خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

برای جذاب تر شدن بازی مافیا چه باید کرد؟

ادمین اشرافی
2050032
1399-04-23 ۱۶:۴۳
برای جذاب تر شدن بازی مافیا چه باید کرد؟

حتما برای شما هم پیش آمده که از بازی گروهی بسیار زیبای مافیا خسته شده باشید، که ما امروز قصد داریم در این مقاله به دلایل آن بپردازیم، زیرا معتقدیم این بازی جزء رده بالاترین بازی های گروهی است که ذهن را وادار به نقش آفرینی و ایفای هنر می کند!

یکی از دلایل اصلی که می تواند این بازی را برای یک شخص بدون جذابیت کند رعایت نکردن قوانین توسط خود شخص است، توجه داشته باشید بازی مافیا تا زمانی قشنگ است که شما بر اساس سخنان دیگران و به عبارتی تنها از روش استدلال شروع به شناسایی هم گروهی ها یا گروه رقیب نماید و این که شما با شنیدن صدا یا دیدن افراد داخل بازی از پشت ماسک بازی مافیا به هدف خود برسید هرچند احساس رضایت از پیروزی یا حدس درست برای شما ایجاد می کند اما از جذابیت بازی برای شما به شدت کاسته می شود.

البته که بعد از مدتی اشخاصی که با شما بازی گروهی مافیا را بازی می کنند این بازی برایشان بدون جذابیت می شود و این روش می تواند به صورت کلی این بازی زیبا را از دایره بازی های شما حذف کند!

جذابتر کردن بازی مافیا

نکته بعدی دیگری که در این بازی حائز اهمیت است و نیاز به رعایت کردن همه افراد دارد حفظ حرمت ها است;

بازی گروهی مافیا با توجه به طولانی بودن آن معمولاً میان اشخاصی بازی می شود که با هم ارتباط صمیمی دارند همانطور که میدانید این بازی اول در خانواده ها، بعد همکاران و دوستان نزدیک و در درورترین حالت با افرادی که در کافه ای که شما در آن تردد دارید بازی می شود، پس ما باید حین بازی کردن احترامات را حفظ کنیم و هرچه می توانیم از تنش فاصله بگیریم… گرچه ما تاکید می کنیم این بازی بدون برد خواستن از هر شخص به نوعی یک بازی سطح پایین می شود یعنی شما باید همیشه با روش های خودتان فکر برد باشید حتی اگر توسط هم تیمیهایتان مورد هدف واقع شده بودید!!!

یکی از ویژگی های این بازی قرار گرفتن رده سنی های مختلف در آن است اما ما باید علاوه بر افزایش هنر بازی هنر صحبت کردن خوب را هم در این بازی افزایش دهیم; به عنوان مثال هیچگاه نباید به یک کودک 14 ساله گفت “تو از بازی سر در نمی آوری” این جمله می تواند به هیچ وجه قابل قبول نیست و می توان گفت کل بازی مافیا ارزش ناراحت کردن یک کودک را ندارد!

گاها دیده شده حتی در تلویزیون جمهوری اسلامی شرکت کنندگان بازی مافیا از لفظ های سطح پایینی استفاده می کنند که خب این هم پذیرفته نیست و می تواند ادبیات همه را تغییر دهد.

نکته دیگر بلند کردن صدا به اندازه ای که تحمل آن برای دیگران سخت باشد که البته این خود احترام ها را خدشه دار می کند.

همه این موارد و موارد دیگر از این دست که مثال زدیم تنش زا، و باعث از دست رفتن تدریجی جذابیت بازی برای گروه می شود.

شاید برایتان جالب باشد: آموزش بازی مافیا

اما راهکار برای حفظ احترام و جذابیت بازی مافیا چیست؟

ما تاکید اکید می کنیم به سخنان راوی توجه کنید حتی زمانی که حس می کنید راوی دارد اشتباه عمل می کند یا از نظر شما قانونی را نقض نموده! همیشه راوی را مانند مامور راهنمایی و رانندگی در نظر بگیرید (دستور آنها از قانون فراتر است) به این ترتیب شما مطمئن هستید یک شخص است که تمام قوانین را می داند و اگر جایی اشتباه کرده آن اشتباه تنها برای تیم شما نبوده!

تکیه بر استدلال در بازی مافیا بسیار مهم است، این که شما راهی جز استدلال در پیش گرفته باشید مردود است، به عنوان مثال وقتی در تیم شهروند هستید; باید دقت کنید کدام افراد بدون دلیل به اشخاصی اتهام مافیا بودن می زنند نه که این که در شب به دنبال شنیدن صدا باشید!

توصیه ما این است که هم بازی کنید هم به خودسازی برسید!

شما با کنترل اعصاب خود حتی هنگامی که شخصی در حال بازی بسیار بدی است و به ضرر تیم شما کار می کند سعی کنید با استدلالهای بسیار زیبا و زیرکانه که حاصل توجه شما به تمام بازی بوده آن شخص را قانع کنید یا لااقل از راه اندازی موج توسط آن شخص جلو گیری کنید با این روش شما هم روی تمرکز خود هم روی کنترل اعصابتان کار کرده اید.

جمع بندی: بازی مافیا یکی از زیباترین بازی های گروهی است که به سرعت در کشور ما رشد می کند و با رعایت قوانین آن همچنین حفظ احترامات و استفاده از استدلال در بازی می توانیم آن را در جمع خودمان زبان زد کنیم و رعایت نکردن هر یک از موارد می تواند اثر برعکس روی بازی گذاشته و آن را از دایره بازیهای شما حذف کند!

برچسب ها :
دیدگاه شما

یک پاسخ به “برای جذاب تر شدن بازی مافیا چه باید کرد؟”

  1. کافه گیم گفت:

    ممنون از این مطلب کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×