خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

رولکس سابمارینر، ساخته شده که قرن‌‌ها باقی بماند

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-02-17 ۱۱:۴۷
رولکس سابمارینر، ساخته شده که قرن‌‌ها باقی بماند

بیایید رو راست باشیم، کلکسیون ساعت شما بدون یک رولکس سایمارینر کامل نیست. سابمارینر یک کلاسیک واقعی در میان ساعت‌‌های مچی رولکس است، این ساعت به عنوان یک ساعت اسپرت شایسته احترام است و یک وسیله شخصی ضروری برای یک جِنتلمن واقعی محسوب می‌‌شود. در ابتدا کارایی پیشتازانه و نوآورانه‌‌ی آن باعث شهرتش شد، اما خیلی زود طراحی اسپرت زیبای آن باعث شهرت بیش از پیش‌‌اش در جای جای جهان شد.

ریشه‌‌های رولکس سابمارینر

اولین رولکس سابمارینر در سال 1954 و در نمایشگاه ساعت سوئیس به عموم معرفی شد. در آن زمان رِنه-پال جِنِرِت مدیر وقت رولکس بود و تحت رهبری او شرکت شروع به توسعه “tool-watches” کرد. این ساعت ها ساعت‌‌های اختصاصی مهندسی شده برای کارهای خاص بودند و طراحی آنها به گونه‌‌ای بود که سخت‌‌ترین شرایط را تحمل کنند. سابمارینر یکی از این ساعت‌‌ها بود که با در نظر گرفتن نیازهای خاص یک غواص در آبهای عمیق طراحی شد.

قبل از عرضه به عموم یک نسخه‌‌ی اولیه از آن در سال 1953 آزمایش شد.آگوسته پیکارد و فرزندش جاکوس با در دست داشتن مدل اولیه سابمارینر برای شکستن رکورد غواصی ، اقدام کردند. آنها رکورد را شکستند و سابمارینز از ماجراجویی در عمق 10335 فوتی سربلند بیرون آمد.

طی سالیان، رولکس فقط چند تغییر بر روی استایل کلاسیک سابمارینر اعمال کرده است. نوآوری‌‌هایی در طول تاریخ 50 ساله ساعت، شامل شیر تخلیه هلیوم، یک سیستم حرکتی با نام جوِل-31 نشانگر ساعت سوپرلومینوا و تحمل عمق به مراتب بالاتر، آن هم تا 300 متر است.

آخرین مدل آن در سال 2012 در بیسِل ورلد عرضه شد و رولکس سابمارینر همچنان به عنوان یکی از متمایزترین ساعت‌‌های جهان به حیات خود ادامه می‌‌دهد.

رولکس سابمارینر صفحه مشکی

محبوبیت رولکس سابمارینر در میان عموم

لیست اسامی افراد مشهور که به نوعی با سابمارینر پیوند خورده‌‌اند بی‌‌پایان است. جیمز باند، شان کانِری، استیو مک‌‌کوئین، نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا، فقط تعداد کمی از این لیست را تشکیل می‌‌دهند. تور هِرِیدال مردم شناس و ماجراجوی نوروژی، در طی سفر دریایی مشهور خود در سال 1970 و در حین اثبات اینکه دریانوردان باستانی می‌‌توانستند با استفاده از جریان‌‌های اقیانوسی از اقیانوس اطلس عبور کنند، سابمارینر به دست داشت. جاکوس کوستیو کاشف، فیلم‌‌ساز، مولف و مخترع تحسین شده نیز از سابمارینر استفاده کرد و گفته می‌‌شود که حتی در ساخت آن نیز مشارکت داشته است.

طراحی نمادین سابمارینر

همانطور که از اسم آن به دست می‌‌آید سابمارینر برای فتح بزرگترین دریاها ساخته شد. برای اینکه چنین هدفی به نحو احسنت به انجام برسد و حداکثر مقاومت در برابر خوردگی حاصل شود رولکس از فولاد ضد زنگ 904-L برای بدنه استفاده کرد. چنین انتخابی، تضمینی برای این هدف محسوب می‌‌شد، چرا که این فولاد  به طور معمول در هوافضا و صنایع شیمیایی که مقاومت بالادر برابر خوردگی از ضروریات است، استفاده می‌‌شود.

دیگر مشخصه‌‌ای که فولاد 904-L سابمارینر را تعریف می‌‌کند، سطح کاملا قابل پولیش آن است که اجازه می‌‌دهد جذابیت خود را حتی در بدترین محیط‌‌ها حفظ کند. طراحی، حتی به بند ساعت هم کشیده شده است که تحمل شرایط طاقت‌‌فرسای غواصی را تضمین می‌‌کند. قفل اویستِرلاک از هرگونه  باز شدن تصادفی در حین فعالیت‌‌های فیزیکی جلوگیری می‌‌کند و سیستم نوآورانه گلاید لاک بر روی بند ساعت تنظیمات سریع بند بدون نیاز به ابزار را فراهم می‌‌کند.

