خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

اوریس یا لونژین؟ مقایسه ساعت های دو برند Oris و Longines

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1400-02-13 ۲۱:۱۴
اوریس یا لونژین؟ مقایسه ساعت های دو برند Oris و Longines

اوریس و لونژین هر دو از برندهای ساعت زیبای ساخت سوئیس هستند. هر دو مارک غالباً به دلیل اینکه ساعتهای لوکسی هستند و از نظر طراحی کاملاً جذاب و چشمگیرند با هم مقایسه می‌شوند.

اوریس و لونژین ساعتهای مکانیکی محبوب و ساده‌ای هستند که به طرز باورنکردنی ظاهر خوبی هم دارند. هر دو شرکت از نظر کیفیت ساعتهایشان عملاً با هم برابرند، اما دراین مقاله ما بدنبال تساوی نیستیم.

ما برخی از ساعتهای برتر هر دو برند را با هم مقایسه خواهیم کرد تا تصور بهتری از کیفیت کلی آنها داشته باشیم. در پایان این مقاله مشخص می‌کنیم که بین اوریس یا لونژین کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

تاریخچه‌ی اوریس

تاریخچه‌ی اوریس

برند اوریس شرکت ساعت‌سازی واقع در سوئیس است که به دلیل استفاده از روتور سیم‌پیچ قرمز شهرت دارد. اوریس در سال ۱۹۰۴ تاسیس شد، برای اولین بار در سال ۱۹۵۲ رسماً از اولین سری ساعت‌های اتوماتیک خود پرده‌برداری کرد و از این رو گامهای بلندی در صنعت ساعت برداشت.

این شرکت در طول چند دهه‌ بعد با سرعت نسبتاً زیادی رشد کرد تا اینکه هلدینگ سوئیسی ASUAG این شرکت را خریداری کرد. بعدها ASUAG با شرکتهای هلدینگ دیگر ادغام شد و گروه سواچ را تشکیل داد.

در همان سال که اوریس خریداری شد، این شرکت اولین ساعت کرونوگراف خود را با نام Chronoris، معرفی کرد.

تولید ساعت کرونوریس، اولین گام آنها در ورود به صنعت ورزش هم بود. اوریس خیلی زود شهرت خود را در این حوزه بدست آورد، که اساس و اعتباری برای برند آنها فراهم ‌کرد. یکی از ویژگی‌های اوریس که برای آن احترام قائلم، این است که همیشه خود را ملزم می‌دانند تا تصورات خود را از نو بسازند.

در دهه ۸۰ میلادی، اوریس از ویژگی اشاره‌گر تقویم در مرکز ساعت استفاده کرد. با اینکه این ویژگی در یکی از مدلهای قبلی آنها وجود داشت، اما در همین دوران بود که آنها تصمیم گرفتند آن را به طور کامل در ساعتهای خود بگنجانند.

دهه ۸۰ دوره‌ای انقلابی برای اوریس بود، زیرا در این دهه تغییراتی را آغاز کرد که تا به امروز ادامه دارند. در طی این دوران بود که اوریس تصمیم گرفت تولید ساعت های کوارتز را محدود کند و بر ساخت ساعت های مکانیکی متمرکزشود. از سال ۱۹۹۲، اوریس صرفاً به دلیل تولید ساعت‌های مکانیکی مشهور شد.

در سال ۲۰۱۴ اوریس برای صد و دهمین سالگرد تاسیس شرکت، کالیبر ۱۱۰ را عرضه کرد که تولید محدودی داشت. کالیبر ۱۱۰ در دو نوع ارائه می‌شود: مدل‌های استیل و طلایی صورتی که هرکدام هزاران دلار قیمت دارند (نسخه‌ی طلایی صورتی با قیمت ۱۷۵۰۰ دلار) و برای هر مدل فقط ۱۱۰ قطعه ساخته شده است. کالیبر ۱۱۰ یکی از ساعت‌های مورد علاقه‌ی کلکسیونرهای ساعت است.

