خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

ساعت ونگر، تاریخچه و بررسی برند Wenger

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1400-01-07 ۲۰:۱۵
ساعت ونگر، تاریخچه و بررسی برند Wenger

ونگر (Wenger) یک شرکت ساعت‌سازی سوئیسی است که به خاطر ساخت چاقوهای ارتشی سوئیسی شناخته شده است. عمر این به برند به چیزی حدود یک قرن می‌رسد؛ ونگر در ابتدا به‌عنوان یک شرکت کارد و چنگال فروشی تأسیس شد و سپس به تولید وسایل سفر و در نهایت به تولید ساعت‌های مچی تغییر مسیر داد.

موضوع این مقاله ساعت‌های ونگر خواهد بود. در همین راستا نگاهی نزدیک به مدل‌های این برند خواهیم داشت، درباره‌ی اعتبار آن صحبت خواهیم کرد و در نهایت به این سؤال مهم پاسخ خواهیم داد که آیا این برند، برند خوبی است یا نه؟

اگر قصد به دست آوردن اطلاعات بیشتری را درباره‌ی ونگر و ساعت‌های آن دارید، در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید. در ابتدا به روزهای اول این برند سر خواهیم زد و سپس به سراغ مجموعه ساعت‌های این برند در بازار امروز خواهیم رسید. علاوه بر این در این مقاله لینک‌ها و ویدیوهایی معرفی خواهند شد که می‌توانند برای افرادی که به دنبال اطلاعات بیشتر هستند مفید باشند.

در ابتدا درباره‌ی ریشه‌های این شرکت صحبت خواهیم کرد.

تاریخچه‌ی ونگر

ونگر در سال 1893 به‌عنوان یک کارخانه‌ی تولید چاقو در کورتل، واقع در منطقه‌ی جورای سوییس کار خود را آغاز کرد.

این شرکت به‌عنوان یک شرکت کارد و چنگال سازی به نام Paul Boechat & Cie وارد این عرصه شد که از طرف ارتش سوییس مأموریت یافته بود تا به تولید چاقو بپردازد. در سال ۱۸۹۷ و در هنگامی که مالکین مؤسس شرکت (که Paul Boechat & Cie را خریداری کرده بودند) تئودور ونگر، یک دیپلمات که سابقاً در آمریکا خدمت کرده بود را استخدام کردند. یکی از اولین کارهایی که ونگر برای شرکت انجام داد، استخدام تولیدکنندگان قاشق و چنگال بود.

در حدود دهه‌ی ۱۹۰۰ بود که شرکت شروع به رشد کرد. در خلال همین تغییرات یک کارخانه‌ی ۱۷۰۰ مترمربعی نیز ساخته شد در این بازه‌ی زمانی، شرکت کار خود را با تولید کارد و چنگال ادامه داد.

در سال ۱۹۰۸، ارتش سوئیسی قرارداد را میان ونگر و رقیب آن‌ها ویکتورینوکس تقسیم کرد. چاقوهای ارتش سوییس در دو منطقه تولید می‌شدند: نیمی از آن‌ها در منطقه‌ی آلمانی‌زبان کشور (چویز) و نیمی دیگر در نواحی فرانسوی‌زبان (برن). ونگر در سال ۱۹۲۹ درگذشت.

شرکت در سال ۱۹۸۸ شروع به تولید ساعت‌های مچی کرد. کمی که جلوتر برویم و به سال ۲۰۰۵ برسیم، شاهد دوره‌ای هستیم که ویکتورینوکس که در صنعت ساخت چاقوهای ارتشی نیز به شهرت رسیده بود، این شرکت را تصاحب کرد. بنا بر وب‌سایت برند، این موضوع به ونگر اجازه داد تا خط‌های تولید خود را گسترش دهد. بعد از این اتفاق و در سال ۲۰۱۳، ویکتورینوکس چاقوهای ونگر را با چاقوهای خود یکی کرد که این موضوع به ونگر این اجازه را داد که بر روی ساعت‌های مچی و لوازم سفر تمرکز کند.

