خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

گران ترین ساعت های ورزشکاران دنیا

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-01-22 ۲۱:۴۸
گران ترین ساعت های ورزشکاران دنیا

هفته گذشته، پاتریک ماهومس (Patrick Mahomes ) بازیکن خط حمله کانزاس سیتی چیفس، رژه پیروزی در سوپر باول را به همراه هم­تیمی­هایش در میزوری برگزار کرد. براساس گزارش مجله Robb Report، او یک ساعت 47000 دلاری رولکس به دست بسته بود.

اما آن ساعت پر زرق و برق از ساعت­های مجلل دنیای ورزش فاصله دارد. در ماه دسامبر کریستیانو رونالدو، ششمین جایزه بهترین بازیکن سال فوتبال در جوایز گلوب ساکر در دبی را، در حالی دریافت کرد که گران‌قیمت­ترین ساعت رولکس تولید شده، به ارزش نیم‌میلیون دلار، را به همراه داشت.

ساعت‌های مکانیکی سوئیسی در عمل دارای کاربرد وسیعی در زمین بازی نیستند؛ هر چند که دیدن ورزشکاران بزرگ با ساعت­های باکیفیت و لوکس در طی مراسم­های گوناگون، غیرمعمول نیست.

اودل بکهام جونیور با پوشیدن یک ساعت 2 میلیون دلاری حین گرم­کردن برای مسابقه فوتبال دوشنبه شب (Monday Night Football ) بین کلیولند براونز و نیویورک جتز، به سرتیتر اخبار پاییز تبدیل شد. همین­طور در ۸ سپتامبر ۲۰۱۹، رافائل نادال به نوزدهمین عنوان قهرمانی گرند اسلم خود در آزاد آمریکا دست یافت و با این پیروزی، درست پشت سر راجر فدرر با 20 عنوان قهرمانی ایستاد. ساعت معروف نادال به حدود ۷۲۵،۰۰۰ دلار قیمت­گذاری شده است.

این نوع شجاعت ورزشی ابزاری برای بازاریابی است. برندهای ساعت مشتاق به حمایت از ورزشکاران نخبه، از قهرمانان تنیس مانند نادال و فدرر گرفته تا مبارزانی مثل فلوید می­ودر، البته نه به خاطر مهارت و تخصص آن‌ها بلکه برای تجلی ساعت در آن‌ها، هستند.

در این مطلب از نظر متخصصین Crown & Caliber برای تعیین قیمت و مدل ساعت­های استفاده شده توسط ورزشکاران برتر دنیا کمک گرفته شده است. در اینجا آنها به ترتیب قیمت صعودی فهرست شده‌اند.

1. نیمار — $Gaga Milano، 2100

ساعت مچی نیمارعشق نیمار به ساعت، در سال 2017 با رفتن به فروشگاه Gaga Milano و خرید 180000 دلاری اثبات شده است.

با وجود داشتن خط اختصاصی خود در ساعت­هایی با تجملات کمتر، به نظر می‌رسد که او چندین نسخه ویژه و ارزشمندتر هم در مجموعه خود دارد.

2. اندی ماری — $Rado Hyperchrome XXL، 3475

ساعت مچی اندی ماریزمانیکه اندی ماری در مسابقات ویمبلدون سال 2013 به اولین برد خود دست یافت؛ سفیر برند رادو (Rado) بود. بنابر گزارشات، به محض اینکه برنده شد؛ با عجله سمت رادو تک­رنگ خود رفت.

آنقدر سریع آن را به دست کرد که متوجه نشد ساعتش 7 ساعت عقب است. از آن پس رادو را کنار گذاشت و در عوض با برندهایی مانند جگوار و آندر آرمور کار می‌کند.

3. دیوید بکهام — $Tudor Black Bay Chrono، 5100

ساعت مچی دیوید بکهام دیوید بکهام یکی از اصلی­ترین حامیان کمپین متولد شده برای شهامت (Born to Dare) ساعت تودور (Tudor) می­باشد و اغلب با به دست داشتن یکی از ساعت­های محبوب این برند، دیده می­شود.

بکهام در کنار سایر سفیران مورد توجه تودور، نظیر لیدی گاگا و تیم راگبی New Zealand All Blacks قرار دارد.

4. تام بریدی — $TAG Heuer Carrera Chronograph 01، 5450

ساعت مچی تام بریدیتام بریدی، برنده شش دوره  مسابقات سوپر باول، در سال 2015 با تگ­ هویر (Tag Heuer) همراه شد.

الکس ویلیامز برای نیویورک تایمز همان سال نوشت: ” فک صورت او معروف است. موهایش معروف است. بازوی راست­اش معروف است. مچ دست چپ­اش هم معروف است”.

