خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

برندهای ساعت مچی بلژیکی

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1400-01-17 ۱۶:۴۱
برندهای ساعت مچی بلژیکی

بلژیک خانه شکلات‌ها، وافل‌ها و نوشیدنی های محبوب است. حتی سیب‌زمینی سرخ‌کرده فرانسوی هم در اصل از این کشور آمده است و نه از فرانسه. بیشتر از آن، حتی کلمه Spa هم از بلژیک آمده است. در واقع یک شهر کوچک به نام Spa وجود داشت که به دلیل چشمه‌هایش معروف بود که در آن مردم برای اهداف بهداشتی و پزشکی حمام می‌کردند. در کشاورزی نیز، بلژیک با معرفی جوانه‌ها، نوعی سبزیجات که اولین بار در بزرگترین شهر بلژیک کاشته شد، سهم خود را ادا کردند.

حقایق جالب دیگر و سهم تاثیر قابل توجه از بلژیک در جهان وجود دارد. وقتی صحبت از صنعت ساعت‌سازی می‌شود، مطمئناً بلژیک به شکل‌گیری این صنعت نیز کمک کرده است.

Raidillon

برند Raidillon

Raidillon برندی است که 100٪ بلژیکی است و در سال 2001 تاسیس شده است. ساعت‌های این برند همه از مسابقات اتومبیل‌رانی و اتومبیل‌ها الهام گرفته شده‌اند. در همین راستا، در نام تجاری آن نیز حتی از منحنی Raidillon در مسیر مسابقه Spa-Francorchamps الهام گرفته شده است.

هنوز هم به خاطر الگویی که در مسیر مسابقه Spa-Francorchamps  استفاده شده است که در آن حداکثر 55 اتومبیل می‌توانند به طور همزمان رقابت کنند، برند Raidillon نیز تنها 55 ساعت در هر مدل تولید می‌کند. این باعث می‌شود که هرکدام از آن‌ها واقعا یک نسخه محدود باشند. در واقع، هر ساعت Raidillon با شماره سریال خاص خود که بر روی آن حک شده، عرضه می‌شود.

واقعیت قابل توجه دیگر در مورد ساعت‌های ریدیلون این است که همه آن‌ها طبق استاندارد سوئیسی تولید شده‌اند که به ETA SA نیز مجهز هستند. آن‌ها همچنین دارای طرح‌های ابتکاری و ساخته شده از موادی با کیفیت برتر هستند. همه این‌ها به طرز استادانه‌ای با صنعت بلژیکی ترکیب شده است.

Ressence

برند Ressence

ساعت‌های Ressence به راحتی در میان تعداد زیادی از طراحی‌های ساعت برجسته هستند. چرا؟ به این دلیل که دیسک و صفحه‌های فرعی آن‌ها به طور مداوم در حال چرخش هستند.

این مفهوم منحصر به فرد از ذهن خلاق Benoît Mintiens ناشی شده است. جدا از مفهومی که به ساعت‌ها افزوده شده است او همچنین قطارها، کابین هواپیما، تجهیزات پزشکی، لوازم چرمی و اسلحه‌ شکاری نیز طراحی کرده است. بدیهی است که Mintiens در امر طراحی اصلا تازه کار به حساب نمی‌آید.

به همین ترتیب، در ساخت‌ ساعت‌های Ressence ، از عقربه‌های سنتی چشم‌پوشی کرده‌اند و آن‌ها را به قصد بصری و جذاب‌تر کردن با دیسک جایگزین می‌کنند. همه آ‌ن‌ها به طور کامل در آنتورپ بلژیک طراحی و مهندسی شده و سپس در فلورایر سوئیس تولید و مونتاژ شده‌اند. این برند متخصص در ساعت‌های مکانیکی دست‌ساز و دقیق است.

جالب اینجاست که این برند در صنعت ساعت‌سازی کمتر از یک دهه قدمت دارد. تنها در سال 2010 بود که Mintiens سه نمونه اولیه آن در BASEL WORLD ارائه داد. از آنجا که این نمونه‌های اولیه به گرمی دریافت شدند، Mintiens به تولید ساعت‌های بیشتری از این دست ادامه داد.

