خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

دقیق ترین ساعت مچی های دنیا

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-05-27 ۱۸:۳۸
دقیق ترین ساعت مچی های دنیا

دقیق ترنین ساعت های مچی دنیا از نوع موتور کوارتز هستند. ساعتهای کوارتز، از یک کاسیو 40 دلاری گرفته تا مدل Omega Aqua Terra quartz، در بیشتر موارد، مقدار خطای مجاز این آنها حدود ۱۵± ثانیه در ماه میباشد. برای بعضی از افراد این مقدار دقت بسیار خوب است، اما برای آن دسته از افرادی که علاقه مند به دقت بالا هستند، خیر.

به دنیای ساعت های دقیق کوارتز خوش آمدید. این ساعتها به طور کلی با عنوان دقت بسیار بالا طبقه بندی میشوند و این مزیت اصلی آنهاست، به طوری که مشخص شده است میزان خطای آنها تا ۱۰± در سال میباشد. خاصیت جبران سازی حرارتی در این ساعتها باعث میشود که دمای داخلی آنها علی رغم تغییر دمای محیط ثابت بمانند. در ساده ترین سطح، با ایجاد فشار بر روی کریستال دوشاخه مانند کوارتز، یک جریان الکتریکی کوچک ایجاد شده و باعث تولید انرژی در ساعت میشود. با تنظیم تعداد لرزش ها مطابق با تغییر دمای محیط، دقت بسیار بالایی حاصل میگردد.

شما که در حال خواندن این مطلب هستید، به احتمال زیاد با میزان خطای ۱۰ ثانیه در روز در ساعتهای مکانیکی خود مشکلی ندارید!. البته برای بسیاری از ما خطای حتی چند دقیقه ای از ساعت استاندارد اتمی نیز مشکلی ایجاد نمیکند. حتی قطار ها گاها از ایستگاه سر ساعت دقیق حرکت نمیکنند. ساعتهای مکانیکی، هنر دنیای قدیم ما را به مانند داستان های قدیمی برای ما تداعی میکند، ولی در آن سوی طیف نیز وجود ساعتهایی که قدرت شگفت انگیزی در دقت تنظیم زمان دارد میتواند به همان میزان برای ما جذاب باشد.

کاربرد عملی ساعتهای کوارتز در این است که شما از اینکه دقیقا سر وقت به کارهای خود میرسید اطمینان دارید. حتی اگر شما فرضا فکر کنید به جلسه ای دیر میرسید، با داشتن ساعت های کوارتز شما میتوانید مطمئن باشید که فرضا برای کنفرانس تلفنی با همکاران خود در آن سوی آبها، دقیقا سر زمان خود حاضر شده اید.

در این راهنما، ما ساعتهای تنظیم شده با امواج برج رادیویی و نیز ساعت های کوارتز با باتری های غیر استاندارد مانند Citizen’s Eco-Drive line را کنار گذاشته ایم. در عوض، این راهنما به ساعتهای با باتری های مرسوم لیتیوم اختصاص یافته چرا که این ساعتها سطح بسیار بالایی از دقت را دارا میباشند. اینجا تصویری از انواع ساعتهای دقیق کوارتز به شما ارائه میشود که این ممکن است شما را هیجان زده کند.

مشخصا ما با ساعت‌های ژاپنی شروع میکنیم، چراکه ژاپن زادگاه ساعت‌های کوارتز می‌باشد.

Citizen

ساعت citizen

ساعتهای Citizen CTQ57-0953 Chronomaster که با نام “The Citizen,” شناخته شده اند، سرآمد ساعتهای با دقت بالا میباشند که بنای به ادعایی غیر رسمی این ساعتها دقیق ترین ساعتهایی  هستند که تا کنون ساخته شده اند. با داشتن موتور A660 این ساعتها بنا به ادعای سازندگان خطایی حدود ۵± ثانیه در سال دارند. عرض قاب این ساعتها حدود ۳۷ میلیمتر است و قاب و دستبند آن دارای روکش تیتانیوم میباشند. همچنین شامل یک عقربه ساعت شمار قابل تنظیم جداگانه و همچنین یک تقویم دائمی میباشند. (تا سال ۲۱۰۰ کار میکند). این ساعت تماما سخت ژاپن است. قیمت خرده فروشی آن ۲۳۰۰ دلار است ( البته این قیمت به نرخ تبدیل بستگی دارد) و این چیزی است که طرفداران ساعت های کوارتز انتظار آن را دارند. شما اگر این ساعت را داشته باشید نیازی به تنظیم مجدد آن در تمام مدت استفاده ندارید.

Grand Seiko

ساعت Grand Seiko

در آن سوی ساعتهای کوارتز ژاپنی برند Seiko قرار دارد که اولین سازنده ساعتهای کوارتز در سال ۱۹۶۹ میباشد. با این واقعیت شروع میکنیم که این شرکت کریستال های (بعنوان نوسانگر های ایجاد کننده جریان الکتریکی) خود را بهبود داده تا قابل استفاده در مورتوهای سری 9F خود بشد.

