خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

تیسوت یا همیلتون؟ مقایسه ساعت های دو برند تیسوت و همیلتون

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-11-30 ۱۳:۲۳
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
تیسوت یا همیلتون؟ مقایسه ساعت های دو برند تیسوت و همیلتون

درحالی‌که تیسوت (Tissot) و همیلتون (Hamilton) هردو در زیر پرچم گروه Swatch به فعالیت می‌پردازند، همواره در میان هواداران ساعت‌های مچی می‌توان شاهد مقایسه‌شدن این دو برند با یکدیگر بود. این موضوع هنگامی‌که با فهرست‌های گسترده‌ی ساعت‌های میان رده‌ی این دو برند آشنا شوید کاملاً قابل‌درک است.

ازنظر کیفیت ساخت کلی، تیسوت و همیلتون شباهت‌های بسیاری به یکدیگر دارند. اگر واقعاً قصد مقایسه‌ی این دو برند را داشته باشید، فقط کافی است تا در ظواهر این دو به دنبال تفاوت‌ها بگردید. به‌طور خلاصه، تیسوت در طراحی ساعت‌های خود بیشتر به موارد کلاسیک تمایل نشان می‌دهد؛ درحالی‌که همیلتون معمولاً ظاهری امروزی و خاص را در ساعت‌های خود به کار می‌برد.

برای این‌که بتوانیم این مقایسه را بهتر تحلیل کنیم، قصد داریم تا این دو برند را از لحاظ کیفیت، ظاهر، قیمت و شهرت بررسی کنیم.

تاریخچه‌ی تیسوت

تاریخچه‌ی تیسوت

این شرکت که در سال ۱۸۵۳ توسط پدر و پسری به نام‌های چارلز فلیسین تیسوت و چارلز امیل تیسوت تأسیس شد، کار خود را از سطوح بسیار پایینی در کرت ویلنت در لی لوکول سوئیس آغاز کرد. رشد تجاری تیسوت بسیار گسترده بود چرا که آن‌ها توانستند در کمتر از یک سال وارد بازار آمریکا و در کمتر از پنج سال وارد بازار روسیه شوند.

تیسوت به لطف ازدواج و ساکن شدن چارلز تیسوت در روسیه در این کشور به محبوبیت زیادی دست یافت. بعدها، شهرت این برند به علت این‌که ساعت‌های آن‌ها معمولاً مورد انتخاب دربار تزار الکساندر دوم بودند به‌شدت افزایش یافت.

تیسوت به‌طور رسمی به یکی از شرکت‌های تابع گروه سوئیسی Swatch تبدیل شد، بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی ساعت جهان در سال ۱۹۸۳. در آن زمان، ساعت‌های تیسوت در ۱۶۰ کشور در دسترس و در میان ساعت‌های میان رده‌ی اصلی گروه Swatch قرار داشتند.

همچنین تیسوت یکی از تأمین‌کنندگان عمده‌ی حوزه‌ی ورزش بوده است؛ از جمله وقت‌نگه‌دار شرکت‌کنندگان رویدادهای مختلف ورزشی مانند تیم‌های مسابقات فرمول یک.

تاریخچه‌ی همیلتون

همیلتون یک تولیدکننده‌ی ساعت آمریکایی است که در سال ۱۸۹۲ تأسیس شد. با این حال خود شرکت اصلی پیش از این زمان تأسیس شده بود. این شرکت که قبلاً با نام شرکت ساعت‌سازی Keystone Standard شناخته می‌شد و سپس به شرکت ساعت‌سازی Lancaster تغییر نام داده بود، پس از مدتی توسط شرکت ساعت‌سازی همیلتون خریداری شد.

تاریخچه‌ی همیلتون

ساعت‌های همیلتون تبدیل به کالاهایی اساسی در تاریخ ایالات‌متحده شدند. همان‌طور که بازار تغییر پیدا می‌کرد، همیلتون نیز خود را تغییر می‌داد. پس از جنگ جهانی اول و با افزایش محبوبیت ساعت‌های میدان جنگ در میان سربازان بازگشته از نبرد، ساعت‌های مچی تبدیل به ساعت‌های منتخب جامعه شدند و ساعت‌های جیبی را از دور خارج کردند. همیلتون خود را با این تغییرات سازگار کرد و شروع به ساخت مجموعه ساعت‌های مچی خود کرد.

