خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

ونگر یا ویکتورینوکس، مقایسه برندهای ساعت Wenger و Victorinox

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1400-03-16 ۲۱:۴۷
ونگر یا ویکتورینوکس، مقایسه برندهای ساعت Wenger و Victorinox

ونگر و ویکتورینوکس دو شرکت مستقر در سوئیس هستند که نه تنها به خاطر ساعتهای خود مشهورند بلکه محصولات دیگری هم دارند. به عنوان مثال، ویکتورینوکس کار خود را با تولید چاقوهای ارتش سوئیس آغاز کرد.

چاقوهای با کیفیت ارتش سوئیس ویکتورینوکس به دلیل دوام، کیفیت و کاربرد بسیار معروف بودند. از طرف دیگر ، ونگر شرکتی است که با چمدان‌های عالی خود شهرتی ستودنی کسب کرده است، اما به‌تازگی وارد کار ساعت‌سازی نیز شده است.

نکته‌ی جالب در مورد این مقایسه این است که ونگر و ویکتورینوکس در واقع یک شرکت هستند. ویکتورینوکس، مارک ونگر را در سال ۲۰۰۵ خریداری کرد. خوشبختانه ادغام این دو شرکت موجب از بین رفتن سبک و کیفیت منحصر به فرد برندها نشد.

در این مقاله، به ساعت‌های ونگر و ویکتورینوکس نگاهی خواهیم انداخت. کدام یک از برندها می‌تواند با پیروزمندانه ادعا کند که ساعت‌های بهتری دارد؟ بیایید نگاهی بیندازیم.

تاریخچه‌ی ونگر

ونگر اولین بار در سال ۱۸۹۳ به عنوان سازنده‌ی سرویس قاشق و چنگال در کورتل منطقه ژورای سوئیس کارش را شروع کرد. در اوایل دهه ۱۹۰۰، ونگر ابتدا در این بازار باقی ماند. سپس این شرکت به تولید چاقوهای ارتش سوئیس روی آورد که آنها را در برابر شرکت سوئیسی دیگری که در حال رشد بود، قرار داد؛ یعنی شرکت ویکتورینوکس.

در سال ۱۹۸۸ بود که سرانجام ونگر وارد دنیای ساعت‌سازی شد. عملکرد ونگر در این بازار خیلی خوب بود. این مارک اصولاً در بین مسافران شهرت داشت، زیرا برند ونگر کاملاً مترادف با چمدان و ساک‌های مسافرتی است.

بنابراین بیشتر مشتریان ساک و چمدان که به آنها وفادار بودند، به خرید ساعت‌های آنها نیز روی آوردند. در سال ۲۰۰۵، ویکتورینوکس توانست ونگر را خریداری کند. این خرید برای هر دو طرف مثمر ثمر بود، به ویژه برای ونگر که توانست برند خود را بیش از قبل توسعه دهد.

در سال ۲۰۱۳، محصولات چاقوی ونگر، زیر چتر ویکتورینوکس ادغام شدند. این باعث شد تا ونگر منابع خود را بکار بگیرد و بر لوازم سفر و ساعتهای خود تمرکز کند.

ونگر یکی از مارک‌های پیشرو در زمینه تجهیزات مسافرتی و تا حدودی در حیطه‌ی ساعت‌سازی است. چون برند ونگر هنوز در بازار ساعت نسبتاً جدید است، واضح است که می‌تواند ساعت منحصر به فرد خود را تولید کند. فقط زمان مشخص می‌کند که آیا ونگر می‌تواند به تمام پتانسیل خود در این بازار برسد یا نه.

تاریخچه‌ی ویکتورینوکس

ویکتورینوکس در سال ۱۸۸۴ در شویتس سوئیس تاسیس شد. ویکتورینوکس هم مانند ونگر کار خود را با ساعت سازی آغاز نکرد. در عوض این شرکت در ابتدا چاقوهای ارتش را برای ارتش سوئیس می‌ساخت. در سال ۱۹۰۸، ارتش سوئیس با ویکتورینوکس و ونگر قرارداد بست تا این دو شرکت برای نیروهای مسلح سوئیس چاقو تولید کنند.

