خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

راهنمای خرید ساعت مچی زنانه

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1398-12-16 ۱۷:۱۰
راهنمای خرید ساعت مچی زنانه

هیچ شکی نیست که دنیای ساعت های مچی، بیشتر مردانه است. ما در فروشگاه اشرافی این مسأله را تصدیق می کنیم. مردان نسبت به زنان ساعت های بیشتری را خریداری می کنند؛ تبلیغات نیز عمدتاً در مورد ساعت های مردانه است و ساعت های مردانه بخش عمده ای از صنعت ساعت سازی را شامل می شوند. صنعت ساعت مچی مردانه در سال های 1920 و 1930 آغاز شد و از آن زمان، صنعت ساعت سازی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. می توان ادعا كرد كه برای چندین دهه بازار ساعت مچی زنانه از رونق افتاد و در کنار طرح های جذاب مردانه به حاشیه رفت. بسیاری از ساعت های زنانه اغلب طرح های کوچک شده ساعت های مردانه بودند که بعضا با الماس یا سنگ های نیمه قیمتی تزئین شده و جلوه زنانه پیدا کرده بودند.

چگونه یک ساعت مچی زنانه انتخاب کنیم؟

خوب است بدانید که این صنعت مردسالارانه در حال تحول است و دارد کم کم جای خود برای تنوع بیشتری از ساعت های زنانه باز می کند. اشرافی مشاهده کرده است که چگونه زنان نسبت به ساعت هایی که می خرند، بیشتر تيزبين شده اند؛ به علاوه تعداد کلکسیونرهای ساعت زنانه نیز در حال افزایش است. همچنین تعداد زیادی از طراحان زن نیز در این صنعت مشغول به کار شده اند که این، فقط برای خانم ها و ساعت های در دسترس برای آن ها مناسب است. این جریان، همچنین منجر به طراحی های زن محور و مطابق به سلیقه ی خانم ها در صنعت ساعت سازی شده است.

پیچیدگی های سلایق خانم ها

مسئله جالب برای خانم هایی که عاشق ساعت هستند، این است که در سال های اخیر، ساعت سازی وارد دوره ای شده که انتخاب ساعت مناسب برای بانوان پیچیده و مشکل تر شده است. امروزه، یک زن می تواند از طیف وسیعی از ساعت های کوکی پیچیده تر، از جمله ساعت GMT، کرنوگراف، اسکلتون و تقویم دار انتخاب کند. تنوع ساعت های زنانه در نتیجه ی پیچیدگی سلایق آن ها در حال افزایش است.

این موضوع در مقاله ای در سال 2014 توسط نیویورک تایمز با عنوان “زنان و پیچیدگی ساعت ها” مورد بررسی قرار گرفت. به نقل از روزنامه تایمز می توان گفت: “ساعت سازان در تلاشند تا زنانی را راضی کنند که شیفته ظاهر و پیچیدگی های صنعت ساخت هستند؛ بنابراین، موج جدیدی از مدل های همگام با مد روز در حال ورود به بازار است.” در این مقاله همچنین آمده است که چگونه سلیقه و نیاز خانم ها در ساعت ها طی سالیان تغییر کرده است؛ به ویژه زنان آسیایی که گفته می شود به ساعت های کوکی بیشتر علاقه دارند. دانیل چانگ، مدیر عامل یک برند لوکس در چین، خاطر نشان کرد که چگونه زنان به طور فزاینده ای در کلاس هایی شرکت می کنند تا در جریان روند تولید ساعت های کوکی قرار بگیرند.

Roanne Orlebar، یک خریدار ساعت های لوکس فعال در مجموعه Harrods در لندن، بر این عقیده است که، “با تأکید کمتر بر نقش های خاص زنان در خانه و محل کار، این جریان به صنعت ساعت سازی نیز دارد وارد می شود”. او اضافه می کند: “ما گرایش خانم های علاقه مند به امکانات خاص در ساعت مچی را با گسترش فعالیت برندهای ساعت سازی در پاسخ به این افزایش تقاضا مشاهده کرده ایم.” به نظر می رسد که امکانات خاص ساعت های زنانه رو به افزایش است.