در هنگام جنگ دوم جهانی بود که همیلتون مدل تجاری خود را به‌کلی تغییر داد و شروع به تولید ساعت‌ها و لوازم در سطح نظامی کرد و به‌طور اضطراری از بازار مصرف خارج شد.

پس از جنگ جهانی دوم، همیلتون یک‌بار دیگر تمرکز خود را بر روی تولید ساعت برای مصرف‌کنندگان عامه قرار داد. در سال ۱۹۶۹، تغییر مهم دیگری برای شرکت ساعت‌سازی همیلتون و در هنگامی اتفاق افتاد که این شرکت محل تولیدات خود را از آمریکا به سوئیس تغییر داد و این تغییر به علت خریداری شدن شرکت سوئیسی Buren توسط همیلتون بود.

همکاری همیلتون و بورن تا سال ۱۹۷۱ طول کشید و در این هنگام بود که همکاری این دو شرکت به دلیل کاهش فروش و علاقه‌ی مصرف‌کنندگان به ساعت‌های همیلتون-بورن به اتمام رسید.

در سال ۱۹۷۴، همیلتون به گروه Swatch فروخته شد.

مقایسه‌ی تیسوت و همیلتون

نکته‌ی جالبی که باید در این مقایسه در نظر داشت این است که هنگامی‌که موضوع به بحث عملکرد درونی ساعت‌های این دو برند می‌رسد، نتایج بسیار نزدیک به یکدیگر هستند. ازنظر روش ساخت، مواد اولیه و موتور، تیسوت و همیلتون به طرزی اساسی در جایگاهی یکسان قرار می‌گیرند. این موضوع می‌تواند به شما در هنگام گرفتن تصمیم‌هایتان کمک کند.

ساعت‌های کرنوگراف

در نتیجه، حال قصد داریم تا بهترین ساعت‌های هر برند را در ادامه و برای مقایسه انتخاب کنیم و به این موضوع پی ببریم که کدام عوامل جزئی قرار است فاکتورهای مهمی باشند که مشخص می‌کنند کدام‌یک از این برندها برای هریک از مصرف‌کنندگان مناسب هستند.

ساعت کرنوگراف Khaki X-Wind همیلتون

ساعت کرنوگراف Khaki X-Wind همیلتون

مقاوم و مستحکم بهترین کلمات برای توصیف ساعت Khaki X-Wind هستند. با مقاومت ۱۰۰ متری این ساعت در برابر آب، می‌توان آن را همراهی عالی در مصارف خارج از خانه در نظر گرفت چرا که این ساعت می‌تواند در برابر فعالیت‌هایی مانند شنا کردن دوام بیاورد.

قطر ۴۴ میلی‌متری بدنه‌ی این ساعت نیز می‌تواند برای افرادی که مچ‌های بزرگ‌تری دارند مناسب باشد؛ اما برای کسانی که طرفدار ساعت‌های کوچک‌تر هستند نه. در بحث قابل‌اطمینان بودن، همیلتون ساعت Khaki X-Wind را به‌عنوان اولین ساعتی که از عملکرد محاسبه‌ی زاویه‌ی رانش استفاده می‌کند به بازار عرضه کرده است. این قابلیت جدید به این ساعت اجازه‌ی داشتن دقتی بسیار بالاتر در اعلام زمان و تبدیل‌شدن آن به یک ساعت خلبانی بی‌نقص را می‌دهد.

این ساعت از مواد اولیه‌ی بسیار باکیفیت، بدنه‌ی آن از فولاد ضدزنگ و بندهای آن از جنس چرم گاو عالی تولید شده‌اند. صفحه‌ی نمایش این ساعت توسط یک کریستال صفیر ضد خش محافظت می‌شود؛ همچنین این ساعت دارای سه عقربه و سه صفحه‌ی نمایش فرعی دارای کرنوگراف است. همچنین صفحه‌ی نمایش تاریخ در محل ساعت ۹ قرار گرفته است.

Khaki X-Wind ساعتی دقیق، کاربردی، مستحکم و قابل‌اطمینان است که با توجه به طراحی خیره‌کننده و عملکرد کلی خود، انتخابی عالی محسوب می‌شود.

