خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

کلکسیون ساعت‌های وارن بافت

ادمین اشرافی
اشرافی
1400-11-25 ۱۷:۱۸
کلکسیون ساعت‌های وارن بافت

وارن بافت (Warren Buffet)، سرمایه‌گذار بسیار موفق آمریکایی است که با لقب «الهه خرد اوماها» (Oracle of Omaha) نیز شناخته می‌شود. شاید حتی بتوان از او به‌عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار تاریخ یاد کرد. او مدیرعامل یک شرکت چندملیتی مستقر در آمریکا یعنی برکشیر هاتاوِی (Berkshire Hathaway) است که در حال حاضر بیش از 60 شرکت از جمله دیری کوین (Dairy Queen)، دوراسل (Duracell) و شرکت بیمه گایکو (Geico) را تحت مالکیت خود دارد.

وارن بافت که در سال 1930 در شهر اوماها در ایالت نبراسکای آمریکا به دنیا آمد، از همان سنین ابتدایی تمایل خود به کارآفرینی را نشان داد. یکی از خصلت‌های او این است که به‌سرعت با شرایط سازگار می‌شود؛ از این رو، وی شروع به سرمایه‌گذاری در مشاغل مختلف و هم‌چنین بازار سهام کرد. در حال حاضر، بافت با جیمی دیمون (Jamie Dimon؛ مدیر عامل شرکت JPMorgan Chase) و جف بزوس (Jeff Bezos؛ بنیانگذار و مدیرعامل شرکت آمازون) به‌دنبال توسعه شرکتی جدید در راستای تامین مراقبت‌های بهداشتی کارکنان است.

به غیر از زیرمجموعه‌های تحت نظر شرکت برکشایر هاتاوی، بافت در چندین شرکت بزرگ دیگر از جمله امریکن اکسپرس (American Express)، گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، کوکا کولا (Coca Cola)، ویزا مسترکارت (Visa Mastercard)، و اپل (Apple) نیز سهام دارد. وقتی به این اطلاعات نگاه می‌کنیم، به نظر می‌رسد که هیچ شرکت شناخته‌شده و موفقی در سطح جهان وجود ندارد که وارن بافت سهمی در آن نداشته باشد! این امر، به‌خوبی لقب او یعنی «الهه خرد اوماها» که پیش‌تر به آن اشاره کردیم را توجیه می‌کند.

فعالیت‌های خیرخواهانه

وارن بافت به‌غیر از این‌که سرمایه‌گذاری فوق‌العاده موفق است، به‌خاطر فعالیت‌های بشردوستانه‌اش نیز شهرت زیادی دارد. شرکت برکشایر هاتاوی تا به امروز 4.1 میلیارد دلار از سهام خود را به چندین موسسه خیریه مانند بنیاد خیریه‌های گیتس (Gates Foundation)، نوو (Novo Foundation)، شروود (Sherwood Foundation)، هاوارد جی. بافت (Howard G. Buffet Foundation) و سوزان تامپسون بافت (Susan Thompson Buffet Foundation) اهدا کرده است.

با چنین کارنامه‌ی درخشانی در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری و به‌طور کلی، تجارت، انتظار می‌رود که وارن بافت از تعداد بسیار زیادی ساعت‌های مجلل و چشمگیر استفاده کند. با این حال، علی‌رغم این‌که بافت یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران تاریخ است، اما از داشتن یک سبک زندگی نسبتاً ساده و بی‌تکلف، راضی است. البته همان‌طور که در ادامه خواهید دید، این موضوع بدین معنا نیست که او به دلیل داشتن یک ساعت فوق العاده شهرت ندارد.

ساعت‌های وارن بافت

وارن بافت 101.5 میلیارد دلار دارایی خالص دارد. با شنیدن این آمار، احتمالا با خود می‌گویید او هم‌اکنون در عمارت وسیعی زندگی می‌کند و توسط کالاهای مجلل احاطه شده است؛ اما باید بگوییم که سخت در اشتباهید. او هنوز در خانه‌ای زندگی می‌کند که در شهر اوماهای نبراسکا در سال 1958 خریداری کرد. دلیل این کارش هم احتمالاً برای راحتی بیشتر است؛ چراکه خانه‌ی او تنها 5 دقیقه با ماشین از دفتر کارش فاصله دارد.

با این حال، وارن بافت با سبک زندگی لوکس و تجملی شناخته نمی‌شود. بنابراین، او هنوز که هنوز است در خانه نسبتاً ساده‌ای که در دهه 50 میلادی خریداری کرده زندگی می‌کند و اگر با طرز فکر او آشنایی داشته باشید، این امر اصلا تعجب‌آور نیست. بر اساس فلسفه او در مورد سبک‌زندگی، انتظار می‌رود که وی یک ساعت بسیار ساده و بی‌تکلف نیز داشته باشد. خوشبختانه بافت دوست دارد در مورد ساعتِ مورد علاقه‌اش صحبت کند؛ چراکه اصول او در مورد زندگی و سرمایه‌گذاری را در بر می‌گیرد.

