خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

سیتیزن یا اینویکتا، مقایسه برندهای ساعت Citizen و Invicta

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1400-02-16 ۱۰:۵۱
سیتیزن یا اینویکتا، مقایسه برندهای ساعت Citizen و Invicta

برای افراد باتجربه‌ای که به ساعت علاقمندند، انتخاب بین سیتیزن و اینویکتا کار ساده ای است. سیتیزن برند معتبری است که در سایه‌ی ساخت ساعت‌های باکیفیت، یکی از برندهای اصلی در صنعت تولید ساعت می باشد. از طرف دیگر محصولات اینویکتا مقرون به صرفه و ارزان قیمت هستند. با اینکه طیف قیمت‌گذاری هر دو برند مشابه است، اما در زمینه‌ی شهرت کاملا با هم مغایرند.

در این مقاله ما نگاه دقیق‌تری به این دو شرکت ساعت‌سازی خواهیم انداخت تا به شما کمک کنیم که تصمیم بگیرید کدام برند مطابق با اولویت‌های شماست. همچنین پرفروش‌ترین محصول هر دو برند را مقابل هم قرار می‌دهیم و با هم مقایسه می‌کنیم تا ببینیم کدام‌یک از نظر طراحی، ساخت و عملکرد بر دیگری برتری دارد.

تاریخچه‌ی سیتیزن

لوگوی سیتیزن

سیتیزن شرکت ساعت‌سازی ژاپنی است که در سال ۱۹۱۸ تاسیس شد. در ابتدا بعنوان موسسه تحقیقات ساعت شوشوکا معروف بود که با تولید ساعت‌های جیبی زیبا و هنرمندانه بر شهرت خود افزود.

تا در دهه‌ی ۳۰ نام شرکت رسماً به سیتیزن تغییر یافت. از سال ۱۹۳۶ برند سیتیزن کار خود را در بخش‌های دیگر دنیا گسترش داد و فروش ساعت‌های خود را در برخی از کشورهای جنوب شرقی آسیا آغاز کرد.

دهه‌ی پنجاه میلادی دوره‌ی انقلاب صنعتی سیتیزن بود چون که ساعت‌های کاملاً جدیدی را یکی پس از دیگری بصورت انبوه تولید می‌کرد. برای مثال چند سال پس از روانه کردن مدل‌های کلندر و پاراشاک به بازار، از اولین موتور اتوماتیک خود کوک رونمایی کرد.

قبل از پایان دهه‌ی پنجاه، سیتیزن محصول جدید دیگری به نام پاراواتر را به بازارعرضه کرد، چرا که می‌خواست مطمئن شود این دهه را با انفجاری بزرگ در این صنعت به پایان می‌رساند. این محصول اولین ساعت مچی ضد آب ژاپنی بود.

دهه ۱۹۷۰ تغییر بزرگی در صنعت ساعت سازی بوجود آمد که دلیل اصلی آن استفاده از فناوری موتور کوارتز بود. سیتیزن با افزایش تولید ساعت های کوارتز، نهایت استفاده را برد. ساعت‌های موتور کوارتز بیشترین بخش در کاتالوگ سیتیزن را به خود اختصاص داده‌اند. با این حال آنها تا به امروز هنوز هم ساعت‌هایی با موتور مکانیکی تولید می‌کنند.

در اواسط دهه ۷۰، سیتیزن با تولید ساعت کریستون مگا کوارتز (Crystron Mega Quartz) تاریخ ساز شد. این ساعت به منظور دستیابی به بالاترین سطح دقت در زمان‌سنجی تولید شده است. همچنین گرانترین ساعتی است که تا به امروز روانه‌ی بازار شده است.

تنها ۳۰۰۰ ساعت كریسترون مگا کوارتز تولید شده است كه موجب شده به یكی از نادرترین ساعتها تبدیل شود و مورد توجه کلکسیوندارهای ساعت در سراسر جهان قرار گیرد.

هر چند سیتیزن از سلول خورشیدی کریسترون هم پرده‌برداری کرد اما باز از عرضه این محصول که دقیق‌ترین ساعت آن دهه بود، رضایت نداشت. این اولین ساعت کوارتز آنالوگ نوری بود که نقطه عطف دیگری در مسیر درخشان سیتیزن بود.