 حاشیه سابمارینر دیگر ویژگیِ خاص طراحی است که این ساعت نمادین را از سایر ساعت‌‌های غواصی جدا می‌‌کند. نگاه دقیق‌‌تر به ساعت جزئیات ریزتری را نمایان می‌‌کند. درجه بندی 60 دقیقه که روی حاشیه ساعت حک شده است، تا غواص بتواند به راحتی زمان غواصی و تمام شدن کپسول اکسیژن را رصد کند. حاشیه ساعت از جنس سرامیک مقاوم در برابر خوردگی ساخته شده که عملاً آن را ضد خش نیز ساخته است و با وجود شیارهای روی آن استفاده از آن در زیر آب براحتی امکان پذیر است.

سیستم حرکتی فراتر از زمان

 نگاهی به وَرای اِلمان‌‌های طراحی خارجی ساعت مشخص می‌‌کند که سیستم موتور نیز به همان اندازه‌‌ تحسین برانگیز است. این سیستم موتور با مکانیزم خود-کوک شوندگی و با کالیبر 3135 به طور کامل توسط خود رولکس توسعه پیدا کرد.

سیستم موتوری حرکت پیوسته‌‌ی این ساعت از پَس تمام ضوابط سخت‌‌گیرانه رولکس برآمده است، این سیستم حرکتی، تائیدیه اجزای کرونومتر سوئیس را اخذ کرده است. این تائیدیه از طرف سازمان رسمی آزمون کرونومتر سوئیس، به اختصار کاسک صادر می‌‌شود. رولکس برای مقاومت بیشتر در برابر ضربه، تغییرات دمایی و کمک به ساعت در شرایط طاقت‌‌فرسا یک فنر تعادلی با نام پاراکُروم به آن اضافه کرده است. در کنار همه اینها ذخیره انرژی چیزی در حدود 48 ساعت است که با توجه به کوتاه بودن غواصی، زیاد هم هست.

این سیستم حرکتی از عهده‌‌ی نمایش ساعت، دقیقه و ثانیه و در مدل جدیدتر که با نام سابمارینر مدل دِیت شناخته می‌‌شود، تاریخ نیز بر‌‌می‌‌آید.

تنوع مدل

دو مدل متمایز از رولکس سابمارینر در لیست محصولات رولکس وجود دارد. سابمارینر و سابمارینر دِیت که هر دو از یک اصالت طراحی برخوردار هستند. همین اصالت، آنها را به متمایزترین و برجسته‌‌ترین ساعت‌‌های غواصی تبدیل کرده است.

رولکس سابمارینر دِیت

نسخه اصلی سابمارینر با بدنه‌‌ی 40 میلیمتری به همراه حاشیه‌‌‌‌ای از جنس سراکروم و به رنگ مشکی و با قابلیت تنظیم ساعت، دقیقه و ثانیه است. سابمارینر دیت این طراحی بنیادی را یک سطح بالاتر می‌‌برد و پنجره‌‌ی نمایش تاریخ را نیز اضافه می‌‌کند. همچنین این مدل گستره‌‌ای از رنگ‌‌ها و آلیاژها را برای طرافداران خود ارائه می‌‌دهد.

گستره‌‌ی وسیع ترکیب رنگ سابمارینر دیت از صفحه مدرج و حاشیه‌‌ی فولادی مشکی، صفحه مدرج وحاشیه‌‌ی فولادی سبز، صفحه مدرج و حاشیه آبی از جنس طلای سفید، صفحه مدرج وحاشیه مشکی از جنس طلای زرد، صفحه مدرج و حاشیه آبی از جنس طلای زرد، صفحه مدرج و حاشیه آبی از جنس طلای زرد و صفحه مدرج و حاشیه مشکی از جنس فولاد و طلای زرد ،تشکیل می‌‌شود.

Rolex Datejust White Gold MOP Diamond (116234)

رولکس سابمارینر را از کجا تهیه کنیم؟

در کنار فروشگاه اصلی رولکس، چندین فروشگاه هایی هم هستند که سابمارینرهای دست دوم را نیز به فروش می‌‌رسانند. اینها جاهایی هستند که شما باید به صورت آنلاین سراغشان را بگیرید. همچنین انواع رولکس های کپی نیز در فروشگاه اشرافی جود دارند که تعدادی از آنها را در بین این مطلب میبینید. جهت خرید ساعت رولکس سابمارینر هم میتوانید از همین بخش دیدن کنید.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×