ونگر و ویکتورینوکس چاقوهای خود را به روشی نسبتأ خاص و جالب به بازار عرضه کردند. ونگر محصولات خود را با برچسب “چاقوهای اصل ارتش سوئیس” می‌فروحت و ویکتورینوکس آنها را با عنوان “چاقوهای اصل ارتش سوئیس” فروخت

سال ۱۹۸۹ بود که ویکتورینوکس خط تولید ساعتهای خود را راه‌اندازی کرد. آنها اولین شکست خود را در بازار ایالات متحده تجربه کردند که ساعتهایی را با نام “ارتش سوئیس” می‌فروختند.

در سال ۲۰۰۵ ویکتورینوکس ونگر را خریداری کرد ، که برای هر دو شرکت منفعت داشت، زیرا آنها توانستند مارک‌های خود را در حیطه‌های جدیدی گسترش دهند. ضمن اینکه در خط تولید محصولات کنونی خود نیز پیشرفت می‌کنند.

ویکتورینوکس در حال حاضر پنج گروه محصولی را در تحت لوای خود دارد. آنها به خاطر تولید چاقوهای ارتش سوئیس، لوازم غذاخوری خانگی و حرفه‌ای، تجهیزات و لوازم جانبی سفر، عطر و ساعت‌ معروف هستند.

مقایسه‌ی ساعت‌های ونگر و ویکتورینوکس

ما نگاهی به خط تولید ساعتهای آنها خواهیم انداخت تا ببینیم که چطور با دیگر مارک های مطرح در این بازار همگام می‌شوند. بطور ویژه، ما دو خط تولید ساعت را در شرکت آنها مقایسه خواهیم کرد، که دیگری ساعتهای ونگر است.

ساعت‌های کرونوگراف

ونگر و ویکتورینوکس هر دو قبل از ورود به صنعت ساعت سازی، دندان خود را برای چاقوی ارتش سوئیس در بازار تیز کرده بودند. بهتر است مقایسه را با ساعتی شروع کنیم که بخاطر کارایی و معتبر بودنش معروف است. بله، منظور ما ساعت‌های کرونوگراف است. چون این دو مارک با یکدیگر مرتبط هستند، نباید از مشاهده‌ی برخی شباهتها بین ساعتهای آنها تعجب کنید.

ساعت Wenger Urban Classic Chrono

خط تولید ساعت Wenger Urban Classic یکی از محبوب‌ترین ساعت‌های شرکت است و به راحتی می‌توان دلیل آن را فهمید. در مجموعه‌ی Urban Classic، مدل‌های متنوعی وجود دارد؛ بنابراین مطمئن باشید که می‌توانید مدلی را پیدا کنید که متناسب با سبک شما باشد.

ساعت Wenger Urban Classic بند‌های متنوعی دارد و از بند چرمی گرفته تا بند استیل موجود است. این ساعت به دلیل کاربردهایش، شهرت زیادی در بین مردان و زنان دارد. در ساخت این ساعت سعی شده، با طراحی هوشمندانه، محصول مورداطمینانی برای علاقه‌مندان به ورزش در فضای باز و یا دوستداران معمولی ساعت فراهم شود.

قاب این مدل خاص، استیل ضد زنگ ۴۳ میلی‌متری است. همچنین در این ساعت از موتور کوارتز سوئیس استفاده شده و صفحه‌ نمایش آن‌ آنالوگ است. ساعت کرونوی کلاسیک ونگر از نظر کارایی، بسیار استاندارد و قابل اعتماد است. این ساعت دارای یک صفحه‌ی فرعی و ۳۰ دقیقه‌ای کرونوگراف، و بندهای بادوام چرمی است. این مدل ساعت در انواع گوناگونی موجود است که نشان می‌دهد ونگر قصد دارد، ساعت های متنوعی به مشتریان خود ارائه دهد. یکی از ویژگی‌های قابل توجه در ساعت Urban Classic Chrono، نمایش تاریخ است که در کنار نشانگر ساعت ۶ قرار دارد. همچنین این ساعت با مقاومت در برابر آب تا عمق ۱۰۰ متر طراحی شده است.

به طور کلی، ساعت Urban Classic Chrono ساخت شرکت ونگر بدون شک ساعتی زیبا، راحت و معمولی است که می‌توانید بطور روزمره و در فضای باز استفاده کنید. با اینکه این ساعت زرق و برق زیادی ندارد، اما به نظر می‌رسد کارایی مناسبی در زمان‌سنجی دارد و به‌نظر می‌رسد روند کاری آن کاملا درست است.

