خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

ساعت گس، تاریخچه و بررسی برند گس (Guess)

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-08-17 ۱۸:۳۶
ساعت گس، تاریخچه و بررسی برند گس (Guess)

Guess یک برند جهانی است که به سبک زندگی افراد اهمیت می‌دهد و طیف وسیعی از محصولات از قبیل پارچه‌های جین، پوشاک و زیورآلات را به 80 کشور مختلف عرضه می‌کند.

بنابراین Guess فقط یک برند ساعت نیست، بلکه یک برند مد و پوشاک است که ساعت‌های مد روز را نیز تولید می‌کند. پس با توجه به این موضوع می‌توانید متوجه شوید که ساعت‌های این برند چگونه‌اند و باید چه انتظاری از آن‌ها داشته باشید.

با این وجود این شرکت متعهد شده که همیشه تمام محصولات و خدمات با کیفیت و بی‌نقصش را مطابق با نام و تصویر برند خود ارائه دهد. برند Guess در زمینه‌ی پارچه‌های جین و پوشاک آنقدر محبوب است که به هیچ توضیح و تعریف اضافه‌ای نیاز ندارد.

اما از طرف دیگر، ساعت‌های Guess در میان سایر ساعت‌ها جزو انتخاب‌های اول مشتریان نیستند. ما در این مطلب اطلاعات بیشتری درمورد ساعت‌های Guess فراهم کرده‌ایم تا بتوانیم در خرید آن به شما کمک کنیم.

تاریخچه‌ی ساعت‌های Guess

شرکت “Callanen International” مسئولیت تولید ساعت‌های Guess را برعهده دارد. با این حال قبل از هر چیز بهتر است که با تاریخچه‌ی برند Guess  آشنا شویم تا پیش‌زمینه‌ی مناسبی از آن بدست آوریم و محصولاتش را به خوبی درک کنیم.

تاریخچه‌ی برند Guess

ساعت GUESS Women’s Silver & Gold-Toneبرند Guess در سال 1981 توسط برادران مارسیانو (جرج و موریس) تأسیس شد و در آن زمان به عنوان یک فروشگاه لباس در بورلی هیلز آغاز به کار کرد. بعدها دو برادر دیگر به نام‌های آرماند و پاول نیز به آن‌ها پیوستند. این برادران در مراکش به دنیا آمده و در مارسِی فرانسه بزرگ شده بودند.

قبل از اینکه این برادران فروشگاه Guess را تأسیس کنند، در فرانسه صاحب 12 فروشگاه زنجیره‌ای بودند اما به منظور طفره رفتن از صورت‌حساب مالیاتی‌شان کشور فرانسه را ترک کردند (البته این مسئله در سال 1986 حل و فصل شد).

اولین محصول آن‌ها، شلوارهای جینی بود که توسط جورج مارسیانو طراحی می‌شد. تنها علت نام‌گذاری این شلوارهای جین با عنوان “Guess”، این بود که تلفظش برای برادران مارسیانو راحت بود.

این شلوارها تنگ و چسبان بودند و در قسمت مچ پایشان یک زیپ‌ قرار گرفته بود. این جین‌ها سنگ‌شور شده بودند بنابراین در مقایسه با جین‌های معمولی، لطیف‌تر و روشن‌تر به نظر می‌رسیدند. همچنین آرم مثلثی برند Guess نیز بر روی جیب پشتی این شلوارهای جین درج شده بود.

در دسامبر همان سال، جورج مارسیانو به نیویورک پرواز کرد تا فروشگاه بلومینگ‌دِیل را متقاعد کند که 30 جفت از شلوارهای Guess را در فروشگاه اصلی خود در نیویورک به نمایش بگذارد. در کمال تعجب، تمام این شلوارها (با وجود قیمت 60 دلاری‌شان) فقط در عرض 3 ساعت به فروش رسیدند.

یک سال بعد، یعنی در سال 1982 به لطف استراتژی تبلیغاتی پاول مارسیانو، شلوارهای جین Guess بسیار پرطرفدار و محبوب شده بودند. او به جای اینکه عکس‌های تبلیغاتی را در داخل استودیو تهیه کند، ترجیح می‌داد که مدل‌هایی که شلوار جین Guess پوشیده‌اند را به فضای باز ببرد. برادران مارسیانو تا پایان سال 1982 حدود 12 میلیون دلار شلوار جین فروختند.

