خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

بهترین برند های ساعت مچی سوئیسی

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-07-14 ۲۲:۰۷
بهترین برند های ساعت مچی سوئیسی

 من میخواهم از هر علاقمند به ساعت مچی دربارۀ ساعت مورد علاقشان بپرسم. من سر هرچی دارم با شما شرط می بندم که طولی نمی کشد که شما بزرودی دربارۀ اُمگا (Omega)، پتک فیلیپ (Patek Philippe) یا رولکس (Rolex) زیاد خواهید شنید. آیا می توانید حدس بزنید این اسامی چه مشترکاتی باهم دارند؟ همه آنها ساعتهای مچی ساخت سوئیس هستند.

افراد موجود در جامعه ساعت مچی، همانند افرادی که علاقه زیادی به یک لیوان نوشیدنی تخمیر شدۀ آلمانی دارند، برای برَند های ساعت سوئیسی احترام ویژه ای قائلند. این مانند واژۀ “ساخت سوئیس” است که در روی جعبه حک شده است و دقت و اصالت آن را نشان میدهد. اما چه چیزی اینقدر برَند های ساعت سوئیسی را خاص می کند؟

در طول دهۀ 1500، جنِوا (Geneva) به خاطر صنعت جواهرات ظریفش شناخته شد. اما زمانیکه جان کالوین، یک متخصص الهیات و اصلاح طلب فرانسوی در جنِوا (Geneva) در طول جریان اصلاحات پروتستان، بر این شهر تسلط یافت، پوشیدن جواهرات را برای مردم ممنوع اعلام کرد. این قانون جدید معیشت جواهر سازان را به خط تولیدر انداخت. این وضع باعث شد که جواهرسازان از روی اجبار به یک کسب و کار متفاوت-اما آشنا با آن صنعت-یعنی ساعت سازی- روی آوردند.

در پایان آن قرن، سوئیس به ساخت ساعتهای با کیفیت بالا شهرت یافت. سپس در سال 1601، سوئیس اولین صنف ساعت سازی جهان را در جنِوا (Geneva) تأسیس کرد.

با این تعاریف، چیزی که در مجموعه یک کلکسیونر ساعت همیشه موجود است، یک ساعت با برَند سوئیسی است. در اینجا 15 برَند عالی مدل ساعت سوئیسی آورده شده است که هر کلکسیونر ساعت باید آنها را بشناسد.

1. بلانپین (Blancpain)

ساعت Blancpain Fifty Fathomsیکی از قدیمی ترین برَند های ساعت سوئیسی در جهان Blancpain است. تاریخ قدیمی و غنی آن در ویلِرِت سوئیس، در سال 1735 آغاز شد. که جِهان ژاکوس بلانپین (Jehan -Jacques Blancpain ) آغازگر چیزی است که می تواند در یک کسب و کار خانوادگی چند صد ساله باشد. در آن زمان او یک معلم مدرسه بود، اما رونق صنعت ساعت سازی را پیش بینی کرد. این موضوع او را بر آن داشت تا مزرعه خود را به کارگاه تبدیل کند.

او کار کوچک خود را با تولید قطعات ساعتهای جیبی آغاز کرد. او خیلی زود شروع به ایجاد مکانیزم حرکت Ebauche سوئیسی کرد تا اینکه سرانجام به تولید ساعت های کامل دست یافت. این شرکت بیش از 200 سال در خانواده ماندگار شد تا اینکه گروه Swatch Swiss Group در سال 1992 آن را خریداری کرد.

دستاورد دیگر، تولید اولین توربیلون و تقویم اتوماتیک جهان با ذخیره انرژی بمدت 8 روز است.

Blancpain Fifty-Fathoms به موارد زیر شهره است: این ساعت به طور کلی به عنوان اولین ساعت غواصی مدرن شناخته می شود. سربازان غواص فرانسوی در زمان جنگ با درخواست کاپیتان مالوبیئر از این نوع ساعت استفاده می کردند. پس از آن بود که او فهمید آنها به یک ساعتی نیاز داشتند که میتوانست در اعماق آب از کار نیافتد.

