خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

کلکسیون ساعت‌های جیسون استاتهام

ادمین اشرافی
اشرافی
1400-12-17 ۱۸:۴۳
کلکسیون ساعت‌های جیسون استاتهام

جیسون استاتهام (Jason Statham) یکی از مشهورترین ستارگان فیلم‌های اکشن نسل کنونی است. جایگاه او به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های اکشنِ تاریخ، در سه‌گانه‌ی معروف «بی‌مصرف‌ها» (The Expendables) در کنار دیگر بازیگران برجسته‌ی این ژانر، تثبیت شد.او نه‌تنها روی صحنه، بلکه در دنیای واقعی هم یک رزمی‌کار حرفه‌ای است. از بین مهارت‌های او می‌توان به کاراته، وینگ چون (Wing Chun) و کیک‌بوکسینگ اشاره کرد. با وجود همه‌ی این مسائل، فعالیت استاتهام در زمینه‌ی بازیگری با فیلم‌های ژانر اکشن آغاز نشد.

وی اولین بار به‌عنوان یک مدل برای برند ساعت‌سازی French Connection شروع به کار کرد. با وجود این، ملاقات متعهدانه‌ی او با کارگردانی معروف به نام گای ریچی (Guy Ritchie) به استاتهام کمک کرد تا در دنیای بازیگری برای خود نامی دست و پا کند. وقتی ریچی از این قضیه که استاتهام،‌ در دوران جوانی خود در بازار سیاه فعالیت می‌کرده، آگاه شد، وی را برای نقش Bacon در کمدی کلاسیک و هیجان‌انگیز خود یعنی Lock, Stock, and Two Smoking Barrels انتخاب کرد.

این فیلم هم نزد تماشاگران و هم نزد منتقدان بسیار موفق واقع شد. نقش بعدی استاتهام برای یکی دیگر از فیلم‌های گای ریچی یعنی Snatch بود که در آن، بازیگران سرشناسی از جمله بنیسیو دل تورو (Benicio del Toro) و برد پیت (Brad Pitt) به‌عنوان مبارزان مشت‌زن و کولی با لهجه‌های انگلیسی تا حدودی نامفهوم، نقش‌آفرینی می‌کنند. Snatch نیز مانند فیلم قبلی استاتهام موفقیت‌های زیادی کسب کرد و به فرآیند تبدیل‌شدن او به یک هنرپیشه‌ی صاحب‌نام، کمک شایانی کرد.

تبدیل‌شدن به یکی از بهترین بازیگران اکشن نسل کنونی

داشتن مهارت در زمینه‌ی ورزش‌های رزمی به جیسون استاتهام کمک کرد تا او در نقش‌های اولیه خود در فیلم‌های گای ریچی بدرخشد. لوک بسون (Luc Besson) کارگردان فرانسوی، استاتهام را در نقش فرانک مارتین (Frank Martin)، به‌عنوان بازیگر نقش اصلی فیلم The Transporter و دو فیلم دنباله‌ی بعدی آن انتخاب کرد. این سه‌گانه توانایی‌ها و پتانسیل جیسون استاتهام به‌عنوان یک ستاره فیلم‌های اکشن هالیوودی را به نمایش گذاشت.

جیسون استاتهام در دو دهه بعدی، در چندین فیلم اکشن بازی کرد که جدیدترین و برجسته‌ترین آن، در نقش دکارد شاو (Deckard Shaw) در در فیلم‌های «سریع و خشن» (Fast and Furious) بود.

اگرچه او به‌عنوان یک شخصیت منفی معرفی شد، اما چنان مورد استقبال طرفداران قرار گرفت که کارگردان و نویسندگان این سری فیلم، نقش شاو را در فیلم‌های بعدی، به‌عنوان یکی از قهرمانان داستان تغییر دادند.

در فیلم «هابز و شاو» از سری فیلم‌های سریع و خشن (Fast and Furious Presents: Hobbs and Shaw)، استاتهام بار دیگر در کنار یک ستاره اکشن معروف هالیوودی دیگر یعنی دوئین «د راک» جانسون به ایفای نقش پرداخت. از قضا او هم یکی دیگر از هنرپیشگانی است که علاقه‌مند به جمع‌آوری کلکسیون ساعت است.