طی دهه های اخیر، سیتیزن مسیری را در صنعت دنبال کرد که تعداد کمی می‌توانند با آن برابری کنند. یکی از ساعت های جالب توجه آنها ساعت غواصی با مقاومت ۱۳۰۰ متری در برابر آب و اولین ساعت مچی با فناوری تشخیص صدا است. تا به امروز، سیتیزن بدون لحظه‌ای وقفه همچنان قدرتمند است. اگر به دنبال برند ساعت مچی با کیفیت هستید، هرگز با انتخاب ساعت‌های سیتیزن دچار اشتباه نمی‌شوید.

تاریخچه اینویکتا

تاریخچه‌ی اینویکتا

اینویکتا یک شرکت تولیدکننده‌ی ساعت سوئیسی است که در سال ۱۸۳۷ تاسیس شد. اینویکتا با ساخت ساعتهای دست‌ساز عالی که کوک خودکار دارند، کسب شهرت کرد. اینویکتا با اینکه به اندازه ساعت‌سازهای دیگر سوئیسی شناخته شده نیست، اما جایگاه خود را در امتداد خط میانی بازار حفظ کرد.

 اینویکتا در دهه‌های بعدی مسیر درستی را در پیش گرفت. گرچه دستاوردهای این شرکت نوآورانه نیست، اما اینویکتا قطعاً به یکی از مشهورترین ساعت سازهای میان رده در بازار تبدیل شده است. با این حال، انقلاب ساعت کوارتز در دهه ۷۰ علت اصلی سقوط این شرکت بود.

برخلاف اینویکتا که از یک موتور مکانیکی دقیق برای ساعت‌های خود استفاده می‌کرد، معرفی موتور کوارتز به طور گسترده، قسمت عمده ای از بازار آنها را به خود اختصاص داد. تقریباً یک دهه طول کشید تا سرانجام اینویکتا همپای بازار شود و سرانجام وارد صحنه موتور کوارتز شد. اگرچه اینویکتا اهداف اصلی خود را که تولید ساعت‌های ارزان قیمت و در عین حال با کیفیت بالا بود، فراموش نکرد. این مأموریتی است که آنها تا به امروز نیز انجام می‌دهند.

مقایسه‌ی ساعت‌های سیتیزن و اینویکتا

اگر مرور سریعی بر تاریخچه‌‌‌ها داشته باشید، می‌توانید تصور کنید که کدام مارک کیفیت بهتری ارائه می دهد. اما من از شما می‌پرسم! آیا به قدری که به نظر می رسد واضح است؟ بگذارید بفهمیم.

ساعتهای هوانوردی

ساعت‌های هوانوردی که با عنوان ساعت خلبانی نیز شناخته می شوند، نه تنها برای استفاده معمولی طراحی شده‌اند بلکه دارای ویژگی‌های خاصی هستند که خلبانان هم می‌توانند از این ساعت‌ها استفاده کنند. برخی از ویژگی‌هایی که ساعت‌های خلبانی دارند، ساختار ضد مغناطیسی، مقاومت در برابر ضربه، دقت بالا و خوانایی بهتر صفحه‌ی نمایش است. با در نظر داشتن این موضوع، بیایید بررسی کنیم که سیتیزن و اینویکتا چه ساعت‌هایی را باید در این دسته‌بندی معرفی کنند.

ساعت مچی هوانوردی چرمی با استیل ضد زنگ Citizen Eco-Drive

ساعت Citizen Eco-Drive Stainless Steel Leather Aviation

Citizen Eco-Drive Aviation Watch از طراحی نوستالژیک بهره می‌گیرد که بدون شک کسانی را که علاقه مند به ساعتهای سبک سنتی هستند، مجذوب خواهد کرد. Citizen Avion به عنوان ساعتی به بازار عرضه می شود که حس و حال پرواز روی اقیانوس اطلس در دهه 50 را به تصویر می کشد. اگر نگاهی به ساعت Citizen Avion بیاندازید، این ادعا را به راحتی اثبات می‌کند.

قاب استیل ضد زنگ ۴۵ میلی متری کاملا در هماهنگی با یک بند چرمی قهوه ای است که برای جذابیت بیشتر از دوخت متضاد در آن استفاده شده است. علائم روی صفحه بزرگ و خوانا است که یکی از ویژگی‌های مهم ساعت خلبانی است. این ساعت مجهز به ویژگی‌های کرونوگراف و نمایش تاریخ و زمان ۱۲ و ۲۴ ساعته است.

