خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

ساعت ام وی ام تی، تاریخچه و بررسی برند MVMT

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-09-23 ۱۱:۵۶
ساعت ام وی ام تی، تاریخچه و بررسی برند MVMT

زمانی که مجله فوربز در مورد ساعت ام وی ام تی (ام وی ام تی به صورت Movement خوانده می‌‌شود)، اعلام کرد که این مارک ساعت، مارکی با سریعترین رشد است، صنعت ساعت سازی با تکانی مواجه شد.

ساعت‌‌های ام وی ام تی که به شدت به شبکه‌‌های اجتماعی و تبلیغاتِ دیجیتال متکی هستند، هم اکنون در بیش از 160 کشور در سرتاسر جهان به فروش می‌‌رسند. این ساعت‌‌ها، که بیش از 1.8 میلیون بار در شبکه اجتماعی فیس بوک لایک شده‌‌اند (مورد پسند واقع شده‌‌اند) و در شبکه اجتماعی اینستاگرم حدود یک میلیون فالوور (دنبال کننده) دارند، قطعاً از مارک‌‌های معروفی همانند نیکسون، فسیل و مایکل کورس سبقت گرفته‌‌اند. ام وی ام تی توانست در شبکه‌‌های اجتماعی، از طریق هشتگِ به ام وی ام تی بپیوندید(#jointhemvmt) برای خود اسم و رسمی به دست آورد.

حال بیایید در مورد این شرکت جوان، اما به سرعت رو به رشد بیشتر بدانیم.

تاریخچه‌‌ی ساعت‌‌های ام وی ام تی

ساعت‌‌های ام وی ام تی سرگذشت بسیار جالبی دارند. زیرا پایه‌‌گذاران آن، جِیک کاسان و کرامِر لاپلانته، دو دانشجوی انصرافیِ نسل هزاره هستند. بله درست متوجه شدید. آن‌‌ها نه تنها دوره‌‌ی کالج خود را به پایان نرساندند، بلکه زمانی‌‌که ایده‌‌ی ایجاد مارک ساعت به ذهنشان خطور کرد و آن را عملی کردند، هنوز در نوجوانی به سر می‌‌بردند.

سوابق پایه‌‌گذاران ساعت ام وی ام تی

پدر جیک کاسان، اولین فردی بود که به او آموخت با وجود کم سن و سال بودن، کسب درآمد کند. او صاحب یک دفتر اعتباری بود ولی متاسفانه نتوانست از رکود اقتصادی سال 2008 قسر در برود.

جیک در 12 سالگی از طریق فروش آب نبات چوبی که پدرش به خانه می‌‌آورد کسب درآمد می‌‌کرد. ظاهراً این آب نبات‌‌ها به عنوان اشانتیون به پدرش داده می‌‌شدند، ولی جیک هر یک از آن‌‌ها را 25 سنت یا هر پنج عدد از آن‌‌ها را به قیمت یک دلار می‌‌فروخت. او در عرض چند هفته حدود 300 تا 400 دلار به دست می‌‌آورد.

او در 17 سالگی با فروش تی‌‌شرت‌‌هایی متفاوت و جالب، اولین تجارت خود را راه‌‌اندازی کرد. تی‌‌شرت‌‌های او به سرعت در کلوب‌‌‌‌ها و مهمانی‌‌ها محبوبیت به دست آورد، زیرا به محض حس کردن کوچکترین صدایی می‌‌درخشیدند. او به منظور تولید تی‌‌شرت‌‌هایش، ماشین خود را نزد پدرش گرو گذاشت تا از او وام بگیرد. سپس در تعطیلات تابستانی، به سانتا مونیکا می‌‌رفت تا تمام آن‌‌ها را در آن‌‌جا بفروشد.