2. بریجت (Breguet)

Breguet Heritage Watchاگر داشتن ساعتی که بتوان هر از چند گاهی آن را کوک کرد مهم است، می توانید از Breguet برای این کار متشکر باشید. بنیانگذار آن، آبراهام-لوئیس بریجت، یکی از مهمترین چهره های تاریخ ساعت سازی است. وی کار ساعت سازی را در زمانیکه در پاریس بود آغاز کرد. وی در حالیکه تحت آموزش آبوت ژوزف-فرانسواز ماری بود، به این مهارت دست یافت.

بریجت بواسطۀ دانشش در ساعت سازی، فن آوری های زیادی را بکار کرد. یکی از شاهکارهای او خلق اولین ساعت کوک خودکار است که آن را پِرپِچوئل (Perpetuelle) نامید. یکی دیگر از نقاط قوت این برند اختراع اولین ساعت مچی است.

در طی گذر تاریخ، بریجت شهرت خود را به دست آورده و دارای یک فهرست متمایزی از مشتریها است. از طرفداران این برند می توان به شاه جورج سوم، ملکه ویکتوریا و ناپلئون بناپارت اشاره کرد.

اگرچه آغاز خلق این برَند از پاریس شروع شد، اما از زمان خریداری Swatch در سال 1999، امروز این برَند یکی از بهترین برَند های ساعت سوئیسی به شمار میرود.

Breguet Marie-Antoinette به موارد زیر شهره است: همچنین به عنوان ملکه (Queen) شهره است. این ساعت جیبی به عنوان پنجمین ساعت پیچیده جهان شناخته می شود.

Breguet Heritage : این مجموعه به دلیل صفحه های شکل غیرمتعارفش معروف است. قاب روکشش واقعاً آن را منحصر به فرد میکند.

3. زنیت (Zenith)

Zenith El Primeroنام برَند آنها از هیچ جهت متشابه با “بالاترین نقطه” نیست. در میان برَند های ساعت سوئیسی جهان، زنیت یکی از معدود برَند هایی است که هنوز هم تمام بخش های خود را در داخل کشور تولید می کند.

زنیت اولین موتور کرونوگراف اتوماتیک یکپارچه El Primero را ایجاد کرد. هیچ موتور دیگری نمی تواند یک دهم ثانیه را اندازه گیری کند. تا امروز مردم آن را دقیق ترین کالیبر ساخت این مجموعه می دانند.

هیچ رازی در کار نیست، صحت و دقت این برَند بی نظیر باشد. به همین خاطر سایر برَند های ساعت سوئیسی برای تقویت توان خود از این مدل ساعتها برای جنبش خود الهام گرفته اند. یک نمونه از این موارد رولکس دیتونا (Rolex Daytona) است.

Zenith El Primero به موارد زیر شهره است: دارای اولین بخش کرونوگرافی کاملاً یکپارچه، با فرکانس بالا و خودکار است.

4. بریتلینگ (Breitling)

Breitling Navitimerبا آرم بالدار B روی آن میفهمید که این برَند لوکس سوئیسی در ساخت ساعت های صنعت هواپیمایی تخصص دارد. طرح ساخت آن از سال 1882 آغاز شد، که در آن زمان لئون بریتلینگ تصمیم گرفت که جهان به روش های دقیق تری برای زمان بندی نیاز دارد. او که به ورزش و علم اشتیاق فراوانی داشت، تصمیم گرفت تا روی زمان نگارها و تایمرها تمرکز کند.

زمانیکه لئون در سال 1914 درگذشت، پسرش گاستون کار ساعت سازی را بر عهده گرفت. او تصمیم گرفت تا از بازار هواپیمایی نوظهور بهره ببرد و به سمت ساخت ساعت های خلبانی سوق پیدا کرد. یکی از معتبرترین برَند های ساعت سوئیسی، Breitling پس از سالها توسعه فناوری با تمرکز بر ساعتهای هواپیمایی، مورد توجه قرار گرفت. طولی نکشید که نیروی هوایی سلطنتی انگلیس از Breitling برای خلبانان خود استفاده کرد.

Breitling Navitimer به موارد زیر شهره است: این ساعت در بین خلبانان بسیار محبوب است. و یک کرونوگراف با یک کامپیوتر پرواز یکپارچه است.