برای زنان، این امکانات پیچیده و تنوع طلبی ها بیشتر مربوط به زیبایی و جذابیت شاعرانه ای است که در اختیار دارند. در واقع، خرید و انتخاب بین انواع مختلف ساعت، برای آن ها یک سفر و تجربه عاطفی محسوب می شود. این نکته توسط یک متخصص ساعت مچی از پاریس، Béatrice Rouhier، نیز بیان شده است؛ او تأکید می کند که زنان در واقع در هنگام خرید ساعت، در جستجوی شعر هستند. Rouhier اظهار می دارد که “برای زنان، نکته این است که، بله، این، یک محصول پیچیده است … اما این، یک ساعت است که همچنین قرار است داستانی را بازگو کند.” به عنوان مثال، وقتی از اوا مالمستروم شیووداسانی، مدیر خلاق Soneva Resorts Residences and Spas در بانکوک، پرسیده شد که چرا او عاشق ساعت خود است، او گفت: “من عاشق ظاهر آن هستم. . این ساعت بسیار زیبا و شیک است. برای من عملکرد آن زیاد مهم نیست – من فقط زیبایی آن را دوست دارم. “

نکات مورد توجه در هنگام خرید ساعت مچی زنانه

1. مینیمال یا کلاسیک؟

حقایقی وجود دارد که باید هنگام خرید ساعت زنانه به خاطر بسپارید. به عنوان مثال، برای یک ساعت، برند بودن همه چیز نیست. بعضی از ساعت های لوکس سطح بالا ممکن است مطابق سلیقه یا نیاز یک زن نباشند. از طرف دیگر، همه ساعت های مینیمال ساعت های بدی نیستند؛ برای مثال، تنوع گسترده ای از ساعت های Calvin Klein وجود دارد که بمناسب خانم ها است. آن ها ساعت های خوب و با کیفیتی هستند. اما باید به نوع ساعت مچی که یک زن خریداری می کند، نیز دقت شود. جیمز لامدین یک جمع آوری کننده و متخصص ساعت است که می تواند در مورد ساعت های گران قیمت مد روز بگوید: “در بازار ساعت مچی زنانه، خریدن ساعت هایی که بیش از حد قیمت گذاری شده اند، آسان تر است؛ زیرا فروشندگان، فکر نمی کنند که خریداران تمایلی به صرف هزینه ی زیاد برای خرید یک ساعت مچی داشته باشند. برندهای ساعت مینیمال، بعضا با تولید ساعت های کم کیفیت ولی گران، جیب مشتری را خالی می کنند. “

2. انتخاب سبک مناسب برای ساعت

انتخاب سبک ساعت و شکل جعبه آن، برای ساعت زنانه مهم است. شکل کلاسیک ساعت، کماکان گرد است، اما برخی از خانم ها جسورانه تر، ساعت مربعی شکل را ترجیح می دهند. ساعت های مستطیل شکل نیز بسیار شیک هستند؛ در حالی که ساعت های با شکل منحنی یا سایر شکل های غیر معمول نیز می توانند بسیار توجه برانگیز باشند. انواع مختلفی از ساعت های مچی از ساعت های رسمی یا روزانه گرفته تا ساعت های ورزشی وجود دارند که هر یک، کاربردهای متفاوتی دارند.

خانم های فعال در اجتماع، معمولا از دو نوع رسمی و اسپرت ساعت استفاده می کنند. ساعت های رسمی، دارای اعداد متوسط یا نسبتا بزرگی هستند که به راحتی قابل خواندن می باشند؛ این ساعت ها، معمولاً بدون جواهرات و یا تزئینات آشکار هستند و برای ست شدن با لباس روزمره در محل کار مناسب می باشند. ساعت های اسپرت مجدداً به دلیل سهولت در خواندن، اعداد را به صورت بزرگ و خوانا نمایش می دهند و همانطور که از اسمشان پیداست، مورد علاقه زنان ورزشکار هستند.

از طرف دیگر، ساعت های لوکس و جواهر نشان اغلب از جنس طلا یا پلاتین، الماس، مروارید، یاقوت کبود و سایر سنگ های قیمتی یا نیمه قیمتی از جمله کهربا می باشند و معمولاً به مراتب رسمی تر هستند و می توانند بسیار گران قیمت و منحصر به فرد نیز باشند. طراحی اعداد در این ساعت ها، اغلب با جلوه های مروارید تزئین شده است که می تواند بسیار مهیج باشد و یک جلای خاصی را به ساعت اضافه کند. این ساعت های با کیفیت و گران قیمت، الزاما ساعت های رسمی نمی باشند.

سبک دیگر ساعت، ساعت های مد یا فشن است که گاهی اوقات به آن ها، ساعت های خوش پوش ها نیز گفته می شود، زیرا با مد روز هماهنگ هستند و اغلب توسط برند های مشهور مد تولید می شوند. این ساعت ها هم می توانند برای استفاده های روزمره مناسب باشند و هم برای مناسبت های رسمی. جذابیت این ساعت ها به خاطر مد روز، جلوه ظاهری و برند تجاری آن هاست.