اگرچه او در این زمان درآمد زیادی داشت ولی این امر باعث نشد که به فکر توسعه‌‌ی بیشتر کار خود نباشد. او وب سایت NiteLifeDesigns.com را ایجاد کرد تا دامنه‌‌ی محصولات خود را افزایش دهد. او حتی به این کار نیز اکتفا نکرد و ویدیوهایی را در یوتیوب گذاشت که هر کدام بیش از 500 هزار بار دیده شدند. او با این سیاستِ بازاریابی، قادر بود در عرض یک هفته تا 10,000 دلار درآمد کسب کند.

از طرفی دیگر، لاپلانته، مارک کیف پولی با نام Articulate Wallets  را در سایت کیک استارتر (Kickstarter) راه‌‌اندازی کرد.

کیف‌‌های Articulate، شیک و ارزان هستند و طوری طراحی شده‌‌اند که کاربران به راحتی بتوانند به کارت‌‌ها و پول‌‌هایشان دسترسی داشته باشند. در این پروژه، بیش از 100,000 دلار از حدود 3000 حامی جمع‌‌آوری شد.

تجاربِ کاسان در تجارت الکترونیک و سرمایه‌‌گذاریِ جمعیِ لاپلانته باعث پایه‌‌گذاری ام تی ام وی شد.

همه چیز با دیدن یک مشکل شروع شد

جیک و کرامر، دو هم‌‌اتاقی در کالجی در دانشگاه کالیفرنیا، واقع در سانتا باربارا بودند. جیک زودتر، از دانشگاه انصراف داد ولی کرامر با حوصله در کلاس‌‌ها حضور پیدا می‌‌کرد و دانشجویی مسئول بود.

تا این‌‌که در سال 2013، طبق گفته‌‌ی کرامر، ام وی ام تی با یک مشکل ساده شروع به کار می‌‌کند. « من و جیک نمی‌‌توانستیم ساعت شیک و خوش ساختی پیدا کنیم که برای افرادی مثل ما یا دوستانمان که تازه مدرسه را تمام کرده بودند مقرون به صرفه باشد. اکثر افراد متعلق به نسل هزاره، نمی‌‌توانند 500 یا 1000 دلار برای یک ساعت خرج کنند. بنابراین، اگرچه من و جیک خوره‌‌ی ساعت نیستیم، ولی متوجه شدیم که ساعت، گزینه‌‌ی خوبی برای سرمایه‌‌گذاریِ جمعی است و به این نتیجه رسیدیم که از پس آن برمی‌‌آییم».

بنابراین، جیک و کرامر، به این مشکل به عنوان فرصتی برای انجام کاری دو نفره نگاه کردند. آن‌‌ها می‌‌خواستند شرکت ساعت سازیِ بهتری را راه اندازی کنند که ساعت‌‌هایش مورد پسند افرادی همانند خودشان و البته با قیمت‌‌هایی مقرون به صرفه باشد.

نحوه‌‌ی انجام کار

لاپلانته و کاسان در آپارتمان مشترکشان در سانتاباربارایِ کالیفرنیا، با استفاده از سایت علی بابا، در مورد عرضه‌‌کنندگان ساعت در چین تحقیق کردند. آن‌‌ها با چندین فروشنده‌‌ی بالقوه صحبت کردند و کیفیت و قیمت ساعت‌‌هایی که هر یک از آن‌‌ها می‌‌توانستند عرضه کنند را بررسی کردند.

آن‌‌ها با پی بردن به این امر که سود افزوده‌‌ی اکثر مارک‌‌های ساعت بسیار بالا است، تصمیم گرفتند که واسطه‌‌ها را حذف کنند و محصولات خود را مستقیماً به صورت آنلاین به فروش برسانند. آن‌‌ها با این کار می‌‌توانستند ساعت‌‌های خود را با نصفِ قیمتِ ساعت‌‌های مدِ مارک‌‌های دیگر بفروشند. آن‌‌ها ساعت‌‌های خود را بین 160 – 95 دلار می‌‌فروختند و این در حالی بود که سایر مارک‌‌ها برای همان ساعت‌‌ها 300 دلار مطالبه می‌‌کردند.