تگ­هیور در سال 2017، یک نسخه ویژه ساعت تام بریدی منتشر کرد که ارزش آن، 5600 دلار بود.

5. روری مکلروی — $Omega Speedmaster Moonwatch، 6350

ساعت مچی روری مکلرویبه نظر می­رسد روری مکلروی، با توجه به اینستاگرامش، از شراکت با امگا (Omega) بسیار خوشحال به نظر می­رسد.

او تا به الان باید مجموعه­های نسبتا بزرگی داشته باشد. نه تنها امگا ساعت­های بخصوصی را به او هدیه می­دهد؛ بلکه به مناسبت برنده شدن در تورنمنت­های خاص، ساعت­ جدیدی هم دریافت می­کند.

6. تایگر وودز — $Rolex Sea Dweller، 11350

ساعت مچی تایگر وودزتایگر وودز برگشت مضحکی به قله داشت. از آنجا که رولکس (Rolex)، برای بازگشت این ستاره گلف شرط بزرگی بسته بود؛ حالا این برند توانست نفس راحتی بکشد. برندهای بسیاری وودز را از لیست خود حذف کرده بودند.

کمپانی رولکس در زمان اعلام قرارداد اسپانسری خود در سال 2011 گفت: ” تایگر وودز هنوز در حرفه­اش راه طولانی در پیش دارد، و تمام خصوصیات مورد نظر برای تاریخ­ساز شدن در گلف را دارد”.

به نظر می­رسد سرمایه­گذاری آنان بالاخره سودمند واقع شده­ است.

7. راجر فدرر — Rolex Sky-Dweller، $14400

ساعت مچی راجر فدررراجر فدرر یکی از شناخته­شده­ترین سفیران رولکس است. او هنگام بلند کردن جام پیروزی همیشه یکی از ساعت­های لوکس را به دست دارد؛ که هرکدام از آنها با دقت خاصی و به تناسب آن مسابقه انتخاب شده است.

در فستیوال آزاد استرالیا در ژانویه سال 2017، فدرر یک ساعت نایاب Sky-Dweller  با فولاد ضدزنگ از رولکس را درکنار جایزه­اش داشت.

به گفته هودینکی، Sky-Dweller پیچیده ترین ساعتی است که رولکس ساخته است.

به گفته فوربز، بااینکه رولکس این ساعت را برای او فراهم کرده‌ بود؛ راجر فدرر برای تهیه آن نباید به مشکل خاصی برمی­خورد. زیرا در سال ۲۰۱۹ بالاترین مبلغ پرداخت شده برای یک بازیکن تنیس متعلق به او بوده است.

8. فیل میکلسون — $Rolex Yacht-Master 40، 27300

ساعت مچی فیل میکلسونفیل میکلسون، بازیکن گلف با داشتن سه ژاکت سبز، قرداد اسپانسری با رولکس دارد و مدل­های متعددی را پوشیده است.

در اینجا هم او با غرور Yacht-Master 40 را نشان می‌دهد، که از دستبند صدف­مانند ثبت شده توسط رولکس و از طلای رزگلد ساخته شده ‌است.

9. لوئیز همیلتون — $IWC Big Pilot Special Edition، 33300

ساعت مچی لوئیز همیلتونلوئیز همیلتون و تمام تیم مرسدس بنز فرمول یک توسط شرکت بین­المللی ساعت (IWC) حمایت شده­اند. بنابراین همیلتون ساعت­های کمیاب و نسخه­های محدود IWCرا استفاده می­کند.

تصور می‌شود که ساعت در تصویر بالا یکBig Pilot Perpetual Calendar از IWC با طلای زرد باشد؛ اما به صورت علنی، قیمتی از آن در دست نیست.

ارزش سری 2019 این ساعت، 33000 فرانک سوئیس (تقریبا 33300 دلار) می­باشد.

10. مایکل جردن — $IWC Big Pilot Platinum Limited Edition، 35500

ساعت مچی مایکل جردنهمانطور که یادتان هست، مایکل جردن، افسانه NBA، نشان افتخار آزادی رئیس جمهوری را از رئیس جمهور وقت، اوباما، در سال 2016 دریافت کرد.

اما ممکن است چیزی را فراموش کرده باشید و آن ساعتی است که او به دست داشت. با استناد بر هودینکی، آن ساعت Big Pilot Platinum Limited Edition، ref. 5002-02، از IWC بوده است.

بنا به گفته Watchfinder&Co.، آن نسخه محدود تنها با 500 قطعه ساخته شده و تقریبا از 2003 تا 2006 به فروش رسید.

قیمت این نسخه بنابر پیش­بینی Watchdetails، حدودا 35500 دلار است؛ البته در صورتی که بتوانید آن را پیدا کنید!

