خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

آموزش بازی مافیا با پاسور (ورق)، قوانین و روش ها

ادمین اشرافی
2050032
1399-04-08 ۱۹:۵۳

بازی مافیا که به آن آدمکش یا گرگینه نیز گفته می شود، یک بازی نقش آفرینی گروهی است که قدرت استنباط شما را آزمایش می کند.فضای خیالی بازی، روستایی کوچک است که مردم محلی و مافیا در آن برای بقاء درگیر یک نبرد همه جانبه هستند. بسته به نقش شما، هدف بازی این است که در طی دو دوره متناوب در بازی (شب و روز)، اعضای تیم دیگر را کشته و یا آنها را شناسایی کنید. سعی کنید مافیا را در مهمانی، هنگامی که شب منزل کسی می خوابید و یا هر دورهمی دیگر با گروه بزرگی از دوستان خود بازی کنید!

روش اول: مقدمات بازی

1. 7 نفر یا بیشتر را برای بازی دورهم جمع کرده و همه را در یک اتاق بنشانید. بازیکنان ممکن است در اطراف یک میز، روی مبل ها و صندلی ها یا روی زمین بنشینند، اما همه آنها باید در طول بازی در یک اتاق حضور داشته باشند. اطمینان حاصل کنید فضایی را انتخاب نمایید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا همه بتوانند به راحتی در آن جای بگیرند.

  • 12 تا 16 نفر تعداد ایده آل افراد برای بازی مافیا است.

2. یک ناظر انتخاب کنید. ناظر در واقع بازی نمی کند بلکه وظیفه دارد که اطمینان حاصل کند که بازی به آرامی پیش می رود. بنابراین ناظر باید کسی باشد که بر قواعد بازی احاطه ی کامل داشته باشد. اگر شما ناظر باشید، برخی از وظایف شما شامل موارد زیر خواهد بود:

  • توزیع کارت
  • گفتن زمان “خوابیدن” و “بیدار شدن” به افراد
  • زمانبندی مذاکرات
  • اطلاع رسانی به افراد در صورت حذف شدن آنها
  • اعلام برنده

3. یک دسته ورق را به شکلی تقسیم کنید تا برای هر نقش یک کارت وجود داشته باشد. از دسته ی کارتی استفاده کنید که به تعداد بازیکنان در آن کارت وجود داشته باشد. این دسته ی کارت باید شامل 1 پادشاه، 1 ملکه، 1 کارت با خال به خصوص برای هر عضو مافیایی و کارتهای اضافی با یک خال خاص دیگر برای مشخص کردن مردم شهر باشد.

  • به ازای هر 3 شهروند باید 1 عضو مافیا وجود داشته باشد، بنابراین با توجه به این تعداد، دسته ی کارت با خال های خاص را درست کنید.
  • به عنوان مثال برای بازی با 12 بازیکن، همه ی کارت ها به جز 1 پادشاه و 1 ملکه، 3 کارت با خال خاص (به تعداد بازیکنان مافیایی مورد نیاز) را کنار گذاشته و فقط 7 کارت تصادفی دیگر را در دسته قرار دهید.
  • شما می توانید هر کارتی را مانند خال دل، گشنیز یا پیک به نشانه مافیا تعیین کنید.

نکته: ناظر بازی همچنین می تواند با دادن کارتهای خاص به اعضای مافیا، کارآگاه، پزشک و شهروند و یا با زدن تعداد مشخصی ضربه بر روی شانه آنها در طول شب در بازی نقش آنها را مشخص کند.

4. ورق را بُر بزنید و به هر بازیکن 1 کارت بدهید. دسته ی ورق را بُر بزنید و جلوی هر بازیکن کارت ها را رو به پایین نگه داشته تا انتخاب کنند سپس به بازیکنان دستور دهید تا به کارتهای خود نگاه کنند، اما آنها را از سایر بازیکنان مخفی نگه دارند. از بازیکنان بخواهید با قرار دادن پشت کارت های خود بر روی میز، آنها را برای ادامه بازی پنهان نگه دارند.

  • از کارت های استاندارد مخصوص بازی برای تعیین نقش مافیا استفاده کنید.
  • اگر ورق یا همان پاسور ندارید می توانید نقش ها را بر روی تکه هایی از کاغذ نوشته و از هر بازیکن بخواهید یک عدد کاغذ از درون کیف یا کلاه بردارد.