ساعت‌هایی که جیسون استاتهام آن‌ها را روی صحنه پوشیده است

جیسون استاتهام نه‌تنها یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های اکشن امروزی در هالیوود به حساب می‌آید، بلکه در دنیای ساعت‌ها نیز کاملاً خبره است. این موضوع را می‌توانید در کلکسیون ساعت‌های او، به‌خوبی مشاهده کنید:

Panerai Luminor 1950 3 Days GMT

Panerai Luminor 1950 3 Days GMT

این‌که استاتهام صاحب این مدل است کمی واضح بود، نه؟ تقریباً تمام ستارگان فیلم‌های اکشن هالیوودی یک ساعت Panerai در کلکسیون ساعت‌های خود دارند. ساعت‌های Panerai یکی از پیشرفته‌ترین و قوی‌ترین ساعت‌های سطح بالا در بازار به حساب می‌آیند.

جیسون استاتهام در چندین فیلم خود از ساعت‌های مختلف Panerai استفاده کرده است. از بین آن‌ها می‌توان به مدل Chrono Daylight در فیلم The Transporter 2 و مدل Radiomir 8 Days Ceramic در قسمت هشتم سری فیلم‌های سریع و خشن اشاره کرد.

با این حال، جیسون خودش مدل Panerai Luminor 1950 3 Days GMT را برای استفاده‌ی روزمره ترجیح می‌دهد. این مدل مجهز به موتور اتوماتیک Swiss Caliber P 9001 به‌همراه یک بدنه فولادی ضد زنگ و یک قاب فلزی 44 میلی‌متری است. این قاب طبق طراحی اختصاصی برند پنرای به‌شکل یک تاج طراحی شده است و یک شیشه کریستالی یاقوت کبود ضد خش و ضد انعکاس را شامل می‌شود.

صفحه جلویی مشکی‌رنگ این ساعت با نشانگر‌هایی درخشان و عقربه‌های آنالوگ عرضه می‌گردد. علاوه بر این‌ها، نشانگرهای مربوط به ساعت ۶، ۹ و 12 در این ساعت به‌سبک عددنویسی عربی هستند. سایر قابلیت‌های این ساعت عبارت‌اند از ویژگی نمایش تاریخ و مقیاس اندازه‌گیری ذخیره انرژی. این ساعت Panerai Luminor هم‌چنین تا 3 روز قابلیت ذخیره انرژی دارد و تا عمث 300 متری در برابر آب، مقاوم است.

Jaeger LeCoultre Master Compressor Valentino Rossi

Jaeger LeCoultre Master Compressor Valentino Rossi

ساعت‌ها تنها وسایلی نیستند که جیسون استاتهام به آن علاقه دارد. وی هم‌چنین از طرفداران پر و پا قرص دنیای اتومبیل‌رانی و ماشین‌های خیره کننده و سریعی است که گزینه‌ی بعدی او در زمینه انتخاب ساعت بعدی را کاملاً توجیه می‌کند. این بازیگر همچنین ساعت ورزشی Jaeger LeCoultre Valentino Rossi را در کلکسیون خود جای داده است. این ساعت ادای احترامی به والنتینو روسی، قهرمان مسابقات اتومبیل‌رانی ایتالیا است و همان میزان دقت و سرعت بالا را برای صاحبش به ارمغان می‌آورد.

مدل Jaeger LeCoultre Master Compressor Valentino Rossi در میان ساعت‌های ورزشی، یک شاهکار به حساب می‌آید. این ساعت دارای بدنه‌ای 41.5 میلی متری و براق از جنس فولاد ضد زنگ است و یک صفحه مشکی و خاکستری دارد که طوری طراحی شده تا داشبورد خودرو را شبیه‌سازی کند. علاوه بر این‌ها، ترکیب رنگ‌های سبز نئون داخل صفحه ساعت، شکل و شمایل پر جنب و جوش و باحرارتی را به آن بخشیده است.