در سال 2011، سری Zero را فقط با 50 ساعت منتشر کرد و همه آن‌ها فروخته شدند. سپس نوبت سری اول با 150 ساعت بود. در سال‌های پس از آن، Ressence Watches همچنان از حمایت قاطع خریداران و حتی جوایز زیادی برخوردار شد.

مدتی طول می‌کشد تا با نحوه خواندن زمان در ساعت‌های رنسانس آشنا شوید، اما بعد از مدتی به آن عادت خواهید کرد و در واقع از آن لذت هم می‌برید.

Méraud Bonaire

برند Méraud Bonaire

Méraud Bonaire توسط یک مجموعه‌دار ساعت مچی و یکی از اعضای اصلی باشگاه ساعت بلژیک – Stijn Busschaert تاسیس شد. او با انگیزه و اشتیاق خود، تولید ساعت‌هایی با کیفیت عالی و با الهام از مدل‌های اصیل را ماموریت خود قرار داد.

به همین ترتیب، ساعت‌های Méraud Bonaire مکانیکی هستند و به طور خاص بیش از طراحی، بر عملکرد تمرکز می‌کنند.

با تقلید از طراحی‌های ساعت مچی قدیمی، ساعت‌های Méraud Bonaire با دو عقربه نورانی ضخیم و نشانگرهای ساعت بزرگ علامت‌گذاری شده‌اند.

Gavox

برند Gavox

برند Gavox ، از ترکیبی از یک واژه یونانی، galaxias به معنی جهان ما و یا کهکشان راه شیری، و یک کلمه لاتین، VOX به معنای صدا، گرفته شده است. پس از گفتن این حرف، Gavox به معنای صدای جهان ما است. این بیانیه منعکس‌کننده دیدگاه بنیان‌گذار این برند است، یعنی: تولید ساعت‌های با کیفیت و قابل اعتماد که ممکن است توسط متخصصان سطح بالاتر مورد استفاده قرار گیرد.

Gavox توسط مایکل هاپه در سال 2011 تاسیس شد. با استفاده از این برند ساعت، وی توانست با زمینه‌های هواپیمایی خود با مهارت ساعت سازی‌اش ترکیب کند. او با دانش کامل خود در زمینه هوانوردی قادر به طراحی ساعت‌هایی است که کاملاً کاربردی هستند و مورد علاقه متخصصان واقعی قرار می‌گیرند.

در سال 2012 بود که اولین ساعت Gavox عرضه شد. از آن زمان، این برند به طور مداوم ساعت‌های مجهزی را که از ارتش و هوانوردی الهام گرفته شده‌اند، در مدل‌های مکانیکی و کوارتز ارائه می‌دهد.

RSC

برند RSC

مخفف کلمهRonald Steffen Creations ، RSC متخصص در ساخت ساعت‌های خلبانی است.

طراح این کار، رونالد استفن، در ابتدا از هواپیمای نمادین استفاده شده در جنگ جهانی اول یعنی
the Sopwith Camel الهام گرفت. سپس شروع به ایجاد ساعت‌های بیشتری کرد که الگوهای هواپیماهای برجسته دیگری از جمله جنگنده‌ها، هلیکوپترها و حتی هواپیماهای باری را دارند. با چنین طراحی‌هایی تعجب‌آور نیست که مشتریان اصلی این برند طرفداران و علاقه‌مندان به هواپیمایی هستند.

علاوه بر این، ساعت‌های RSC Pilot’s Watches توسط برادران استفن، رونالد و گویدو، دقیقا در سال 2015 تأسیس شده است. به همین ترتیب، جدا از این برند خاص، آن‌ها دارای ساعت‌هایSteffen ،
Red Star Line و Antverpia نیز هستند.

A.D.N.A.

برند A.D.N.A.

که با عنوان ADNA نیز شناخته می‌شود. این برند سازنده ساعت‌های اسپرت است که در طیف گسترده‌ای از رنگ‌های روشن عرضه می‌شوند. این بندها از سیلیکون ساخته شده‌اند، بنابراین انعطاف پذیر، قابل تعویض و مناسب برای تمام سنین هستند. علاوه بر این، ساعت‌های ADNA بسیار مقرون به صرفه بوده و دارای مقاومت 10 متر در برابر آب هستند.