مورتورهای سری 9F (که برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ ساخته شد) از یک موتور کنترولر دوتایی استفاده میکند که باعث میشود عقربه های بزرگتر در ساعت بدون اینکه به باتری آن آسیب برسانند تامین انرژی شوند. موتور آن داخل یک محفظه محکم سربسته قرار دارد تا از آلودگی ایجاد شده هنگام شارژ باتری محافظت شود. خطای این ساعتها حدود ۱۰± ثانیه در سال میباشد. این موتورها با یک فرایند ضدواکنش لرزش های ناشی از ایستادن عرقبه دوم را خنثی میکند. همچنین از طریق یک فرایند خود تنظیمی باعث میشود عقربه دوم بتواند در صفحه نمایشگر، جایی که نشانگرها مشخص کرده اند حرکت کند.

یکی از مدل های مورد علاقه من SBGX063 است که به خاطر رنگ خاص صفحه که به رنگ شامپاین است (کرم متمایل به سفید) و عقربه های طرح dauphine برجسته و متامیز میباشد. عرض صفحه آن نیز ۳۷ میلیمتر میباشد. ضخامات صفحه ۱۰ میلیمتر است و سایز کلی آن به گونه ای است که به آن حالت رسمی میبخشد. این مدل همچنین دارای تنوع رنگ سیاه، سفید و آبی میباشد.

مدل SBGX093 با خاصیت ضد مغناطیس خود مناسب برای ورزش است و مدل Milgauss برند رولکس را برای طرفداران ژاپنی آن تداعی میکند. به مقدار ۴۰۰۰۰ A/m خاصیت ضد مغناطیس دارد و اندازه صفحه آن نیز ۳۸ میلیمتر است. ضخامت این مدل به میزان ۳ میلیمتر از همتایان خود کمتر است و این افتخاری برای ساعت های کوارتز مدل Grand Seiko میباشد. مدل SBGX093 و SBGX091 (همتای سفید رنگ آن) دارای ظاهر مستحکم و درخشش کمی که در صفحه و عقربه ها وجود دارد، قسمت بالای آن دارای شکستگی بر روی بند آن مباشد که همه اینها ظاهری متمایز،خاص و جذاب به این مدل ها داده اند. همچنین این مدل ها تا ۱۰۰ متر خاصیت ضد آب دارند.

برند Grand Seiko به فروشندگان خارجی خود اجازه فروش داده است از جمله: Arizona Fine Time, Timeless  Luxury Watches و Topper Jewelers.فروشندگان ژاپنی مثل Higuchi و Chino عمدتا بر قیمت های پایین تر تمرکز میکنند.

Bulova

Bulova شرکت سازنده ساعت های کوارتز دقیق و استاندارد میباشد که ویژگی برجسته آن وجود عقربه دوم با حرکت آرام برای کلکسیونر ساعتی است که تنها دلیل تمایل نداشتنش برای خرید ساعتهای کوارتز عدم وجود عقربه دوم با حرکت آرام و آهسته است!

برای کسی که به غواصی علاقه دارد، پیشنهاد من مدل Accutron II Snorkel است. (البته با نشان دقیق شرکت سازنده برای تایید اصل بودن آن) که موتور آن دارای فرکانس بسیار بالای 262 kHz میباشد. بولوا اولین شرکتی است که افتخار ساختن اولین ساعت های الکترونیک با عقربه های دوشاخه شکل (که البته تامین شارژ انها با باتری نبود) بلکه عقربه ها توسط تجهیزات الکترونیک مانند تجهیزات برقی مورد استفاده در قطار های دهه ۶۰ میلادی تامین انرژی میشد. این نوآوری گامی بزرگ برای ساعتهای کوارتز بوده است.

ساعت Bulova

این مدل دارای طراحی قاب با رنگ شرابی مناسب برای غواصی که تا عمق ۲۰۰ متر خاصیت ضد آب دارد، دستبند آن کاملا میلانی بوده و طرح آن حالت بند بند دارد. این ساعت در سایت آمازون با قیمت ۲۶۰ دلار قابل خرید میباشد.

Tissot

ساعت Tissot

ساعت کوارتز این برند با مدل Tissot PR 100 COSC دارای موتور Precidrive است باعث ویژگی دقیق بودن آنها میشود. قیمت این مدل ۵۷۵ دلار (البته تا ۴۵۵ دلار هم قابل دسترسی است). سه نوع طراحی ظاهری برای این مدل ارائه شده است که مدل قاب مشکی با جنس بدنه قاب استیل ضد لک همراه با دستبند چرمی طرح پوست ماری آن، جذاب طراحی این مدل میباشد. صخامت ۹ میلیمتری و اندازه صفحه ۳۹ میلیمتری آن، این ساعتها را بسیار راحت، منعطف و قابل استفاده در موقعیت های متفاوت ساخته است.

Certina

ساعت Certina

اگر بخواهم برای کلکسیون ساعت های کوارتز ساعتی را انتخاب کنم از مدل Certina’s DS-2 Chronograph استفاده میکنم. این مدل با داشتن مورتور ETA Precidrive دقت بسیار بالایی دارد به طوری که میزان خطای آن حدود ۲۰ ثانیه در سال است. ظاهر این مدل بسیار زیبا و خوش ترکیب است . اندازه صفحه آن ۴۱ میلیمتر است و اعداد و نشانه های روی صفحه از  عقربه ثانیه شمار، نمایش دهنده ۱۲ ساعت و همچنین نمایش دهنده ۳۰ دقیقه آن به رنگ سبز میباشند. در برند Certina از یک مدار مجتمع برای اندازه گیری دمای کریستال داخل ساعت استفاده شده که این ویژگی دقت بالای آن را مطابق با استانداردهای COSC محقق ساخته است.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×