مالکیت مشترک

اگرچه که برند Guess کار خود را از جای کوچکی آغاز کرد، اما کارش آنقدر توسعه پیدا کرد که توانست طیف وسیعی از لباس‌های مردانه و زنانه‌ی جین، نخی و بافتنی خود را به کارخانه‌ها و فروشگاه‌های ایالات متحده و کانادا عرضه کند.

برادران مارسیانو به دلیل وجود تقاضای زیاد برای محصولاتشان، به دنبال یک سرمایه‌گذار بودند تا با کمک آن بتوانند به نیروهای کار ارزان قیمت در خارج از کشور دسترسی داشته باشند. در نتیجه آنها در ژوئیه‌ی 1983 با برادران ناكاشه جورداچ قرارداد بستند.

برادران مارسیانو در ازای دریافت 4.8 میلیون دلار پول و همچنین دریافت مجوز استفاده از کارخانه‌های تولیدی برادران جورداچ در هنگ‌کنگ، 50 درصد از مالکیت شرکت خود را به به برادران جورداچ بخشیدند. همچنین به شرکت جورداچ اجازه دادند تا خط تولید شلوار لی جدیدی به نام “Gasoline” را راه‌اندازی کند. هدف از این خط تولید این بود که بخش‌هایی از طرح‌های برند Guess را با قیمت ارزان‌تری تولید کند.

از مشارکت تا نزاع در دادگاه

شرکت جورداچ، شلوارهای جین گران قیمت را در یک فروشگاه در بروکلین نیویورک تولید می‌کرد. با این حال این شرکت به مرور زمان به عنوان یک برند تولید انبوه شناخته شد و همین امر باعث شد که دچار شکست شود.

اما از طرف دیگر، شرکت Guess مثل همیشه به تولید محصولات مرغوب و با کیفیتش ادامه می‌داد و این محصولات را فقط به فروشگاه‌های بزرگ رده بالا و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مارسیانو که با نام MGA (موریس، جورج و آرماند) شناخته می‌شود، عرضه می‌کرد.

مشارکت بین برادران مارسیانو و ناکاشه در سال 1984 دچار مشکل شد و این مشکل تا جایی پیش رفت که به یکی از بزرگترین مبارزات حقوقی برادران مارسیانو تبدیل شد.

برادران مارسیانو از برادران ناکاشه جورداچ شکایت کرده و آن‌ها را به انجام رقابت غیرمنصفانه، متهم کردند. آن‌ها ادعا داشتند که برادران ناکاشه از موقعیت خود به عنوان اعضای هیئت مدیره‌ی Guess سؤاستفاده کرده و با کپی کردن از طرح‌های Guess، محصولات تقلبی و فیکی را در خطوط تولید خود ایجاد می‌کنند.

برادران مارسیانو از دادگاه درخواست داشتند که توافق‌نامه‌ای که بر اساس آن 50 درصد از سهم شرکت Guess به برادران ناکاشه تعلق می‌گرفت را لغو کند. این مبارزه تا چند سال ادامه داشت و هر دو طرف یکدیگر را متهم می‌کردند.

سرانجام این مبارزه‌ی حقوقی در اوایل سال 1990 پایان یافت و هیئت منصفه‌ی دادگاه با دادخواست برادران مارسیانو موافقت کرد و مالکیت 100 درصدی Guess را به آن‌ها بازگرداند. قرار بود که دادگاه دیگری در ماه مه همان سال برگزار شود تا میزان خسارات وارده را تعیین کنند. اما برادران مارسیانو اعلام کردند که بر روی مبلغ نامشخصی با برادران ناکاشه به توافق رسیده اند.