ADNA توسطAlain De Nys ، همان بنیان‌گذار Bombardier Swiss Chronographs و
GMT Chronographs تأسیس شده است.

Komono

برند Komono

 راف مایس و آنتون جانسنس برند كومونو را در سال 2009 تاسیس كردند. گرچه نام آن ژاپنی است (به معنای چیزهای كوچك است)، كومونو یك برند بلژیكی است كه در بلژیك تاسیس و هنوز هم دفتر مرکزی آن، همانجا است.

محصولات کومونو، مینیمالیستی، شیک، براق و مطابق با یک پالت رنگی به خصوص هستند. طراحان کومونو از نظر فداکاری، کیفیت و کاردستی به ارزش‌های سنتی بلژیک پایبند هستند.

با توجه به این، ساعت‌های کومونو نه تنها از لحاظ مینیمالیستی بلکه از لحاظ کیفیتی نیز عالی هستند که حتی در بازار جهانی نیز قابل رقابت‌اند. همچنین توجه داشته باشید که با قیمت‌های بسیار مناسبی در دسترس همگان قرار دارند.

Lebeau-Courally

برند Lebeau-Courally

 Lebeau-Corally در اصل یک برند اسلحه‌ سازی بود. ابتدا و در سال 1865 در لیژ بلژیک توسط آگوست لبو به عنوان کارگاه اسلحه‌سازی تاسیس شد. اما بعداً در سال 1896، این شرکت به Ferdinand Courally منتقل شد. مالکیت Lebeau-Courally با دیدن سابقه طولانی آن، همیشه از یکی به دیگری منتقل شده است.

در سال 2010، جوریس ایده، به همراه خانواده‌اش، مالک جدید Lebeau-Courally شد. در این زمان بود که ایده ورود به صنعت ساعت‌سازی متولد شد. از آن زمان، این شرکت دو محصول عمده یعنی اسلحه شکاری و ساعت‌های مچی را روانه بازار کرده است.

با حرکت به جلو، این برند به گسترش ادامه داد تا اینکه در سال 2013، Lebeau-Courally مجموعه جدیدی از لوازم لوکس را معرفی کرد. این برند اکنون کیف‌های دستی چرمی، کیف پول، کمربند و سایر لوازم جانبی را نیز تولید می‌کند.

حتی در حالی که این برند در ایجاد محصولات بیشتر کاوش کرده است، شهرت خود را در تولید ساعت‌هایی با کیفیت بالا حفظ کرده است. این کار از آنجا امکان پذیر شده است که هر قطعه با دقت در کارگاه‌های خود شرکت Lebeau-Courally ساخته شده است.

از جمله مجموعه‌های برجسته آن می‌توان به Le Dauphin، Le Baron، Le Marquis، Le Comte و Phase De Lune اشاره کرد.

S. Albert

برند S. Albert

این برند بعدی پس از بنیان‌گذار آن، یعنی استفان آلبرت نام‌گذاری شده است. او این برند را با علاقه به ساعت‌سازی معاصر آغاز کرد. او نه تنها بنیان‌گذار بلکه طراح و خالق اصلی ساعت‌های S. Albert به حساب می‌آید. او مفهوم اولیه طرح‌ها را ارائه کره، نمونه اولیه را ساخته، و در آخر خلاقیت‌های خود را اصلاح و نهایی می‌کند.

سپس، با مشارکت متخصصان ماهر ساعت‌سازی، این طرح‌ها به طرز استادانه‌ای تحقق می‌یابند. هر ساعت فقط با مواد بادوام و با کیفیت و با رعایت سنت ساعت‌سازی بلژیکی ساخته و مونتاژ می‌شود. به این ترتیب، هر ساعت S. Albert دارای برچسب Certified Artisan است که نمادی از شناسایی محصول توسط دولت بلژیک می باشد.