آن‌‌ها سه ماه بعد، یعنی در ژوئن 2013 تنها با یک دوربین ارزان قیمت و شش ساعتِ نمونه (که خودشان طراحی کرده بودند)، اولین کمپین ایندی‌‌گوگو برای ساعت‌‌های ام وی ام تی را با سرمایه‌‌ی اولیه‌‌ی کمتر از 5000 دلار راه‌‌اندازی کردند.

ام وی ام تی، با کمک استراتژی شبکه‌‌های اجتماعی و طرفدارانی از نسل هزاره، به دومین کمپینی تبدیل شد که در آن، بیشترین کمک مالی برای یک مارکِ مدِ روز در تاریخ ایندی‌‌گوگو تا آن زمان جمع‌‌آوری شد.

آن‌‌ها انتظار دریافتِ کمکِ 15,000 دلاری را داشتند، در صورتی که بیش از ده برابرِ آن، یعنی در مجموع، 219,898 دلار، کمک دریافت کردند. با دریافت چنین واکنش دلگرم کننده‌‌ای، آن‌‌ها مطمئن شدند که «در مسیر درستی قدم گذاشته‌‌اند».

استراتژی برند MVMT در دیجیتال مارکتینگ

با گذشت سال‌‌ها آن‌‌ها فهمیدند که استراتژیِ دیجیتالِ آن‌‌ها موثر واقع شده است. تیم 25 نفره‌‌ی آن‌‌ها، تنها در حدود سه سال، بیش از 600,000 ساعت را به فروش رساندند. محصولات آن‌‌ها، که در حال حاضر شامل ساعت و عینک‌‌های آفتابی زنانه و مردانه است، حدود 150 دلار یا کمتر به فروش می‌‌رسند. محصولات آن‌‌ها شیک و زیبا هستند و با بسیاری از محصولات با کیفیت و گران قیمتِ رقیبانشان رقابت می‌‌کنند. طبق گفته‌‌ی کاسان و لاپلانته، طراحی آن‌‌ها از «کیفیتِ بالایی برخوردار است و محصولاتشان مینی مالیست (ساده) است و قیمت‌‌هایی استثنایی دارند».

ام وی ام تی، هم اکنون بخشی از گروه موادو

این مارکِ ساعت، سال‌‌ها استقلالِ خود را حفظ کرد.

ولی در سال 2018، گروهِ موادو(Movado)، این شرکت را به قیمت 100 میلیون دلار خرید. در حال حاضر ام وی ام تی، به لیست مارک‌‌های گروهِ موادو اضافه شده است. این لیست، مارک‌‌هایی از جمله لاگوست، تامی هیلفیگر و هوگو‌‌باس را در بر دارد.

افراین گرین‌‌برگ، رئیس و مدیر عامل گروه موادو اظهار داشت: ما رسماً ورود ام وی ام تی به گروهِ موادو را با خوشحالی پذیرفتیم. ام وی ام تی سود زیادی را عایدِ شرکتِ ما کرده است. ما با این کار، مارک دیجیتال قدرتمندی را به مجموعه‌‌ی خود اضافه می‌‌کنیم، دامنه‌‌ی دسترسی مشتریان خود به نسل هزاره، که قسمت مهمی از مصرف کنندگان را تشکیل می‌‌دهند، را افزایش می‌‌دهیم و پتانسیل خرید و فروش شرکتمان را بالا می‌‌بریم و در این صورت انتظار داریم دریافتیِ مالیِ شرکتمان نیز تا سال 2019 افزایش یابد.

ساعت‌‌های ام وی ام تی در کجا ساخته می‌‌شوند؟

اگرچه این برند، movement خوانده می‌‌شود و movement به معنای موتور است ولی این وبسایت اصلاً در مورد موتور ساعت‌‌هایش خودستایی نمی‌‌کند. این امر تا حدودی طنزآمیز است.