تاریخچه‌ی ساعت‌های Guess

ساعت هوشمند GUESS Android Wearخط تولید اولین ساعت‌های Guess در سال 1984 توسط شرکت Callanen International راه‌اندازی شد. Callanen  یک شرکت فرعی متعلق به Timex است که تحت تملک کامل آن قرار دارد. شرکت Callanen از سال 1984 به ساخت ساعت‌های Guess مشغول بود و آن‌ها را به سرتاسر جهان توزیع می‌کرد.

فقط در سال 2005 یک مشکل کوچک به وجود آمد و علتش این بود که شرکت‌های Guess و Fossil اعلام کردند که در حال امضای یک توافق نامه‌ی 10 ساله هستند که بر طبق آن، حق تولید ساعت های Guess به شرکت Fossil منتقل می‌شود. با این حال در کمتر از یک ماه پس از این اعلام این توافق‌نامه‌، معامله‌ی آن‌ها به هم خورد.

شرکت Guess در سپتامبر همان سال اعلام کرد که شرکت Callanen همچنان به تولید و توزیع ساعت‌های Guess ادامه خواهد داد. آن‌ها یک قرارداد جهانی 10 ساله را باهم امضاء کردند که از اول ژانویه‌ی 2007 آغاز می‌شد. شرکت کالانن در کنار تولید ساعت‌های Guess، وظیفه‌ی توزیع ساعت‌های برندهایی مثل Marc Ecko،  ناتیکا  و ورساچه را نیز برعهده دارد.

در نوامبر 2006، یعنی درست چند ماه قبل از تاریخ شروع توافق‌نامه‌ی جدید، شرکت تایمکس تصمیم گرفت که شرکت Callanen را دوباره سازماندهی کند و در نتیجه یک شرکت بین‌المللی جدید به نام Sequel AG را به مجموعه شرکت‌های خود اضافه کرد.

شرکت Sequel AG به این منظور تعیین شده بود تا بازار جهانی و توزیع ساعت‌های Guess را از چنگ Callanen در بیاورد و کنترل آن را برعهده بگیرد. علاوه بر این، تمام مجوزهای بین‌المللی مربوط به تولید و توزیع زیورآلات شرکت Guess نیز به Sequel می‌رسید.

بدین ترتیب در اول ژانویه‌ی سال 2007، مسئولیت تولید و توزیع ساعت‌ها و زیورآلات Guess به شرکت Sequel سپرده شد. این شرکت هنوز هم مسئولیت تولید ساعت‌های Guess را برعهده دارد.

ساعت‌های Guess در کجا ساخته می‌شوند؟

اکثر برندهای معروف مانند امپریو آرمانی، به سایر شرکت‌ها مجوز می‌دهند تا ساعت‌هایشان را با نام خودشان تولید کنند. اکثر این برندها ترجیح می‌دهند با تولیدکنندگانی مثل شرکت Fossil کار کنند، زیرا این تولیدکنندگان وظیفه‌ی تولید و توزیع ساعت‌های سایر برندها را نیز بر عهده دارند.

شرکت Guess نیز همین استراتژی را دنبال می‌کند. ساعت‌های Guess توسط شرکت Sequel AG تولید می‌شوند، این شرکت در زیرمجموعه‌ی گروه تایمکس قرار دارد. این شرکت در تولید ساعت‌های مکانیکی و کوارتز تخصص دارد. Sequel AG یک شرکت سوئیسی است که دفتر مرکزی آن در شهر زوگ سوئیس واقع شده است. این شرکت یک قرارداد 15 ساله را با شرکت Guess امضاً کرده که تاریخش از اول ژانویه‌ی 2007 آغاز شده است. این شرکت منحصراً بر تولید محصولات و ساعت‌های Guess تمرکز کرده و به خصوص پس از دریافت مجوز بین‌المللی جدیدش، بر روی تولید جواهرات بدل کار می‌کند.