3. اندازه مچ دست

وبلاگ Life Hacker در مورد اندازه مچ دست زنان در هنگام انتخاب ساعت، پیشنهادات خوبی ارائه می دهد. دور مچ دست خانم ها معمولاً از تقریباً 12 تا 17 سانتی متر متغیر است و ساعت های زنانه، بسته به سبک و برندشان معمولاً دارای قطرهای 22 تا 34 میلی متری هستند. قطر ساعت کوچکترِ 22 تا 28 میلی متری، برای مچ دست 12 تا 14 سانتی متری مناسب تر است؛ به عنوان مثال، در حالی که قطر ساعت 28 تا 34 میلی متری برای یک مچ دست متوسط یعنی 14 تا 17 سانتی متری مناسب تر است.

همچنین باید در نظر داشت که اندازه ساعت ممکن است به کاربرد ساعت به عنوان یک ساعت جواهرنشان یا رسمی و یا اسپرت بستگی داشته باشد.ساعت های رسمی اعداد را بزرگتر نشان می دهند؛ در حالی که ساعت های گران قیمت لوکس، طرح های کوچک تر و ظریف تری دارند. اعداد در ساعت های فشن، بستگی به مد روز، ممکن است اندازه کوچک یا بزرگی داشته باشند.

4. موتور ساعت

در هنگام خرید ساعت، یکی از مواردی که باید تصمیم بگیرید این است که می خواهید موتور ساعتتان اتوماتیک و یا کوارتز باشد. ساعت های اتوماتیک، ساعت های کلاسیکی هستند که به صورت دقیق مهندسی شده اند؛ با این حال، خواب می روند و به اندازه ساعت های کوارتز دقیق نباشند. اما ساعت های کوارتز، یک نوآوری در صنعت ساعت سازی محسوب می شوند که از دهه 1970 آغاز شده و با ارائه ساعت های کاربردی تر با هزینه تعمیر و نگهداری کمتر، در این صنعت پیشرو بوده اند. با این حال، بسیاری از زنان امروزی، مانند مردان، ساعت های اتوماتیک را به دلیل جذابیت بسیار زیاد و خوش دست بودن آن ها ترجیح می دهند.

5. جنس بدنه ساعت

ظاهر یک ساعت مچی زنانه، در وهله اول بسیار مهم است. معیار اصلی تعیین کننده ی ظاهر ساعت، نوع مواد بکار گرفته شده در ساخت آن است. ساعت های طلایی، همچنان بسیار مورد تقاضا هستند و استفاده از آن ها، طبیعتا در بین زنان رایج تر از مردان است. آلیاژهای متفاوتی نیز از طلا در ساعت های زنانه وجود دارند که عبارتند از طلای زرد بسیار دوست داشتنی و کلاسیک، طلای رزگلد، طلای سفید و طلای صورتی. پلاتین، نیز در ترکیب با یکی از آلیاژ های طلا استفاده می شود تا ظاهری دورنگه به ساعت ببخشد.

از استیل نیز به طور گسترده ای در ساعت های زنانه مات استفاده می شود. سرامیک به طور فزاینده ای در طرح های مدرن برای ساعت های زنانه مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی جالب سرامیک این است که در تماس با پوست دست، احساس خارش ایجاد نمی کند و جلا و زیبایی بیشتری به ساعت می بخشد. سرامیک همچنین مانند استیل، ضد حساسیت و آلرژی است.

6. نوع بند

انواع مختلفی از بند در ساعت های زنانه وجود دارد. بند ساعت، می تواند به صورت یک تکه، از یک ماده مثلا استیل و یا به صورت چند تکه، از ترکیبی از مواد از جمله طلا و پلاتین ساخته شود. بندهای جواهرنشان، اغلب انتخاب مناسبی برای ساعت های مد هستند. بندهای چرمی، نوع دیگری از بند ساعت هستند که ضمن داشتن ظاهری شیک و مدرن، با ارائه ی رنگ های مختلف، قابلیت هماهنگی با رنگ اعداد روی صفحه ساعت را نیز دارند.

