خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

ساعت همیلتون، تاریخچه و بررسی برند Hamilton

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-08-19 ۲۱:۱۳
ساعت همیلتون، تاریخچه و بررسی برند Hamilton

همیلتون یک شرکت ساعت‌سازی سوئیسی است که در حال حاضر در شهر بیل سوئیس قرار دارد. بله درست متوجه شدید، همیلتون یک برند سوئیسی است.

اما با این وجود بسیاری از خریداران هنوز هم آن را به عنوان یک برند آمریکایی می‌شناسند. البته این افراد اشتباه نمی‌کنند، چون ریشه‌ی این شرکت ساعت‌سازی به شهر لنکستر واقع در ایالت پنسیلوانیای آمریکا باز می‌گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این برند، ادامه‌ی این مطلب را مطالعه فرمایید.

لوگوی ساعت همیلتون

اولین محصول این شرکت یک ساعت‌مچی نبود، بلکه همیلتون در ابتدا کار خود را با تولید ساعت جیبی آغاز کرد.

 پس از جنگ جهانی اول که مردم به ساعت مچی روی آوردند، همیلتون نیز مجبور بود که با این روند همراه شود. از آن زمان به بعد، ساعت‌های همیلتون به برند مورد علاقه‌ی فیلم‌سازان و شخصیت‌های اصلی فیلم‌ها تبدیل شدند. در ابتدا ساعت ونتورای همیلتون مورد توجه زیادی قرار گرفت چون در فیلم Blue Hawaii بر روی دست الویس پرسلی مشاهده شده بود. همچنین ساعت‌های همیلتون در فیلم‌های Men In Black 3،  InterstellarوA Good Day To Die Hard نیز حضور داشته‌اند.

تاریخچه‌ی ساعت‌های همیلتون

روزهای آغازین

همیلتون در سال 1892 در شهر لنکستر واقع در ایالت پنسیلوانیای ایالات متحده تأسیس شد. شرکت ساعت‌سازی همیلتون در یک مجتمع 13 هکتاری در لنکستر واقع شده بود. این شرکت بعدها با شرکت ساعت‌سازی Aurora ادغام شد و مالکیت ماشین‌آلات آن‌ها را نیز در اختیار گرفت.

تاریخچه همیلتون

اولین محصول این شرکت، ساعت جیبی بود که بیشتر بر روی کیفیت و دقت تمرکز داشت. مشتریان اصلی این شرکت، خطوط راه‌آهن بودند. در زمان توسعه‌ی خطوط راه‌آن در ایالات متحده، شرکت همیلتون بیش از 50% و به طور دقیق‌تر 56% از بازار را به تسخیر خود درآورد. درواقع راه‌آهن‌ها تمام محصولات همیلتون را خریداری می‌کردند، چون ساعت‌های این شرکت از دقت بسیار بالایی برخوردار بودند.

ساعت راه آهنی همیلتون

اولین ساعتی که با نام تجاری همیلتون عرضه شد، یک ساعت جیبی بود که در سال 1893 تولید شده بود. این ساعت در سایز 18 (قطر 49 میلیمتر) تولید شده بود و 17 عدد سنگ قیمتی در داخل موتور آن به کار رفته بود (هدف از قرار دادن سنگ‌های قیمتی در داخل موتور ساعت این است که اصطکاک را کاهش دهند و دقت ساعت را حفظ کنند). لازم به ذکر است که در 15 سال اول از فعالیت شرکت همیلتون، ساعت‌های جیبی فقط در دو سایز 18 و 16 تولید می‌شدند.

شرکت همیلتون در سال 1912 اولین سری از ساعت‌های جیبی خود را با نام Broadway Limited به بازار عرضه کرد. این محصول با شعار “ساعتی دقیق برای راه‌آهن‌ها” به فروش می‌رسید. این شعار تبلیغاتی همزمان با افزایش شهرت همیلتون در ساخت ساعت‌های دقیق برای راه‌آهن‌ها، باعث شد که این برند توجه زیادی به خود جلب کند.

