خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

برندهای ساعت مچی لهستانی

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1400-01-17 ۱۳:۵۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
برندهای ساعت مچی لهستانی

وقتی صحبت از ساعت می‌شود، شاید در مورد لهستان چیز زیادی نشنیده باشید. این موضوع خیلی تعجب‌آور نیست، زیرا لهستان به عنوان یک کشور نیز محبوبیت چندانی ندارد.

در مورد برند‌ها، نام‌های معروفی که می‌دانیم معمولاً از ایالات متحده، سوئیس و حتی از کشور همسایه لهستان، یعنی آلمان است.

با این حال، این بدان معنی نیست که برند‌های ساعت لهستانی دیگر به عنوان ساعت‌های عالی بررسی نمی‌شوند. اگرچه تعداد بسیار کمی از آن‌ها در تولید ساعت‌هایی با کیفیت عالی تبحر دارند. در این کشور برند‌هایی وجود دارند که ما در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم:

G. Gerlach

برند G. Gerlach

Gerlach توسط مجموعه‌داران ساعت لهستانیارائه شد و به نامگوستاو گرلاخ، صنعت‌گر قرن 19 میلادی نام‌گذاری شده است. هدف اصلی این گروه در آن زمان، تولید ساعتی بود که خود آن‌ها با افتخار از آن استفاده کنند و تاریخ ساعت‌سازی، کارهای فنی و نوآوری لهستانی را به نمایش بگذارند.

با این حال، G. Gerlach فقط در مورد حرف و تبلیغات پوچ و خالی نیست. این شرکت اطمینان حاصل کرد که مطابق آنچه که به خود می‌بالد، عمل کند. ساعت‌های G. Gerlach در لهستان طراحی، تولید و مونتاژ می‌شوند. فقط تعداد کمی از عناصر ساعت، مانند موتور، از کشورهای دیگر وارد می‌شوند.

در مورد طراحی، G. Gerlach ترکیبی نوآورانه از سبک اصیل قدیمی و سبک معاصر را ارائه می‌دهد که با توجه به اینکه این برند توسط علاقه‌مندان واقعی ساعت آغاز به کار کرده، کاملاً طبق انتظار عمل کرده است. شما می‌توانید ترکیبات خلاقانه‌ای در برخی از ساعت‌های مشاهده کنید؛ مانند صفحات برخی از آن‌ها، عقربه‌ها، قاب و نشانگر ساعات، اما آن‌ها خیلی هم دور از حد معمول نیستند.

Copernicus

برند Copernicus

کوپرنیکوس در سال 2009 توسط Marcin Lewandowski و Marek Filipczyk تاسیس شد. این یک رویا برای این دو دوست بود که تجارت ساعت سازی خود را با یکدیگر آغاز کردند. آن‌ها با الهام گرفتن از ستاره‌شناس مشهور لهستانی، Nicolaus Copernicus، تصمیم گرفتند برند ساعت کوپرنیکوس را به بازار عرضه کنند.

همان‌طور که از انتخاب نام برند پیداست، این شرکت به ریشه‌های لهستانی خود افتخار می‌کند. این امر سازگاری کاملی با ساعت‌سازی و طراحی سنتی لهستان دارد و آن‌ها را با بیان خلاقانه مدرن طراحان سازگار می کند.

با این حال، هدف اصلی افراد در پشت انتخاب این نام تجاری فقط تولید لوازم جانبی نیست. بلکه هدف آن‌ها تولید ساعت‌هایی است که بخشی از داستان‌ها باشند و خاطرات و احساسات را تحریک کند.

کوپرنیک در حال حاضر دارای دو مجموعه Atlas و Flagship است. هر دوی این مجموعه‌ها تعادل تازه‌ای از ظرافت و سادگی را برای کسب و کار و رویدادهای رسمی به ارمغان می‌آورند.

Polpora

برند Polpora

بسیار قدیمی‌تر از کوپرنیک، Polpora در سال 2006 توسط Krzystof Janczak به صنعت ساعت‌سازی معرفی شد. ایده اصلی موسس این شرکت بازیابی سنت خفته ساعت‌سازی لهستان بود. این امر زمانی محقق شد که Polpora در Zielona Gora نیز تاسیس شد.

از آن زمان، Polpora فقط به تولید ساعت‌های مکانیکی با کیفیت عالی و با دقت سوئیسی ادامه داده است. این محصولات توسط صنعت‌گران محلی لهستانی که مونتاژ کامل اجزای ساعت را فقط در لهستان انجام می‌دهند، امکان‌پذیر شده است.

همان‌طور که گفته شد، Polpora به ساخت و توزیع ساعت‌های اتوماتیک مفتخر است. تمام این ساعت‌ها دارای تلفیقی از ظرافت مدرن با تاریخ و هنر لهستان هستند. برای مثال آخرین مجموعه خود: the Aqua Duo و the Legacy and Muse.