5. TAG Heuer

Tag Heuer Carreraیکی از برَند های ساعت سوئیسی که شهرت خود را در زمینه برگزاری رویدادهای مختلف اسپورت کسب کرده، برَند TAG Heuer است. این برَند به قدری معتبر شد که می توانست نگهدارنده زمان (timekeeper) رویدادهای اسپورت المپیک در دهه 1920 باشد.

همچنین Tag Heuer اولین کرنومتر روی داشبورد را برای خودروها با نام Autavia معرفی کرد. بنابراین، ارتباط این برند با مسابقات اتومبیلرانی را بیشتر کرد.

اشتیاق آنها به اتومبیلرانی الهام بخش مدلهای محبوب مانند Carrera است. در چند دوره اخیر، TAG Heuer توسط تیم پورشه فرمول E به عنوان زمان سنج آنها انتخاب شد.

در سال 1985 شرکت خودروسازی TAG شرکت Heuer را خریداری کرد. این امر باعث شد شرکت نام خود را به TAG Heuer تغییر دهد که ترکیبی از Techniques d’Avant Garde و نام خانوادگی بنیانگذار آن است.

TAG Heuer Carrera به موارد زیر شهره است: بعد ار یکی از مشهورترین مسابقات، Carrera با نام رانندگان اتومبیل های مسابقه در ذهن ها ماند. مردم آن را به عنوان یکی از افسانه ای ترین کرونوگرافهای ساخته شده در نظر می گیرند.

TAG Heuer Monaco: این ساعت به عنوان اولین کرونوگراف اتوماتیک و قاب مربعی شناخته می شود و به افتخار Monaco Grand Prix ساخته شد.

6. IWC

کرونوگراف IWC Portugieserاگرچه یک کارآفرین آمریکایی IWC را تأسیس کرد، اما این برند ریشه در سوئیس دارد. در واقع، آنها تنها تولید کننده عمده ساعت های سوئیسی هستند که در مناطق شرقی کشور مستقرند. بیشتر برَند های مشهور ساعت سوئیسی در قسمت غربی ایالت قرار دارند.

IWC به دلیل تولید ساعت خلبان با کیفیت بالا مشهور است. علیرغم اینها نیز این ساعت ها آنها امکاناتی مانند سیستم کوک Pellaton را اختراع کردند. این تکنولوژی جدید باعث شده که کوک شدن ساعتها کارآمدتر شود.

IWC Portugieser به موارد زیر شهره است: این ساعت یکی از قدیمی ترین و معروف ترین ساعت های IWC است که نام آن را به نام دو تاجر پرتغالی گذاشتند که می خواستند ساعت مچی با دقت ساعت جیبی داشته باشند. تنها راه برای این کار تولید یک ساعت مچی بزرگتر از حد معمول بود. علاقه مندان به ساعت مچی معتقدند که این مدل روند ساعت های مچی بزرگتر را آغاز کرد.

7. اُمگا (Omega)

Omega Speedmaster Apollo 11برخی از علاقه مندان به سینما، اُمگا را به عنوان ساعت انتخابی جیمز باند می دانند. آنچه این برند ساعت سوئیسی را برای جاسوس مناسب می کند قدمت و نقاط عطف آن است.

بنیانگذار اُمگا لوئیس برانت بود. او نمی دانست که اُمگا چند صد سال دیگر رشد می کند و به یکی از محبوب ترین برَند های ساعت سوئیسی تبدیل می شود. واحدهای نظامی مانند ارتش هوایی سلطنتی (Royal Flying Corps ) سربازانشان را به اُمگا مجهز کردند. حتی ناسا نیز اُمگا Omega’s Speedmaster را به عنوان ساعت مچی فضانوردان آپولو 11 انتخاب میکند. بنابراین، این ساعت اولین ساعتی است که به ماه سفر دست یافت.

Omega Seamaster به موارد زیر شهره است: این بخش طولانی ترین خط تولید تولید اُمگا است. در اصل برای استفاده در زیردریایی ها طراحی شده است- بنابراین نام آن است. همچنین این مدل از سال 1995 با جیمز باند همراه است.

اُمگا Speedmaster: اگر یک عبارت برای توصیف Speedmaster وجود داشته باشد، آن این عبارت است “فراتر از جهان” و منظور ما از آن به معنای واقعی کلمه است. این ساعت اولین ساعت مچی بود که روی ماه فرود آمد.