ساعت کرنوگراف آنالوگ Couturier تیسوت

ساعت کرنوگراف آنالوگ Couturier تیسوت

ساعت Couturier تیسوت انعطاف‌پذیری را به حداکثر خود می‌رساند چرا که می‌توان از این ساعت در هر موقعیتی از غیررسمی گرفته تا موقعیت‌های تجاری و مراسم‌های رسمی استفاده کرد. درحالی‌که این ساعت برای محیط‌های سخت و خشن طراحی‌شده است، Couturier توانسته است تا مقاومت خود را با وجود بدنه‌ی نازک‌تر خود با قطر ۴۴ میلی‌متری و ضخامت ۱۱ میلی‌متری تضمین کند.

Couturier همچنین در برابر فشار ۱۰۰ متری آب نیز مقاوم است که این ویژگی این ساعت را تبدیل به انتخابی عالی برای فعالیت‌های آبی خارج از خانه می‌کند. در زیر این بدنه‌ی نازک شگفت‌آور، موتور Swiss Qartz قرار گرفته که باعث افزایش دقت این ساعت می‌شود.

ویژگی‌های بیشتر این ساعت شامل یک نشانگر تاریخ شده که در قسمت ساعت ۴ قرار دارد. به‌طورکلی ساعت Couturier تیسوت می‌تواند برای تمام کسانی که ترجیح می‌دهند تا ساعتشان برای تمامی موقعیت‌ها و رویدادها مناسب باشد، انتخابی عالی عنوان شود.

ساعت‌های زیر لباسی

ساعت‌های زیر لباسی به طرز خاصی با دید زیبایی‌شناختی طراحی می‌شوند. این ساعت‌ها ظریف هستند و ساخته‌شده‌اند تا ظاهر اشخاص را در عین دقیق و قابل‌اتکا بودن برجسته کنند.

ساعت Ventura Elvis 80 با صفحه‌ی نمایش سیاه و فولاد ضدزنگ همیلتون

ساعت Ventura Elvis 80 با صفحه‌ی نمایش سیاه و فولاد ضدزنگ همیلتون

مجموعه‌ی Ventura در طول دهه‌های اخیر همواره به‌عنوان مدل‌های پرچم‌دار همیلتون شناخته می‌شده‌اند. می‌توانید در نگاه اول تشخیص دهید که چه چیزی این ساعت را متفاوت می‌کند. بدنه‌ی مثلثی مانند این ساعت بدون شک بسیار خاص است، ولی این تمام آن چیزی نیست که این ساعت می‌تواند ارائه دهد.

ساعت Ventura Elvis 80 دارای امضای موتور و کیفیت ساخت بالای ساعت‌های همیلتون است. در بحث دقت، این ساعت در میان ساعت‌های بالا رده قرار می‌گیرد. بدنه‌ی مثلثی ۴۲.۵ میلی‌متری و همچنین بندهای این ساعت از فولاد ضدزنگ باکیفیت تولید شده‌اند.

صفحه‌ی نمایش این ساعت توسط کریستال صفیر ترکیبی مقاوم و ضد خش محافظ می‌شود. همچنین یک نمایشگر تاریخ در محل ساعت ۳ قرار گرفته است. Elvis 80 مقاومت ۵۰ متری در برابر آب را داراست که شاید به نظر بسیار کم برسد؛ اما بیاید صادق باشیم، هیچ‌کس با یک ساعت زیر لباسی زیبا و خاص به ساحل نمی‌رود.

ساعت اتوماتیک Heritage Visodate تیسوت

ساعت اتوماتیک Heritage Visodate تیسوت

Heritage Visodate انتخابی عالی برای کسانی است که ساعت‌های سنتی و ظریف را برای همراه داشتن در موقعیت‌های خاص ترجیح می‌دهند. طراحی کلاسیک و همه‌پسند این ساعت قطعاً نظر بسیاری را به خود جلب می‌کند.

بدنه‌ی از جنس فولاد ضدزنگ با قطر ۴۰ میلی‌متری Heritage به بندی چرمی از جنس پوست گوسفند باکیفیت بالا متصل شده است. این ساعت آنالوگ از یک موتور سوئیسی دارای حق انحصار استفاده می‌کند تا دقت ساعت شما را تضمین کند.