معرفی ساعت مچی‌های همیلتون

ساعت khaki همیلتون

در سال 1914، همیلتون رسماً به عنوان تأمین كننده‌ی ساعت‌های نیروهای مسلح آمریكا شناخته شد. شهرت این برند در تولید ساعت‌های با کیفیت، با تجهیز سربازان به ساعت‌های نظامی افزایش پیدا کرد.

همچنین این امر نشان‌دهنده‌ی این است که شرکت همیلتون از تولید ساعت‌های جیبی به ساعت‌های مچی روی آورده بود. همیلتون سرانجام اولین ساعت مچی خود را در سال 1917 به بازار عرضه کرد. این ساعت به گونه‌ای طراحی شده بود که برای مردانی که به جنگ جهانی اول می‌رفتند جذاب بنظر برسد. این ساعت در سایز 0 (قطر 29.63 میلیمتر) تولید شده بود و 17 سنگ قیمتی در موتور 983 آن به کار رفته بود، این موتور در اصل برای ساعت‌های آویزی زنانه طراحی شده بود.

ساعت‌های همیلتون در هوانوردی

این برند برای اولین بار در سال 1918 به صنعت حمل و نقل هوایی وارد شد. این تاریخ نشان‌دهنده‌ی سرآغاز خدمت‌های ارزشمند این برند به صنعت پرواز است. اولین پست هوایی آمریکا که در بین واشنگتن دی سی و نیویورک پرواز می‌کرد، به یک ساعت هوانوردی همیلتون مجهز بود.

همچنین در سال 1926 زمانی که اولین هوانورد بر روی قطب شمال فرود آمد، ساعت همیلتون را در دست داشت. فرمانده “ریچارد ای برد” رویداد مهمی را در حیطه‌ی هوانوردی رقم زد و قبل از بازگشت به آشیانه‌اش حدود 13 دقیقه به دور قطب شمال چرخید.

یک سال بعد، یعنی در سال 1927، یکی از ساعت‌های دقیق همیلتون به خلبانان کمک کرد تا برای اولین بار از کالیفرنیا به هاوایی پرواز کنند. یافتن جزایر هاوایی در میان اقیانوس آرام، کار بسیار دشواری بود و فقط چند درجه اشتباه می‌توانست منجر به گم شدن مسیر شود.

به همین خاطر، دقت ساعت‌های همیلتون در پروازها شهرت فراوانی یافتند و در دهه‌ی 1930 میلادی، این برند رسماً به عنوان تأمین‌کننده‌ی اصلی ساعت برای چهار شرکت هواپیمایی بزرگ آمریکا فعالیت می‌کرد. علاوه بر این، ساعت‌های شرکت همیلتون در اولین سرویس هوایی کران تا کران که از نیویورک به سان‌فرانسیسکو می‌رفت نیز حضور داشتند.

ساعت‌های همیلتون در فیلم‌ها

ساعت همیلتون به کار رفته در فیلم 2001 Space Odyssey

در سال 1932 دو مدل ساعتBoulton  و  Flintridge از برند همیلتون در فیلم “قطار سریع‌السیر شانگهای” ظاهر شدند. این اولین حضور برند همیلتون در یک فیلم هالیوودی بود و در این فیلم خاص، ساعت‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کردند.

در سال 1951، فیلم مردان قورباغه‌ای نامزد دریافت دو جایزه‌ی اسکار شد. این فیلم باعث شد که شهرت ساعت‌های همیلتون در دنیای سینما افزایش یابد زیرا این فیلم به وضوح نشان داد که ساعت‌های همیلتون چقدر محکم و مقاوم هستند و ساعت‌های نظامی کاربردی آن را بر روی پرده‌های سینما به نمایش درآورد.

همیلتون و اولین ساعت الکتریکی دنیا

در سال 1957، همیلتون با تولید اولین ساعت مجهز به باتری برقی که Ventura نام داشت، انقلابی در صنعت ساعت‌سازی به پا کرد. یک طراح مشهور به نام ریچارد اربی ، ساعت Ventura را با ظاهری منحصر به فرد، فوق مدرن و شبیه به سپر طراحی کرد. این ساعت فوراً مورد توجه عموم مردم قرار گرفت و محبوب شد.