8. وَن کلیف و آرپلز ( Van Cleef & Arpels)

Van Cleef & Arpels Lady Arpels Planétariumدر میان برترین برَند های ساعت سوئیسی که در اینجا ذکر شدند، این برَند یکی از منحصر بفرد ترین زمان سنج های ارائه شده است. ون کلیف و آرپلز به دلیل ابتکار فناوری های ساعت سازی مشهور نیست، بلکه ساعت های طراحی شده هنرمندانه آنها بیشتر جایز نمایش در موزه هستند. بخاطر اینکه آنها کار خود را با برَند جواهرات شروع کردند.

در سال 1898، استل آرپلز با آلفرد ون کلیف ازدواج کرد. هر دو در کسب و کار سنگهای قیمتی فعالیت می کردند. تجربه خانواده های آنها در تزئین سنگ های قیمتی منعکس کننده طراحی ساعتهای آنها بود.

Lady Arpels Planetarium به موارد زیر شهره است: The Lady Arpels Planetarium یکی از منحصر به فردترین صفحات را دارد. به جای عقربه، سیاره هایی را می بینید که از سنگ های قیمتی ساخته شده اند.

9. بوم اَند مرسیئر ( Baume & Mercier)

Baume & Mercier Hamptonاگر et Mercier Baume را به عنوان Baume AND Mercier تلفظ کنید، علاقمندان به ساعت مچی سریعاً تلفظ شما را اصلاح می کنند. آنها ممکن است به اندازه رولکس محبوب نباشند اما اصل و منشاء آن به اندازه برَند های دیگری که در اینجا ذکر شدند چشمگیر است.

این برَند نیز دارای تمایزات است و جوایزی نیز دریافت کرده است. در سال 1919، آنها نشان برجسته “ Poinçon de Genève” را دریافت کردند. در ضمن برخی از ساعت های آنها بخاطر شکل های هنری شان جوایز معتبر بین المللی را دریافت کرده اند.

Baume & Mercier Hampton به موارد زیر شهره است: این مجموعه با ظاهری قدیمی از تاریخچه این شرکت الهام گرفته است. این محصول با زیبایی ظاهری هنری و شکل منحصر به فرد خود توانسته است بسیاری از علاقمندان به ساعت مچی را تحت تأثیر قرار دهد.

10. پیاژه (Piaget)

Piaget Altiplanoدر سال 1874، جورج ادوارد پیاژه فقط به خلق ساعت های جیبی تمرکز داشت. پس از سه دهه، پسرش این کسب و کار را به دست گرفت. با اختیار پیدا کردن پسرش، این شرکت تولید ساعت مچی را شروع کرد.

پیاژه بخاطر پیشرو بودن در حرکات فوق العاده ظریف و نازک مشهور است. ضخامت Altiplano که اخیراً به بازار عرضه شده 3.65 میلی متر است. این باریک ترین ساعت مکانیکی جهان است که با پیچش عقربه ای ساخته شده است.

Piaget Altiplano Ultra-Thin به موارد زیر شهره است: این ساعت در حال حاضر عنوان نازک ترین ساعت مچی دارای کوک کن دستی را دارد.

11. Jaeger- LeCoultre

Jaeger-LeCoultre Reverso Tribute CalendarJaeger- LeCoultre حق خود را به عنوان “ساعت ساز ساعت سازان” بدست آورده است. این برند سالها جنبش های ساعت سازان برجسته دیگر را ایجاد میکرد. از جمله این برَند ها می توان به Patek Philippe و Audemars Piguet اشاره کرد.

یکی از صدها دستاورد قابل توجه آنها ساعت Atmos است. برخلاف ساعت معمولی، این ساعت از دما برای تغییر حالت دادن استفاده می کند. به دلیل طراحی پیچیده اش، هیچ برند دیگری به تولید آن نزدیک نشده است.

Jaeger-LeCoultre Reverso به موارد زیر شهره است: برخلاف ظاهر زیبا، Reverso با در نظر گرفتن بازیکنان چوگان ساخته شده است. ساعت های اغلب افسرانی که این ورزش را انجام می دادند در طی بازی آسیب میدید و خراب میشد. برای یک راه حل، JLC ساعتی را به بازار عرضه کرد که می توان با اعداد نشان دهندۀ زمان گیری از آن در هنگام بازی محافظت کرد. آنها طرح ساعت را با لباس ورزشکاران تنظیم کردند، بنابراین افسران می توانستند آن را بهمراه لباسهایشان بپوشند.