امروزه، ونگر به خاطر خط تولید ساعت مچی و لوازم سفر خود مشهور است. در ادامه به بررسی ساعت‌های این برند می‌پردازیم و آن‌ها را از لحاظ شهرت، قیمت و مشهورترین طرح‌های این ساعت‌ها بررسی می‌کنیم.

در سال ۲۰۱۶، ویکتورینوکس را با شعاری جدید دوباره راه‌اندازی کرد: «یک کمپانی سوئیسی حاضر در صنعت از سال ۱۸۹۳» (شعار قبلی «سازنده‌ی چاقوهای سوئیسی اصل» بود).

شهرت برند ونگر: آیا این ساعت‌ها خوب هستند؟

ونگر تنها برای سه دهه ساعت مچی تولید کرده است اما شهرت خوب این شرکت به بیش از یک قرن می رسد. شرکتی که کار خود را با ساخت چاقوهای مشهور سوئیسی آغاز کرد، به‌آرامی تبدیل به یک برند معتبر سبک زندگی و سفر شد.

ونگر چندین ساعت نسبتاً مقرون‌به‌صرفه و با کیفیتی برابر با قیمت دارد که قیمت‌های آن‌ها بین ۱۳۰ تا ۴۰۰ دلار است. این ساعت‌ها عمدتاً نظرات خوبی را دریافت می‌کنند و بسیاری از دقت و استحکام سوئیسی این ساعت‌ها احساس رضایت می‌کنند.

ساعت‌های ونگر در سوییس (منطقه‌ی دلمونت) ساخته می‌شوند و به همین علت هم که شده، این ساعت‌ها از استانداردهای «ساخت سوییس» برخوردار هستند که این موضوع یعنی این ساعت‌ها در سوییس مونتاژ شده‌اند و حداقل ۵۰ درصد قطعاً آن‌ها ساخت سوییس است.

اگر به دنبال ساعت‌های سوئیسی با قیمتی مقرون‌به‌صرفه هستید، ونگر شرکتی قابل‌اطمینان است که ساعت‌هایی بی‌نقص را ارائه می‌کند. در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

مجموعه ساعت‌های ونگر

ونگر دارای مجموعه‌ی گسترده‌ای از مجموعه ساعت‌های مچی در دسترس مردان زنان است؛ ساعت‌هایی برای سبک زندگی‌های متفاوت: ساعت‌هایی برای استفاده‌ی روزانه، برای ورزش و برای موقعیت‌های رسمی. در ادامه نگاهی نزدیک‌تر به برخی از بهترین‌های این مجموعه‌ها خواهیم داشت.

مجموعه‌ی Urban Classic ونگر

مجموعه‌ی Urban Classic ونگر

مجموعه‌ی شهری کلاسیک ونگر دارای بیش از دوازده مدل مختلف است. این مجموعه شامل کرونومتر و همچنین مدل‌های آنالوگ کلاسیک و در کنار تمامی این‌ها، ویژگی‌هایی مشترک مانند بدنه‌ی ضخیم و دایره‌ای شکل است. این مجموعه‌ی متنوع در انواع مختلفی از بندها شامل نخ پارچه، چرم و فولاد ضدزنگ ارائه می‌شود و هم برای مچ‌های بزرگ و هم برای مچ‌های کوچک دارای اندازه‌های مختلفی است (مردانه و زنانه). هدف این مجموعه این است که به‌قدری متنوع باشد که برای تمامی افراد جامعه موردتوجه واقع شود.

یکی از ساعت‌های این مجموعه، ساعت ۴۴ میلی‌متری ونگر کلاسیک کرونو است که دارای یک موتور کوارتز آنالوگ، مقاومت ۱۰۰ متری در برابر آب و یک بند اسپرت پارچه‌ای (نسخه‌های فولادی و چرمی نیز در دسترس هستند) و یک نمایشگر تاریخ در قسمت ساعت ۴ است. این کرنوگراف دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی است.

کسانی که به دنبال چیزی کمی ساده‌تر هستند، می‌توانند از مدل‌هایی مانند Urban Classic که در دو اندازه‌ی ۴۲ و ۳۵ میلی متر و همچنین بندهای مختلف (چرم، فولاد ضدزنگ و مش) در دسترس است، استفاده کنند.

