خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

برندهای ساعت مچی آمریکایی

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-06-05 ۱۹:۱۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
برندهای ساعت مچی آمریکایی

با توجه به اینکه طرفداران مشتاق ساعت مچی از همه نوع سبک هستند، ما در اینجا در اشرافی می‌‌خواهیم که به معرفی شرکت‌‌های ساعت ساز آمریکایی بپردازیم. مارک‌‌های ساعت‌‌های ارائه شده در اینجا را به راحتی می‌‌توان “نادیده گرفته شده ها” نامید، اما ما معتقدیم که آن‌‌ها سزاوار توجه شما هستند.

در واقع، ایالات متحده آمریکا تاریخ ساعت سازی غنی دارد، که شایستگی کاوش و بررسی دارد. در این راهنما به بررسی تاریخ ساعت سازی آمریکا و همچنین 10 مارک برتر آمریکایی ساعت که هنوز در حال تولید هستند خواهیم پرداخت.

تاریخچه ساعت سازی و شرکت‌‌های آمریکایی

صنعت ساعت مچی لوکس مدت‌‌هاست که تحت سلطه تولیدات مستقر در اروپا، عمدتاً سوئیس است. و با دلیل خوب! برخی از بزرگترین نوآوری‌‌های دنیای ساعت، مانند کرونوگراف یا توربیلون، در فرانسه مورد توجّه قرار گرفت و بعداً در قلمرو سوئیس کامل شد.

با این حال، چشم‌‌انداز ساعت مچی در پایان قرن نوزدهم بسیار متفاوت بود. صنعتی شدن، ایالات متحده آمریکا را به یک مرکز قوه محرکه تولیدی تبدیل کرده بود، و هنگامی که همان روش‌‌ها و دستورالعمل‌‌ها برای ساعت سازی استفاده ‌‌شد، این صنعت برای همیشه تغییر یافت.

Aaron Dennison، David Davis و Edward Howard برای پایه‌‌گذاری شرکت ساعت سازی Waltham در Waltham ماساچوست شروع به کار می‌‌کنند و این را برنامه کاری خود می‌‌کنند. جالب است که الهام‌‌بخش آن‌‌ها، چیزهایی بود که هنگام بازدید از اسلحه خانه Springfield مشاهده کردند.

هر یک از اجزای ساعت توسط یک ماشین منفرد ساخته می‌‌شد، زیرا این کار دو هدف را انجام می‌‌دهد:

  1. مکانیزه کردن فرآیند
  2. قابلیت تعویض قطعات

ساعت سازی آمریکایی و اروپایی

ساعت سازان اروپایی از همه جا قطعات دستساز را تهیه می کردند و آنها را در زیر یک سقف کنار هم قرار می‌‌دادند. از طرف دیگر مردم در Waltham، ماشین کاری هر قطعه را به صورت داخلی و یک مرتبه‌‌ای آغاز کردند.

قبل از پایان قرن، تولیدکنندگان سوئیس قبلاً ماشین‌‌آلات مشابهی را در کارخانه‌‌های خود پیاده‌‌سازی می‌‌کردند. شرکت‌‌های ساعت ساز آمریکایی ده‌‌ها سال موفقیت کسب می‌‌کردند، حتی اگر تولیدکنندگان سابق عقب مانده سوئیسی در حال پیشرفت بودند.

جنگ جهانی اول شاهد تحولی در ساعت‌‌های مچی بود که سازندگان آمریکایی آنقدر سریع نمی‌‌توانستند با آن سازگار شوند. رکود بزرگ با مشکل بعدی سر و کار داشت. جنگ جهانی دوم ضربات نهایی را به همراه داشت، زیرا بسیاری از کارخانه‌‌ها مجبور شدند تولید خود را روی کمک به کارهای جنگی متمرکز کنند.

در دوران سخت قرن بیستم، تنها یک شرکت ساعت سازی آمریکایی وجود داشت که نجات یافت. شرکت ساعت Waterbury، که بعداً به شرکت Time ایالات متحده (AKA Timex) تغییر نام داد، که بیشتر به دلیل طبیعت ارزان قیمت محصولاتش تاب آورد.

به همین ترتیب، محبوبیت انفجاری ساعت‌‌های کوارتز ارزان قیمت این صنعت را خراب می‌‌کند و بسیاری از ساعت سازان لوکس را در دهه 70 و 80 از دور تجارت خارج می‌‌کند.