Jaeger- LeCoultre Master Ultra-Thin به موارد زیر شهره است: این مدل قرار است یک ساعت سِت با لباس باشد. طراحی براق و نازک آن کاملاً در زیر بند پیراهن لباس قرار خواهد گرفت.

12. رولکس (Rolex)

 Rolex Day-Dateدر صنعت ساعت، هیچ نام دیگری به اندازه رولکس طنین انداز نیست. حرف R بزرگ حتی در خارج از جامعه ساعت نیز محبوب شده است. حتی ممکن است برخی از افراد بگویند که داشتن نشان تاج بر روی مچ دست شما هم معنی با ساخت زندگی با آن است یعنی مانند یک پیش شرط برای موفقیت شما در زندگی. به مچ نوازندگان، بازیگران یا ورزشکاران برجسته نگاهی بیاندازید. بسیاری از آنها از رولکس استفاده می کنند. جای تعجب نیست که چرا شعار شرکت “تاجی برای هر دستاورد” است.

این برَند به دلیل اختراعات و ابداعاتش بسیار مورد احترام است. برای اولین بار، رولکس اولین برَندی بود که ساعت مچی ضد آب و ضد گرد و غبار را ساخت. آنها همچنین اولین شرکتی هستند که گزینه روز و تاریخ را روی صفحه ساعت قرار دادند. اینها تنها برخی از نوآوری هایی است که این برند به دنیای ساعت مچی عرضه کرده است.

واقعیت جالب دیگر در مورد این برند این است که نام آن تداعی گر هیچ معنایی نیست. بنیانگذار آن، هانس ویلسدورف، نامی را برای برَندش می خواست نامی را انتخاب کند که مهم نباشد به چه زبانی صحبت میکنید و به راحتی به خاطر سپرده می شود. بنابراین او کلمه “رولکس” را اختراع کرد. او همچنین ادعا می کند که این صدا همان صدای ساعتی است که در زمان کوک کردن ساعت ایجاد می شود.

Rolex Day-Date به موارد زیر شهره است: این اولین ساعت ضد آب بود که هم گزینه روز و هم تاریخ را روی صفحه نمایش خود نمایش می داد. Rolex Day-Date با نام مستعار “President” ساعت انتخاب رهبران جهان مانند آیزنهاور و JFK است.

Rolex Daytona: Daytona برای رانندگان اتومبیلرانی ساخته شد و به فرد راننده اجازه می دهد تا زمان سپری شده و سرعت متوسط ​​را اندازه گیری کند.

Rolex Submariner: یکی از شاخص ترین ساعت های غواصی است. بسیاری از مجموعه داران استدلال می کنند که از روی طرح Submariner بیشترین کپی برداری انجام شده است.

13. واچرون کنستانتین (Vacheron Constantin)

Vacheron Constantin Patrimonyسه مورد آخر در این لیست شامل ساعت های برند سویسی “سه بزرگ” یا “مقدس ترینیتی برَند های ساعت سوئیسی” است. یک سوم پیروزی سه گانه آن Vacheron Constantin است.

Blancpain در واقع عنوان قدیمی ترین برَند ساعت در جهان را دارد. اما Vacheron Constantin قدیمی ترین برَند ساعت با سابقه بدون وقفه است. در طول سال ها، این برَند ساعت سوئیسی این افتخار را دارد که دور مچ دست ها ماندگار شده است.

واچرون کنستانتین بیش از 250 سال سابقه ساعت سازی دارد. تا به امروز این برند پیچیده ترین ساعتهای مچی در جهان را تولید کرده است. ساعت جیبی آنها مرجع 57260 عنوان پیچیده ترین ساعت را دارد. آن دارای 57 پیچیدگی در صنعت ساعت سازی است.

یکی دیگر از کارهای اخیر تولید یک منبع تغذیه عظیم 65 روزه است. بله شما آن را درست خواندید. تصور کنید که مجبور نیستید ساعت خود را به مدت بیش از دو ماه کوک کنید!