Xicorr

برند Xicorr

برند ساعت‌Xicorr در سال 2012 در ورشو لهستان تاسیس شد و در ایجاد ساعت‌های مکانیکی تخصص دارد. طراحی‌های آن‌ها اغلب ساده و تقریبا مینیمالیستی است. با این حال، این شرکت اطمینان حاصل می‌کند که آفرینش‌های آن ترکیبی از کیفیت و عملکرد هستند.

ساعت‌هایXicorr قادر به انجام این کار هستند زیرا تقریباً تمام اجزای مورد استفاده برای ساعت‌ها، به جز برخی از قطعات که بیشتر از چین وارد می‌شوند، در داخل طراحی و تولید شده‌اند. به راحتی می‌توان گفت که هر یک از ساعت‌هایXicorr در اصل و هسته، به طور واقعی لهستانی هستند.

پرفروش‌ترین مدل‌ این برند M20 است. در طول سال‌ها، مدل‌های 200، F125p Akropolis ، F125p Akropolis LE ، Syrena Sport ، Operator و Garfish را نیز به مجموعه‌های خود اضافه کرده است.

Vratislavia Conceptum

برند Vratislavia Conceptum

نامVratislavia Conceptum از بنیان‌گذار آن گرفته نشده است. در عوض، واتیسلاویا مربوط به شهری در وروسلاو، لهستان است که ساعت‌های این برند اغلب از آنجا سرچشمه می‌گیرند. صرف نظر از این، Vratislavia Conceptum توسط Marcin Karolewski به تازگی در سال 2012 تاسیس شده است.

انگیزه اصلیKarolewski برای ایجاد این برند علاقه شخصی خودش به ساعت مچی بود. مجموعه ساعت‌های وی تا آن زمان رشد کرد که دیگر قادر به یافتن ساعت‌های مورد علاقه بیشتری با قیمت مناسب نبود. همانند سایر علاقه‌مندان به ساعت، این موضوع کارلوسکی را نیز به راه‌اندازی برند خودش سوق داد.

با توجه به این موضوع، Vratislavia Conceptum فقط ساعت‌هایی را تولید کرد که شخصا برای موسس آن خوشایند و با قیمتی مناسب عرضه شوند.

Blonie

برند ساعت Blonie در اکتبر 24، سال 1959 در ورشو، غرب لهستان شروع به کار کرد؛ اگرچه تاریخچه آن کمی قدیمی‌تر است و به سال 1956 برمی‌گردد، زمانی که این شرکت تصمیم به تولید ساعت‌های مچی گرفت. مجوز آن برای شروع کار توسط شوروی داده شد و بنابراین قطعات مورد استفاده برای اولین ساعت‌های آن نیز ساخت شوروی بود. برخی از مدل‌های این ساعت‌ها مانند BAŁTYK ، Blonie ، Dukat ، Lech، و Wars به سرعت محبوب شدند.

پس از یک دهه، بلونی تولید خود را متوقف کرد. از سال 1956 تا پایان 1966، این برند تجاری بیش از 2/1 میلیون ساعت را به بازار عرضه کرد.

با این حال، این برند در سال 2014 به صنعت ساعت بازگشت. این شرکت با ایجاد ویژگی‌های مدرن برای ساعت‌ها دوباره کارش را شروع کرد. این برند برای ساعت‌های موفق خود، جنبه‌های اصلی ساعت‌های خود را که در دهه 60 تولید شده‌ بودند، حفظ کرده است، در حالی که طراحی‌های معاصر و فناوری مدرن را نیز با آن ادغام می‌کند. با افزودن چنین ترکیبی با کیفیت برتر، علاقه‌مندان به ساعت از هر سنی قدردان ساعت‌های Blonie هستند، به ویژه کسانی که طراحی لهستانی را ترجیح می‌دهند.

از هنگام بازگشت، این برند ساعت‌هایی را برای هر مناسبتی تولید کرده است، از ساعت‌های رسمی گرفته تا ساعت‌های معمولی و روزمره.

Chronos-Art

برند Chronos-Art

هنگام بررسی ساعت‌های لهستانی ممکن است با برند Chronos-Art نیز روبرو شوید. در واقع این یک برند ساعت لهستانی بود که توسط پاول ژانکوفسکی در لودز لهستان راه‌اندازی شد.

ساعت‌های Chronos-Art با توجه خاصی به زیبایی شناسی طراحی شده‌اند و به خصوص در لهستان بسیار محبوب بوده‌اند. متأسفانه این برند تولید خود را متوقف کرده است.

سخنان پایانی

برند‌های ساعت لهستانی که ما در اینجا ذکر کردیم، اگرچه هنوز به طور گسترده‌ای شناخته نشده‌اند، اما از لحاظ فنی و قطعات بی‌نقص هستند. برخی از آنها بر روی طراحی تمرکز داشتند، در حالی که دیگران عملکرد خود را برجسته می‌کردند. صرف نظر از این امر، کیفیت آن‌ها مطمئنا ناامیدکننده نخواهد بود.

همچنین اگر از علاقه‌مندان یا کلکسیونرهای ساعت هستید، داشتن یک ساعت مچی از هر یک از این برند‌ها می‌تواند تنوع مجموعه شما را بسیار افزایش دهد.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×