ساعت Ventura Elvis80 همیلتون

زمانی که چهره‌ی سرشناس و فوق ستاره‌ی راک اند رول، یعنی الویس پرسلی، در فیلم کمدی موزیکال هاوایی آبی این ساعت را به دست کرد، باعث شد که محبوبیت ونتورا بیش از پیش افزایش پیدا کند. این ساعت به طور خاص برای شخصیت افسانه‌ای این بازیگر انتخاب شده بود.

البته کار همیلتون با ونتورا به پایان نرسید. ریچارد اربیب باز هم به طراحی این مدل ساعت‌ها ادامه داد و برند همیلتون ساعت‌های الکتریکی بیشتری را تولید کرد که همه‌ی آن‌ها طراحی نامتقارنی داشتند. ساعت Altair در میان تمام این ساعت‌ها، از نامتقارن‌ترین طراحی برخوردار بود و به صورت محدود فقط در 1600 قطعه تولید شد.

در سال 1966، استنلی کوبریک از شرکت همیلتون درخواست کرد تا ساعت‌ منحصر به فردی را برای فیلم جدید و فوق مدرنش یعنی “2001: ادیسه‌ی فضایی”، طراحی کند. تیم همیلتون او را ناامید نکرد، آن‌ها یک ساعت مچی و یک ساعت رومیزی برای کوبریک طراحی کردند که تقریباً به اندازه‌ی خود فیلم، نمادین بود.

شرکت همیلتون بعدها ساعت Pulsar را به بازار عرضه کرد که اولین ساعت الکترونیکی و دیجیتال در جهان بود. این ساعت دارای یک نمایشگر LED بود که با دکمه‌‌ای که در کنار قاب طلایی رنگ ساعت قرار داشت، روشن و خاموش می‌شد. همیلتون فقط 400 قطعه از این ساعت را تولید کرد و هر کدام را به قیمت 2100 دلار به فروش رساند که این قیمت در آن زمان بیشتر از قیمت یک ماشین بود.

عصر جدید

Hamilton Ladies Boulton

در 16 مه 1974، شرکت SSIH که اکنون با نام گروه سواچ شناخته می‌شود، شرکت همیلتون را خریداری کرد. با این حال، شرکت همیلتون همچنان در ایالات متحده باقی ماند و باز هم به تولید ساعت‌های با کیفیت و دقیق خود ادامه داد.

همیلتون پس از سال‌ها تولید ساعت‌های مدرن، دوباره در دهه‌ی 80 میلادی به تولید ساعت‌های کلاسیک روی آورد. این برند تمام ساعت‌هایی که در دهه‌ی 20 تا 60 میلادی تولید کرده بود را احیاء و دوباره معرفی کرد.  همیلتون دوباره ساعت‌های محبوبی مثل Boulton، Ardmore، Wilshire و  Venturaرا احیاء کرد و باعث شد که مردم به ساعت‌های کلاسیک روی بیاورند. در دهه‌ی 90 میلادی، همیلتون باز هم در فیلم‌های هالیوودی ظاهر شد. ساعت‌های همیلتون در دست شخصیت‌های فیلم های بزرگی همچون مردان سیاه‌پوش، اسلحه‌ی مرگبار 4، روز استقلال، آقای ریپلی با استعداد و جان سخت، ظاهر شدند.

شرکت همیلتون در سال 2003 دفتر مرکزی و تأسیسات تولیدی خود را به شهر بیل سوئیس منتقل کرد. این تغییر مکان باعث شد که این برند بتواند برچسب “ساخت سوئیس” را به محصولاتش اضافه کند، این برچسب نشان‌دهنده‌ی بالاترین کیفیت یک محصول است.

همیلتون در سال 2011، تولید موتورهای اتوماتیک خودش با نام‌های H-21 و H-31 را آغاز کرد. سه سال بعد، موتورهای H-10 ، H-30 و H-40 نیز به این مجموعه اضافه شدند. هرکدام از این موتورها می‌توانند تا 80 ساعت انرژی را ذخیره کنند.

حضور بیشتر در هالیوود

ساعت Hamilton Khaki BelowZero

همیلتون به طور مرتب توسط بازیگران فیلم‌های محبوب استفاده می‌شد. در سال 2014 طراحان این شرکت با یکدیگر همکاری کردند تا ساعت منحصر به فردی را برای شخصیت اصلی فیلم بین ستاره‌ای ایجاد کنند.