مجموعه ساعت‌های رودستر ونگر

مجموعه ساعت‌های رودستر ونگر

علاوه بر این‌ها، ونگر به خاطر ساخت ساعت‌هایی که دنبال کننده‌ی پایه‌های ساده‌ی چاقوهای ارتشی سوئیسی هستند شهرت دارد؛ چندکاربرده، متنوع و چیز که می‌تواند ضربه خوردن را تحمل کند. این مجموعه نمونه‌ای از چنین ساعت‌هایی است.

این مجموعه برای افرادی که به ماجراجویی علاقه‌مند هستند ساخته شده است. ساعت‌های این مجموعه ضخیم و اسپرت و حالت‌های مختلفی هستند؛ مثلاً بدنه‌های فولاد ضدزنگ و PVD و همچنین بندهای چرم و فولاد ضدزنگ. عقربه‌ها، شماره‌ها و نشانگرها از Superluminova بهره می‌برند که به شما اجازه می‌دهد تا حتی در تاریکی نیز از ساعت استفاده کنید.

مجموعه‌ی شهری کلاسیک تنها مجموعه‌ای نیست که دارای ساعت‌های کرنوگراف است. این مجموعه نیز دارا Wenger Roadster است که دارای یک مسافت یاب یا حلقه‌ی غواصی، مقاومت ۱۰۰ متری در برابر آب و Superluminova است.

مجموعه‌ی Urban Metropolitan ونگر

مجموعه‌ی Urban Metropolitan ونگر

مجموعه‌ی شهری مترو پلیسی ونگر دارای طراحی‌های الهام گرفته شده از محصولات مختلف و دارای شماره‌های درخشان است. تمامی ساعت‌های این مجموعه دارای یک بدنه‌ی ۴۴ میلی‌متری، مقاومت ۱۰۰ متری در برابر آب، یک نشانگر تاریخ در محل ساعت ۴ و یک موتور کوارتز هستند.

این خط دارای یک مجموعه‌ی کرونو نیز هست که دارای بدنه‌هایی با رنگ‌های بژ و مشکی و ریز صفحه‌های ساعت و دقیقه نیز هست. این ساعت‌ها مخصوص کسانی هستند که به دنبال ساعت‌هایی روشن و براق هستند که به راحتی در کنار هر نوع طرز پوششی قرار می‌گیرند.

مجموعه ساعت‌های نیرو دریایی ونگر

مجموعه ساعت‌های نیرو دریایی ونگر

این مجموعه‌ی ونگر مخصوص کسانی که است که به دنبال ساعت‌هایی مناسب برای فعالیت‌های آبی هستند. ساعت‌های این مجموعه دارای مقاومتی ۲۰۰ متری در برابر آب و یک بدنه‌ی ۴۳ میلی‌متری هستند. علاوه بر این، با انتخاب این مجموعه دارای انتخاب‌های مختلفی نیز خواهید بود: سه عقربه یا یک کرنوگراف و بندهای از جنس فولاد ضدزنگ، چرم یا سیلیکون.

یکی از محبوب‌ترین ساعت‌های این مجموعه ساعت Seaforce Chrono است که دارای بندهایی اسپرت و ضد آب از جنس سیلیکون، یک بخش رویی پیچ شده، یک قاب پشتی پیچ شده و یک حلقه‌ی رویی غیرقابل چرخش است.

برای کسانی که به دنبال نسخه‌ی سه عقربه‌ای هستند نیز مدلی از این ساعت وجود دارد که دارای بندها (فولاد ضدزنگ، سیلیکون و چرم) و رنگ‌های (آبی، سبز و سیاه) متفاوتی است. یک ساعت جذاب که در هنگام ورزش بسیار عالی به نظر می رسد و در عین حال در موقعیت‌های رسمی نیز بسیار چشم‌گیر است.