ساعت Rolex Day-Date 40 Automatic Champagne 18K Gold Watch (228238)

ساعت Rolex Day-Date 40 Automatic Champagne 18K Gold Watch (228238)

مدل Rolex Day-Date 18K Gold Watch انتخاب اول و آخر بافت در دنیای ساعت‌ها است. ساعت Rolex Day-Date تقریباً در تمام مراسم‌های عمومی که بافت در طول دوران حرفه‌ای خود داشته، رویت شده است. بنا بر گزارش‌ها، بافت که به‌عنوان «رئیس‌جمهور رولکس» نیز شناخته می‌شود، حدود هفت دهه است که این ساعت را دارد.

بر اساس عکس‌هایی که از بافت در کنار ساعت طلایی Rolex Day-Date منتشر شده است، به‌نظر می‌رسد که او در واقع مدلی قدیمی‌تر از این ساعت را به تن کرده که دارای یک شماره مرجع 5 رقمی نیز است. اگرچه نمی‌توان با قطعیت کامل گفت، اما به‌نظر می‌رسد که وارن بافت یکی از دو مدل 18038 یا 18238 ساعت‌های رولکس را می‌پوشد.

مشخصات ساعت:

اگر این «رئیس‌جمهور رولکس» واقعاً یک مدل مرجع 5 رقمی از این ساعت را داراست، پس به‌احتمال زیاد در آن از کریستال یاقوت کبود مقاوم ضد خراش با پوشش ضد بازتاب استفاده شده است. هم‌چنین به‌نظر می رسد که بافت از نسخه 36 میلی‌متری Rolex Day-Date استفاده می‌کند، که محبوب‌ترین سایز این سری ساعت‌های رولکس به‌شمار می‌آید. اگر به‌دنبال ساعتی با اندازه‌ی بزرگ‌تر هستید، ساعت 40 میلی‌متری این مجموعه جایگزین مناسبی به‌نظر می‌رسد، چراکه تقریبا همه ویژگی‌های آن با ساعت یادشده یکسان است.

همان‌طور که از نام آن پیداست، این ساعت رولکس دارای نمایشگر روز و تاریخ است. صفحه نمایش روز در این ساعت به‌طور برجسته در قسمت بالای نمایشگر دیده می‌شود؛ در حالی که صفحه تاریخ آن در کنار نمایشگر ساعت 3 قرار گرفته و از یک لنز بزرگ‌نمایی یا سایکلاپ (cyclop) برای بهبود خوانایی در آن استفاده می‌شود.

ساعت Rolex Day-Date طراحی کلاسیک، زیبا و جاودانه‌ای دارد که با قاب و بند طلای 18 عیار آن، زیباتر نیز شده است. علاوه بر این‌ها، بزل نازک استفاده‌شده در این ساعت، دارای بریدگی‌های عمودی و ظریف است که باعث شده تا این ساعت، در نگاه اول فوراً به‌عنوان یک ساعت رولکس قابل‌تشخیص باشد.

با توجه به این که این Rolex Day-Date یک مدل 5 رقمی است، می‌توان تصور کرد که مجهز به موتور اتوماتیک Caliber 3255 ساخت خود برند رولکس نیز هست. مدل Caliber 3255 که در دنیای ساعت‌ها موتوری چشمگیر به حساب می‌آید، توانایی ذخیره انرژی تا ۷۰ ساعت را داراست و دقت زمان‌سنجی بسیار عالی را برایتان فراهم می‌کند.

علاوه بر این، مدل Rolex Day-Date به‌لطف طراحی داخلی و ساخت بادوام خود، در برابر مغناطیس و ضربه مقاوم است. این ساعت رولکس همچنین تا 100 متر (10ATM) در برابر آب مقاوم است که استقامت و دوام بالایی به آن می‌بخشد.

ساعت های رولکس دی دیت از فروشگاه اشرافی:



ساعت رولکس طلایی Rolex Day date pave rainbow 04
2,990,000 تومان


ساعت رولکس تمام رزگلد نگین دار مردانه Rolex Day Date pave rainbow 03
2,990,000 تومان


ساعت رولکس دی دیت نگین دار Rolex Day Date DRG 4
2,990,000 تومان


ساعت رولکس دی دیت مردانه Rolex Day date pave rainbow 02
2,990,000 تومان


ساعت رولکس دی دیت Rolex DayDate BS16
970,000 تومان


رولکس دی دیت طلایی نگین دار Rolex Day Date DB1
2,750,000 تومان


رولکس دی دیت صفحه آبی Rolex Day Date LB1
1,880,000 تومان


رولکس دی دیت رزگلد Rolex Day Date RG2
1,870,000 تومان


رولکس دی دیت دور صفحه نگین صفحه سبز Rolex Day Date DG1
2,750,000 تومان


ساعت رولکس دی دیت رزگلد ROLEX Day Date GRP
1,900,000 تومان

ساعتی که مطابق فلسفه و اصول وارن بافت است

وارن بافت برخلاف ساعت‌هایی که افراد ثروتمند در فیلم‌ها و سریال‌های تخیلی از جمله سریال Billions به تن می‌کنند، یک سبک زندگی محتاطانه و محافظه‌کارانه دارد. او سال‌ها است که ساعت باشکوه، مجلل و در عین حال قدیمی خود یعنی Rolex Day-Date به دست می‌کند که بدون شک یک انتخاب برجسته و والا برای او به حساب می‌آید. این ساعت طلایی رولکس محدود به زمان خاصی نمی‌شود و شاید بتوان گفت از زمان عرضه‌اش تاکنون، هرگز از مد نیافته است.

دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×