10 برند برتر ساعت سازی آمریکایی

در حال حاضر، ساعت سازان لوکس که از این بحران جان سالم به در برده‌‌اند، شاهد انفجار محبوبیت هستند. یک موضوع مشترک در کمپین‌‌های بازاریابی آنها، اغلب میراث و سنت قرن است که موارد زیادی در هنگام صحبت از ساعت سازی آمریکایی وجود دارد.

ما اکیدا معتقدیم که این مسئله، به همراه تقاضای روزافزون برای کالاهای ساخته شده در ایالات متحده، زمینه‌‌ی ثمربخشی و موفقیت را برای مارک‌‌های ساعت آمریکایی زیر فراهم می‌‌کند.

  1. Vortic Watch Co

ساعت Vortic Watch Coاز بین همه مارک‌‌های ساعت مچی آمریکایی که امروز شما را به شما معرفی می‌‌کنیم، ساعت‌‌های Vortic احتمالاً آمریکایی ترین محصول این لیست است، چرا که همه قطعات آن در آمریکا تولید می شود.

آن‌‌ها با حرکات آنتیک ساعت‌‌های جیبی ساخته شده توسط آمریکا آغاز می‌‌شوند. این ساعت‌‌ها توسط ساعت سازان آمریکایی کاملاً ترمیم می‌‌شوند و در عین حال صفحه مدرج، عقربه و حرکت اصلی را حفظ می‌‌کنند. کیس‌‌ها از جنس تیتانیوم است، که به صورت سه بعدی در نیوجرسی چاپ شده، و سپس در دفتر مرکزی Fort Collins، مونتاژ شده است. سایر اجزا، مانند پم، بند، کیس داخلی و پشتی، همگی در سراسر ایالات متحده ساخته می‌‌شوند.

Vortic دوست دارد این واقعیت را برجسته کند که هر یک از ساعت‌‌های آن‌‌ها بی نظیر است، ادعایی که اغلب در فضای ساعت سازی مشاهده می‌‌شود‌‌، اما من معتقدم که واقعی است. این ادعا هنگام پرسه زدن در فروشگاه های آن‌‌ها، اعتبار بیشتری به دست می‌‌آورد. با استفاده از وب سایت آنها می‌‌توانید ساعت خود را به طور کامل سفارشی کنید، و بطور جداگانه موتور (Elgin، Elgin یا Illinois)، کیس تیتانیومی، فلز پم و بند را انتخاب کنید. آن‌‌ها همچنین مدل‌‌های از پیش ساخته شده (و آماده ارسال) را در فروشگاه آنلاین خود دارند.

  1. Autodromo

ساعت Autodromoهمانطور که از این نام پیدا است، ساعت‌‌های Autodromo دارای تاثیرپذیری واضحی از اتومبیلها هستند، به ویژه آن‌‌هایی که به اصطلاح “عصر طلایی رانندگی” نام دارند.

تمام قطعات آن‌‌ها به صورت داخلی طراحی شده‌‌اند که نشانه‌‌های آنتیک و مضامین مینیمالیستی در خط مدل متنوع آن‌‌ها مشهود است. ساعت‌‌های آن‌‌ها به قدری با جامعه اتومبیلی در هم تنیده شده است که در سال 2018، فورد به آن‌‌ها ماموریت داد یک ساعت مچی طراحی کنند تا به همراه Ford GT Supercar خود بفروشند.

اگرچه مطمئناً ما بیشتر یک طرفدار ساعت مچی هستیم تا اتومبیل، اما مدت مدیدی است که Autodromo را تحت نظر گرفته‌‌ایم. سری گروه B آنها که الهام‌‌بخش زیبایی از اتومبیل‌‌های رالی گروه B از اواسط دهه 1980 است، همیشه توجه ما را جلب کرده است.

دستیابی به ظاهر دستبند یکپارچه بدون اینکه شبیه یک کپی از Genta شود، کار ساده ای نیست، اما Autodromo آن را با موفقیت مدیریت کرده است.

کیس‌‌های تیتانیومی و فولادی آن‌‌ها دارای زوایای تیز، کریستال یاقوت کبود و صفحات مدرج با رنگ‌‌های کدر و شاخص‌‌ها و عقربه‌‌های روشن است. یک مجموعه جسور که به یک ظاهر استثنایی دست می‌‌یابد.

  1. Devon Watches

ساعت Devon Watchesآن‌‌هایی که مشتاق برتر از سایرین بودن و در عین حال حمایت از ابتکار عمل ساعت سازی آمریکا هستند، به دنبال چیزی جز ساعت‌‌های Devon نباشند.