Vacheron Constantin Patrimony به موارد زیر شهره است: مجموعه Patrimony دارای طراحی کوچکی است که از مدل های Vacheron Constantin از دهه 1950 الهام گرفته است.

14. Audemars Piguet

Audemars Piguet Royal Oakنفیس و آوانگارد – این کلماتی است که ترکیب Audemars Piguet را توصیف می کند. اما جدای از ظاهرش، حرکات دقیق و سازوکارهای پیچیده آن باعث شده است که شایسته حضور در تثلیث مقدس برَند های ساعت سوئیسی باشد.

تا امروز، ذهنیت ژول لوییس آودمارز و ادوارد آگوست پیژت همچنان در خانواده باقی مانده است که به نوبه خود باعث آزادی عمل این برَند میشود. این به آن آزادی می دهد تا با سبک ها و مواد بیشتر آزمایش کند. این امر در برخی از طرحهای معاصر مدلهای آنها مشهود است.

در اوایل دهه 1970، این برَند مشهور ساعت سوئیسی به دلیل بحران کوارتز در آستانه ورشکستگی قرار گرفت. این خط تولید زمانی برطرف شد که آنها جرالد جنتا، طراح مشهور ساعت را به سمت خود آوردند. آنها از او خواستند تا شاهکار بعدی خود را خلق کند که منجر به تولد اولین ساعت مچی استیل اسپورت Royal Oak شد.

این برند اولین مکانیزم حرکت تکرار دقیقه ای جهان را برای ساعت های مچی معرفی کرد. جدای از آن، آنها اولین ساعت اسکلتی را نیز ساختند.

Audermars Piguet Royal Oak به موارد زیر شهر ه است: این اولین ساعت مچی اسپرت استیل لوکس استجرالد جنتا طرح خود را از کلاه ایمنی غواص سنتی الگو گرفت.

15. پتک فیلیپ (Patek Philippe)

Patek Philippe Nautilusآخرین قطعه پازلی که تثلیث مقدس ما را کامل می کند Patek Philippe است. این برَند از گرانترین قیمت ترین ساعتهای سوئیسی است جهان به خود دیده است و به طور گسترده ای به عنوان بهترین ساعت ساز در جهان شناخته می شود.  

به دلیل کیفیت و دقت آن، بسیاری از افراد پولشان را سال ها برای خریدن یک Patek پس انداز میکنند تا از خودشان ارثی به جا گذاشته باشند. همانطور که شعار آنها می گوید: “شما در واقع هرگز صاحب یک Patek Philippe نیستید. شما فقط آن را برای نسل بعدی به جا میگذارید.“

چند تن از مالک پاتک فیلیپ ملکه ویکتوریا، ماری کوری و آلبرت انیشتین بودند.

Patek Philippe Nautilus به موارد زیر شهره است: ناوتیلوس یکی از پرطرفدارترین مدل های Patek Philippe است. اگر شباهت زیاد آن به Audemars Piguet Royal Oak باعث تعجب شما شده است، پس باید بدانید که Gerald Genta طراح هر دوی این ساعت ها بوده است.

Patek Philippe Aquanaut: Aquanaut نسخه اسپورت و ارزان قیمت Nautilus است که هدف آن مخاطبان جوان تر هستند.

Patek PhilippeCalatrava: Patek Philippe به ساعت هایی با پوشش زیبا و ظریف خود افتخار می کند. مجموعه Calatrava به بهترین شکل سبک Patek Philippe را تجسم می بخشد.

16. شوپارد (Chopard)

شوپارد (Chopard)شوپارد به خاطر ساعت های منحصر به فرد و جواهراتش معروف است. شوپارد در سال 1860 توسط لوییس اولیس شوپارد تاسیس شد، که یک ساعت ساز سوئیسی بود. شوپارد بخاطر نگاه کلاسیک و جزئیات بزرگ مشهور بود. شوپارد با نفوذ تکنولوژی پیشرفته و صنعتگری کاملاً اثبات شده، به دلیل مدل های پیچیده اش مورد پسند همگان است. شوپارد با طراحی زیبا و زیبایی خلاقانه اش، به یک برند لوکس در سراسر جهان تبدیل شده است.