تاریخچه‌ی لونژین

تاریخچه‌ی لونژین

شرکت ساعت سازی سوئیسی لونژین در سال ۱۸۳۲ توسط Auguste Agassiz تاسیس شد. با این حال زمانی که Ernest Francillon کار را بدست گرفت، لونژین شروع به رشد کرد. فرانکیلان نوآوری‌هایی در لونژین بوجود آورد که این شرکت ساعت‌سازی را از رقبای خود جدا ساخت. یکی از این نوآوری‌ها، مکانیزم تاج پیچی بود که حال و هوای تازه‌ای در ساعت‌هایی با کلید استاندارد بوجود آورد.

برند لونژین همانند صنعت ساعت‌سازی سوئیس، وقفه‌ای را در پیشرفت خود تجربه کرد. تا زمانی که صنعت ساعت آمریکا در اواخر دهه ۱۸۰۰ توجهات را به خود جلب کرد، شرکت لونژین تازه فهمید که باید چکار کند. همچنین اگر لونژین می‌خواست در صنعت باقی بماند، باید همگام با زمان پیشرفت می‌کرد. بنابراین لونژین با ایجاد فناوری‌ها و ساخت ساعت‌هایی با ویژگی‌هایی جدید، پیشرفت خود را آغاز کرد. در سال ۱۸۷۸ لونژین اولین ساعت موتور کرونوگرافی خود را با نام لونژین ۲۰H معرفی کرد.

از سال ۱۸۸۶ شهرت لونژین برای تولید ساعتهای بسیار دقیق باعث شد که با آنها به عنوان یکی از اولین برندهای ساعت، در مسابقات ورزشی و رویدادهای رسمی نیویورک آنها قرارداد بسته شود. همچنین در سال ۱۹۳۱ گزینه‌ی دیگری برای شرکت فراهم شد و آنها برای ساعت هوانوردی خود یعنی لونژین ویمز، با چارلز لیندبرگ همکاری کردند.

لونژین در سال ۱۹۸۳ با سایر شرکتهای ساعت سازی که در سوئیس مستقر لودند، ادغام شد و سال ۱۹۸۸ به عضویت گروه سواچ درآمد. با این حال ، لونژین با داشتن بخش تحقیق و توسعه به عنوان شرکتی مستقل به کار خود ادامه داد. بنابراین باید انتظار داشت که لونژین سبک طراحی خود را حفظ کند، سبکی که به حفظ جایگاه این شرکت کمک خواهد کرد.

مقایسه‌ی ساعت‌های اوریس و لونژین

ساعت اوریس و لونژین به دلیل نمایش دقیق زمان، شهرت زیادی کسب کرده اند. وقتی صحبت از طراحی به میان می‌آید، از لحاظ سبک شناسی هر دوی آنها در امتداد یک صف قرار دارند. این دو ساعت برای کسانی که به دنبال برندهایی هستند که میراث ارزشمندی را به دوش می‌کشند، ساعت‌های عالی و ساده‌ای هستند. حالا بیایید چند مدل از این ساعت‌ها که در حال حاضر پرفروش هستند را مقایسه کنیم تا ببینیم کدام برند در کدام زمینه موفق‌تر است و کجا کم می‌آورد.

ساعت مچی مجلسی

ساعت آنالوگ اتوماتیک نقره ای اوریس

ساعت Oris Analogue Display Swiss Automatic Silver

ساعت مچی نقره ای اتوماتیک سوئیسی اوریس دارای زیبایی کلاسیک است و برای موارد رسمی و غیررسمی کاملاً مناسب است. دستبند این ساعت از جنس استیل ضد زنگ ساده است و چون در عین حال کمی لوکس و مجلل است، می‌تواند مکمل هر لباسی باشد و اعتماد به نفس شما را هم بالا ببرد.

این ساعت مچی نقره ای زیبا دارای ساختاری سبک است و قابی به قطر ۴۳ میلی متر با بزل چرخان یک جهته دارد. شیشه‌ی این ساعت، کریستال ضد خش است که از نمایشگر آنالوگ به خوبی در برابر عناصر طبیعی و خراشیدگی محافظت می کند. کالیبر ۷۳۳ اتوماتیک سوئیسی ذخیره ۳۸ ساعته برق را تأمین می کند. همچنین برای خوانایی بیشتر در محیط های تاریک و کم نور، روی عقربه‌ها با روکش درخشان و براقی پوشیده شده است.