ساعت MVMT Classic

در حقیقت، ام وی ام تی از موتور کوارتز شرکت ژاپنی میوتا استفاده می‌‌کند. سایر مارک‌‌های معروف از جمله کاسیو، سیکو و سیتی‌‌زن نیز از همین موتور استفاده می‌‌کنند. (برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد سیکو و سیتی‌‌زن و این‌‌که کدامیک بهتر از دیگری است، اینجا را مطالعه کنید).

با توجه به این‌‌که مهد تولید این موتور در کشور ژاپن است، پس تعجبی ندارد که این ساعت‌‌های مدل ژاپنی از این موتور استفاده می‌‌کنند.

با این حال، موتور کوارتز شرکت ژاپنی میوتا که در ساعت‌‌های ام وی ام تی استفاده می شود، در چین و هنگ‌‌کنگ تولید می‌‌شود.

اعتبار ساعت‌‌های ام وی ام تی

ام وی ام تی، با استفاده از استراتژی بازاریابی دیجیتال، در ارائه ساعت‌‌های ساده‌‌ی لوکسِ مقرون به صرفه اعتبار کسب کرده است- ساعتی ایده‌‌آل برای نسل هزاره. با چنین محصول و بازار هدفی، رقیبان همیشگیِ ساعت‌‌های ام وی ام تی عبارتند از: دنیل ولینگتون، تایمِکس، کیمونو، براون سووِت، آلِسی، مونداین، ووید و سایر مارک‌‌های ساعت مد روز. همچنین، افراد زیادی این ساعت‌‌ها را با اسکاگن، مارک ساعت ساده‌‌ی دانمارکی مقایسه می‌‌کنند.

بدون در نظر گرفتن آنچه گفته شد، ساعت‌‌های ام وی ام تی به دلیل دارا بودن قیمت‌‌های مقرون به صرفه، طرح‌‌های زیبا و ساده، ارائه‌‌ی محصولات متنوع و ارسال نمودن محصولات با کشتی به سراسر دنیا به صورت رایگان، برای خود اعتبار کسب کرده است.

قیمت‌‌های مقرون به صرفه

در گذشته، پیدا کردن ساعت‌‌های شیک و نسبتاً ارزان کار آسانی نبود. به همین دلیل است که ام وی ام تی بلافاصله به موفقیت دست پیدا کرد. این شرکت، از آغاز کار خود در سال 2013، به اصل اولیه‌‌ی خود یعنی ارائه‌‌ی ساعت‌‌ها‌‌یی با‌‌ کیفیت و با قیمت‌‌هایی استثنایی پایبند بوده است.

کاسان می‌‌گوید: ما یاد گرفته‌‌ایم که «اگر مجبور نیستید قیمت‌‌ها را افزایش دهید، پس نباید افزایش دهید». و این باور باعث شد که شرکت ما تا حد ممکن قیمت پایین محصولات خود را حفظ کند.

طرح‌‌های زیبا و ساده

طراحی، عامل کلیدی دیگری بود که لاپلانته و کاسان در مورد محصولاتشان مورد توجه قرار دادند. آن‌‌ها ساعت‌‌های شیکی می‌‌خواستند که در شبکه‌‌های اجتماعی جلوه کند و موجب جلب نظر نسل هزاره شود.

ساعت MVMT Boulevard

آن‌‌ها، برخلاف برخی ساعت‌‌ها که دارای صفحه‌‌ای ترسناک با اعدادی درشت هستند، بر تولید ساعت‌‌هایی ساده و مینی‌‌مالیست تمرکز کردند.

محصولات متنوع

ساعت MVMT Chrono

ام وی ام تی، مدل‌‌های متنوعی برای خانم‌‌ها و آقایان عرضه می‌‌کند. این مارک، بیش از 12 مجموعه برای آقایان و مجموعه‌‌های زیادی نیز برای خانم‌‌ها ارائه می‌‌کند. هر مجموعه، مدل منحصر به فردی دارد و تمام محصولات آن مجموعه، از آن مدل تبعیت می‌‌کنند. رنگ‌‌ ها و اندازه‌‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. به علاوه، تمام ساعت‌‌های ام وی ام تی دارای بندهایی قابل تعویض هستند. با وجود این ویژگی، شما می‌‌توانید به راحتی در عرض چند دقیقه ظاهر ساعت خود را تغییر دهید.