17. اولیس ناردین (UlysseNardin)

اولیس ناردین (UlysseNardin)اولیس ناردین 1846 بطور مداوم به تولید پرداخته است و متخصص در ساخت ساعت مچی، نوشتن ابزار و لوازم جانبی است و مواد مورد استفاده در این محصولات بسیار متمایز هستند، و پوست های چرمی منحصر به فرد رنگارنگ را در بسیاری از کالاهای خوداستفاده میکنند. صنعت دستی ساعت های Ulysse Nardin نیز به دلیل کار با مواد مدرن در سطح بین المللی مشهور است.

18. PiagetSA

PiagetSAPiagetSA توسط جورجز ادوارد پیاژه در La Côte-aux- Fées واقع در سوئیس تاسیس شد. مواد آنها با سبک های نازک تر ساعت هایشان معروف هستند، همچنین صفحات فوق العاده منحصر به فرد و صفحات برجسته ساخته شده در سنگ های قیمتی مانند لاجورد، فیروزه، عقیق و چشم ببر هستند. پیاژه در سال 2014 ساعت Altiplano 900P خود را عرضه کرد که باریک ترین ساعت مکانیکی کوکی پیچیده جهان است.

19. بل و راس (Bell & Ross)

بل و راس (Bell & Ross)برَند لوکس فرانسوی، Bell & Ross است که توسط برونو بلامیچ و کارلوس اِی. راسیلو رهبری میشود. از تأثیرات طراحی این ساعت ها که در سال 1992 به بازار عرضه شد، می توان به ابزارهای هواپیمایی اشاره کرد. بیشترین موردی که در مورد این شرکت خوب دیده می شود شکل مربعی آن است که صفحه بسیاری از ساعتهای آن را نشان میدهد. زیبایی آن از تأثیری مدرن برخوردار است و می توان آن را با منابع اسپورت و ورزشکاری تشخیص داد.

20. لوییس موینت (LouisMoinet)

لوییس موینت (LouisMoinet)لوئیس موینت مخترع کرونوگراف نه تنها صنعتگر ساعت بود بلکه یک ساعت ساز، مجسمه ساز و نقاش بود. نام و برَند وی توسط بنیانگذار و مدیر خلاق برند Louis Moinet ، ژان ماری شالر احیا شد. این برَند لوکس مستقل در سوئیس واقع شده است و به خاطر استفاده از مواد عجیب و غریب و فناوری نوآورانه خود مشهور است.

21. کوروم (Corum)

کوروم (Corum)Corum که با نام Montres Corum Sàrl نیز شناخته می شود، یک نمونه ساعت لوکس است که در طراحی های جسورانه و مکانیک های قابل اعتماد تخصص دارد. دامنه ساعت های تجاری این برند از طرح های میان رده خارق العاده تا سبک های محدود خیره کننده گسترش یافته است. به همین ترتیب، کوروم ظواهر زیبای منظمی که از مورد توجه ساعت ها و همچنین کلکسیونرهای جدی است را نشان میدهد.

22. Girard Perregaux

Girard PerregauxGirard Perregaux با تعیین معیار مهارت عالی و طراحی نفیس، یک عنصر تیزهوشانه را در دنیای ساعت سازی ارائه داده است. با بیش از 200 سال تجربه، این نمونه مطمئن است که چگونه می تواند یک ساعت لوکس خیره کننده و ابتکاری ایجاد کند. پس تعجب آور نیست که تاریخچه ژیرارد پرگاکس حاوی دستاوردها و حق ثبت اختراعات بی شماری است.

23. هابلوت (Hublot)

هابلوت (Hublot)اگرچه ممکن است هابلوت نسبت به بسیاری از نمونه های دیگر ساعت لوکس جوانتر باشد، اما به این معنی نیست که این برَند به هیچ وجه تأثیرگذار نبوده است. در واقع، از ابتدای سال 1980، شهرت هابلوت افزایش یافت و به یکی از معتبرترین نام ها در صنعت ساعت تبدیل شد. با در دست داشتن مجموعه های بسیاری از جوایز، به نظر می رسد این نمونه با موفقیت راه خود را ادامه خواهد داد.

