خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

تایمکس یا اینویکتا، مقایسه برندهای ساعت Timex و Invicta

ادمین اشرافی
اشرافی
1400-05-23 ۱۳:۰۷
تایمکس یا اینویکتا، مقایسه برندهای ساعت Timex و Invicta

تایمکس و اینویکتا دو برند خوش‌نام صنعت ساعت سازیند. هر دوی این برندها در این صنعت حرفی برای گفتن دارند و همین موضوع هم دلیل شهرت و محبوبیت آن‌ها در طول سالیان دراز است.اگر به دنبال ساعت‌های با کیفیت مناسب هستید، این دو برند جزو اولین انتخاب‌های شما خواهند بود. اما خب در این شرایط سوالی پیش می‌آید که کدام یک از این ساعت‌ها بیشتر مناست شماست؟ هر دو برند تایمکس و اینویکتا هم طراحی‌های شیک و زیبایی دارند و هم مقرون به صرفه‌اند. اما کدام یک واقعاً تاجدارصنعت ساعت سازی است؟ در ادامه خواهیم دید!

برند تایمکس

تاریخچه‌‌ی تایمکسدر ادامه به تاریخچه تایمکس می پردازیم. تایمکس یک برند قدیمیست که فعالیت خود را درسال 1854 در واتبری، کانکتیکات آغاز کرد. از همان ابتدا هم یکی از اهداف شرکت ساخت ساعت‌هایی مقرون به صرفه برای استفاده عموم بود. در ادامه هم این هدف را جامه عمل پوشاند و در آن دوره به ساخت ساعت‌های جیبی با قیمت مناسب روی آورد.در سال‌های بعدی و با ظهور ساعت‌های مچی، این برند تغییر رویه داد و تمرکزش را روی ساخت ساعت مچی گذاشت.

در سال 1914، تایمکس به طور کامل ساعت‌های جیبی را از برند و کلکسیون‌های خود حذف و به طور انحصاری ساعت مچی تولید کرد. دو ویژگی این برند را بر سر زبان‌ها انداخت و مشهور کرد: قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول.

این ویژگی‌ها باعث افزایش شهرت کلی تایمکس شدند و در همین زمان بود که تایمکس ساعت‌های لوکس خود را به بازار عرضه کرد. کمی بعد هم با تولید ساعت‌های مچی ورزشی راهش را در این صنعت هموارتر کرد.

با این که ساعت‌های ورزشی این برند با برندهای بزرگ و لوکس‌تر قابل مقایسه نیستند اما مقرون به صرفه بودن و بدنه قوی ساعت‌های این برند باعث شده این تفاوت کمتر به چشم بیاید.

تایمکس یکی از اولین برندهایی است که ساعت‌های ورزشی ارزان قیمت را به بازار عرضه کرده است.این برند با معرفی فناوری ایندیگو یعنی با قرار دادن نور پس زمینه در صفحه ساعت، به بهبود دید و خوانایی کاربران کمک کرد که همین امر باعث محبوبیت بیشتر ساعت‌های تایمکس شده است.

امروزه، برند تایمکس هنوز هم یکی از محبوب‌ترین برندهای ساعت مچی در سطح جهان است. با اینکه این برند، برندی لوکس و درجه یک نیست اما هنوز هم به عنوان یک برند ساعت قابل اعتماد و مناسب شناخته می‌شود که عملکرد خوبی در همه زمینه‌ها دارد.

برند اینویکتا

تاریخچه‌ی اینویکتادر ادامه به تاریخچه اینویکتا میپردازیم. اینویکتا یک برند ساعت سوئیسیست که یکی از بهترین برندهای موجود در بازار است. این شرکت در سال 1837 توسط ساعت ساز معروف رافائل پیکارد تاسیس شد. خانواده پیکارد در طی قرن بیستم نسل به نسل این برند را اداره کردند. اینویکتا، از ریشه کلمه‌ی “invincible” به معنای خارق العاده گرفته شده است. ویژگی که این برند را به یکی از بهترین‌ها تبدیل کرده، قیمت مناسب ساعت‌های آن است.

در دهه هفتاد و در گیر و دار انقلاب کوارتز بسیاری از شرکت‌ها و برندهای ساعت سازی ورشکست شدند. اما خوشبختانه اینویکتا توانست از این بحران عبور کند و سر پا بماند.