ارسال رایگان به سراسر نقاط دنیا

ساعت‌‌های ام وی ام تی، یکی از معدود مارک‌‌های ساعت است که با خرید بیش از 50 دلار کالا، سفارش شما را به صورت رایگان به سراسر دنیا ارسال می‌‌کند.

به محض تصویب و نهایی شدنِ پرداخت شما، حداکثر 24 ساعت طول می‌‌کشد تا شرکت ام وی ام تی به سفارش شما رسیدگی کند، آن را تایید و سپس ارسال نماید.

نقد و بررسی ساعت ام وی ام تی در سایت Trustpilot

نقد و بررسی ساعت ام وی ام تی در سایت Trustpilot

از 672 رأی:

عالی              71%

خوب             6%

متوسط           2%

ضعیف            4%

بد                 17%

آیا ساعت‌‌های ام وی ام تی ارزش خرید دارند؟

ارزش خرید ساعت های MVMT

به گفته‌‌ی نسل هزاره، ساعت‌‌های ام وی ام تی، مارکی مخصوص نسل هزاره است. اگر به مد روز و مارک‌‌های دست اول اهمیت می‌‌دهید و خواهان یک ساعت شیک و جذاب، با قیمتی مقرون به صرفه هستید در این صورت ام وی ام تی، مارکی مناسب برای شما به شمار می‌‌رود. ساعتی ساده و مینی‌‌مالیست و مناسب برای استفاده‌‌ی روزانه.

بند‌‌های قابل تعویض این ساعت‌‌ها نیز از نظر مشتریانِ پیروِ مد، جذاب می‌‌باشد. با این ویژگی گویی، ساعت‌‌های مختلفی برای انتخاب در اختیار دارید. از طرفی دیگر، می‌‌توانید از ساعت‌‌های ام وی ام تی در موقعیت‌‌های خاص از قبیل مراسم فارغ التحصیلی، تولد و حتی یک مصاحبه‌‌ی شغلی استفاده کنید. اگر در حال ذخیره کردن پول برای خرید ساعت با‌‌دوامی هستید که سال‌‌ها برایتان کار کند می‌‌توانید تا آن زمان از ساعت‌‌های ام وی ام تی استفاده کنید.

با این حال، نسل‌‌های قبل، کلکسیونر‌‌ها و عاشقان ساعت، اشتیاق چندانی برای ساعت‌‌های ام وی ام تی نشان نمی‌‌دهند. این امر، برای افرادی که در مورد این مارک و اجزای داخلیِ ساعت‌‌ها تحقیق بیشتری می‌‌کنند نیز صدق می‌‌کند. آن‌‌ها با توجه به این‌‌که این ساعت‌‌ها چینی هستند می‌‌دانند که می‌‌توانند ساعت‌‌های مشابه را بسیار ارزان‌‌تر بخرند.

به طور کلی شکایاتِ هوادارانِ پروپاقرصِ ساعت علیه ساعت‌‌های ام وی ام تی، مشابه همان شکایاتی است که علیه اکثر مارک‌‌های ساعتِ مد از قبیل مایکل کورس، دنیل ولینگتون، گِس و سایر ساعت‌‌ها شنیده می‌‌شود. قبل از هر چیز، این مارک‌‌ها تجربه‌‌ای در صنعت ساعت‌‌سازی ندارند یا فاقد «میراث ساعت‌‌سازی» هستند. در اصل، اکثر این مارک‌‌های مد، موتور‌‌های کوارتز ارزان قیمت می‌‌خرند و ساعت‌‌هایشان به صورت انبوه در کشور چین تولید و لوگو به عنوان مارک، روی صفحه چسبانده می‌‌شود.