علی رغم اینکه اطلاعات زیادی در مورد تاریخچه برند تجاری نداریم، این مدل‌ها قطعا ارزش بررسی کردن را دارند. ساعت‌های آن نه تنها بادوام هستند بلکه در عین سادگی، ظرافت خاصی از خود بروز می‌دهند. این برند در حال حاضر دارای مجموعه‌های زیر است: Cosmos ، Suavity ، Tourbillon، Triginta ، Urbanity ، Automatic ، Mechanica ، Excentric و Rotate .

Tamawa

برند Tamawa

 تاماوا در سال 2008 و هنگامی که موسس و طراح Hubert Verstraeten با سازنده بلژیکی توپ اسنوکر SALUC ملاقات کرد، شروع به کار کرد. از آن زمان به بعد، SALUC رزین آرامیت یا فنولیک را در اختیار هوبرت قرار داد.

این طراح ابتدا استفاده از آرامیت را در تولید دو مدل ساعت در دستور کار قرار داد. سپس او از این مواد برای طراحی یک مجموعه جواهرات استفاده کرد. این امر سپس منجر به نام‌گذاری شرکت Tamawa شد که اصطلاحی ژاپنی برای حلقه روی فولاد است.

در این مرحله، هوبرت سپس طراحان بیشتری را برای پیوستن به این شرکت دعوت کرد. این امر منجر به اضافه شدن موارد بیشتر توسط Tamawa، مانند جواهرات فرم حافظه، لامپ توپی، کلیدUSB ، آسیاب‌های فلفل و نمک، قفل پایه کت، قلاب‌های دیواری و روشنایی تعلیقی شد.

با وجود تنوع، تاماوا اطمینان حاصل می‌کند که تمام محصولات آن به طور کامل در بلژیک ساخته شده و اکثر مواد آن از سراسر اروپا جمع‌آوری شده است. همچنین به زیبایی و مهندسی محصولات بسیار توجه می‌کند.

Pontiac

برند Pontiac

 ممکن است هنگام خواندن این نام تجاری، بلافاصله به فکر خودروهای جنرال موتورز (GM) افتاده باشید. با این حال، این برند با آنچه شما تصور می‌کنید متفاوت و کاملا مستقل است.

پونتیاک در دنیای ساعت‌ها، برندی محبوب در سراسر بنلوکس (بلژیک، هلند و لوکزامبورگ) است. بر خلاف برند اتومبیل‌های Pontiac که توسط GM در سال 1926 معرفی شد، برند ساعت Pontiac در سال 1931 توسط Ali Kinsbergen و برادرانش، همزمان هم در بلژیک و هم در هلند تاسیس شد. نام این برند از یک رئیس قبیله اوتاوایی هندی گرفته شد که قادر به گفتن زمان از طریق ستاره‌ها بود.

بیش از این، ماموریت اصلی این برند تولید ساعت‌های مقرون به صرفه بدون کاهش کیفیت طراحی و ساخت است. برای اثبات این موضوع، در سال 1935، علی یک ساعت پونتیاک را از پشت بام Boerentoren ، که در آن زمان بلندترین ساختمان بلژیک بود، به پایین انداخت. پس از سقوط 100 متری، ساعت همچنان سالم و کاربردی بود. از آنجا که این رویداد توسط تعدادی از روزنامه‌نگاران ثبت و منتشر شد، این امر شهرت و اعتبار بیشتری برای این برند به ارمغان آورد.

در ابتدا، آرم Pontiac با P که بیش از حروف دیگر کشیده شده بود، مشخص می‌شد. همچنین تعدادی ستاره (1-3) در زیر آرم (تا سال 1958) وجود داشت که گفته می‌شد سطح کیفیت و قابلیت اطمینان قطعات را نشان می‌دهد. سپس در دهه 70، آرم برند به لوگویی جدید که در آن تمامی حروف یک اندازه بودند تغییر یافت.

Pontiac در درجه اول در حرفه تولید ساعت‌های رسمی است. اگر چه ساعت‌های غواصی و کرنوگراف نیز ارائه می‌دهد.