دلیل جنبش و انقلابی که در این دهه راه افتاد این بود که ساخت ساعت های با موتور کوارتز بسیار ارزان تر بود. به همین دلیل هم ساعت‌هایی که از این موتور در آن‌ها استفاده نمی‌شد رو به انقراض رفتند و صنعت ساعت سازی پذیرای برندها و شرکت‌های جدیدی شد که خودشان را با این تحولات سازگار کرده بودند. از آنجا که اینویکتا در اصل ساعت‌های مکانیکی تولید می‌کرد، جایگاهش در بازار به میزان قابل توجهی کاهش یافت. تأثیر انقلاب کوارتز بر اینویکتا غیرقابل انکار بود و حدود یک دهه طول کشید تا این شرکت خسارات مالیش را جبران کند و دوباره بتواند روی پای خودش بایستد.

امروزه، اینویکتا موفق شده جایگاهش را به عنوان برند تولید کننده ساعت‌های مکانیکی تثبیت کند. این برند خود را به ساعت‌های مکانیکی محدود نکرد و مجموعه خود را گسترش داد. به عنوان مثال، سری محبوب ساعت‌های غواصی این برند با نام پرودایور یکی از بهترین ساعت‌های غواصی موجود در بازار است. سری ساعت‌های خلبانی این برند هم شهرت جهانی دارد. پس اگر دنبال یک ساعت خوب و مقاوم و در عین حال خوش قیمت هستید، این برند سوئیسی کاملا مناسب شماست.

مقایسه ساعت‌های تایمکس و اینویکتا

ساعت‌های خلبانی

ساعت Timex Intelligent Quartz Fly-Back Chronograph

ساعت Timex Intelligent Quartz Fly-Back Chronographمدل فلای بک تایمکس با ظاهری زیبا و شیک همراه شما در مراسمات رسمی و غیر رسمی است. این مدل به دلیل ویژگی کرونوگراف، از نظر عملکرد نیز رتبه بالایی دارد. یکی از عناصر ضروری در ساخت و بررسی ساعت‌های خلبانی، خوانایی اعداد ساعت است. در نگاه اول شاید به نظر برسد که این مدل نمره‌ی این بخش را از دست داده و ظاهری آشفته دارد. اما اگر دقیق‌تر به این مدل نگاه کنید متوجه می‌شوید که اصلا اینطور نیست و تمامی اطلاعات مورد نیاز در بخش بخش این ساعت جای داده شده است.

از نظر زیبایی ظاهری هم، این مدل چیزی کم ندارد. صفحه این مدل استیلیست و با بندهای چرمی مزین شده. همین موضوع هم باعث شده این ساعت بسیار شیک به نظر بیاید و حس و حالی رسمی پیدا کند . مازاد بر آن، قابلیت کورونوگراف چهار زمانه این ساعت باعث شده این مدل بر سایر مدل‌های ساعت کرونوگرافی برتری داشته باشد.

این مدل فناوری نور پس زمینه ایندیگو را داراست و تا 100 متر هم در برابر آب مقاوم است. به طور کلی، اگر به دنبال یک ساعت خلبانی شیک و در عین حال مقرون به صرفه هستید که بتوانید در سفر هم از آن استفاده کنید این مدل مناسب شماست.

ساعت Invicta 17203 Aviator

ساعت Invicta 17203 Aviatorمدل Invicta 17203 Aviator یک ساعت خلبانی چشمگیر است که علی رغم قیمتی مناسب، ظاهری لوکس دارد. بدنه 48 میلی متری با قاب صفحه رز گلد، بند استیلی و صفحه آبی رگ چشم نواز جذابیت منحصر به فردی به این مدل می‌دهد که در این رنج قیمتی کمیاب است. با اینکه این مدل بسیار زیباست اما ظاهر و اندازه‌ای درشت و مردانه دارد و مناسب زنان نیست.

لازم به ذکر است که موتور این ساعت کوارتز ژاپنی کالیبر VD57 است و صفحه نمایش آنالوگ دارد پس اگر ساعت‌های موتورمکانیکی اینویکتا چشمتان را گرفت، باید حواستان به نوع موتور این ساعت‌ها باشد.

صفحه‌ی ساعت از کریستال سخت ساخته شده که تا 100 متر از نفوذ آب به داخل ساعت جلوگیری می‌کند.

یکی از ویژگی‌های مثبت این ساعت ظاهر زیبای آن است. اگر به دنبال یک ساعت مچی خلبانی با جذابیت یک برند لوکس و بدون پرداخت مقدار زیادی پول هستید، این ساعت زیبا از برند اینویکتا مناسب شماست.