در زیرِ صفحه‌‌ی ساعت، تفاوت خیلی کمی بین این ساعت‌‌ها وجود دارد. آن‌‌ها ممکن است با استفاده از اصطلاحاتی نظیر«موتور کوارتز ژاپنیِ شرکت میوتا» در مورد ویژگی‌‌های ساعت تبلیغ کنند. لوکس به نظر می‌‌آید ولی آن‌‌ها در حقیقت یک موتور پنج دلاری دارند و ساعت‌‌ها به صورت انبوه در چین تولید می‌‌شوند.

به علاوه، دارندگان ساعت‌‌های ام وی ام تی گزارش کرده‌‌اند که ساعت هایشان – اغلب تنها بعد از چند ماه استفاده – درست کار نمی‌‌کند یا به طور کامل از کار افتاده است.

با در نظر گرفتن این موارد، اگر خواهان ساعتی هستید که سال‌‌ها دوام داشته باشد، بهتر است مارک دیگری را انتخاب کنید که سابقه‌‌ی ساعت‌‌سازی و کارکرد طولانی مدت آن شناخته شده باشد، نه این‌‌که فقط مارک مدی باشد که ساعت نیز می‌‌فروشد.

مارک‌‌های ساعت معروف زیادی وجود دارند که قیمت‌‌های مشابهی دارند ولی کیفیت آن‌‌ها بهتر است و بیشتر می‌‌توان به آن‌‌ها اعتماد کرد. تعدادی از آن‌‌ها عبارتند از: سیتی‌‌زن، سیکو و یا تیسوت ساختِ سوییس یا سوآچ.

ساعت‌‌های ام وی ام تی را از کجا بخریم؟

اگر قصد پیوستن به #jointhemvmt (# به ام وی ام تی بپیوندید)، را دارید مسلماً بهترین منبع، وبسایت رسمی ام وی ام تی است.

گارانتی ساعت های ام وی ام تی

گارانتی دو ساله

ساعت‌‌های ام وی ام تی دارای دو سال گارانتی محدود هستند که محصولات معیوب را در بر می‌‌گیرد و از زمان خرید محصول آغاز می‌‌شود. البته، به شرط این‌‌که از یک فروشنده‌‌ی معتبر خریداری شده باشند. شرکت در صورت لزوم، محصول را به صورت رایگان تعمیر و یا تعویض می‌‌کند.

با این‌‌حال، این گارانتی، آسیب های ناشی از نفوذ آب در ساعت، استعمال و کهنگی، باتری‌‌ها، خسارت اتفاقی به شیشه، خراشیدگی، آسیب به بندهای ساعت و دزدی را در بر نمی‌‌گیرد.

شرایط استرداد

ساعت زنانه MVMT NOVA

علاوه بر گارانتی دو ساله، ام وی ام تی خط مشی جالب دیگری نیز دارد و آن قابلیت استرداد است.

تمامی محصولات آکبند، به مدت 60 روز از تاریخ ارسال، برگشت‌‌پذیر بوده و پول آن‌‌ها به طور کامل پس داده می‌‌شود یا اعتبار فروشگاهی به آن شخص ارائه می‌‌شود. این امر در مورد تمامی سفارشات وطنی و بین‌‌المللی که بیش از 50 دلار قیمت داشته باشند صدق می‌‌کند.

با این حال برای استرداد‌‌های بین المللیِ کمتر از 50 دلار، مشتری شخصاً باید هزینه‌‌ی پس فرستادنِ کالا را عهده‌‌دار شود.

حرف آخر درباره ساعت های برند MVMT

اگرچه ام وی ام تی معروفیت به دست آورده، همچنان به هدف خود یعنی«عرضه‌‌ی طرح‌‌های با‌‌کیفیت با قیمت‌‌هایی کاملاً منصفانه» پایبند می‌‌ماند. این مارک هر ساله، حامیان بیشتری را از سراسر جهان جذب می‌‌کند که آن‌‌ها به نوبه‌‌ی خود از افراد بیشتری از نسل هزاره برای پیوستن به#jointhemovement دعوت می‌‌کنند.