اگرچه که دفتر مرکزی Sequel  در سوئیس قرار دارد، اما این شرکت دارای چندین دفتر فرعی است که در بریتانیا و در شهر نورواک در ایالت کُنِتیکِت آمریکا واقع شده‌اند. وبسایت تایمکس لیست شهرهای زیر را به عنوان مکان تولید ساعت‌ها ارائه داده است:

  • شهر نورت لیتل راک در ایالت آرکانزاس آمریکا
  • شهر نورواک در ایالت کنتیکت آمریکا
  • شهر تورنتو در استان انتاریوی کانادا
  • مکزویکوسیتی، مکزیک
  • نورث‌همپتون، انگلستان
  • کاونتری، انگلستان
  • بِسانکون، فرانسه
  • شهر وینیاته، ایتالیا
  • شهر Charneca da Caparica، پرتغال
  • شهر مانو، سوئیس
  • بوداپست، مجارستان
  • ورشو، لهستان
  • سبو، فیلیپین
  • هنگ کنگ، چین
  • شنژن، چین
  • شانگهای، چین
  • Baddi، هند
  • نویدا، هند

با توجه به لیست فوق می‌توانیم بفهمیم که تولید، مونتاژ و کنترل کیفیت ساعت‌های گروه Timex در سرتاسر جهان انجام می‌شود.

شهرت و اعتبار ساعت‌های Guess

ساعت گس با موتور کوارتزهمانطور که قبلاً گفتیم، ساعت‌های Guess محصولات مدگرایانه‌ای هستند. بنابراین نباید از آن‌ها انتظار داشته باشید که موتور مکانیکی ظریف و پر جزئیاتی داشته باشند.

این ساعت‌ها معمولاً دارای موتور کوارتز هستند و بیشتر بر روی ظاهر و زیبایی آن‌ها تمرکز شده است. به طور کلی، ساعت دوستان واقعی اصلاً به ساعت‌های مدگرایانه‌ای مثل ساعت‌های Guess،‌ علاقه‌ای ندارند. این افراد بیشتر بر روی حرکات مکانیکی، قابلیت‌ها و ظرافت‌های به کار رفته در داخل ساعت تمرکز می‌کنند. ساعت دوستان واقعی، برندهایی را ترجیح می‌دهند که تاریخچه‌ی طولانی مدتی در ساعت‌سازی داشته باشند و برندهایی مثل Guess،  مایکل کورس، دنیل ولینگتون و سایر برندهای مشابه را کاملاً نادیده می‌گیرند. با این وجود، ساعت دوستان درمورد احساس‌شان نسبت به ساعت‌های Guess کاملاً مردد هستند. برخی از آن‌ها بر این عقیده‌اند که قیمت این ساعت‌ها خیلی گران است، این افراد می‌گویند که برندهای دیگری در همین بازه‌ی قیمت وجود دارند که موتور‌های بهتری در داخل ساعت‌هایشان به کار رفته و سابقه‌ی طولانی‌تری در تولید ساعت‌های معتبر دارند. برخی از این برندها عبارتند از سیکو، اورینت، سیتیزن و حتی کاسیو. شما با همین قیمت‌ها می‌توانید یک ساعت سواچ بخرید که علاوه بر ظاهر مدگرایانه‌اش، این امتیاز را دارد که در سوئیس تولید شده است. همچنین اگر کمی بیشتر هزینه کنید می‌توانید یک ساعت تیسوت بخرید، تیسوت یک برند سوئیسی است که ساعت‌های نسبتاً مقرون به صرفه تولید می‌کند. اگر این برندها را در نظر دارید، می‌توانید مطلب ما درمورد مقایسه‌ی ساعت‌های سیکو و سیتیزن را در اینجا مطالعه کنید.

از طرف دیگر، ساعت دوستان نمی‌توانند زیبایی ساعت‌های Guess را انکار کنند، ظاهر این ساعت‌ها آنقدر شیک و جذاب است که به برند Guess اعتبار می‌بخشد. غالباً این ساعت‌ها با ساعت‌های مدگرایانه ی دیگری نظیر Fossil ، ESPRIT و DKNY مقایسه می شوند.

موتور کوارتز، مواد اولیه و مهارتی که در ساخت این ساعت‌ها به کار رفته، همه و همه از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. موتور‌های به کار رفته در داخل ساعت‌های Guess توسط شرکت‌های ژاپنی نظیر شرکت Shojiri تولید می‌شوند، این شرکت زیرمجموعه‌ی شرکت سیکو اپسون است. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که ساعت‌های Guess از نظر دقت و قابلیت اطمینان، از عملکرد و استحکام خوبی برخوردار هستند.