مانند تمام ساعت‌های خلبانی، استفاده از Citizen Aviation در زمان گردهمایی‌ها مناسب خواهد بود. طراحی کلاسیک دهه پنجایی آن مطمئناً یکی از مهمترین مزیت‌های فروش آن به مشتریان معمولی خواهد بود. به طور کلی، Citizen Avion دقت و عملکرد قابل توجهی را به نمایش می‌گذارد، که با طراحی ساده و در عین حال چشم‌نواز تکمیل شده است.

ساعت مچی Invicta 17203 Aviator Stainless Steel

ساعت Invicta 17203 Aviator Stainless Steel

Invicta 17203 Aviator یکی از آن ساعت‌های کمیاب خلبانی است که توانسته طراحی دلپذیری از لحاظ بصری را با تعداد زیادی از ویژگی ها ترکیب کند. Invicta Aviator با آن که بخاطر قاب استیل ضد زنگ ۴۸ میلی متری تا حدودی حجیم است، اما باز به قدر کافی راحت است. قاب دو رنگ (قاب طلایی صورتی و صفحه آبی) از نظر زیبایی‌شناختی یک انتخاب عالی است. به خصوص وقتی با دستبند براق استیل ضد زنگ همراه می‌شود. این ساعت از موتور کوارتز ژاپنی استفاده کرده که دقت لازم در نمایش زمان را برای خلبان محترم فراهم می‌کند.

در مورد صفحه‌ی نمایش آنالوگ، علاوه بر اطلاعات کافی در آن تعبیه شده، صفحه آن نسبتا خوانا و مشخص است. با این حال، ظاهر نامنظمی دارد. شیشه‌ی یاقوت کبود مصنوعی از صفحه‌ی نمایش محافظت می‌کند. این ماده از دوام بالایی برخوردار است و همچنین در برابر خراشیدگی مقاوم است.

 Invicta Aviator ویژگی جالب دیگری هم دارد؛ میزان مقاومت ۱۰۰ متری آن در برابر آب است. این ویژگی به Invicta Aviator توانایی مقاومت در برابر استفاده برای شنا و غواصی را می دهد.

بهترین ساعت هوانوردی: این یک مقایسه‌ی پایاپای است که قابل پیش‌بینی نیست. Citizen Avion بدون شک یک ساعت خلبانی درجه یک است، اما Invicta Aviator هم چیزی کم ندارد. از نظر کیفیت ساخت، Citizen Avion امتیاز بیشتری را از آن خود می‌کند. هر چند Invicta Aviator ویژگی‌های نسبتاً بیشتری دارد که شامل مزیت ضد آب و ارزان بودن آن می‌شود. برای این دور، ما می توانیم به همان سرعت شیر یا خط کنیم تا برنده مشخص شود. اگر کیفیت و دقت نمایش زمان، دغدغه‌ی اصلی شماست، پیشنهاد می کنم به سراغ Citizen Avion بروید که امتحانش را پس داده است. هنوز مطمئن نیستید؟

ساعت غواصی

حالا بیایید از بالای آسمان به اعماق آب برویم. ساعت‌های غواصی تقریباً همان ساعت مدنظر شما هستند، اما برای مقاومت در برابر غوطه ور شدن در زیر آب طراحی و ساخته شده اند. بیایید ببینیم Citizen و Invicta چه پیشنهادی در این زمینه دارند و ببینیم این دور از مقایسه به اندازه دور اول تنگاتنگ خواهد بود یا خیر.

Citizen eco-drive promaster

ساعت Citizen Eco-Drive Promaster Diver

وقتی نوبت به ساعت‌های غواصی می‌رسد، Citizen از جمله برندهای معدود و برگزیده‌ای است که دارای ساعت‌های مناسب در این گروه است. ساعت‌های غواصی این شرکت با بالاترین کالیبر و همچنین ظاهری بی‌عیب و نقص ارائه می‌شوند.