توضیحات بیشتر در مورد اصطلاحات استفاده شده در متن:

  1. تبلیغات دیجیتال: هر نوع تبلیغات در پلتفرم‌‌های دیجیتال از جمله وب، شبکه‌‌های اجتماعی و دیگر زیر‌‌ساخت‌‌ها را تبلیغات دیجیتال می‌‌نامند.
  2. نسل هزاره: به نسلی می‌‌گویند که پس از نسل ایکس و پیش از نسل زد زاده شده‌‌اند. برخی صاحب نظران بر این باورند که تولد این نسل در جایی در اواخر دهه‌‌ی 1970، یا اوایل دهه‌‌ی 1980 آغاز شده و در اوایل دهه‌‌ی 2000 به پایان رسیده است که در ایران برابر با شروع دهه شصت تا آغاز دهه هشتاد است.
  3. دفاتر اعتباری: این دفاتر، اطلاعات مالی افراد را جمع آوری کرده، گزارش‌‌های اعتباری لازم را بر اساس اطلاعات ایجاد کرده و در اختیار وام دهندگان، بانک‌‌ها و سایر نهاد‌‌های مالی که قصد اعطای اعتبار دارند، قرار می‌‌دهد.
  4. سایت کیک استارتر (kickstarter): این سایت یکی از بهترین سایت‌‌های جمع‌‌آوری سرمایه‌‌ی اولیه‌‌ی یک پروژه است.
  5. تجارت الکترونیک: به خرید و فروش کالا و خدمات از طریق اینترنت گفته می‌‌شود.
  6. سرمایه‌‌گذاری جمعی: به زبان ساده، به جمع مقادیر کوچکِ سرمایه از یک جامعه‌‌ی آماریِ بزرگ گفته می‌‌شود. این سرمایه‌‌ها می‌‌تواند از جانب یک شخص، یک شرکت سرمایه‌‌گذاری و یا کسب و کارهای مختلف تامین شود.
  7. خوره(nerd): واژه‌‌ی خوره را می‌‌توان به صورت زیر تعریف کرد:
    • فردی که به یک حوزه‌‌ی تخصصی علاقمند است.
    • این حوزه را نه فقط به خاطر پول، بلکه برای لذت شخصی دنبال می‌‌کند و برای آن وقت زیادی صرف می‌‌کند.
    • مطالعه و وقت گذرانی برای آن حوزه را به تعامل با مردم و ارتباط با آن‌‌ها و وقت گذرانی‌‌های اجتماعی ترجیح می‌‌دهد.
  8. Indiegogo: ایندی‌‌گوگو نام یک وب سایت برای جمع‌‌آوری کمک‌‌های مالیِ مردمی برای اهداف خیریه و انسان دوستانه است. ایندی‌‌گوگو، یک شبکه از افراد مختلف است که به صاحبانِ ایده، کمک می‌‌کند که در هر مرحله‌‌ای که هستند، محصول خود را تکمیل کرده و به بازار عرضه کنند.
  9. مینی‌‌مالیست: در طرح‌‌های مینی‌‌مالیست، تنها از ایده‌‌ها یا طرح‌‌های ساده استفاده می‌‌شود.
  10. کلمه‌‌ی movement، در حقیقت بازی با کلمات است. چرا که movement که به معنی حرکت است نشان‌‌دهنده‌‌ی حرکت زمان و مردم است. همچنین این کلمه به معنای اجزای متحرک یک ساعت به‌‌ خصوص موتور آن است.
  11. اعتبار فروشگاهی: این مفهوم اشاره دارد به زمانی که یک مشتری قصد پس دادن کالایی را دارد. سیاست برخی از فروشگاه‌‌ها این‌‌چنین است که جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌‌شود مگر در یک حالت. یعنی پول مشتری به او پس داده نمی‌‌شود ولی در عوض آن مشتری می‌‌تواند به اندازه‌‌ی پولش از آن فروشگاه خرید کند که به آن اعتبار فروشگاهی گفته می شود.
برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×