ساعت های روزمره و رسمی، مانند برخی از ساعت های فشن، بند چرمی دارند. بندهای پلاستیکی نیز وجود دارند که با ماندگاری بالا، به آسانی تمیز می شوند و به راحتی آسیب نمی بینند. ساعت های اسپرت، مانند برخی از ساعت های فشن، همیشه از بند پلاستیکی استفاده می کنند. بندهای پلاستیکی، همچنین رنگ ها و طرح های متنوعی نیز دارند.

نکته مهم دیگر در انتخاب بند ساعت، قابل تعویض بودن آن است. این بدان معنی است که قاب ساعت، قابلیت وصل شدن به بندهای مختلف را داشته باشد. به عنوان مثال، یک بند چرمی می تواند ظاهری غیر رسمی تر به لباس بدهد، در حالی که یک بند فلزی می تواند همان ساعت را زیبا تر و ظریف تر جلوه دهد. قابلیت تطبیق پذیری با انتخاب های بیشتر، همان چیزی است که خانم ها دوست دارند.

7. رنگ ساعت

زنان، بیش از مردان، به عنصر رنگ به عنوان یک عامل قابل هماهنگی با لباس توجه می کنند؛ بنابراین رنگ ساعت، می تواند برای یک خانم بسیار مهم باشد. به عنوان مثال، یک ساعت مچی سفید با رنگ پوست روشن و یا لباس رنگ روشن به زیبایی سِت می شود. از طرف دیگر، یک ساعت مچی سیاه با رنگ پوست تیره تر (و یا برنزه تر) برای خانم های درشت اندام مناسب است.

یک رنگ خنثی تر، مانند نقره ای یا بژ، می تواند به خوبی با انواع مختلف پوست و خصوصیات جسمی خانم ها هماهنگ شود. طلا و پلاتین نیز از این نظر بسیار متنوع هستند. با این حال، این رنگ ها نسبت به رنگ های تندتر مانند سیاه و سفید و رنگ های پر حرارت تر مانند قرمز، صورتی و آبی، ظریف تر و کمرنگ تر می باشند. در کل، رنگ یک انتخاب شخصی است که به سلیقه و خلقیات خانم ها بستگی دارد.

ساعت به عنوان یک اکسسوری شیک

ساعت، یک اکسسوری زیبا و شیک است که در ظاهر خانم ها نقش مؤثری ایفا می کند. در صنعت ساخت ساعت، اصطلاحات و جنبه های زیبایی شناختی متنوعی وجود دارند که اتفاقا هیچ تفاوتی در فروش بازار ندارند. اگر هدف شما از خرید ساعت مچی، الزاما ست کردن آن با یک لباس خاص و یا رنگ خاص است، به اندازه کافی گزینه های متعدد برای انتخاب وجود دارند. از این گذشته، لوازم جانبی در منحصر به فرد و جذاب کردن ظاهر زنان نقش مهمی دارند که ساعت نیز به عنوان یک وسیله لوکس، از این قاعده مستثنی نیست. یک ساعت زیبا، با ظاهر پیچیده و یا ساده، می تواند، شخصیت خاصی به مصرف کننده ی خود بدهد.

سبک های ساعت زنانه

سبک های ساعت بانوانهمزمان با رواج یافتن نوع خاصی از مد یا پوشش، تعداد زیادی ساعت شیک و متناسب نیز به بازار وارد می شود که به همین دلیل، نباید در انتخاب ساعت هماهنگ با لباس های خود احساس نگرانی کنید؛ چرا که تنوع گسترده ای از ساعت های مچی لوکس و یا ساعت های اسپرت متناسب با فصل، در بازار وجود دارند که می توانید با اطمینان از بین آن ها انتخاب کنید. برای اطلاع از محبوب ترین سبک های ساعت زنانه، با ادامه مطلب همراه باشید.

سبک های معروف ساعت زنانه

فناوری ساعت هوشمند به طور مداوم در حال گسترش و تولید ساعت های جدید و نوآورانه ای است که هم برای آقایان و هم برای خانم ها جذاب می باشند. بسیاری از ساعت های هوشمند جدید، در حال دور شدن از سبک های از مد افتاده نسل های قبلی می باشند و دارند با ظاهری جذاب تر به بازار عرضه می شوند. از ساعت های اسپرت گرفته تا کلاسیک، ساعت های هوشمند در بازار رقابت، سبک های شیک و جذابی را ارائه داده اند.

طلای رزگلد، یکی از رایج ترین آلیاژهای طلای موجود در بازار ساعت و جواهرات است که با رنگ مایل به قرمز، ظاهری هماهنگ با هر نوع پوشش و یا مناسب را فراهم می کند. ساعت هایی که دارای بند، قاب و یا صفحه ی رزگلد هستند، نسبت به طلای کلاسیک ظاهر زنانه تری دارند. ساعت های رزگلد، با ظرافت بی انتهایی که دارند هیچ وقت از مد نمی افتند.