داخل JLC Valentino Rossi از یک موتور اتوماتیک Caliber 751 به‌همراه 41 قطعه جواهر و ضربه‌گیر درجه یک استفاده شده است. صفحه این ساعت هم‌چنین دارای یک مقیاس تاچیمتر (مخصوص سنجش سرعت) و دو صفحه‌ی فرعی است که دقایق (30) و ساعت‌ها (12) را نشان می‌دهند. نشانگرها و عقربه‌های آنالوگ این ساعت هم‌چنین دارای روکشی درخشان هستند که باعث می‌شود محیط‌های کم نور، بیشتر قابل‌دید باشد.

IWC Pilot Watch Double Chronograph Top Gun Ceretanium

IWC Pilot Watch Double Chronograph Top Gun Ceretanium

برند IWC یکی دیگر از برندهایی است که جیسون استاتهام هم به صورت شخصی و هم روی صحنه از ساعت‌های آن استفاده می‌کند. استاتهام تا به حال از چندین ساعت IWC در فیلم‌های خود استفاده کرده است که از میان آن‌ها، می‌توان به مدل IWC Aquatimer Automatic 2000 (یا IWC358002) برای فیلم The Mechanic در سال 2016 یا مدل IWC Aquatimer Chronograph Edition La Cumbre Volcano برای فیلم The Meg در سال 2018 اشاره کرد. خوب است بدانید هر دوی این ساعت‌ها متعلق به کلکسیون ساعت شخصی استاتهام هستند و لزوما فقط از طرف طراحان صحنه به او داده نشده‌اند.

استاتهام اخیرا حین پوشیدن IWC Pilot Watch Double Chronograph Top Gun Ceratanium در ملاء عام رویت شد.

این ساعت دارای قاب سراتانیومی 44 میلی‌متری است و به‌لطف زیبایی‌شناسی به رنگ مشکی‌اش، طراحی ماهرانه‌ای را به ارمغان آورده است.

صفحه‌ی جلویی این ساعت با طراحی Double Chronograph خود، تمرکز و دقت بالای IWC در رعایت جزئیات را نشان می‌دهد. برخی از صفحات فرعی این ساعت، نمایانگر دقیقه، ثانیه و صدم‌ثانیه هستند و عملکرد زمان‌سنجی عالی آن را به رخ می‌کشند.

علاوه بر این‌ها، ساختار این ساعت، با تمرکز بر هوانوردی، کاملاً استثنایی به‌شمار می‌رود. بدنه‌ی داخلی این مدل از جنس فولاد نرم ساخته شده است و مقاومت مغناطیسی بالایی ایجاد می‌کند. برند IWC برای افزودن کمی زیبایی بیشتر، یک شیشه کریستالی یاقوت کبود محدب را روی صفحه ساعت قرار داده که هم شیک است و هم بادوام.

مدل IWC Pilot Watch Double Chronograph Top Gun Ceratanium از موتور اتوماتیک Caliber 79420 ساخت خود شرکت IWC و مجهز به ذخیره انرژی تا 44 ساعت بهره‌مند است. این ساعت شامل 29 تکه جواهر است و دقت آن تا 28800 VPH (بخوانید «وی‌پی‌اچ»؛ واحد «لرزش بر ساعت» مخصوص بیان میزان بسامد موتور ساعت) محاسبه شده است. این ساعت سرتاسر درجه یک و قابل‌اعتماد بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

Patek Philippe Nautilus Blue (6980/1A)

Patek Philippe Nautilus Blue (6980/1A)

جیسون استاتهام علاوه بر ساعت‌های ورزشی مقاوم، به ساعت‌های لوکس و بسیار گران‌قیمت Patek Philippe نیز علاقه‌مند است. وی چندین بار از ساعت Patek Philippe Nautilus استفاده کرده است. جذابیت ظریف و در عین حال خشن این ساعت لوکس، کاملاً با شخصیت استاتهام مطابقت دارد.

مدل Nautilus دارای یک قاب فولادی ضد زنگ 44 میلی‌متری با یک قاب از جنس کریستال یاقوت کبود است. هم‌چنین صفحه شیب‌دار آبی‌رنگ و خیره‌کننده‌ی این مزین به نشانگرهای براق و عقربه‌های آنالوگ است، که هر دو دارای روکش‌های درخشانی هستند.