 

5. نقش ها را با استفاده از کارت های بازی به بازیکنان محول کنید. هر شخصی که کارت پادشاه را به دست آورد کارآگاه است و هر فردی که کارت ملکه را بگیرد، پزشک می شود. این بازیکنان نقش های ویژه ای دارند که در هر دور فقط یکبار می توانند از آنها استفاده کنند. اگر بازیکنان یکی از کارتهای دارای خال ویژه را بدست آورند، اعضاء مافیا هستند اما اگر کارت دیگری دریافت کنند شهروندان شهر هستند.

  • کارآگاه موظف است بازیکنی را که به مافیا بودن وی شک دارد مشخص کند. اگر حدس کارآگاه درست باشد آن بازیکن حذف می گردد، اما اگر حدسش اشتباه باشد اتفاقی نمی افتد.
  • پزشک موظف است فردی که می خواهد نجات دهد مشخص کند. او همچنین ممکن است خودش را برای نجات انتخاب کند. اگر پزشک بازیکنی را انتخاب کند که مافیا سعی کرده بودند او را بکشند، آن شخص برای این دور بازی نجات می یابد.

روش 2: انجام شیفت شب بازی به عنوان ناظر

1. برای شروع چرخه شب به همه بگویید که چشمان خود را ببندند. شما ممکن است در صورت تمایل از بازیکنان بخواهید که سر خود را نیز پایین بیاورند. همه بازیکنان بدون توجه به نقششان باید این کار را انجام دهند.

  • به عنوان مثال اگر بازیکن یکی از اهالی شهر، عضو مافیا، پزشک یا کارآگاه باشد باید را سر خود را پایین آورده و چشمان خود را ببندد.

2. به اعضاء مافیا دستور دهید چشمان خود را باز کرده و یک قربانی انتخاب کنند. هرکسی که کارت مافیا را برداشته باشد باید در این زمان چشمان خود را باز کرده و به اطراف نگاه کند تا ببیند چه افراد دیگری چشمانشان باز است. به اعضاء مافیا زمان مشخصی مانند 60 ثانیه یا 5 دقیقه اختصاص دهید تا تصمیم بگیرند چه کسی را “بکشند” یا از بازی حذف کنند و هنگامی که تصمیم خود را گرفتند از آنها بخواهید با اشاره به شخص مورد نظر به شما بگویند که قربانی کیست.

  • به اعضاء مافیا بگویید که با یکدیگر صحبت نکنند و فقط با استفاده از حرکات ساده دست و سر مانند اشاره کردن و یا تکان دادن به شکل بی صدا باهم ارتباط برقرار کنند.
  • اگر اعضاء مافیا نتواند در خصوص حذف کردن یکی از بازیکنان به اتفاق نظر برسند، نوبت خود را از دست داده و هیچ کس در این دور حذف نمی شود.

نکته: اگر می خواهید بازی را برای کودکان کمی دوستانه تر کنید، در داستان به جای کشتن کسی از سرقت یک ظرف کلوچه استفاده کنید.

3. به اعضاء مافیا بگویید که پس از انتخاب قربانی خود دوباره به خواب بروند. توجه داشته باشید شخصی که مافیا برای از بین بردن انتخاب کرده اند کیست و سپس به مافیا بگویید که دوباره به خواب رفته و همه آنها را مجدداً چشمان خود را ببندند.

  • برای ادامه بازی صبر کنید تا همه چشمان خود را ببندند.

4. با صدای بلند بگویید “وقت آن است که کارآگاه بیدار شود”. سپس آن شخص چشمان خود را باز می کند و به کسی که فکر می کند عضوی از مافیا است اشاره می کند. از آنجایی که تنها 1 کارآگاه در بازی وجود دارد باید به غرایز خود اعتماد کرده و از سرنخ هایی که به دست آورده استفاده کند.

  • به یاد داشته باشید که باید فقط یک کارآگاه وجود داشته باشد و اگر متوجه شدید شخص دیگری چشمان خود را باز کرده، ممکن است لازم باشد کارتهای آنها را بررسی کنید تا ببینید کارآگاه واقعی کیست.

توجه: یک روشی جایگزین برای بازی این است که، کلانتر / کارآگاه به طور خودکار عضو مافیایی را که شناسایی کرده است حذف نمی کند بلکه می بایست در روز بعد مردم شهر را در خصوص اینکه این فرد عضوی از مافیا است متقاعد کند.