یک سال بعد، یعنی در سال 2015، همیلتون بار دیگر بر روی پرده‌ی سینما ظاهر شد. در فیلم مجراجویی و حماسی ریدلی اسکات به نام “مریخی”، ساعتKhaki BeLOWZERO همیلتون بر روی دست شخصیت اصلی فیلم دیده می‌شد. این ساعت به قدرت و عزم راسخ مارک واتنی که در مأموریتش در مریخ جا مانده بود، اشاره می‌کرد.

همیلتون پس از حضور در بیش از 450 فیلم سینمایی، یک ساعت کرونوگراف اتوماتیک از مدل Khaki X-Wind را برای کاراکتر جیک موریسون تهیه کرد، این کاراکتر در فیلم علمی- تخیلی “روز استقلال 2” نقش خلبان را ایفا می‌کرد.

تاریخچه‌ی اخیر

شرکت همیلتون در سال 2017 شصتمین سالگرد ساعت نمادین ونتورا را جشن گرفت. این ساعت در سال 1957 به بازار عرضه شد و اولین ساعت الکتریکی جهان بود. وقتی که این ساعت برای اولین بار به بازار عرضه شد، طرفداران بیشماری به دست آورد که یکی از آن‌ها الویس پرسلی بود.‌

در همان سال 2017، همیلتون به عنوان ساعت رسمی مسابقات هوایی قهرمانی جهان ردبول انتخاب شد. در این مسابقه 14 تا از با استعدادترین خلبانان آکروباتیک جهان برای دریافت عنوان قهرمانی، با هم به رقابت پرداختند.  خلبانان برای کسب چنین عنوانی باید مراحل مسابقه را در هشت کشور مختلف پشت سر می‌گذاشتند.

شرکت همیلتون در سال 2018، صدمین سال حضورش در صنعت هوانوردی را جشن گرفت. این برند از سال 1918 به عنوان اولین گزینه‌ی محبوب خلبانان حرفه‌ای در نظر گرفته می‌شد. علتش این بود که برند همیلتون همواره به دقت و صحت و نوآوری در ساعت‌هایش متعهد بوده و حال و هوای ماجراجویانه‌ای دارد.

ساعت‌های همیلتون در کجا ساخته می‌شوند؟

ساعت Hamilton Khaki BelowZero با موتور اتوماتیک

شرکت همیلتون از سال 1893 تا 1969 در آمریکا مستقر بود و ساعت‌هایش را در همان جا تولید می‌کرد.

فعالیت کارخانه‌ی آمریکایی همیلتون در سال 1969 متوقف شد. این برند با شرکت‌های دیگری ادغام شد و تحت مالکیت آن‌ها قرار گرفت، بدین ترتیب به یک مجموعه‌ی تولیدی متنوع تبدیل شده بود. اما در نهایت با گروه سواچ ادغام شد.

همیلتون اکنون بخشی از گروه Swatch است اما در رده‌های پایین این شرکت قرار می‌گیرد، زیرا برندهای سطح بالایی مثل Blancpain ، Breguet ، Glashütte Original ، Longines و Omega زیر نظر گروه سواچ فعالیت می‌کنند و به آن تعلق دارند. احتمالاً برخی از قطعات سازنده‌ی ساعت‌های همیلتون با استفاده از خطوط تولید اتوماتیک در کارخانه‌های شرق آسیا مانند چین و تایلند ساخته می‌شوند.

از طرف دیگر، موتور ساعت‌های همیلتون معمولاً به صورت آماده تهیه می‌شود. شاید قطعات سازنده‌ی ساعت‌های این برند به اندازه‌ی ساعت‌های امگا سطح بالا نباشند اما باز هم کیفیت خوبی دارند.

شهرت و اعتبار ساعت‌های همیلتون

ساعت‌های همیلتون دارای میراثی غنی هستند و در مقایسه با سایر ساعت‌‌هایی که در بازه‌ی قیمت مشابهی قرار دارند، خیلی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. همیلتون به احیای طرح‌های دهه‌ی 20، 30 و 40 خود، معروف است. زمانی که این شرکت در آمریکا مستقر بود، موتور ساعت‌هایش را در داخل کارخانه‌ی خودش تولید می‌کرد.