همچنین این ساعت مقاومتی ۳۰ متری در برابر آب دارد که انتظار می‌رود تا بتواند در برابر پاشیده شدن آب مقاوم باشد اما نمی‌توان به‌طور کامل با این ساعت در آب فرو رفت. یکی از ویژگی‌های خاص به‌کاررفته در طراحی این ساعت، قاب پشتی شفاف آن است که نبوغ و اهمیت به‌کاررفته در ساخت این ساعت را به شما نشان می‌دهد.

نتیجه‌گیری تیسوت در مقابل همیلتون: کدام‌یک بهتر است؟

بیاید عوامل شاخص هردوی این برندها را مشخص کنیم. همان‌طور که می‌توانید از محصولات بالا متوجه شوید، ساعت های تیسوت دارای بازه‌ی قیمتی به‌صرفه‌تری است. می‌توان ساعت‌هایی از تیسوت را پیدا کرد که قیمتی کمتر از صد دلار دارند و با این حال همچنان دارای ویژگی‌های کلیدی این برند هستند.

در سوی دیگر، تقریباً ناممکن است که بتوان یک ساعت همیلتون را در این بازه‌ی قیمت پیدا کرد. به‌طورکلی، همیلتون ساعت‌های بالا رده‌ی بیشتری را به طرفداران ساعت‌های مچی ارائه می‌دهد، درحالی‌که تیسوت انعطاف‌پذیری بیشتری در مقابل بودجه‌ی خریداران دارد.

بحث زیبایی‌شناختی را می‌توان به‌عنوان خط قرمز ما در میان تیسوت و همیلتون محسوب کرد. بیشتر این ساعت‌ها از طراحی‌های استاندارد بهره می‌برند، ولی می‌توانید از چندین مدل انتظار طراحی‌هایی کاملاً خارج از عرف را داشته باشید.

هنگامی‌که موضوع به طراحی کشیده می‌شود، قطعاً همیلتون ظواهر خیره‌کننده و خاص هنرمندانه‌ی بیشتری را در خود دارد. حتی می‌توانید بگویید که برخی از ساعت‌های همیلتون بسیار عجیب هستند.

با این وجود، همین شنا کردن در خلاف جهت جریان بزرگ‌ترین نقطه‌ی قوت همیلتون است. برای مثال، همان‌طور که می‌توانید در بررسی بالا ببینید، مجموعه ساعت‌های Ventura از جمله‌ی خیره‌کننده‌ترین ساعت‌های موجود در بازار هستند.

اما تیسوت در بحث طراحی کمی اسپرتی‌تر است. طراحی شیک ساعت‌های رده‌بالای آن‌ها برای رانندگان و دوچرخه‌سواران بسیار مناسب خواهد بود. می‌توان این موضوع را انتظار داشت چرا که تیسوت برای چند دهه بخشی رسمی از رویدادهای ورزشی بوده است.

تیسوت نه‌تنها ساعت‌های شیک اسپرت را به بهترین وجه خود می‌رساند، بلکه این برند به خاطر ساعت‌های زیر لباسی زیبای خود نیز شناخته‌شده است. در فهرست این برند ساعت‌های زیر لباسی بیشتری وجود دارند که می‌توانند با بودجه‌ی شما متناسب باشند.

در نتیجه، در پاسخ این سؤال که کدام برند میان رده بهتر است، بهتر است بگوییم که پاسخ این سؤال کاملاً به شما بستگی دارد. آیا به دنبال ساعتی هستید که دارای طراحی خارج از عرف باشد؟ شما به دنبال همیلتون می‌گردید.

آیا به دنبال چیزی کمی سنتی‌تر می‌گردید؟ تیسوت برند مدنظر شماست.

نظر نهایی

پاسخ این سؤال که کدام‌یک از این دو برند بهتر است به سلیقه‌ی شخصی شما بستگی دارد. در بحث کیفیت، قابل‌اتکا بودن و قیمت، هردو برند در سطح یکسانی قرار دارند؛ با این تفاوت عمده که تیسوت در ارائه‌ی قدرت خرید دست پیش را می‌گیرد.

از نظر طراحی، هردو ساعت‌ساز چندین مدل واقعاً مسحورکننده دارند. با این حال، همیلتون بیشتر در مقابل ایده‌های جدیدتر منعطف به نظر می‌رسد که این موضوع در سری Ventura اثبات می‌شود. درحالی‌که تیسوت برخی از ظریف‌ترین ساعت‌های زیر لباسی و ورزشی صنعت را ارائه می‌دهد.

برچسب ها : ,
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×