5. مشخص کنید که حدس کارآگاه صحیح بوده یا خیر و مجدداً به آنها بگویید که به خواب روند. بی صدا مثلاً با تکان دادن یا اشاره ی سر خود مشخص کنید شخصی که کارآگاه شناسایی کرده عضوی از مافیا هست یا نه. به کلانتر دستور دهید که پس از انتخاب خود دوباره به خواب رود.

  • اگر کارآگاه درست حدس زده باشد آن فرد حذف خواهد شد. با این حال اگر حدس وی اشتباه باشد متوجه می شود آن فرد عضوی از شهروندان است و می توانند شخص دیگری را در نوبت بعدی انتخاب کند.

6. پزشک را بیدار کنید و اجازه دهید شخصی را برای نجات انتخاب کند. پزشک می تواند برای نجات یک شخص یا خودش را با اشاره مشخص کند. اگر شخصی که پزشک نجات داده همان فردی باشد که مافیا انتخاب کرده است، این شخص در این دور زنده می ماند و حذف نمی شود. در غیر اینصورت اتفاقی برای شخص نجات یافته رخ نداده و شخصی که مافیا آن را انتخاب کرده اند حذف خواهد شد.

  • اگر یکی از اعضاء مافیا هنگامی که مجاز نیست چشمان خود را باز کند و پزشک یا کاراگاه را ببیند شما می توانید او را از نظر قانونی حذف کنید. قبل از شروع بازی اطمینان حاصل کنید که همه ی بازیکنان از عواقب تقلب آگاه هستند!
  • اگر پزشک بمیرد دیگر مردم شهر در دورهای بعدی نمی توانند از دست مافیا نجات پیدا کنند.

7. به پزشک دستور دهید که پس از انتخاب خود دوباره به خواب برود. هنگامی که پزشک به کسی اشاره می کند تا او را نجات دهد، توجه داشته باشید که او چه کسی است و بعد به آنها بگویید که دوباره به خواب بروند. در این زمان پزشک چشمان خود را خواهد بست و اینگونه شیفت شب به پایان می رسد.

 

روش 3: انجام شیفت روز بازی به عنوان ناظر

1. به همه بگویید که بیدار شوند و حوادث شب گذشته را توضیح دهید. شما می توانید در خصوص اینکه شب گذشته مافیا چه کسی را انتخاب کرده اند، آیا کارآگاه توانسته عضوی از مافیا را تشخیص دهد و اینکه انتخاب پزشک برای نجات آن شخص صحیح بوده یا خیر، داستان کوتاهی برای بازیکنان تعریف کنید. شما می توانید جزئیات داستان را برای بازیکنان تعریف کرده و یا آن را ساده و کوتاه نگه دارید.

  • به عنوان مثال شما می توانید بگویید “اعضاء مافیا در طول شب به جان حمله کردند، اما پزشک توانست جان او را نجات دهد در نتیجه او زنده خواهد ماند. کارآگاه نتوانست هیچ یک از اعضای مافیا را در عملیات شب گذشته دستگیر کند”.
  • یا ممکن است بگویید “مافیا شب گذشته به سارا حمله کرده و او را کشتند. دكتر برای نجات او خیلی تأخیر کرد اما كارآگاه یكی از اعضای مافیا را در عملیات شب گذشته دستگیر كرده است. هم اکنون علی توسط کارآگاه بازداشت شده و دیگر نمی تواند مرتکب جرایم دیگر علیه اهالی شهر شود”.

2. به بازیکنان دستور دهید به مدت 5 دقیقه درمورد وقایع شب صحبت کنند. بازیکنان (از جمله پزشک، کارآگاه و اعضای مافیا) باید درباره وقایع اخیر بحث کنند. هیچ کس نمی تواند کارت خود را به بقیه نشان داده و یا نقشی را که بر عهده دارد فاش کند. با این حال اعضاء مافیا برای جلوگیری از ایجاد سوءظن باید تلاش کنند تا سایر بازیکنان را متقاعد کنند که خودشان نیز یکی از شهروندان شهر هستند. یک زمانگیر را به مدت 5 دقیقه تنظیم کنید تا مطمئن شوید که بحث خیلی طولانی و یا از کنترل خارج نمی شود.