درست است که همیلتون یک برند لوکس یا ممتاز محسوب نمی‌شود، اما نظرات مثبت بسیار زیادی را از طرف ساعت‌دوستان دریافت کرده و خیلی‌ها با توجه به قیمت فروش این ساعت‌ها، معتقدند که این برند مورد کم‌لطفی قرار گفته است. اکنون که همیلتون تحت مالکیت گروه سواچ قرار دارد، در تولید ساعت‌هایش از موتورهای اتوماتیک ETA سوئیسی استفاده می‌کند.

ساعت‌های همیلتون قیمت متوسطی دارند و همچنین یکی از مقرون‌ به صرفه‌ترین ساعت‌های سوئیسی محسوب می‌شوند زیرا قیمت بیشتر آن‌ها زیر 500 دلار است. ساعت‌های همیلتون به اندازه‌ی مارک‌های لوکسی مثل رولکس و امگا، ارزش خود را حفظ نمی‌کنند. با این حال این برند هنوز هم به تولید ساعت‌های باکیفیت معروف است و در جمع ساعت دوستان، تمام نظرها را به خود جلب می‌کند.

حتی برند همیلتون در لیست 10 برند سوئیسی که نشان دهنده‌ی استاندارد و معیار ساعت‌سازی سوئیس هستند، در کنار برندهایی مثل آلپینا، لونگینس، امگا، رولکس، تگ هویر و غیره قرار گرفته بود.

همچنین ساعت‌های همیلتون به عنوان یک ترکیب محبوب از سبک‌های کژوال (غیر رسمی) و رسمی شناخته می‌شوند.

توانایی این برند در تولید ساعت‌های اسپرت و مدرن، نشان‌دهنده‌ی انعطاف‌پذیری آن است.

آیا ساعت‌های همیلتون کیفیت خوبی دارند؟

ساعت‌های همیلتون از کیفیت قابل اطمینانی برخوردارند. ما با بررسی انجمن‌های مختلف و خواندن نظرات ساعت دوستان و کلکسیونرها و صاحبان ساعت‌های همیلتون، به این نتیجه رسیدیم که همه‌ی آن‌ها نظر مثبتی راجع به این برند دارند.

ساعت‌های این برند در سبک‌ها و انواع مختلفی تولید شده‌اند و بسیاری از خریداران نمی‌دانند که باید از کجا شروع کنند، بنابراین ما لیستی از ساعت‌های همیلتونی که توسط دیگران پیشنهاد شده‌اند را به شما ارائه می‌دهیم تا با کمک آن بتوانید جستجوی خود را محدود کنید.

غالباً ساعت‌های همیلتون با ساعت‌های تیسوت و گلایسین مقایسه می‌شوند زیرا این سه برند سوئیسی در یک بازه‌ی قیمت مشابه قرار دارند و در خطوط تولید مشابهی فعالیت می‌کنند.

اگرچه که همیلتون با برند امگا قابل مقایسه نیست، اما برخی از مدل‌های خاص آن با مدل‌های مشابه امگا مقایسه می‌شوند. بسیاری از صاحبان ساعت‌های همیلتون بر این عقیده‌اند که کیفیت ساخت و قابلیت اطمینان ساعت آن‌ها درست به اندازه‌ی یک برند ممتاز است.‌ همیلتون به جزئیات توجه زیادی دارد و در طول زمان عملکرد خوبی داشته است.

ساعت‌های همیلتون با توجه به کیفیت ساخت و قیمت‌ مناسبشان، مطمئناً از کیفیت خوبی برخوردار هستند. برند همیلتون برای این دسته از ساعت‌ها، بازه‌ی قیمت مناسبی تعیین کرده است (از 250 تا 500 دلار). این مسئله را در نظر بگیرید که بسیاری از شرکت‌های ساعت‌سازی در ساخت ساعت‌هایشان از موتورهای کوارتز ارزان قیمت ژاپنی و قطعات بی‌کیفیت استفاده می‌کنند، اما با این حال ساعت‌هایشان در همان بازه‌ی قیمت ساعت‌های همیلتون به فروش می‌رسند. برخی از کارشناسان بر این عقیده‌اند که برند همیلتون دست کم گرفته شده است.