یک شرکت مستقر در Pasadena، کالیفرنیا موفق شده است با یک شوت غیرمنتظره به صنعت غالباً مغرور ساعت مچی نفوذ کند. قطعات الکترومکانیکی آن‌‌ها مانند هیچ ساعتی نیست که تاکنون دیده شده است و به گفته بنیانگذار آنها Scott Devon، همیشه هدف این بوده است.

خط تولید ساعت‌‌های Devon Tread، با سیستم نوآورانه Time Belt، مظهر نبوغ است و یک انحراف آشکار از ساعت سازی سنتی است. در حالی که ساعت‌‌های آن‌‌ها دارای باتری و قابل شارژ مجدد است، حاوی اجزای مکانیکی است که یک سری از تسمه‌‌ها را برای نمایش زمان کنونی در مکانی کاملا آشکار و در عین حال به صورت آنالوگ می‌‌چرخانند. به نظر می‌‌رسد اگر مفهوم اولیه آن‌‌ها به اندازه کافی جسورانه نبود، Devon قبلاً نیز نسخه Star Wars را از خط Tread 1 خود معرفی کرده است. این ترکیب دیوانه‌‌وار از ساعت سازی عصر جدید با فانتزی مطمئناً چیزی است که باید ببینید، اما با قطر کیس61 میلی‌‌متری به راحتی قابل استفاده نیست.

  1. Martenero

ساعت MarteneroMartenero، مستقر در بروکلین، نیویورک به طور پیوسته در فضای میکرو-برند توجه و مشتری به خود جلب کرده است.

شعار آن‌‌ها، “سنت تازه شده”، به نظر می‌‌رسد زیبایی شناسی مدرن را در سنت ساعت سازی قدیمی می‌‌گنجاند. از همه مهمتر، آن‌‌ها قصد دارند این کار را در یک قیمت قابل قبول انجام دهند، هدفی که غالباً توسط شرکت‌‌های ساعت سازی تازه کار جدی گرفته نمی‌‌شود.

با توجه به اینکه قیمت همه مدل‌‌های فعلی آن‌‌ها راحت زیر 700 دلار و حتی بسیاری از آن‌‌ها زیر 500 دلار باقی مانده‌‌اند، نتیجه می‌‌گیریم که آن‌‌ها در تلاش خود موفق بوده‌‌اند.

در روزهای اولیه، Martenero یک تجربه BYO (مال خود را بسازید) در سایت خود برای مدل‌‌های مقدماتی Ace و Founder خود ارائه داد. مصرف کننده این گزینه را داشت که ترکیب صفحه مدرج، عقربه‌‌ها و بند را به دلخواه خود انتخاب کند.

در مدل‌‌های جدیدتر، در حالی که هنوز هم می‌‌توانید گزینه‌‌های مختلف صفحه‌‌های مدرج را انتخاب کنید، تنوع گزینه‌‌های سفارشی سازی به عقب بر می‌‌گردند. و به درستی اینطور است! اعتقاد من این است که در حالی که مشتری می‌‌بایست در ظاهر ساعت خود اظهاراتی داشته باشد، این دیدگاه Martenero است که هویت برند را تعیین می‌‌کند. و با نگاهی به مدل‌‌های اخیر Edgemere Reserve، این دیدگاه کاملاً دقیق است.

  1. Shinola Watches

ساعت سازی Shinolaمانند برخی دیگر از مارک‌‌های ذکر شده در اینجا، ساعت‌‌ها تنها محصولاتی نیستند که Shinola روی میز می آورد. همراه با خطوط مدل ساعت مچی مردانه و زنانه، Shinola کیف، جواهرات و دوچرخه نیز ارائه می‌‌دهد.

اما برای درک ماهیت Shinola، باید نگاهی به گذشته فروشگاه مجازی و داستان آن‌‌ها بیندازیم. با نگاهی به سال 2012، در میان دیوارهای یک ساختمان متروکه در rock-bottom Detroit، Tom Kartsotis فرصتی دید. آن ساختمان مرکز عظیم ساخت ساعت‌‌های مدرن Shinola بود.

همراهی با موتیف “ساخته شده در Detroit”، فقط برای مجهز کردن مجموعه با پرسنل از افراد محلی نیز منطقی بود. برای رسیدن به این هدف، Shinola با Ronda AG همکاری کرد تا آموزش‌‌های پیشرفته ای را به تیم‌‌های محلی خود در زمینه هنر موتور و مونتاژ بدنه ساعت (کیس) ارائه دهد.