  • به عنوان مثال بازیکنان ممکن جملاتی شبیه به این بگویند”وحید زیاد صحبت نکرده است که این موضوع بسیار مشکوک به نظر می رسد.” سپس وحید ممکن است پاسخ دهد “من نیازی به گفتن چیز زیادی ندارم زیرا اشتباهی مرتکب نشده ام. با این حال اگر من مقصر بودم ممکن بود انگشت اتهام را به سمت افراد دیگر نشانه بگیرم.”

نکته: شما می توانید در صورت تمایل مدت زمان طولانی تری را مانند 10 یا 15 دقیقه برای بحث کردن تعیین کنید.

3. به بازیکنان اجازه دهید تا اتهامات خود علیه یکدیگر را بیان کنند. در این مرحله ممکن است بازیکنی علیه بازیکن دیگری اتهامی بدین مضمون بیان کند که او فکر می کند شخص دیگر جزئی از مافیا است. هنگامی که یک اتهام توسط یک بازیکن مطرح می شود باید توسط بازیکن دیگری نیز برای بار دوم تکرار شود تا بازی وارد مرحله ی دفاع گردد.

  • به عنوان مثال ممکن است یک بازیکن شخص دیگری را با گفتن این جمله متهم کند”من فکر می کنم فاطمه در گروه مافیا قرار دارد!” اگر شخص دومی نیز این اتهام را تکرار کند در نتیجه بازی وارد مرحله دفاع می گردد.

4. اتهام وارده را توضیح دهید و اجازه دهید متهم از خود دفاع کند. مدعیان30 ثانیه وقت دارند که توضیح دهد چرا فکر می کنند بازیکن دیگر در گروه مافیا قرار دارد اما در مقابل متهم نیز 30 ثانیه برای دفاع از خود وقت دارد. شخص اتهام زننده ممکن است از مشاهدات خود استفاده کرده و یا دلایلی ایجاد کند که به موجب آن فکر می کند فرد دیگر متهم است. بازیکن متهم نیز ممکن است با اعلام بی گناهی خود، ابداع بهانه های ساختگی و یا استفاده از روش های دیگر بی گناهی خود را ثابت کند.

  • به عنوان مثال ممکن است شخصی یکی از بازیکنان فقط به دلیل گناهکار به نظر رسیدن متهم کند و حرف دیگری برای اثبات آن نداشته باشد.
  • همچنین متهم ممکن است از بهانه های ساختگی و یا بیان سایر جنبه های شخصیتی خود در دفاعیاتش استفاده کند. به عنوان مثال متهم ممکن است ادعا کند که پزشک یا کارآگاه است در حالی که هیچ کس به جز ناظر بازی از درست بودن آن اطلاع ندارد.
  • اگر متهم دروغ بگوید (یا اگر مدعیان بخواهد دیگران را قانع کنند که متهم دروغ می گوید)، ممکن است مدعیان ادعا کنند که خودشان پزشک یا کارآگاه واقعی هستند.

5. به بازیکنان بخواهید که رأی دهند. اکنون ناظر بازی سؤال می کند که چه کسی معتقد است متهم مقصر است و از همه می خواهد که رای بدهند. از بازیکنان بخواهید تا رأی خود را با انگشت شست رو به بالا (برای گناهکار بودن) و یا انگشت شست رو به پایین (برای بی گناهی) اعلام کنند. تعداد انگشتان شست رو به بالا و پایین را بشمارید و اگر اکثریت بازیکنان با شست رو به بالا رای دادند این فرد مقصر شناخته شده و از بازی حذف می شود حتی اگر کارت او ثابت کند که جزو مافیا نبوده است. اگر اکثریت با شست رو به پایین رأی دهند آن شخص نجات می یابد.

  • می توانید رأی گیری را به صورت ناشناس انجام دهید و از افراد بخواهید که چشمان خود را ببندند و یا به همه اجازه دهید چشمان خود را باز نگه دارند.
  • همه ی افراد از جمله متهم و مدعی باید رأی بدهند.

6. اگر بازیکن گناهکار شناخته نشد دور دیگری از اتهامات جدید را شروع کنید. اگر رأی اکثریت مبنی بر گناهکار نبودن بازیکن بود اتهامات دوباره آغاز می شوند. به شخص دیگری اجازه دهید که اتهام زنی را شروع کند و مانند روال قبل از طریق اتهام زنی، دفاع و رأی دادن بازی را پیش ببرید.