ساعت‌های غواصی

ساعت Timex Allied Coastline

ساعت Timex Allied Coastline الاید کوستلاین تمامی ویژگی‌هایی که برند تایمکس با دارا بودن آن‌ها بازار را به دست گرفته دارد. طراحی فوق العاده و قوی،دارا بودن کورنومتر دقیق و قیمت مقرون به صرفه از ویژگی‌های این مدل است. الاید کوستلاین موتور کوارتز ژاپنی دارد. طراحی اسپرت این مدل ذات ورزشی و غواصیش را نمایان می‌کند. این ساعت بندهای نرم و قابل انعطافی دارد که دست را اذیت نمی‌کند.

این مدل اندازه‌ای 43 میلی متری دارد که هم مناسب مردان است و هم زنان. رنگ مشکی و قرمز قاب این مدل هم به آن حس رقابت می‌دهد. ادغام رنگ صفحه‌ی سیاه و نشانگرهای سفید، به شما این امکان را می‌دهد تا راحت‌تر ساعت و اطلاعات روی آن را بخوانید. فناوری اختصاصی تایمکس یعنی نور پس زمینه ایندیگو هم راحتی این کار را دو چندان می‌کند. بنابراین برای خوانایی ساعت در شب راحت خواهید بود و مشکلی از بابت آن نخواهید داشت.

 الاید کوستلاین تا 100 متر در برابر آب مقاوم و برای شنا و غواصی مناسب است. با این حال بهتر است که در هنگام غواصی عمیق این ساعت دستتان نباشد. فناوری ایندیگو تعبیه شده در ساعت به افزایش خوانایی کلی آن در زیر آب کمک می‌کند. به طور کلی، الاید کوستلاین به دلیل ساختار بدنه محکم و ویژگی نور پس زمینه، یک ساعت زیبا برای شنا یا فعالیت‌های بیرون از منزل است.

ساعت Invicta Pro Diver 89260B

ساعت Invicta Pro Diver 89260Bسری ساعت‌های پرو دایور یکی از مدل‌های برتر برند اینویکتا است و همانطور که انتظار کی‌رفت، یک ساعت عالی با قیمتی فوق العاده است. این قابی استیلی دارد و صفحه مشکی خیره کننده آن هم زیباییش را دو چندان کرده. این صفحه دارای نشانگرها و عقربه های سفید و نقره‌ای است. موتور این مدل یک موتور کوارتز ژاپنی Caliber NH35A آنالوگ است. این مدل یک صفحه نمایش تاریخ دارد که در زیر یک ذره بین برای خوانایی تعبیه شده است.

صفحه این ساعت هم از جنس کریستال سخت است که با روکش ضد اشعه پوشانده شده است. این مدل قابلیت دوزیستی نیز دارد. این قابلیت به این معناست که این مدل به گونه ای طراحی شده است که 200 متر در برابر آب مقاوم است و اجازه نفوذ آب به درون خود را نمی‌دهد. این ویژگی به پرو دایور این قابلیت را می‌دهد که از آن هم برای شنا و هم برای غواصی استفاده کرد. در کل این ساعت یک ساعت شیک غواصی است که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. ساعت‌های اینویکتا با دارا بودن طراحی مشابه با برخی از مارک‌های لوکس اما با قیمت بسیار کمتر، محبوبیت زیادی بین علاقمندان ساعت‌های مچی کسب کرده است.

نتیجه گیری: تایمکس یا اینویکتا، کدام بهتر است؟

 اگر به دنبال خرید ساعتی با موتور کوارتزی هستید، ساعت های برند تایمکس راست کار خودتان است! برند تایمکس امتحان خود را پس داده و بسیاری از ساعت‌های آن‌ دارای ویژگی‌هایی مانند نور پس زمینه ایندیگو، زنگ هشدار و تقویم هستند که رقبای آن‌ها در آن محدوده قیمتی از آن‌ها برخوردار نیستند. برند تایمکس هوای جیب شما را دارد و نیازی نیست برای خرید آن خیلی دست به جیب بشوید.

از سوی دیگر، برند اینویکتا مدل‌هایی مانند سری پرودایور دارد که برای غواصان مقرون به صرفه است. این مارک برند از ابتدا تمرکزش را روی ساخت ساعت‌های مقرون به صرفه کرد. البته برخی از مصرف کنندگان استراتژی قیمت گذاری بسیار پایین ساعت های برند اینویکتا را زیر سال می برند و دلیل این مخالفتشان را این اعلام می‌کنند که این قیمت گذاری پایین ممکن است این احساس را در مشتریان ایجاد کند که ساعت‌های این برند از کیفیت مورد نظر برخوردار نیستند، کارایی بالایی ندارد و شاید ارزش پولی که بابت آن می‌دهند را نداشته باشند.

برچسب ها : ,
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×