سیاست ضمانت همیلتون

هر ساعت همیلتون از زمان خریدش، از طرف شرکت بین‌المللی همیلتون تحت پوشش یک ضمانت محدود 2 ساله قرار می‌گیرد. این ضمانت‌نامه تنها نواقص و عیوبی را پوشش می‌دهد که در زمان تحویل کالای خریداری شده، وجود داشته‌اند (یعنی اگر بعدها مشکلی برای ساعت بوجود بیاید، گارانتی به آن تعلق نمی‌گیرد). همانطور که در این ضمانت‌نامه ذکر شده، ممکن است که ساعت شما به صورت رایگان تعمیر شود یا در صورت لزوم ممکن است که آن را با یک ساعت مشابه تعویض کنند.

این ضمانت‌نامه باید توسط یک نماینده‌ی رسمی شرکت همیلتون امضاء شده و تاریخ آن به درستی درج شده باشد و همچنین تمام قسمت‌های آن باید به درستی پر شده باشند. در غیر این صورت، ضمانت‌نامه‌ی شما باطل می‌شود.

ضمانت‌نامه‌ی همیلتون موارد زیر را تحت پوشش قرار نمی‌دهد:

  • تمام شدن باتری
  • فرسودگی طبیعی (به عنوان مثال خراش افتادن روی شیشه‌ی ساعت، تغییر رنگ و یا تغییر حالت بندها یا زنجیرهای غیر فلزی مانند چرم، پارچه، لاستیک و کنده شدن آبکاری)
  • وجود هرگونه خرابی در هر قسمت از ساعت که ناشی از استفاده‌ی غیر عادی، عدم مراقبت، سهل انگاری، تصادفات (ضربات، فرورفتگی، خرد شدگی، شکستگی شیشه و غیره)، استفاده‌ی نادرست از ساعت و عدم رعایت دستورالعمل‌های ذکر شده توسط شرکت همیلتون باشد.
  • ساعت همیلتونی که (مثلاً برای تعویض باتری، انجام تعمیرات و خدمات) به دست افراد نامعتبر سپرده شده باشد یا کلاً هر ساعتی که در خارج از کنترل شرکت همیلتون، تغییر یافته باشد.

ساعت همیلتون را از کجا بخریم؟

شما می‌توانید این ساعت‌ها را مستقیماً از وبسایت همیلتون خریداری کنید یا اینکه می‌توانید از بین صدها ساعتی که بر روی وبسایت آمازون یا دیگر سایت های معتبر موجودند، یکی را انتخاب کنید.

اگر دوست دارید که از یک فروشگاه واقعی یا مرکز خدمات همیلتون بازدید کنید، در این صورت با استفاده از نرم‌افزار مکان‌یاب همیلتون می‌توانید نزدیکترین فروشگاه به خودتان را بیابید.

سخن آخر

همیلتون طیف وسیعی از ساعت‌ها را به مشتریان خود عرضه می‌کند که قیمت‌هایشان از 300 دلار آغاز شده و به 6000 دلار یا بیشتر نیز می‌رسند. بنابراین شما با توجه به بودجه‌ی خودتان می‌توانید ساعت همیلتون مناسبی را انتخاب کنید. ما ساعت‌های میان‌رده‌ی این شرکت که سبک‌های مختلفی دارند را به صورت خلاصه در یک لیست قرار داده‌ایم. همیلتون از سبک‌های نظامی گرفته تا ساعت‌های خلبانی و مجلسی، آنقدر ساعت‌های خوبی دارد که بسیاری از علاقه‌مندان در آرزوی داشتنش هستند.

اگر شما به خرید ساعت‌های قدیمی علاقه دارید، می‌توانید ساعت‌های قدیمی همیلتون را به صورت اینترنتی خریداری کنید. در واقع برند همیلتون یکی از بهترین برندها برای خرید ساعت‌های قدیمی است.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×