ساعت Swiss Army Alliance Chronograph

سری Swiss Army Alliance محصول ویکتورینوکس هم همانند کرونوگراف ونگر، دست مشتریان را برای انتخاب مدل‌های مختلف باز گذاشته است. تنوع مدل‌ها تضمین می‌کند که بانوان و آقایان می‌توانند کرنوگرافی را پیدا کنند که کاملاً متناسب با سبک آنها باشد.

بااولین نگاه به مجموعه‌ی Alliance متوجه خواهید شد که این کرونوگراف در مقایسه با Wenger Urban Classic از طراحی و جذابیت بیشتری برخوردار است. اگرچه از لحاظ زیبایی‌شناسی، ظاهری سنتی دارد ، اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان فهمید که برخی از ویژگی‌های آن، جالب و تحسین برانگیز است.

ابتدا از قاب کرونوگراف شروع می‌کنیم که استیل ضد زنگ ۴۴ میلی‌متری است و در ساخت آن کاملاً به جزئیات توجه شده است. تمام جزئیات این ساعت به دقت مورد بررسی قرار گرفته تا ویژگی‌های ظاهری و کاربرد آن افزایش یابد. درون این قاب محکم، موتور کوارتز سوئیسی بسیار مطمئن و صفحه‌ی نمایش آنالوگ وجود دارد.

این ساعت همراه با سه صفحه نمایش فرعی و یک نمایشگر تاریخ دارد که در کنار نشانگر ساعت ۶ قرار گرفته است. این ساعت دارای یک ردیاب دقیقه‌ای نیز می‌باشد. کریستال یاقوت کبود که ضد انعکاس و ضد خش است، از صفحه محافظت می‌کند و امکان خوانایی صفحه نمایش در فضای باز را به خوبی فراهم می‌آورد.

این محصول همچنین با مقاومت ۱۰۰ متر در برابر آب ساخته شده است که می‌توان برای شنا از آن استفاده کرد، اما ساعت غواصی نیست. کرونوگراف Alliance انواع مختلفی دارد. در برخی از مدلها، از بند چرمی استفاده شده در حالی که سایر مدل‌‌ها، بند‌های استیل ضدزنگ دارند.

روی هم رفته، ساعت Victorinox Swiss Army انتخاب کاملاً مناسبی در خرید کرونوگراف است و حتی می‌توان گفت که نسبت به ساعت Wenger’s Urban Classic گزینه شیک‌تری است.

بهترین ساعت کرونوگراف: هم Wenger Urban Classic و هم Victorinox Swiss Alliance از روش مشابه‌ای در ساخت ساعت استفاده می‌کنند. از نظر کارایی و دقت هم هر دو ساعت تقریباً یکسان هستند. نمی‌توان گفت که بر اساس ویژگی‌ها، کدام ساعت امتیاز بیشتری دارد. به همین دلیل ما زیبایی و قیمت ساعت‌ها را ملاک قرار می‌دهیم. به طور کلی، ونگر ساعت‌های معمولی، معاصر و مقرون به صرفه‌تری را ارائه می‌دهد. ویکتورینوکس کاملاً مناسب کسانی است که ترجیح می‌دهند ساعت زیباتری داشته باشند.

ساعت های غواصی

به نظر می‌رسد ونگر و ویکتورینوکس در زمینه‌ی ساخت ساعت‌های غواصی نیز موفق هستند. امروزه برخی از چشمگیرترین ساعتهای غواصی در بازار، متعلق به این دو برند است. کدام یک از آنها ساعت غواصی بهتری تولید می‌کنند؟ الان می‌فهمیم!

ساعت آنالوگ Wenger Sea Force 3H

ساعت آنالوگ Wenger Sea Force 3H

بین کارایی و ظاهر اسپرت ساعت Sea Force 3H، هماهنگی وجود دارد و کاملاً مشخص است که چرا این ساعت کوارتز سویسی به بازار عرضه می‌شود. ساعت Sea Force 3H قاب استیل ضد زنگ ۴۳ میلی‌متری دارد و بند‌های آن در جنس‌های مختلفی مثل استیل ضدزنگ، چرم و سیلیکونی موجود است.