با این حال، این موتورها خیلی ارزان هستند و قیمت کلی ساعت‌های Guess با هزینه‌ی تولید آن جور در نمی‌آید. بنابراین بدیهی است که این ساعت‌ها صرفاً به خاطر اسم و شهرت برندشان اینقدر گران هستند.

آیا ساعت‌های Guess کیفیت خوبی دارند؟

کیفیت یک مفهوم کاملاً نسبی است، بنابراین هیچ پاسخ قطعی و مشخصی برای این سؤال وجود ندارد. با این حال همانطور که در بالا ذکر شد، ساعت دوستان واقعی هرگز این ساعت‌ها را جزو ساعت‌های “خوب” نمی‌دانند. بسیاری از آن‌ها حتی به خرید چنین ساعت‌هایی فکر نمی‌کنند چون اصلاً آن‌ها را به عنوان یک “ساعت واقعی” به رسمیت نمی‌شناسند. با این حال اگر شما انتظارات واقع‌بینانه‌ای داشته باشید و به مد، شهرت برند و ترندهای روز اهمیت دهید، در این صورت این ساعت‌ها می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشند. اگرچه که موتور کوارتز این ساعت‌ها ارزان‌قیمت هستند، اما دقتشان را به همگان ثابت کرده اند. ظاهر کلی این ساعت‌ها بسیار زیبا و چشمگیر است و نظر مثبت خریداران را به خود جلب کرده است.

اگر شما بیشتر به برند مورد استفاده‌تان اهمیت می‌دهید، باید بدانید که برند Guess با توجه به محصولات مختلفی که در سرتاسر جهان تولید می‌کند، به راحتی قابل شناسایی است.

اما اگر شما بیشتر به حرکات مکانیکی، قابلیت‌ها و ظرافت‌های به کار رفته در داخل ساعت علاقه دارید، بدیهی است که ساعت‌های Guess برای شما مناسب نیستند.

بیایید ساعت‌های سیکو 5، اورینت Bambino یا سیتیزن Eco-Drive را با ساعت‌های Guess مقایسه کنیم. قیمت این ساعت‌ها تقریباً مشابه با قیمت ساعت‌های Guess است، اما این برندها سابقه‌ی زیادی در تولید ساعت‌های با کیفیت دارند و می‌توانند یک عمر دوام بیاورند، چنین چیزی از ساعت‌های Guess کاملاً بعید است.

ساعت‌های Guess را از کجا بخریم؟

ساعت‌های Guess در بیش از 100 کشور جهان موجودند و از طریق 60 توزیع کننده در 20هزار فروشگاه عرضه می‌شوند. شما می‌توانید ساعت مورد نظر خود را مستقیماً از وبسایت guesswatches.com یا از فروشگاه Guess در وبسایت آمازون خریداری کنید. همچنین می‌توانید ساعت‌های نو و دست‌دوم Guess را از وبسایت E-bay نیز تهیه کنید. وبسایت Overstock نیز به ساعت‌های Guess تخفیف داده است.

نحوه‌ی تشخیص ساعت‌ اصل و تقلبی Guess

از آنجایی که برند Guess از محبوبیت بالایی برخوردار است، خطوط تولید آن نیز در بین جعل کنندگان بسیار محبوب است. شاید خریداران عادی ندانند که بسیاری از محصولات Guess که بر روی اینترنت وجود دارند، فقط نسخه‌های تقلبی و کپی ارزان قیمتی از محصولات اصلی هستند.