24. موریس لاکروایکس (MauriceLacroix)

موریس لاکروایکس (MauriceLacroix)موریس لاکروایکس به دلیل ترکیب تخصصی ساخت سنتی سوئیسی و ساخت داخلی چشمگیر مشهور است. این نمونه که در سال 1975 راه اندازی شد، در دهه 90 با کمک خط تولید Les Mécaniques به بخش بالای این صنعت رسید. امروزه این مجموعه به عنوان مجموعه شاهکار شناخته می شود و بسیاری از محبوب ترین ساعت های این برند را در خود جای داده است.

25. راجر دوبوئیس (RogerDubuis)

راجر دوبوئیس (RogerDubuis)با ترکیب سبک آوانگارد و مکانیک های پیچیده سوئیسی، راجر دوبویس بخش قابل توجهی از بازار ساعت های لوکس را تنها به خودش اختصاص داده است. این ساعت ساز با استعداد از اواسط دهه 90 علاقه مند به ساعت های خیره کننده بوده و با ترکیب منحصر به فرد خود از ساخت و ساز سنتی و طراحی پیشرفته متاثر است.

26. تودور (Tudor)

تودور (Tudor)Tudor یک شرکت تابعۀ رولکس و یک گزینه جایگزین عالی لوکس متوسط برای نمونه معتبر است. ساعت های Tudor برای مردانی که از ساخت و ساز با کیفیت بالا و طراحی ظریف و بدون در نظر گرفتن قیمت زیادش استقبال می کنند بسیار مناسب، شیک، هوشمند و دارای ارزش عالی است. یک نمونه از آن را به مجموعه خود اضافه کنید، پشیمان نخواهید شد.

سوالات متداول

ده برَند برتر ساعت های سوئیسی کدام ها هستند؟

ده برَند برتر ساعت های لوکس عبارتند از: Audemars Piguet – A. Lange & Sohne – Rolex – Patek Philippe – Blancpain – JaegerLeCoultre – Ulysse Nardin – Chopard – IWC Schaffhausen و Vacheron Constantin.

ارزان ترین برَند سوئیسی ساعت لوکس کدام است؟

یکی از مقرون به صرفه ترین و ارزان ترین برَند های ساعت لوکس Tag Heuer است. در حالیکه این ساعت ها در طول دهه ها تکامل یافته اند، اما همچنان ظاهری اسپورت دارند. این برَند با طیف وسیعی از کرونوگرافها و ساعتهای به یادماندنی در دسترس، از جذابیت تکنولوژیکی و قابلیت های برتر برخوردار است.

دیدگاه شما

9 پاسخ به “بهترین برند های ساعت مچی سوئیسی”

  1. امیر علی گفت:

    سلام چرا برند swiss sun و stylex نیست و از کجا میتوانم مشخصات رو پیدا کنم

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      متاسفانه ما هم اطلاعاتی از فروشندگان این برندها نداریم.

  2. حمیده خرازی گفت:

    سلام وققتون به خیر، یه ساعتی به برند
    Swatch Swiss مدل 73AGO2019دارم می خواستم بفروشمش چقدر ازم می خرین؟?

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      لطفا از طریق تلگرام با ما در تماس باشید.

  3. مجید اذری گفت:

    من یک ساعت برند سویس بنام جنیلا دو رو یا دو طرفه هست دارم قیمت شو میخواستم بدونم

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      متاسفانه اطلاعی در مورد این برند نداریم.

  4. محمد رضا گفت:

    سلام من یه ساعت سویسی قدیمی با برند همارلم دارم که از پدرم به ارث رسیده میخوام بفروشم نمیدونم چقدر قیمتش هست میتونید منو راهنمایی کنید ، ممنون

    • 3operator گفت:

      درود بر شما
      متاسفانه مدل های قدیمی کار نمی کنیم و اطلاعی در موردشون نداریم.

  5. پژمان گفت:

    سلام من ی ساعت کاملا دست ساز نقره که داخلش طلاست وزنش ۱۶۰ گرم ساعت مارک سواچ هست این ساعتو من هیچ جا نمیتونم اسمی ازش پیدا کنم ولی تا ۸ میلیارد خواستن ازم میتونین کمکم کنین؟؟؟شماره بدین عکس هاشم بفرستم نگاه کنین 09900213955این شماره منه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×