11. الینا اسویتولینا — $Ulysse Nardin Marine Lady Chronometer، 35800

ساعت مچی الینا اسویتولیناالینا اسویتولینا یکی از برترین ستاره­های تنیس­ اوکراین بوده و درحال حاضر توسط انجمن تنیس زنان (WTA) نفر سوم در جهان اعلام شده است. از آنجا که با برند سوئیسی Ulysse Nardin قرارداد بسته است؛ دیده شده که چندین مدل از آنها را به دست کرده است.

دراینجا هم Marine Chronometer رزگلد با پوشش الماس را می­بینیم.

12. کانر مک­گرگور — $Rolex Sky Dweller، 39550

ساعت مچی کانر مک­گرگورکانر مک­گرگور برای نمایش ثروت و عشق به اشیا گران­قیمت شناخته می­شود. دراینجا هم می­بینید که یک ساعت رولکس Sky Dweller  با طلای زرد با بند تمساح قهوه­ای انداخته است.

این برای مردی که به طور مرتب در مناطق مختلف زمانی هست عالی بنظر می­رسد با اینحال مک­گرگور برای داشتن مجموعه­های متنوع نیز مشهور است.

13. یوسین بولت — $Hublot Big Bang UNICO، 39900

ساعت مچی یوسین بولت این محصول در شروع فصل ورزشی 2016 توسط هابلوت (Hublot) برای جشن­گرفتن شخصیت بولت و آخرین فصل حضورش در زمین، تولید شد.

در یکی از عکس‌ها، او در حال انجام ژست رعد و برق خود است. در آن تصویر ساعت او درست مانند خود بولت در نوع خود بی­نظیر است.

14. پاتریک ماهومس — $Rolex Yacht-Master 40، 47150

ساعت مچی پاتریک ماهومسبراساس گزارش راب ریپورت، پاتریک ماهومس، خط حمله کانزاس سیتی چیفس، هفته گذشته در رژه پیروزی در ایالت میزوری، پیروزی سوپر باول را جشن گرفت؛ در حالی که Yacht-Master 40 رولکس را به دستش بسته بود. پیکر بندی مخصوص او یک صفحه مدرج از الماس و به رنگ رزگلد بود.

15. لبران جیمز — $Customized Audemars Royal Oak Offshore، 49500

ساعت مچی لبران جیمزساعت جیمز با طلای 18 عیار سفارشی شده است. می­توانید نمونه مشابه و معمولی آن را در Crown & Caliber با قیمت 49500 دلار تهیه کنید.

16. استفن کری — $Santos de Cartier Skeleton، 63500

ساعت مچی استفن کریاز زمانی­که محصول جدید کارتیه (Cartier) در آوریل 2018 دوباره عرضه شد؛، هیاهویی به پا شد و بسیاری آن را به خاطر داشتن طراحی خیره‌کننده ستایش کردند.

بعید است که برچسب قیمت آن باعث خالی شدن کیف پول ستاره واریرز (Warriors) شود. حقوق ۴۰ میلیون دلاری او باعث شده که او بیش‌ترین درآمد را در NBA داشته باشد.

Santos  برازنده کری، نسبت به ساعت­های همکاران NBA او، که تمایل دارند Big Bangهای هابلوت، Royal Oak Offshoreهای اودمر پیگه و ریچارد میل­های رنگین را انتخاب کنند؛ تنوعی به نظر می­رسد.

17. پاول بوگبا — $Richard Mille RM 30 White Rush، 166500

ساعت مچی پاول بوگباحقوق پایه بازیکن منچستر یونایتد، پاول پوگبا، در هفته 290000 یورو (حدود 357512 دلار) است که بنابر گفته Goal.com، بخشی از آن برای اثبات این موضوع به کار می­رود که این هافبک فرانسوی قادر است یک ساعت 166500 دلاری بخرد.

البته با درنظر گرفتن اینکه پوگبا در سال 2016 با آدیداس، قرارداد اسپانسری ده ساله امضا کرده، کمتر شگفت­زده خواهید شد.

18. آنتونی جاشوا — $Audemars Piguet Royal Oak Off-Shore، 431375

ساعت مچی آنتونی جاشواجاشوا به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در ورزش بریتانیا و سطح بین‌المللی است.

باشگاه او، AJ Boxing and Commercial، فارغ از مبارزات وی، از طریق ۱۲ حامی مالی، مالکیت باشگاه ورزشی و کسب‌وکار مدیریت ورزشی، پول کسب می‌کند.

یکی از این اسپانسرها، اودمار پیگه (Audemars Piguet) است که احتمالا ً در سال ۲۰۱۷ این ساعت را که در حدود ۳۵۰،۰۰۰ یورو ( یا ۴۳۱،۳۷۵ دلار ) بوده را به او هدیه داد.