ساعت های اسکلتون، فقط منحصر به گروه خاصی از آقایان شیک پوش نمی شود. ساعت سازان لوکس، در دهه های اخیر، دست به تولید سبک های زنانه ای از این مدل کلاسیک زده اند که ضمن حفظ ظاهر مرسوم این ساعت ها، یعنی باز بودن بخش پشتی و یا جلویی آن ها که کلیه قطعات و موتور ساعت را به نمایش می گذارد، طرح های منحصر به فردی را برای زنان ارائه می دهد.

ساعت های پسرونه با داشتن ظاهری بزرگ نسبت به دست، برخلاف اسمشان، فقط متعلق به پسران نیستند و ظاهری جسورانه تر و فمینیستی تر به مچ های زنانه می بخشند. در پوشیدن این ساعت ها، داشتن حس اعتماد به نفس برای یک خانم بسیار مهم است. روند صنعت ساعت سازی، دارد به سمتی پیش می رود که مرزبندی های قدیمی بین دخترانه و پسرانه بودن ساعت از بین برود.

مد روز ممکن است با الهام از طبیعت پیش برود و ظاهر لوازم جانبی از جمله ساعت را نیز در بگیرد. در هنگام رفتن به یک مهمانی شبانه و یا سر کار، می توانید از این سبک ساعت استفاده کنید که به شما و اطرافیانتان روحیه می دهد. صفحه منقش به گل، ظاهری کاملا زنانه و ظریف دارد.

این ساعت ها با قابلیت تطبیق پذیری و قابل تعویض بودن بند، به شما به عنوان خریدار این امکان را می دهند که در تغییر ظاهر خود تنها با تعویض بند ساعت خود در یک مهمانی و یا مناسبت متفاوت ظاهر شوید. این ساعت، همچنین به خریدار امکان سفارشی سازی را نیز می دهد.

این امکان وجود دارد که طرح صفحه قاب ساعت را خودتان انتخاب کنید و یا طرح بند یا اعداد روی صفحه را خودتان متناسب با سلیقه شخصی، به تولیدکننده سفارش دهید. این امکان جدید، نه تنها از هدررفت وقت به هنگام خرید ساعت جلوگیری می کند، بلکه ظاهری منحصر به فرد به سبک ساعت مچی شما می دهد.

برای بیشتر به معرض نمایش گذاشتن طرح بند ساعت خود، می توانید از این نوع سبکِ ساعت استفاده کنید که چند لایه ی اضافه تر به دور مچ شما می بندد. انواع مختلفی از مواد از جمله سنگ های براق و چرم های معمولی وجود دارند که برای این سبک ساعت، تنوع سبک و کارکرد ایجاد می کنند.

صرف نظر از این گفته قدیمی که شما می توانید تنها در روز کارگر، لباس سفید بپوشید، ساعت های سفید با ظاهر ساده و یا تزئین شده با سنگ های قیمتی، در شما حس اعتماد به نفس را القا می کند.

اگر در مورد پوشیدن دستبند و یا ساعت در یک مناسبت خاص دودل هستید، ساعت دستبند دار می تواند تردید شما را برطرف کند. ساعت های دستبند دار با تلفیق مد و عملکرد، طرح های جواهرنشان و لوکسی برای ساعت ایجاد کرده اند که به شما امکان داشتن همزمان یک دستبند و یک ساعت شیک را می دهند.

ساعت های دو رنگ، یک گزینه رایج برای پوشاک معمولی خانم ها و آقایانی محسوب می شود که به دنبال حفظ ظاهری شیک در محل کار و یا سالن باشگاه هستند. ترکیب گرم و سرد دو رنگ کنار هم، قابلیت هماهنگی بیشتری با زیورآلات مورداستفاده توسط خانم ها دارد.

یک ساعت مچی با طرح نقشه جهان، برای جهانگردان یک طرح ایده آل و شیک است. اگر شما یک چادر نشین و یا در آرزوی سفر به جهان هستید، این سبک ساعت می تواند ماجراجو بودن شما را برای دیگران به نمایش بگذارد. ست کردن این ساعت با چند دستبند، همچنین می تواند ظاهری ساده پسندانه به شما ببخشد.

جهت مطالعه بیشتر، خواندن مطلب راهنمای خرید ساعت مچی را پیشنهاد میکنیم.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×