Eco-Drive Promaster Diver ساعت تقریباً بزرگی با قطر قاب ۴۸ میلی‌متر است. قاب استیل محکم آن به یک بند لاستیکی بادوام و راحت متصل شده است. بند لاستیکی به افزایش چسبندگی در زیر آب نیز کمک می‌کند و مانع از چرخش تصادفی ساعت می‌شود.

Promaster به عنوان ساعت غواصی، حداکثر ۳۰۰ متر مقاومت در برابر آب دارد. این ویژگی یک امتیاز به حساب می‌آید، زیرا می‌توان بدون نگرانی در غواصی و شیرجه و شنا از آن استفاده کرد. همچنین عقربه‌ها و نشانگرهای داخل صفحه همه دارای تزئینات درخشان و براق هستند. این یک ویژگی ضروری برای ساعت‌های غواصی است که مقاومت قابل توجهی در برابر آب زیاد دارند، زیرا نور ساعت هنگام غواصی عامل مهمی برای شخص خواهد بود.

Promaster Diver از موتور کوارتز ژاپنی با نمایشگر آنالوگ استفاده می‌کند. یک دریچه‌ی معدنی ضد بازتاب از صفحه محافظت می‌کند. این ساعت مچی مجهز به بند تسمه ای است تا بتوان از آن روی لباس غواصی نیز استفاده کرد.

سری Invicta 9204 Pro Diver

ساعت های Invicta 9204 Pro Diver

Invicta Pro Diver Collection 9204 یک ساعت نسبتاً بی‌تکلف و ساده است. در طراحی قاب و دستبند استیل ضد زنگ، تقریباً از استانداردهای صنعت پیروی می‌کند. گرچه صفحه آبی رنگ از نظر بصری زیباست است، اما از ملزومات استاندارد ساعت‌های غواصی در کاتالوگ اینویکتا و برندهای دیگر به حساب می‌آید.

همانطور که گفته شد، اگر هنوز در بازار ساعت تازه‌کار هستید، بدون شک اینویکتا یک برند عالی نوپا است. اینویکتا به این دلیل از این گزینه‌ی طراحی استفاده می‌کند، چون از نظر زیبایی شناسی خوشایند است.

این ساعت از قاب ۳۸ میلی‌متری استفاده می‌کند، بنابراین کاملاً نرم و سبک است. از ویژگی‌های این ساعت موتور کوارتز ژاپنی و صفحه نمایش آنالوگ آن است. شیشه از کریستال معدنی با دوام ساخته شده و به منظور ویژگی ضد آب از آن استفاده می‌شود، چون دارای مقاومت در برابر آب تا ۲۰۰ متر است.

بهترین‌ ساعت غواصی: Citizen Promaster Diver بدون تردید، کاملاً Invicta Pro Diver را از میدان بدر می‌کند. با این حال، در مقایسه با برچسب قیمت زیر ۷۰ دلاری Invicta Pro Diver، قیمت آن بی‌اندازه گرانتر است. اگر به دنبال ساعتی مطمئن و مقرون به صرفه برای استفاده در هنگام فعالیت‌های آبی یا ماهیگیری هستید، برند اینویکتا گزینه خوبی است. اگر به دنبال امکانات پیشرفته هستید سیتیزن همیشه انتخابی عالی است. هنوز مطمئن نیستید؟

نتیجه گیری: اینویکتا در برابر سیتیزن، چه برندی ساعت بهتری دارد؟

اگرچه هر دو تقریباً در محدوده‌ی قیمت یکسان قرار دارند، اما اگر به دنبال کیفیت، سبک و قابلیت اطمینان هستید، سیتیزن گزینه مطمئن‌تری است. به عبارت دیگر، شما نمی توانید انتظار مبارزه‌ای عادلانه بین برندی را داشته باشید که به تولید ساعت های ممتاز مشهور می باشد و دیگری به خاطر تولید ساعت‌های مقرون به صرفه (و در عین حال چشمگیر) معروف است. جهت خرید ساعت سیتیزن می توانید از فروشگاه اشرافی بازدید کنید.

برچسب ها :
دیدگاه شما

4 پاسخ به “سیتیزن یا اینویکتا، مقایسه برندهای ساعت Citizen و Invicta”

  1. مهرداد گفت:

    مطالب بسیار عالی و جامع ممنون

  2. سمیه بندپی گفت:

    با سلام و عرض ادب
    خیلی خیلی ممنون بابت مطالب خوب و مفیدتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×