19. کریستیانو رونالدو — $Rolex GMT-Master II Ice، 500000

ساعت مچی کریستیانو رونالدوبه گفته فوربس، کریستیانو رونالدو دومین ورزشکار پردرآمد جهان است. ستاره فوتبال به این مشهور است که ثروت خویش را در اینستاگرام به رخ می­کشد.

همان طور که Business Insider  قبلا ً گزارش داده بود؛ کریستیانو رونالدو با قیمتی نزدیک به نیم‌میلیون دلار در یک کنفرانس فوتبال در دبی در تاریخ ۲۸ دسامبر ۲۰۱۹، گران­ترین ساعت رولکس تولید شده را به دست کرده بود. این ساعت پوشیده شده از الماس از همان زمان در پست­های اینستاگرام او ظاهر شده است

این ساعت، به گفته Daily Mail، با طلای سفید 18عیار و الماس­های 30 قیراطی ساخته شد. ما در پست مجموعه کامل ساعت های کریس رونالدو به معرفی ساعت های این بازیکن پرداخته ایم.

20. رافائل نادال — $Richard Mille RM27-02، 725000

ساعت مچی رافائل نادالنادال سفیر بزرگی برای ریچارد میل (Richard Mille) است و یکی از معدود ورزشکاران این فهرست است که در هنگام رقابت هم ساعت را با خود همراه دارد.

RM27-02 Richard Mille  او که به طور خاص طراحی‌شده، با استفاده از فن‌آوری جذب شوک خط بالا برای یک ساعت مکانیکی و الهام گرفته از طراحی شاسی خودرو ساخته شده‌ است؛ که آن را عملا ً نابود نشدنی می­کند.

همچنین رنگ نارنجی در طراحی آن برای انعکاس زمین‌های رسی رولاند گارو (آزاد فرانسه) که سال‌ها تحت سلطه نادال بوده، وجود دارد.

21. سرینا ویلیامز — Audemars Piguet Diamond Outrage، 1.250.000$

ساعت مچی سرینا ویلیامزدر مت گالا (Met Gala) ی ۲۰۱۷، ویلیامز با بستن ساعت نفیس اودمر پیگه Diamond Outrage  در صدر همتایان مرد خود قرار گرفت.

آن ساعت به همراه قندیل، از طلای سفید تشکیل و با سنگ‌های قیمتی به ارزش 65 قیراط پوشانده شده است. صفحه ساعت نیز در زیر یکی از قندیل­ها مخفی شده و با یک کوارتز 2701 کالیبر کار می‌کند.

ویلیامز از سال ۲۰۱۴ توسط اودمر پیگه حمایت مالی شده‌ است.

22. اودل بکهام جونیور – Richard Mille RM56-01، 1.950.000$

ساعت مچی اودل بکهام جونیورهمان طور که Business Insider پیش­تر گزارش داده بود؛ اودل بکهام اولین بازی خود را با تیم کلیولند براونز (Cleveland Browns) در ۸ سپتامبر بازی کرد؛ در حالی که یک RM 11-03 به قیمت ۱۸۹،۵۰۰ دلار خریده بود.

در بازی بعدی Monday Night Football مقابل نیویورک جتز، او با دست کردن ساعت ریچارد میل 2 میلیون دلاری، به مراتب ریسک بزرگ­تری کرد.

در آن زمان، او فقط ساعت گران بها را در طول گرم­کردن می­بست و قبل از بازی آن را درمی­آورد. ابتدا به طور گسترده‌ای گزارش شد که بکهام ساعت  RM 56-0 را به دست دارد. متخصصین در Professional Watches گزارش دادند که بیشتر شبیه RM 56-01  قدیمی است؛ که در واقع به جای 2.02 میلیون، تنها کمی کم‌تر از ۱.۹۵ میلیون دلار قیمت دارد.

23. فلوید می­ودر — Jacob & Co. ‘Billionaire Watch، 18.000.000$

ساعت مچی فلوید می­ودرگران‌ترین ساعت این مقاله متعلق به مجموعه وسیع ساعت فلوید می­ودر است که ساعت مملو از الماس Billionaire به ارزش 18 میلیون دلار است.

Billionaire با 260 قیراط الماس برش­خورده با زمرد تزیین شده است. حتی دستبند هم با الماس چیده شده است.

می­ودر از این ساعت برای توهین به رپر 50 Cent استفاده کرد و در پستی در اینستاگرام خود گفت: ” قرار نیست با من غذای خوبی بخوری. قراره با ساعت من سر و کله بزنی. تو هم­سطح من نیستی!!!”

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×