مجموعه ساعت‌های دونیسیمای ونگر

مجموعه ساعت‌های دونیسیمای ونگر

ونگر دارای ساعت‌های بزرگ زیادی نیز هست که بر روی مچ‌های بزرگ بسیار عالی جلوه می‌کنند و علاوه بر این، این شرکت از داشتن ساعت‌هایی برای مچ‌های کوچک‌تر و با اندازه‌های مختلف نیز اطمینان حاصل کرده است. مجموعه‌ی دونیسیما برای خانم‌ها یا کسانی که به دنبال ساعت‌هایی برای مچ‌های کوچک‌تر هستند ساخته شده است؛ ساعت‌های ساده و در عین حال ظریف ۳۵ میلی‌متری.

همانند مجموعه‌های قبلی که درباره‌ی آن‌ها صحبت کردیم، ساعت‌های این مجموعه نیز دارای بندهای مختلفی هستند: فولاد ضدزنگ، مش و چرم جلا دار. این ساعت‌ها ظرافت زیادی دارند اما می‌توانند در محیط‌های غیررسمی‌تر نیز به کار گرفته شوند.

از دیگر ویژگی‌های قابل اشاره‌ی این سری می‌توان به شماره‌های گیوه مانند آفتاب دیده‌ی مشکی یا آبی و عقربه‌های برگ مانند که در تاریکی روشن می‌شوند اشاره کرد. تمامیانی ساعت‌ها مقاومت ۱۰۰ متری در برابر آب دارند.

مجموعه‌ی دیگر مخصوص بانوان مجموعه‌ی سیتی وری لیدی است. این ساعت‌ها در بدنه‌هایی از جنس فولاد ضدزنگ، طلای زرد یا طلای قرمز PVD در دسترس هستند؛ این مجموعه کمی کوچک‌تر و ۳۴ میلی متر است. این ساعت‌ها دارای عقربه‌هایی با پوشش سوپرلومینوا و مقاومت ۳۰ متری در برابر آب هستند.

مجموعه‌ی سیتی اکتیو ونگر

مجموعه‌ی سیتی اکتیو ونگر

این مجموعه‌ی ساعت مخصوص کسانی است که به دنبال چیزی ساده، چندکاربرده و کلاسیک هستند. این ساعت‌ها که با بدنه‌های سیاه PVD و فولاد ضدزنگ عرضه می‌شوند، ساعت‌هایی غیررسمی به حساب می‌آیند که نشان‌دهنده‌ی «ظرافت ورزشی» هستند و می‌توانند خود را با سبک‌های پوشش مختلف تطبیق دهند. بندهای سیلیکونی و فولاد ضدزنگ نیز در دسترس هستند.

تمامی این ساعت‌های ۴۳ میلی‌متری تا ۳۰ متر مقاومت در برابر آب دارند و می‌توانند در برابر چند قطره آب مقاومت کنند، دارای عقربه‌های بازتاب‌دهنده‌ی نور هستند و همچنین صفحه‌ای برای نمایش تاریخ در محل ساعت ۳.

محصولات تازه عرضه‌شده

ونگر همواره به عرضه‌ی مدل‌های جدیدی از ساعت‌ها می‌پردازد. جدیدترین مدل‌های عرضه‌شده برای Baselworld 2019 شامل ساعت‌های جدید مجموعه‌های اتیتود، اونو و دونیسیما می‌شوند.

ونگر در برابر ویکتورینوکس

محصولات این دو شرکت به دلیل مرتبط بودن آن‌ها با یکدیگر همواره مورد مقایسه قرار می‌گیرند. شرکت‌های سوئیسی ونگر و ویکتورینوکس تنها با چند سال فاصله از یکدیگر تأسیس شدند (ونگر چند سال بعد از ویکتورینوکس تأسیس شد).

همان‌طور که در بالا اشاره شد، این دو شرکت توسط دولت سوییس در دهه‌ی ۱۹۰۰ مأموریت یافته بودند تا به تولید و فروش چاقوهای ارتش سوییس بپردازند تا از انحصار کالا جلوگیری شود.

یکی از چیزهایی که معمولاً در هنگام صحبت از این دو برند شنیده می‌شود، بحث قیمت بندی آن‌هاست. ساعت‌های ونگر معمولاً نسبت به ساعت‌های ویکتورینوکس قیمت ارزان‌تری دارند و با کیفیت خوبی که دارند، معمولاً در بازه‌ی ۱۰۰ دلار فروخته می‌شوند. هنگامی که بحث به ارزش در برابر قیمت ساعت‌ها می رسد، ونگر معمولاً طرفداران بیشتری دارد. از سوی دیگر، برخی به موتورهای ساعت‌های ویکتورینوکس بهای بیشتری می‌دهند.