چگونه ساعت اصل را از ساعت فیک تشخیص دهیم؟ با کمک مراحل زیر می‌توانید این دو را از هم تشخیص دهیم:

  1. حکاکی موجود بر روی در پشتی ساعت باید تمیز باشد، از دو طرف فاصله‌ی یکسانی داشته باشد و لبه‌هایش تیز باشند.
  2. شماره‌ی مدل ساعت که بر روی در پشتی آن درج شده باید با شماره‌ی مدلی که بر روی کاغذ مربوطه نوشته شده، تطابق داشته باشد.
  3. سند و برگه‌های ساعت خود را به خوبی بررسی کنید و ببینید که آیا اشتباهی در املاء، فاصله‌گذاری و تاریخ وجود دارد یا خیر.
  4. برخی از ساعت‌های جدید Guess یک دفترچه راهنما دارند.
  5. لوگوی Guess که بر روی صفحه‌ی ساعت درج شده را بررسی کنید. تمام جزئیات این لوگو باید با لوگوی رسمی برند Guess تطابق داشته باشد، همچنین مطمئن شوید که فونت حروف در همه‌جا یکسان باشد.
  6. اگر ساعتتان به صفحات مدرج فرعی مجهز بود، آن‌ها را به خوبی بررسی کنید و از کیفیت و عملکرد صحیحشان مطمئن شوید.

با وجود ساعت‌های فیک زیادی که در بازار وجود دارند، بهتر است که ساعت خود را از یک فروشگاه مجاز یا از فروشگاه‌های خود guess تهیه کنید.

سیاست ضمانت‌نامه‌ی ساعت‌های Guess

ضمانت‌نامه‌ی ساعت‌های Guessشرکت guess به شهروندان ایالات متحده که ساعت‌های خود را از تاریخ اول ژوئیه‌ی 2017 به بعد خریداری کرده‌اند، 2 سال گارانتی می‌دهد. ساعت‌هایی که در قبل از این تاریخ خریداری شده‌اند دارای 10 سال ضمانت محدود هستند.

شرکت guess در صورت وجود هرگونه نقص یا اختلال در عملکرد، ساعت شما را تعمیر یا تعویض خواهد کرد.  البته این به شرطی است که مدت زمان ضمانت‌نامه‌ی ساعتتان تمام نشده باشد و بتوانید مدرک خرید ساعت را به شرکت ارائه دهید.

از طرف دیگر، این ضمانت‌نامه به خرابی‌های ناشی از فرسودگی طبیعی، سؤاستفاده یا صدمات ناشی از آب تعلق نمی‌گیرد، همچنین خرابی‌های مربوط به باتری، بدنه، بند یا دستبند ساعت نیز در این ضمانت‌نامه در نظر گرفته نمی‌شوند. این ضمانت‌نامه، هزینه‌ها، قطعات، حمل و نقل و تحویل ساعت و خرابی‌هایی که در خارج از کارخانه‌های تولیدی guess به وجود آمده‌اند را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهد.

مشتریانی که در خارج از ایالات متحده هستند برای اطلاع از شرایط گارانتی ساعت guess در کشورشان می‌توانند با یک نماینده‌ی محلی تماس بگیرند.

اگر برای تعمیر ساعت خود به کمک نیاز دارید، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید تا از پشتیبانی مشتریان بهره‌مند شوید. اگر در کشوری به جز ایالات متحده زندگی می‌کنید می‌توانید اطلاعات تماس مربوط به نماینده‌ی محلی خود را در این لینک بیابید. اگر می‌خواهید درمورد نحوه‌ی مراقبت از ساعتتان یا در مورد پوشش گارانتی آن اطلاعات بیشتری کسب کنید، با مراجعه به این لینک می‌توانید به کتابچه راهنمای مراقبت از ساعت و کتابچه‌ی ضمانت آن دسترسی پیدا کنید.

جمع بندی

برند Guess در طول این سال‌ها ثابت کرده که با وجود اینکه تخصصشان در تولید پوشاک است، اما می‌توانند ساعت‌های پرفروش و محبوبی را نیز تولید کنند.

Guess به عنوان یک برند مد تضمین می‌کند که ساعت‌هایش برجسته و متمایز هستند و با هر سبکی جور در می‌آیند و می‌توانند ظاهرتان را کامل کنند.

بنابراین اگر شما به دنبال ساعت شیکی هستید که با سبک خودتان جور در بیاید،بهتر است که ساعت‌های Guess را در نظر داشته باشید. اما اگر به دنبال یک ساعت مچی با کیفیت هستید که توسط یک شرکت ساعت‌سازی معتبر ساخته شده باشد، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ گزینه‌های دیگری بروید.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×