سایر ویژگی‌هایی که می توانید از این ساعت مچی نقره ای اتوماتیک اوریس انتظار داشته باشید، مقاومت در برابر آب تا ۳۰۰ متر است. همچنین دارای یک تاج است که می‌تواند در جای خود پیچ شود. دستبند این ساعت برای راحتی بیشتر به تنظیمات دیگری نیاز دارد. به طور کلی، این ساعت به عنوان نمونه‌ای کامل از ارادت اوریس به برپا داشتن و حفظ سنت و در عین حال همگام با زمان است.

لونژین Flagship Automatic L4.774.4.57.6

لونژین Flagship Automatic L4.774.4.57.6

فلگشیپ اتوماتیک لونژین مطمئنا شهرت خود را بدست آورده است. از نظر سبک، این ساعت ظاهر حرفه‌ای و در عین حال ساده‌ای دارد.

اما این سادگی جلوه‌ی خاصی دارد و ویژگی کلی آن را افزایش می‌دهد. اولین ویژگی که در مورد این ساعت متوجه خواهید شد، طراحی مینیمال آن است. اما هنوز هم می.تواند حس ظریف طراحی ماهرانه را نشان دهد.

همانطور که گفته شد، این ساعت مجهز به طراحی مینیمالیستی است، که طراحی ظاهری شسته و رفته را نشان می‌دهد که از همه اعداد و شماره‌های اضافی چشم پوشی می‌کند. در عوض، عقربه‌های ساعت‌شمار و دقیقه‌شمار این ساعت، روکش نقره‌ای ساده دارند. تنها جزئیاتی که قابل توجه است، دوازده عدد الماس است که شاخص اصلی این ساعت است.

صفحه نمایش آنالوگ ساده‌ی آن با استفاده از شیشه کریستال یاقوت کبود محافظت می شود. این ماده در برابر خراشیدگی مقاوم است و دارای خاصیت ضد بازتابش مستقیم نیز می باشد که موجب می‌شود این ساعت عالی را بتوان در هر زمانی از روز استفاده کرد. حالا بیایید به سراغ دستبند برویم. دستبند این ساعت از استیل ضدزنگ صیقلی ساخته شده است. همانطور که از ساعت مچی لونژین با این کالیبر انتظار می‌رود، راحت و خوش دست بودن آن است.

ایرادی که می‌توان از این ساعت گرفت، نداشتن عقربه‌های درخشان است. در تاریکی کامل نمی‌توان از این ساعت استفاده کرد که امری غیر قابل قبول است. البته این موضوع ناقض معامله نیست، اما عقربه های شب‌تاب از اصول اولیه‌ی ساعت‌های مدرن هستند و به همین دلیل عدم توجه به آن در ساعت تا حدی ناامید کننده است.

بهترین ساعت مچی: در کل، برنده‌ی حتمی در این مقایسه فلگشیپ اتوماتیک لونژین است. اگرچه فاقد یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ساعت‌های اصل است، اما با توجه به سبک خود می تواند پیشرفت کند. اوریس ساعتی است که باید از آن چشم‌پوشی کرد ولی ساعت مچی زیبا و کلاسیکی است، اما اگر می‌خواهید بقیه را تحت تاثیر قرار دهید، فلگشیپ لونژین گزینه‌ای است که باید انتخاب کنید.

ساعت‌های اسپرت

ساعت Audi Sport Black Dial اوریس

ساعت Oris Audi Sport Black Dial

ساعت مشکی آئودی اوریس که شیک و جذاب و مخصوص ماجراجویی است، یکی از بهترین ساعتهای اوریس در این گروه است. قاب این ساعت از تیتانیوم با قطر ۴۴ میلی متر و پهنای باند آن ۲۲ میلی متر است.

این ساعت بند چرمی با کیفیتی دارد که احساس راحتی فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از ویژگی‌های این ساعت، بزل چرخان دو جهته است. صفحه‌ی کاملا سیاه شامل عقربه‌ها و نشانگرهای درخشان برای خوانایی بهتر در تاریکی است. ثانیه‌شمار رگه‌ی قرمزی دارد که به‌خوبی طراحی کاملا سیاه صفحه را در هم می‌شکند. صفحه‌ی این ساعت توسط کریستال یاقوت کبود که ضد خش و ضد بازتابش است، محافظت می‌شود.