در واقع این بدان معناست که ساعت‌‌های آ‌‌نها 100٪ در ایالات متحده ساخته نشده است. تعداد مارک‌‌های ساعت مچی آمریکایی که می‌‌توانند این ادعا را داشته باشند احتمالاً به اندازه انگشتان یک دست است. اما این امر تعهد به کیفیت را نشان می‌‌دهد، و اگر چیزی شبیه به تعهد آن‌‌ها برای بازسازی یک جامعه باشد، Shinola همچنان برای چند دهه آینده به توزیع ساعت‌‌های مقاوم و مد روز ادامه خواهد داد.

  1. شرکت Weiss Watch

ساعت Weiss Watchشرکت ساعت مچی Weiss، که در سال 2013 توسط Cameron Weiss در لس آنجلس تأسیس شد، یکی دیگر از معدود شرکت های ساعت مچی آمریکایی است که اعلام کرده است مأموریت آن ها ساخت ساعت های “100٪ ساخته شده در ایالات متحده” است.

در حالی که آن‌‌ها هنوز کاملا به این هدف نرسیده‌‌اند، به جرات می‌‌توان گفت که در حال نزدیک شدن هستند. آن‌‌ها با توزیع هر مدل، در افزایش میزان محصولات داخلی که در هر یک از ساعت مچی‌‌هایشان استفاده می‌‌شوند، موفق بوده‌‌اند.

مشکلی که شرکت Weiss Watch و سایر مارک‌‌های ساعت مچی آمریکایی با اهداف مشابه با آن روبرو هستند، فقدان تأمین کننده‌‌های مستقر در ایالات متحده برای بسیاری از اجزای خاص است که در ساعت و حرکات آن استفاده می‌‌شوند.

تقاضا برای این اجزا بیش از یک قرن گذشته کم نشده بود، و تامین‌‌کنندگان با آن کنار آمدند. معدود بازیکنان باقی‌‌مانده به دنبال راه حل‌‌های ارزان‌‌تر در خارج از کشور بودند.

خوشبختانه، اخیرا امواج موفقیت در حال تغییر جهت هستند و رشد داخلی نیز مطلوب‌‌تر می‌‌شود. این دریچه تازه ایجاد شده، یک خلاء را پر می‌‌کند و راه را برای تازه‌‌واردان آینده برای پایه‌‌گذاری شرکت‌‌های جدید ساعت ساز آمریکایی کاملا “ساخت آمریکا” هموار می‌‌کند.

  1. شرکت RGM Watch

ساعت RGM WatchRoland G. Murphy یک ساعت ساز کاملا آمریکایی است. او که در سوئیس آموزش دیده بود، RGM را در سال 1992 با تجربه گسترده ساعت سازی و تعمیر ساعت تاسیس کرد.

از زمان آغاز به کار، Murphy مهارت و دانش خود را برای کاشت مجدد بذر ساعت مچی آمریکایی به کار برد. اولین تولید سریالی توربیلون ساخت آمریکا به RGM منتسب می‌‌شود.

آنها همچنین به عنوان اولین شرکت ساعت مچی آمریکایی شناخته شده‌‌اند که از زمانی که شرکت ساعت Hamilton در سال 1969 بسته شد موتورهای خود را طراحی و تولید می‌‌کنند.

RGM مدل‌‌های تولیدی را با قیمت پایه بالاتر از 2000 دلار، حفظ می‌‌کند، در حالی که تجربه‌‌ای بیشتر قراردادی برای ساعت‌‌های رده بالاتر خود مانند Pennsylvania Tourbillon مشهور نیز دارد.

این توربیلون کاملاً سفارشی ساخته شده در Lancaster، پنسیلوانیا تولید شده و در مقایسه با ساعت‌‌های مشابهی که در سوئیس تولید می‌‌شود، جای بهبود بیشتری ندارد و به همان اندازه باکیفیت است و از همان مواد قدیمی باارزش مانند نقره آلمانی و استیل با جلای سیاه ساخته شده است.

نکته برجسته آن باید کیج دست ساز آن‌‌ها باشد – ضیافتی برای چشم طرفداران ساعت مچی در همه جا.

  1. شرکت Brew Watch

ساعت Brewشركت Brew Watch در نیویورک با الهام از چیزی که من (و شايد بيشتر آمريكا) برای آن‌‌ها بسیار عزیز میدانم- يك فنجان جسور قهوه، پا به عرصه نهاد.