ساعت‌های ونگر را از کجا بخریم؟

ساعت‌های ونگر مستقیماً در وب‌سایت آن‌ها فروخته نمی‌شوند، ولی می‌تواند از طریق این سایت به لینکی برای پیدا کردن مغازه‌هایی که در سرتاسر جهان به‌طور رسمی محصولات ونگر را به فروش می‌رسانند دسترسی پیدا کنید. این صفحه به شما فهرستی از مغازه‌های ونگر و همچنین توزیع‌کنندگان مورد تأیید و مراکز خدماتی را می‌دهد.

اگر در سوییس زندگی می‌کنید، می‌توانید به محل تولید شرکت در دلمونت نیز سر بزنید تا ببینید محصولات ونگر و ویکتورینوکس چگونه ساخته می‌شوند. تورهای دارای راهنمای رایگان برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده‌اند.

وب‌سایت ونگر صفحه‌ای مختص به نکات لازم برای نگهداری ساعت‌های مچی دارد. این صفحه برای کسانی که برای اولین بار صاحب ساعت‌های ونگر می‌شوند و همچنین کسانی که دوست دارند اطلاعات عمومی بیشتری راجع به ساعت‌ها به دست بیاورند بسیار مفید خواهد بود. برخی از نکات ارائه‌شده در این صفحه شامل مواردی از جمله نحوه‌ی استفاده از ساعت‌های کوارتز، نحوه‌ی تمیز کردن ساعت و نحوه‌ی استفاده از ساعت در آب (و همچنین توضیح دادن معنی اعداد مرتبط با مقاومت در برابر آب) هستند.

همچنین برای صاحبان ساعت‌های مچی توضیح داده شده است که در هنگام استفاده نکردن از ساعت باید با آن چه کار بکنند و از چه چیزهایی باید پرهیز شود (مواد شیمیایی، پاک‌کننده‌ها و…).

سیاست خدمات پس از فروش ونگر

تمامی محصولات ونگر شامل یک گارانتی سه‌ساله می‌شوند که شروع آن برابر با تاریخ خرید محصول خواهد بود. این گارانتی شامل تمامی محصولات این شرکت از جمله ساعت‌های مچی، چاقوها، کیف‌ها و وسایل سفر می‌شود. آسیب‌هایی از جمله آسیب‌دیدگی بر اثر استفاده‌ی مداوم، استفاده‌ی ناصحیح، دست‌کاری اشتباه و تعمیر توسط افراد تأیید نشده شامل این گارانتی نمی‌شوند.

بر طبق گفته‌های وب‌سایت برند، ونگر در هنگام خرابی ساعت‌ها، آن‌ها را تعمیر یا با مدل‌های یکسان یا مشابه تعویض می‌کند. کسانی که درخواست تعمیر ساعت خود را دارند باید مدرکی از خرید خود از یک فروشنده‌ی مورد تأیید و در صورت نیاز، هزینه‌های ارسال را به مرکز تعمیرات ونگر ارسال کنند.

بابت خواندن این مقاله از شما متشکریم!

برای پاسخ دادن به سؤالی که در ابتدای مقاله پرسیدیم، باید بگوییم که بله، ونگر برند خوبی است که نه‌تنها به خاطر قیمت مناسب، بلکه به خاطر هنر و فناوری به کار گرفته‌شده‌ی خود نیز همواره به گرفتن نظراتی مثبت از مشتریان خود ادامه می‌دهد. با وجود این که این شرکت به‌طور گسترده در صنایع کارد و چنگال و وسایل سفر شناخته شده است، ِ در طی چند دهه‌ی گذشته ثابت شده است که ساعت‌های آن‌ها ارزش توجه را دارند.

آگه به دنبال ساعتی سوئیسی هستید که دارای کیفیت و اعتباری عالی است، ونگر یکی از برندهایی است که حتماً باید نگاهی به آن داشته بیندازید.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×