Twistiti

برند Twistiti

 جالب اینجاست که یک برند ساعت بلژیکی نیز وجود دارد که تمرکز خود را روی تولید ساعت‌های مخصوص کودکان قرار داده است. این چیزی نیست جز Twistiti ، فروشنده مفتخر ارائه ساعت‌های ویژه کودکان.

ساعت‌های Twistiti بدون شک زیبا و رنگارنگ هستند که برای کودکان بسیار جذاب و سرگرم‌کننده است. این برند تنها دو مجموعه دارد: حیوانات و اعداد.

ساعت‌های حیوانات مخصوص کودکان سه ساله و بالاتر طراحی شده‌اند. به جای اعداد و چوب‌های ساده، نشانگرهای ساعت و دقیقه شکلک‌های حیوانات هستند. اگرچه حیوانات و رنگ‌های مورد استفاده کاملاً تصادفی هستند، اما این طراحی جالب برای معرفی مفهوم زمان به بچه‌ها بسیار زیبا و جذاب است.

از طرف دیگر، ساعت‌های اعداد بیشتر آموزشی هستند. اگرچه هنوز رنگارنگ و گیرا هستند، اما این مدل‌ها با کمک اعداد طراحی شده اند. در اینجا هر رنگ با نشانگرهای ساعت و دقیقه مطابقت دارد که خواندن آن‌ها را بسیار آسان می‌سازد. این مدل‌ها در واقع ساعت‌هایی عالی برای آموزش زمان هستند.

هر مجموعه‌ای را که انتخاب کنید، تمام ساعت‌های Twistiti از موتورهای کوارتز ژاپنی Miyota استفاده می‌کنند، با قاب‌های فولادی ساتن 316L و به همراه کریستال معدنی K1 و مقاومت 50 متری در برابر آب. همه بندها از نایلون دو لایه هستند و طرح‌های متنوعی برای انتخاب دارند و حتی قابل تعویض نیز هستند!

Venneman

برند Venneman

برند Venneman توسط یکی از علاقه‌مندان ساعت که شور و شوقش برای ساعت و به خصوص ساعت‌های مکانیکی از سنین پایین هم کاملا قابل توجه بود، تاسیس شد. او توماس ونمن است.

وی با دنبال کردن اشتیاقش برای ساعت‌سازی در نامور بلژیک به عنوان ساعت‌ساز تحصیل و آموزش دید. پس از آن، با شرکت‌های مختلف ساعت‌سازی در سوئیس آموزش دید و همکاری کرد.

با جمع‌آوری تجربیات، دانش و مهارت‌های بسیار در این زمینه دست به کار شد و به آرزوی خود مبنی بر تولید و عرضه ساعت‌های رسید. این تولد برند ساعت Venneman در سال 1993 در Zele ، بلژیک بود.

برای برند خودش، او اطمینان می‌یابد که هر ساعت به تکنیک و کمال استادانه‌ای که از پدر پدربزرگ آموخته است، پایبند باشد. هر ساعت ونمن در کارگاه خود با دقت ساخته شده است زیرا که او تصمیم گرفته تولید را فقط به 300 قطعه در هر مدل محدود کند.

Manfred+Cracco

برند Manfred+Cracco

 این برند در ابتدا با عنوان سوئیسی به نام رودانیا در سال 1930 توسط خانواده باومگارتنر تاسیس شد. این شرکت رشد کرد و توانست شعب مختلفی را راه‌اندازی کند که یکی از آن‌ها در بروکسل بود.

در سال 1951، شعبه بروکسل توسطManfred Aebi هدایت می‌شد، او که مهاجری سوئیسی بود بعد از ازدواجش با Simone Verlinden تصمیم گرفت در بلژیک بماند. با بزرگ شدن خانواده، هر سه فرزند او در رودانیا استخدام شدند.

با این وجود، با شروع بحران کوارتز، رودانیا با مشکلات بسیاری روبرو شد و تقریبا ورشکسته شد. با این حال، شعبه بروکسل توسط خانواده Aebi با خریداری حق برند، مجوزها و کلیه حق انتشار نجات یافت.