از نظر کارایی، این ساعت دارای یک موتور ۲۵ جواهری با سرعت ۲۸۸۰۰ در ساعت است. به یاد داشته باشید که این سری، نسخه محدودی است که با همکاری آئودی اسپرت تولید شده است. بنابراین پیدا کردن این مدل کار ساده‌ای نیست. با این حال بخاطر کیفیتی که این ساعت دارد، فکر می‌کنم که ساعت ارزشمندی برای اضافه شدن به کلکسیون هر مجموعه‌داری باشد.

ساعت legend اسپورت لوژین، صفحه مشکی مدل L3.674.4.50.0

ساعت Longines L3.674.4.50.0 Sports Legend Black Dial

با اینکه این ساعت ورزشی است، اما از نظر ظاهر شیک با لبه ظریف چیزی کم ندارد. ساعت ورزشی legend اسپورت، قابی با قطر ۴۲ میلی‌متری دارد. با اینکه این ساعت برای آقایان طراحی شده، اما آنقدر ظریف است که خانم‌ها هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

ساعت اسپرت legend، ساعت، دقیقه و ثانیه را با اعداد عربی نشان میدهد. همچنین دارای یک نمایشگر تاریخ است که در موقعیت ساعت ۳ قرار دارد. همچنین از ویژگی Super LumiNova روی صفحه شمارشگرهای ساعت استفاده کرده است که حتی در تاریکی قابل مشاهده است.

‌ یکی از قابل توجه ترین ویژگی های Sports Legend مقاومت در برابر آب تا ۹۹۰ فوت (۳۰۰متر) است

این مقامت بالا در برابر آب، به دلیل قاب سوپر فشرده‌ی آن است. این ویژگی باعث می شود Sports Legend ساعت خوبی برای غواصی هم باشد.

طرح مینیمالیستی Longines در این مدل هم متداول است. صفحه فاقد هرگونه طرح اضافی است و آنچه را که نیاز دارید به خوبی نمایش می‌دهد. نقصی که این ساعت دارد، بند چرمی آن است. اگر قصد دارید همیشه آن را به همراه داشته باشید، به احتمال زیاد، بند آن دیر یا زود ترک می خورد. اگر بخواهید، می توانید کلاً بند چرمی ساعت را با بند محکم تری جایگزین کنید.

این مدل، ساعتی قوی و قابل اعتماد از برند لونژین است و یکی از بهترین ساعت‌های شرکت محسوب می‌شود. تنها چیزی که باعث تردید ما در مورد این ساعت می‌شود کیفیت پایین بند آن است.

بهترین ساعت ورزشی: هر کدام از این دو ساعت می‌توانند بهترین باشند. اگر ساعتی را ترجیح می‌دهید که برای ورزش در فضای باز و مسابقات طراحی شده، اوریس آئودی انتخاب خارق العاده‌ای است. برای کسانی که وقت بیشتری را در آب می‌گذرانند، ساعت اسپرت Legend از برند لونژین گزینه‌ی مناسبی است. در هر صورت، هر دو ساعت دقت و صحت چشمگیری را در نمایش زمان دارند.

نتیجه گیری: اوریس یا لونژین؟ کدام یک ساعت مچی بهتری است؟

در اینجا چکیده‌ای از کیفیت ساعت‌های هر دو برند ارائه شده است. به نظر می رسد از نظر دوام، ساعت های اوریس محکم‌ترند و برای استفاده در محیطهای باز و فعالیت‌های خشن‌تر طراحی شده‌اند.

از نظر زیبایی‌شناختی، من همیشه به سبک مینیمالیستی ساعتهای لونژین بیشتر علاقه‌مندم تا ظاهر ورزشی ساعت‌های اوریس. از نظر من اوریس، ساعت محکمی است که برای فعالیت‌های روزمره مناسب است، در حالی که ساعت لونژین را باید برای مواقع خاص بیرون آورد. جهت خرید ساعت لونژین می توانید از بخش فروشگاهی اشرافی بازدید نمایید.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×