با وجود این واقعیت که آن‌‌ها در Kickstarter شروع به کار کردند، ساعت‌‌های Brew اکنون در انجمن میکرو برند ساعت‌‌های ساخته شده در آمریکا مستقر شده‌‌اند. بنیانگذار و طراح این شرکت، Jonathan Ferrer، از دستگاه‌‌های اسپرسو صنعتی الهام می‌‌گیرد. با نگاهی به کرونوگراف‌‌های آن‌‌ها، شما را نیز آن را مشاهده خواهید کرد.

کیس‌‌ها دارای پروفیل مربع گردشده بوده و به جنس استیل ارائه می‌‌شوند. صفحات مدرج با شماره‌‌های کرونوگراف متقارن، همچنین با کانتورهای مربع گرد شده و شاخص ساعت و دقیقه مینیمالیستی متمایز می‌‌شوند.

فرد جزئیات گرا همچنین برای 35 ثانیه اول زمان کرونوگراف درجه‌‌بندی متمایزی را تشخیص می‌‌دهد: جهت اطمینان از زمان‌‌سنجی دقیق برای استخراج ایده آل یک شات اسپرسو!

  1. Kobold Watches

ساعت KoboldKobold مارک دیگری است که در راستای تولد دوباره ساعت سازی در ایالات متحده تلاش می‌‌کند.

بنیانگذار آن، Michael Kobold، این صنعت را از ساعت سازان استاد در آلمان آموخته است. با این حال، هدف Kobold همیشه احیای صنعت ساعت مچی آمریکا بود، و سیر تکاملی این برند به وضوح این هدف را برجسته می‌‌کند.

در سال 2004، آن‌‌ها مأموریت خود را با سرمایه گذاری‌‌های مهم در زمینه تحقیق و توسعه تصدیق کردند. تنها 2 سال بعد، آن‌‌ها اولین مدل خود را که در Pittsburgh پنسیلوانیا با اجزای اروپایی مونتاژ  شد، منتشر کردند. 8 سال بعد مزرعه Merry Oaks به عنوان اولین مرکز تولید کیس ساعت در ایالات متحده برای بیش از 50 سال افتتاح می‌‌شود.

فتح قله اورست توسط Michael Kobold، همراه با معرفی در فیلم‌‌های بلند، به جلب توجه بیشتر ساعت‌‌های Kobold کمک کرد. Kobold Phantom که در Mission Impossible: Ghost Protocol منتشر شد و سال 2012، شاهد انتشار مدلی بود که دارای صفحه مدرج ساخته شده از سنگ قله اورست است. روح کاوشگری و همچنین خط ساعت‌‌های ورزشی مقاوم و چشم‌‌نواز آن‌‌ها اکنون با این برند مترادف شده است.

  1. Oak & Oscar

ساعت Oak & Oscarساعتهای Oak & Oscar مستقر در شیكاگو زمانی به وجود آمدند كه بنیانگذار آن، Chase Fancher خود را در زندگی خود قدری ساکن و منفعل یافت. Fancher که از کار فعلی خود ناراضی بود، تصمیم گرفت اشتیاق خود را به ساعت و طراحی محصول دنبال کند.

Fancher ضمن اینكه اذعان می‌‌كند هدف وی به طور خاص تولید ساعت‌‌های “ساخت آمریکا” نیست، وی هدف خود را به ساخت ساعت‌‌های با كیفیت و مطلوب با میراث آمریکایی اصلاح می‌‌كند. به هر حال، برای اطمینان از کیفیتش، باید آن را امتحان کنید.

دو مدل اول Oak & Oscar، Burnham و Sandford، هر دو به طور کامل فروخته شدند. کرونوگراف Jackson، یکی از آفرهای فعلی آن‌‌ها نیز بسیار موفقیت آمیز بوده است.

این ساعت دارای یک صفحه مدرج خاکستری یا آبی تیره با زیر صفحه‌‌های متضاد و پاشش‌‌های علامت نارنجی در سراسر آن است. کیس فولادی که دارای یک حرکت قوی Eterna ساخت سوئیس است، تم رنگ کدر را گسترش می‌‌دهد.

بند چرمی  Chicago Horween با کیفیت بالا، آخرین اثر را بر روی این کرونو قرار می‌‌دهد، و اطمینان می‌‌بخشد که زمان و فرسایش تنها این ساعت را جذاب‌‌تر می‌‌کند.