رودانیا حتی پس از بازنشستگی منفرد و سیمونه ابی و انتقال آن به بچه‌ها به عنوان یک برند ساعت رشد خوبی کرد. این رهبران جدید آرزو داشتند که یک بازار بین‌المللی بزرگتر برای این برند داشته باشند. رودانیا سپس به BV Capital Partners فروخته شد و بعدا آن‌ها سهامشان را از دست دادند. تا سال 2015، مالکیت مجددا به یک سرمایه‌گذار بلژیکی به نام فیلیپ کراکو واگذار شد.

او بود که به نیاز شرکت برای شروع کاری جدید پی برد. بنابراین نام برند را به Manfred + Cracco تغییر داد. با این تغییر، ساعت‌های این برند اکنون با یک صلیب حک شده بر روی کریستال یاقوت کبود و روی پین تنظیم مشخص می‌شوند.

با وجود سابقه طولانی، این شرکت همچنان به استانداردهای کیفیت سوئیس پایبند است. در مورد هر یک از ساعت‌های‌Manfred + Cracco ، از کیفیت برتر و طراحی بی‌نقص آن اطمینان خواهید داشت.

Steffen

 آیا این نام تجاری آشنا است؟ به این دلیل که این برند توسط همان بنیان‌گذاری تاسیس شده است که ساعت‌های خلبانی RSC – رونالد استفن را راه‌اندازی کرده است.

با این حال ساعت‌های Steffen بسیار مجلل طراحی شده‌اند، بعضی از آن‌ها دارای الماس و برخی دیگر مروارید هستند. در حال حاضر این برند دارای تعدادی مجموعه از جمله ژولیس، ناپلئون، ژوزفین و گالیله است. صرف نظر از اینکه کدام مجموعه‌ را انتخاب می‌کنید، همه کاملا دقیق و ماهرانه ساخته شده‌اند و از این رو هر یک منحصر به فرد هستند. همه مدل‌ها نیز نسخه محدود هستند و هر ساعت دارای یک شماره سریال است.

Ice-Watch

برند Ice-Watch

به راحتی می‌توانست به عنوان یک برند ساعت آمریکایی به دلیل نام و محبوبیتش دچار اشتباه شود. با این حال، این برند ریشه خود را به ژان پیر لوتگن بلژیکی برمی‌گرداند که در سال 2007 آن را تاسیس کرد.

ساعت‌های Ice-Watch اکثرا پویا، شیک و بسیار مقرون به صرفه هستند. این برند به سرعت گسترش یافت و اکنون در پنج قاره در دسترس است و در بیش از 50 کشور به فروش می‌رسد.

بیشتر محصولات Ice-Watch دارای بند سیلیکونی هستند. اگرچه مجموعه Ice Steel این برند از فولاد ضد زنگ برای حس رسمی‌تر استفاده می‌کند.

PATTON

برند PATTON

Patton در اصل برند ساعت فرانسوی بود (به همین دلیل است که از لیست خارج شد) تا سال 2014 که بنیان‌گذار Ice-Watch ژان پیر لوتگن این برند را خریداری کرد.

پاتون در تولید ساعت‌هایی با دوام و با مقاومت بالا در برابر آب تخصص دارد-که برای قایق‌رانی، غواصی و سایر ورزش‌های آبی بسیار مناسب است. این برند در حال حاضر دارای پنج مجموعه Hyperbare ، Harken ، Immersion ، Chrono و Automatic است.

سخنان پایانی

بدیهی است که ساعت‌سازی در بلژیک صنعت جدیدی نیست. گرچه تعداد قابل توجهی اخیرا تأسیس شده‌اند اما برخی از آن‌ها از اوایل سالهای 1900 آغاز به کار کردند. با وجود این، برند‌ها در سطح جهانی در زمینه کیفیت، قطعات و مواد کاملا قابل رقابت هستند.

اما اگر می‌خواهید راجب صنعت ساعت‌سازی اروپا بیشتر اطلاعات کسب کنید، می‌توانید برندهای ساعت کشورهای همسایه آن یعنی هلند، فرانسه و آلمان را نیز بررسی کنید. یا اگر می‌خواهید بیشتر جستجو کنید، ما برندهای ساعت لهستانی، ایتالیایی و اسپانیایی را نیز پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×