در برابر مشکلات فنی هنگام تولید ) می‌دهد. تا زمانی که خرده‌فروشی که ساعت را از آن خریداری کرده‌اید مجاز و دارای امضا، تاریخ و مهر باشد، شما تحت پوشش هستید.

و مواردی که گارانتی شامل آن‌ها نمی‌شود از این قرار است: سایش و پاره شدگی معمولی، باتری، دستبند، کریستال و تاج و خراش‌خوردگی.

اگر این نقص توسط ضمانت‌نامه پوشش داده شود و نیاز به تعمیر داشته باشد، باید به مرکز خدمات اصلی برند یعنیMISO ( سازمان خدمات بین‌المللی مونداین) آورده شود.

جمع بندی

ساعت مونداین در ایستگاه راه آهن

ما امیدواریم که از این مقاله چیزهای زیادی در مورد این برند یاد گرفته باشید. چه مجموعه‌ی معروف Stop2Go را به دست آورید یا حتی فناوری‌های جدیدتر مانند ساعت‌های هوشمند آن‌را امتحان کنید، مونداین ارائه‌دهنده‌ی آن خواهد بود. با تمرکز بر روی طراحی کلاسیک و فناوری‌های جدید، این برند مطمئناً برای مدت طولانی به خلق و نوآوری ادامه خواهد داد.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×