شرکت ساعت مچی Hamilton و چشم اندازی امیدبخش

اگر نتوانیم از شرکت ساعت سازی Hamilton نام ببریم، در مورد تاریخ ساعت سازی آمریکایی کم کاری خواهد شد.

هر چند تولید اصیل آمریکایی در اواخر دهه 1960 از کار افتاد، برند Hamilton در آغاز قرن بیست و یکم در سوئیس مجدداً به بازار عرضه شد.

در حالی که کلکسیون معاصر ساعت‌‌های امروزی دارای شجره نامه “ساخت سوئیس” هستند، اما میراث آنها از ساعت‌‌های آمریکایی همچنان به عنوان الهام بخش طراحی آن‌‌ها حکومت می‌‌کند.

Hamilton در اواخر دهه 1800 در Lancaster، پنسیلوانیا شروع به کار کرد، و به تولید ساعت‌‌های جیبی مشهور به کیفیت و دقت آنها پرداخت.

این شهرت برای آن‌‌ها مشتریانی از پرسنل راه آهن، هوانوردی و مردان نیروهای مسلح ایالات متحده کسب کرد. وقتی ساعت مچی محبوبیت پیدا کرد، Hamilton از این مد پیروی کرد.

در دهه 1930، ساعت های Hamilton ابتدا در فیلم‌‌ها ظاهر می‌‌شدند، تا برای همیشه روابط بین برند و سینما را که تا به امروز پایدار است، یادآوری کنند.

Hamilton چندین دهه از موفقیت را تجربه خواهد کرد، به ویژه با مدلهای آیکونیک مانند Ventura نامتقارن و Pulsar، که دومی اولین ساعت الکترونیکی دیجیتال در جهان به حساب می‌‌آید.

اما ساعت مچی‌‌های لوکس خصوصاً پس از معرفی ساعت‌‌های کوارتز ارزان قیمت مطلوب نیستند. تعداد بسیار کمی از برندها، حتی برندهای سوئیس، از بحران وحشتناک کوارتز جان سالم به در می‌‌برند.

آینده پیش روی Hamilton

امروزه، Hamilton هنوز هم از ارتباط شکوفای خود با هالیوود بهره می‌‌برد، و در مچ شخصیت‌‌های اصلی فیلم‌‌های بزرگ “میان ستاره‌‌ای” و “مریخی” ظاهر می‌‌شود. حوزه کاری آن‌‌ها با تبدیل شدن به گاه نگه دار رسمی مسابقات قهرمانی جهان Red Bull Air، به ورزش‌‌های هیجانی گسترش یافته است.

فقط گذر زمان مشخص خواهد کرد که آیا این مارک دوباره به ایالات متحده بازگردد یا خیر. با قضاوت در مورد اینکه مارک‌‌های ساعت مچی به چه میزان از میراث خود نفع می‌‌برند، به نظر محتمل می‌‌رسد. به نظر می‌‌رسد تمایلات رو به رشد در صنعت نیز در این راستا است. و اگر واقعاً روندها از گرایش‌‌ها شروع شوند، ممکن است زودتر شاهد این اتفاق باشیم.

آیا با ساعت‌‌های موجود در لیست ما موافق هستید؟ ممکن است علاقه مندی‌‌های شخصی را در اینجا از دست داده باشیم؟ در قسمت نظرات در پایین ما را آگاه کنید!

برچسب ها :
دیدگاه شما

2 پاسخ به “برندهای ساعت مچی آمریکایی”

  1. علی اسکندری گفت:

    درود وخسته نباشی.من محصولات امریکایی رو خیلی دوست دارم وباورکنید که،،،،سالها بودبه خاطرتبلیغات بی امان شرکت های ساعت سازی ژاپنی وغیره،،،اصلا فکرشم نمیکردم که امریکا نیز دارای سازندگان ساعت باشد.به طوراتفاقی مقاله شمارو پیدا کردم.ساعت های خیلی قشنگی است ومن با این که علاقه ندارم ساعت روی دستم بیندازم ولی اگه فرصتی پیش بیاد یه دونه امریکاییش رو میخرم.سپاس از زحماتتون

  2. مهدی گفت:

    سلام و خسته نباشید و تشکر بابت مقالات عالی تان.
    زیاد کاری به کسی نظر بنویسه یا ننویسه نداشته باشد لطفا مقالاتتان را ادامه بدهید ما همیشه مستاقانه میخونیم و لذت میبریم.
    یاعلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×