  • شیفت روز بازی تا زمانی ادامه دارد که کسی گناهکار شناخته شده و از بازی خارج شود.

7. بعد از اینکه بازیکنی گناهکار شناخته شد دوباره شیفت شب بازی را شروع کنید. اگر اکثریت بازیکنان به گناهکار بودن فرد رأی دهند، متهم کارت خود را نشان می دهد و کشته شده به حساب می آید. وی از ادامه بازی حذف می شود و دیگر در بحث ها یا رأی گیری شرکت نمی کند. بعد از این اتفاق دور شب مجدداً شروع می شود.

  • فردی که حذف شده ممکن است چشمان خود را باز نگه داشته و بقیه بازی را مشاهده کند اما باید این کار را بی سر و صدا انجام دهد و نمی تواند در بازی دخالتی کند و یا اطلاعاتی در اختیار بازیکنان دیگر قرار دهد.
  • بازی تا زمانی که تمام شهروندان یا اعضاء مافیا حذف شوند ادامه دارد و تیمی که بازیکنانش باقی مانده اند توسط ناظر به عنوان برنده اعلام می شود.

 

روش 4: راههای متنوع را امتحان کنید

1. نام بازی را به اسامی سیاسی تغییر دهید. در نسخه ی چپگرای بازی، شخصیت کلانتر با یک قهرمان انقلابی مانند آساتا شاکو، اما گلدمن یا ارنستو چه گوارا جایگزین می گردد. به همین ترتیب مأموران FBI جایگزین شخصیت های مافیا می شوند و برنده شدن در این بازی شامل حذف همه ی مأموران FBI می باشد.

  • افرادی که این نسخه از بازی را انجام می دهند عموماً به جای “مافیا” آن را “Emma” یا “Assata” می نامند.

2. برای سرزندگی بیشتر فضای بازی نقش های بیشتری برای بازیکنان ایجاد کنید. نقش های اضافی اختیاری هستند، اما می توانند موجب پیچیدگی و جذابیت بیشتر بازی شوند. از ناظر بخواهید کارتهای مختلفی را برای ایجاد نقشهای اضافی که می خواهید در بازی مشارکت کنند تعیین کند. برخی گزینه هایی که ممکن است بخواهید امتحان کنید عبارتند از:

  • خبرچین، کسی که اعضاء مافیا را بدون اینکه خودشان متوجه شوند شناسایی می کند.
  • وکیل، فردی که یکی از بازیکنان را برای دفاع کردن انتخاب می کند و این شخصی که وکیل از او دفاع کرده است صبح روز بعد مورد رای گیری قرار نمی گیرد.
  • فضول، فردی که مجاز است هر لحظه چشمان خود را باز کند. این شخص ممکن است متوجه شود که هر بازیکن چه نقشی بر عهده دارد، اما همین باعث می شود بیشتر توسط مافیا کشته شوند.
  • مادربزرگ با اسلحه. اگر مادربزرگ با اسلحه در طول شیفت شب توسط هر کسی دیده شود، آن شخص می میرد، اما مادربزرگ کشته نمی شود.
  • کوپید (الهه عشق در یونان) که می تواند 2 بازیکن را عاشق هم کند که همین باعث می شود هر دو بازیکن بیشتر در معرض خطر حذف شدن قرار بگیرند. در شب اول کوپید 2 نفر را به عنوان عشاق انتخاب می کند و اگر یک نفر از عاشقان بمیرد دیگری نیز فوراً از قلب شکسته می میرد.

3. برای تعداد بسیار زیاد بازیکنان، دو گروه رقیب مافیایی تشکیل دهید. برای گروه های بزرگ شامل 20 نفر یا بیشتر، جالب است 2 گروه جدا از رقبای مافیایی داشته باشید و بازی را در 2 چرخه ی شب انجام دهید. این دو گروه مافیا برای کشتن مردم شهر و اعضای گروه رقیب خود تلاش می کنند.

  • می توانید برای این دو گروه از اسامی مانند حریف شرقی و غربی یا تیم مافیای آبی و قرمز استفاده کنید.

نکته: هرچه گروه شما بزرگتر باشد نقش های بیشتری نیز می خواهید! این امر بازی را پیچیده تر کرده و نقش ها و توانایی های جالب بیشتری را به بازیکنان خواهد داد.

