خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

ترین های ساعت مچی جهان را بشناسید

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1394-11-03 ۱۶:۲۶

اولین ساعت مچی

اولین ساعت برای یک زن مجارستانی به نام کونتس کسکوویچ توسط شرکت سوییسی ساخت ساعت پاتک فیلیپ در سال 1868 ساخته شده است. هرچند که این اولین دستگاه نشان دهنده زمان طراحی شده برای مچ دست بود بیشتر به عنوان یک وسیله زینتی مطرح بوده است. ادعا شده است خیلی قبل تر در حدود سال 1570 از ساعت جیبی نیز به نوعی روی مچ استفاده شده است. اما هیچ مدرکی دال بر این موضوع وجود ندارد.

اولین ساعت مچی جهان

گرانترین ساعت مچی

ساعت های چوپارد، پاتک فیلیپ، ریچارد میل و رولکس ساعت های بسیار گران قیمتی در میان محصولات خود دارند به طور دقیق نمی توان یک ساعت خاص را به عنوان گرانترین ساعت یافت. در زیر نمونه هایی از ساعت مچی های گران قیمت را به نمایش گذاشته ایم.

ساعتی پتک فیلیپی که تصویر آن را در زیر مشاهده می فرمایید در سال 2012 به مبلغ 4 میلیون دلار به فروش رفته است. در این ساعت از طلای سفید و زرد و رز و همچنین پلاتینوم برای خریداران نکته سنج استفاده شده است.

ساعت مچی گرانقیمت

ساعت آلمانی Lange & Söhne مدل SIHH 2013 حدود 2.5 میلیون دلار ارزش گذاری شده است.

گرانترین ساعت مچی جهان

چوپارد مدل super ice cube که 1,130,620 دلار ارزش گذاری شده است. این ساعت دارای 66.16 قیراط الماس است که شامل 1897 برلیانت برش داده شده با الماس و.. می شود. سوپر واچ یک مدل از ترکیب ice cube هایی است که از یاقوت های رنگی، الماس های سیاه و سفید و یاقوت و ساخته شده است.

gerantarin-saat-mochi-3

 

نخستین ساعت ضد آب

ساعت ضد آب برای اولین بار در سال 1926, توسط کمپانی رولکس ساخته شد. رولکس نخستین شرکتی بود که ساعت ضد آب واقعی را تولید کرد که نقطه عطف دیگری در صنعت ساعت سازی جهان محسوب می شد و در نهایت در سال 1927 ضدآب بودن این ساعت توسط یک شناگر سوییسی که بیش از 15 ساعت با این ساعت  زیر آب  بود به اثبات رسید. در همان سال 1927 بود که سرانجام ضد آب بودن ساعت رولکس به ثبت رسید و از موفقیت های بزرگ کمپانی رولکس محسوب می شود.

اولین ساعت ضد آب

 

شاید برایتان جالب باشد: ضد آبترین ساعت مچی های جهان

کوچکترین ساعت

در این قسمت کمپانی سوییسی ساخت ساعت مچی Jaeger LeCoultre صاحب رکورد است این ساعت در مجموع 7 گرم بوده و دارای 1.2 سانتیمتر طول و 0.47 سانتیمتر عرض می باشد.

kochektarin-saat-mochi

کوچکترین ساعت مچی مکانیکی جهان کالیبر 101 محصول شرکت Jaeger-LeCoultre است.

کوچکترین ساعت مچی جهان

نازک ترین ساعت

در حال حاضر نازک ترین ساعت مچی CST-01 است که با کمک e-ink ساخته شده است. ضخامت این ساعت تنها 0.8 میلیمتر است. بنابراین حتی از کارت عابربانک شما هم نازک تر است و به همین خاطر شرکت سازنده ادعا می کند که این باریک ترین ساعت مچی جهان است. برای ساخت چنین ساعتی مواد قابل سازنده با ضخامت 0.5 میلیمتر روی یک نوار باریک استیل قابل انعطاف کشیده شده است.

بنابراین می بینید که روش ساخت آن کاملا با ساعت های موجود متفاوت است. این ساعت از یک باطری کوچک استفاده می کند که تنها طی ۱۰ دقیقه شارژ می شود و برای ۱۵ سال آینده زمان را به شما نشان می دهد.

باریکترین نازکترین ساعت مچی

مقاوم ترین ساعت تحت فشار آب

هیچ ساعتی به غیر از Rolex deep sea special وجود ندارد که بتواند از عمق 10,916 متری زیر آب سالم بیرون بیاید. فشار در این عمق از دریا برابر با 1100 برابر فشار اتمسفر که ما در آن زندگی می کنیم می باشد.

مقاوم ترین ساعت مچی ضد آب

 اولین تولید پر تعداد ساعت مچی

تولید پر تعداد از یک مدل ساعت مچی برای اولین بار در ژنو سوئیس در سال 1790 توسط شرکت Jaquet-Droz و Leschet تولید شد.

 

موفق ترین کمپانی ساعت سازی

موفق ترین کمپانی ساعت سازی در جهان رولکس است بطوریکه این برند ارزشی معادل 8.3 بیلیون دلار دارد. این کمپانی در بیش از 100 کشور جهان بیش از 4000 ساعت ساز دارد. بسیاری از ورزشکاران معروف در رشته های مختلف در سطح بین المللی مثل تایگر وودز، فیل میکلسون، راجرد فدرر و لیندزی وان از این برند بطور همیشگی استفاده می کنند.

مترجم سعید سپهری
باز نشر با ذکر منبع: اشرافی

برچسب ها : , , ,
دیدگاه شما

4 پاسخ به “ترین های ساعت مچی جهان را بشناسید”

  1. آرین گفت:

    سلام یک عدد ساعت iwc اتوماتیک دارم که از دوبی خریدم ولی الان میخوام بفروشم چیکار باید کرد به کجا باید برم

    • Saeid گفت:

      سلام کدام مدل iwc هست و چطور میشه با شما ارتباط برقرار کرد

      • گالری اشرافی گفت:

        درود بر شما
        راه های ارتباطی با گالری اشرافی در تماس با ما موجود می باشد.

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      تنها برندهای رولکس، امگا، کارتیه و رادو اورجینال که دارای مدارک باشند، در لیست خرید گالری قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×