ساعت Sea Force 3H، بزل چرخشی دارد و از موتور کوارتز سوئیس بهره می‌برد و صفحه نمایش آن هم آنالوگ است. صفحه نمایش هم دارای نمایشگر تاریخ است که با ظرافت در موقعیت نشانگر ۳ قرار گرفته است. عقربه‌ها و نشانگرهای سفید کرمی، به صفحه‌ی نقره‌ای و براق، ظاهری کاملاً شفاف و درخشان می‌دهد.

برای محافظت بهتر از صفحه نمایش، در ساعت Sea Force از یک شیشه‌ی معدنی یاقوت کبود استفاده شده است. این ماده در برابر خش بسیار مقاوم است و همچنین خاصیت ضد بازتابندگی دارد. ویژگی اصلی آن مقاومت در برابر آب است و ساعت Sea Force 3H به گونه‌ای طراحی شده است که تا ۲۰۰ متر در برابر آب مقاوم باشد.

ساعت Wenger Sea Force 3H به کیفیت مخصوص برند خود وفادار و متعهد است. این ساعت غواصی بسیار قابل اعتماد و مقرون به صرفه است و حتی می‌توان در طول روز هم از این محصول عالی استفاده کرد.

ساعت Victorinox I.N.O.X

ساعت Victorinox I.N.O.X.

به احتمال زياد این محصول یکی از چشم‌نوازترین ساعت‌هایی است که ویکتورینوکس در مجموعه‌ی ساعت‌های غواصی خود دارد.

ساعت Victorinox I.N.O.X بسیار خوش ساخت و عالی است و طراحی قاب آن منحصر بفرد است. سبک وزن بودن این ساعت به لطف قاب تیتانیوم ۴۳ میلی متری آن است. سری I.N.O.X، مدلهای متنوعی دارد، مثلاً جنس بند‌های آن چرمی، استیل و سیلیکون است.

سری I.N.O.X. در انوع و سبک‌های مختلف از اسپرت گرفته تا ساعت‌های رسمی وجود دارد. یکی از ویژگی‌هایی که کاملاً از آن استقبال می‌کنیم ضربه‌گیر آن است که می‌توان آن را جدا کرد. با اینکه کریستال یاقوت کبود بادوام از صفحه محافظت می‌کند، همیشه بهتر است ساعت یک لایه محافظتی ویژه هم داشته باشد، مخصوصاً ساعتی که برای استفاده در فضای باز طراحی شده است.

همچنین در ساعت I.N.O.X. از موتور کوارتز سوئیس استفاده شدا و صفحه نمایش آن آنالوگ می‌باشد. به طور کلی، این ساعت بی‌شک یکی از ساعتهای مورد علاقه‌ی من در برند ویکتورینوکس است. این محصول، ساعتی قابل اطمینان، قوی و دقیق است و همچنین سبکی زیبا و چشم نواز را به ارمغان می‌آورد‌.

بهترین ساعت غواصی: از نظر طراحی، Victorinox I.N.O.X به وضوح برنده‌ است. همانند مقایسه‌ی قبلی، ویکتورینوکس و ونگر هر دو از فناوری یکسان در موتور ساعت استفاده می‌کنند. با این حال به نظر می‌رسد که بتوان از Wenger Sea Force در موقعیت‌های خشن‌تری استفاده کرد. همانطور که گفته شد، Victorinox I.N.O.X. ساعتی با کارایی و ظاهر مناسب ارائه می‌دهد. اما I.N.O.X. کمی گرانتر است.

نتیجه‌گیری: ونگر بهتر است یا ویکتورینوکس؟

ونگر و ویکتورینوکس هر دو مارک‌های بسیار خوبی هستند که در مورد ساعت های خود اید‌ه‌های بی‌نظیری پیاده می‌کنند. ونگر دوام و حس راحتی بیشتری دارد که تعجب آور هم نیست؛ زیرا ونگر به دلیل محصولات و لوازم مسافرتی خود معروف است.

سبک طراحی در ساعت‌های ویکتورینوکس بیشتر سنتی است و به جذابیتی اصیل گرایش دارد، در حالی که ونگر با ظاهری مدرن و معمولی طراحی شده است. به طور کلی، هر دو از نظر دقت و دوام، ساعت‌های قابل اعتماد و معتبری هستند.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×