نکات مهم

  • نشستن به صورت دایره وار و بدون میز یا موسیقی فانتزی فضای هیجان انگیز تعقیب و مجازات را به بازی می دهد. فراموش نکنید غرق شدن در این بازی چیزی است که آن را سرگرم کننده می سازد.
  • وقتی می خواهید به کارت خود نگاه کنید فقط یک نگاه کوتاه و سریع به آن بیاندازید و حالت خود را کاملاً طبیعی نگه دارید. یک استراتژی خوب این است که وقتی سایر بازیکنان به کارت خود نگاه می کنند حالت آنها را تماشا کنید. بسیاری از افراد هنگامی که می فهمند عضو مافیا نیستند کمی ناامید به نظر می رسند.
  • سعی کنید در دور اول به اتهامات تصادفی متوسل نشوید. این بهترین زمان برای محک زدن برخورد سایر بازیکنان است. همچنین به افرادی که نسبت به هویت بعضی دیگر از بازیکنان مطمئن به نظر می رسند توجه کنید، ممکن است آنها اعضاء مافیا باشند.
  • پیگیری کنید که در بازی چه کسی دیگری متهم می کند، چه کسی از دیگری پشتیبانی می کند و غیره. بعداً در بازی در مرحله ای که همه گیج هستند که چه کسی می تواند مافیا باشد، دانستن سوابق رأی دادن هر بازیکن می تواند کمک بسیار بزرگی بکند.

هشدار

  • این بازی می تواند برای مدتی طول بکشد به خصوص اگر گروه بزرگی داشته باشید. دور اول بازی می تواند بیش از یک ساعت طول بکشد. میانگین هر دور بازی حدود 10 – 45 دقیقه است و یک بازی کامل می تواند بیش از 3.5 ساعت به طول انجامد.

 

چیزهایی که نیاز دارید

  • گروه بزرگی از افراد (معمولاً 7 نفر یا بیشتر)
  • یک دسته کارت بازی (ورق)

پرسش های پر تکرار به همراه پاسخ

1. آیا می توانید نمونه ای از داستان کوتاه راجع به یک قربانی کشته شده توسط مافیا را برای من بیان کنید؟

آن شخص در حال قدم زدن در خیابان و سرش به کار خودش بوده که یک ماشین سیاه آمده و به او شلیک کرده است و هیچ کس نمی داند چه کسی این کار را کرده است.

2. اگر فقط یک عضو مافیا و یک شفا دهنده باقی بماند قرعه کشی می شود؟

نه این به معنای پیروزی مافیا است. هر زمان که تعداد افراد باقی مانده ی مافیا و اعضای شهر برابر باشد، مافیا پیروز می شوند و در این بازی هیچ قرعه کشی وجود ندارد.

3. اگر پلیس کشته شود چه اتفاقی می افتد؟

در نتیجه افسر کشته شده است. بازی را ادامه دهید.

4. آیا می توانم از برگه های کاغذ برای تعیین نقش افراد استفاده کنم؟

بله. نقش ها را روی برگه های کاغذ بنویسید و آنها را از وسط تا کنید و هر شخص به طور تصادفی یک کاغذ انتخاب کند. این کار وقتی شما کارت بازی در اختیار ندارید بسیار موثر است.

5. اگر عضوی از مافیا توسط کلانتر حذف شود، بازی را ترک می کند؟ و اگر شخصی که توسط مافیا کشته شده است توسط پزشک نجات پیدا نکند، بازی را ترک می کند؟

زمانی بازی به پایان می رسد که همه ی اعضاء مافیا کشته می شوند. اعضاء مافیا توسط کلانتر کشته نمی شود. کلانتر فقط می تواند کشف کند که شخص عضو مافیا هست یا خیر سپس بدون آنکه کلانتر بودن خود را افشاء کند، سعی می کند دیگران را ترغیب کند که به متهم بودن آن عضو رأی دهند. اگر کسی کشته شود بازی را تا بازی بعدی ترک می کند.

6. آیا کلانتر می تواند بگوید”من کلانتر هستم و این شخص را متهم کردم. او از اعضاء مافیاست. به کشتن او رأی بدهید”؟

بله. شما اجازه دارید در هر زمان در مورد نقش خود دروغ بگویید، اگرچه ممکن است افراد دیگر حرف شما را باور نکنند. خوشبختانه راهی آسان برای متقاعد کردن مردم در این خصوص که شما کلانتر هستید وجود دارد. اگر متهم شدید چیزی شبیه این بگویید “من مافیا نیستم و کلانتر هستم. من در مورد شخص X تحقیق کردم و فهمیدم که او عضوی از مافیاست. او را مجازات کنید و اگر عضوی از مافیا نبود مرا در دور بعد بکشید”. منطقی ترین بازیکنان شخصی را که به عنوان مافیا مشخص کرده اید را می کشند. اگر هنوز هم متهم هستید سؤال کنید که آیا شخص دیگری کلانتر است یا خیر در اینجا شخصی که شما او را متهم کردید احتمالاً به دروغ می گوید که کلانتر است.

7. چه مدت یک بازی بدون نقش های اضافی زمان می برد؟

این موضوع بسته به تعداد بازیکنان متغییر است. با حدود پنج نفر بازیکن ممکن است 5-10 دقیقه طول بکشد و با حدود 10 بازیکن بسته به تعداد اعضاء مافیا ممکن است 10 الی 30 دقیقه طول بکشد.

8. آیا عضو مافیا می تواند خودش را بکشد؟

بله اما احمقانه است و اعضاء دیگر مافیا ممکن است بر علیه او رأی بدهند، زیرا در غیر این صورت با این کار تعداد اعضاء مافیا کاهش می یابد. با این حال این کار می تواند شهروندان را سردرگم کرده و رد شما را گم کند.

9. چگونه می توانم در بازی از خودم دفاع کنم آن هم زمانی که اساساً این کار غیرممکن است؟

شما نمی توانید مگر اینکه با افراد دیگر متحد شوید یا نقش های اضافی را به بازی بیافزایید.

10. آیا می توانم بعد از طی کردن تمام مراحل کارت خود را کنار بگذارم؟

بله فقط صبر کنید تا ناظر به سایر بازیکنان نقش هایشان را بگوید آنوقت دیگر مشکلی نیست.

11. چگونه با تعداد زیادی از افراد مافیا بازی کنم؟

تمام کاری که لازم است انجام دهید این است که اعضاء مافیای بیشتری ایجاد کنید و نقش های دیگری را اضافه کنید مثل مادربزرگ با اسلحه یا وکیل. نقش های اضافی را در بالا می توانید پیدا کنید.

12. اگر هنگام متهم کردن یک شخص، تعداد آراء گناهکار و بی گناه مساوی باشد چه اتفاقی می افتد؟

در این حالت مانند هیأت منصفه ای که نمی تواند به حکم برسد با آن برخورد کنید. یعنی بازی را بدون توجه به آراء ادامه دهید که این موضوع به نفع اعضاء مافیاست، زیرا موجب می شود گرفتار نشوند.

13. آیا یک عضو مافیا می تواند عضو دیگری از مافیا را بکشد؟

بله هر یک از اعضای مافیا می تواند در صورتی که مجبور شود و یا انتخاب کند، عضو دیگری از مافیا را بکشد.

14. اگر شعبده باز یکی از اعضاء مافیا را بکشد داستان چگونه پیش می رود؟

در این موقعیت گاهی روند داستان به این صورت است که” ظاهراً شعبده باز قادر بوده با ردیابی یکی از اعضاء مافیا او را پیدا کرده و با این وسیله (وسیله ای را بیان کنید که استفاده ی نادرست از آن کشنده باشد) او را به قتل برساند”. شعبده باز یکی از اعضاء مافیا را به قتل رسانده و در حال حاضر هنوز تعداد… (یک عدد را که بیانگر تعداد اعضاء باقی مانده ی مافیاست بیان کنید) عضو مافیا در حال مخفی شدن هستند.

15. من شنیده ام که در بازی مافیا یک شخصیت به نام دختر فضول وجود دارد. وظیفه این شخص چیست؟

این شخص نیز مانند همان فضول قبلی که در این مقاله خواندیم می تواند هر زمان که بخواهد چشمانش را باز کند.

16. آیا میتوانم با 5 نفر بازیکن بازی کنم؟می خواهم بعداً این بازی را به عنوان یک بازی خانوادگی انجام دهم

بله شما می توانید با 5 نفر بازی کنید اما تعداد توصیه شده برای این بازی معمولاً 7 نفر یا بیشتر است.

برچسب ها :
دیدگاه شما

یک پاسخ به “آموزش بازی مافیا با پاسور (ورق)، قوانین و روش ها”

  1. کافه گیم گفت:

    ممنون از این مطلب کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×