یک صفحه فرعی مخصوص کرنومتر (که هم ساعت و هم دقیقه‌های سپری‌شده را نشان می‌دهد)، در این ساعت گنجانده شده است. در راستای ارائه دقت بهینه، داخل مدل Nautilus از موتور کرونوگراف Caliber CH 28-520 با 28٫800 لرزش بر ساعت استفاده شده است.

ساعت‌های زیادی همانند این مدل پیدا نمی‌شوند که جذابیت و مقاومت را توام با عملکردی پیچیده و ظریف ترکیب کند، اما Patek Philippe Nautilus موفق شده تا از پس این موضوع به‌خوبی بربیاید.

Rolex Daytona 6239

Rolex Daytona 6239

از آنجایی که جیسون استاتهام یک کلکسیونر ساعت است، چشم‌بسته می‌توان گفت که او، جایی در کمد لباس‌هایش، یک ساعت‌مچی از برند رولکس نیز دارد. استاتهام در واقع صاجب چندین ساعت رولکس است؛ از این رو، اجازه دهید با یکی از مجموعه‌های چشمگیرتر او یعنی Rolex Daytona 6239 شروع کنیم که بیشتر حائز اهمیت است.

ساعت Rolex Daytona استاتهام دارای صفحه‌ای به رنگ معکوس پاندا (reverse panda) است. این یعنی رنگ اصلی پس‌زمینه‌ی آن مشکی و رنگ صفحه‌های فرعی‌اش، سفید است؛ درست برخلاف رنگ پوست یک پاندا. قاب و دستبند 40 میلی متری Oystersteel باعث شده‌اند تا این مدل، به یک ساعت کلاسیک و قابل‌شناسایی در میان ساعت‌های رولکس تبدیل شود. زیر طرح با شکوه این ساعت، یک موتور اتوماتیک Valjoux Caliber 72 تعبیه شده است.

سری Rolex Daytona یکی از پرطرفدارترین مجموعه ساعت‌های این برند جهانی و معتبر است. این امر، چیزی است که علاقه‌مندان به ساعت از جمله جیسون استاتهام را به آن‌ها جذب کرده است.

Rolex Explorer II Steve McQueen Vintage Watch

Rolex Explorer II Steve McQueen Vintage Watch

این مدل ساعت Rolex Explorer II علاوه بر شیک‌بودن، از لحاظ تاریخی نیز اعتبار زیادی دارد؛ زیرا همان‌طور که از نامش پیداست، ادای احترامی به استیو مک کوئین (Steve McQueen)، بازیگر افسانه‌ای به شمار می‌آید. زیبایی قدیمی و نوستالژیک Rolex Explorer II بزرگترین جذابیت آن است. ساعت Rolex Explorer II که اولین بار در سال 1971 معرفی گردید، جذابیت دوران مسابقات اتومبیل‌رانی قدیمی را با طراحی هنرمندانه و بادوام خود به نمایش می‌گذارد.

در مدل Rolex Explorer II Steve McQueen از عقربه‌های آنالوگ نارنجی متمایز و موتور اتوماتیک Caliber 1570 با 26 قطعه جواهر استفاده شده است. علاوه بر این‌ها، یک قاب و بند 38 میلی متری Oystersteel (مخصوص برند رولکس) با ایت ساعت عرضه می‌گردد.

این ساعت در مقایسه با سایر مدل‌های معمولی برند رولکس شیک‌تر و مقاوم‌تر محسوب می‌شود و از این رو، می‌توان گفت جذابیت بیشتری دارد. مدل Rolex Explorer II با زیبایی‌شناسی مردانه و سبک ماشین مسابقه‌ای‌محور قدیمی که دارد، ادای احترامی خارق‌العاده برای استیو مک‌کوئین به حساب می‌آید.

Rolex Submariner Cerachrom Bezel No Date

Rolex Submariner Cerachrom Bezel No Date

داشتن یک ساعت Rolex Submariner برای کلکسیونرهای ساعت، امری ضروری به حساب می‌آید. استاتهام که علاقه‌ی زیادی به دنیای ساعت‌ها دارد نیز صاحب یک مدل از آن‌ها است.

به‌طور خاص، جیسون استاتهام از نسخه Rolex Submariner No Date استفاده می‌کند. استاتهام این Rolex Submariner خاص را در برخی از فیلم‌هایش، از جمله فیلم Parker ساخت سال 2013 پوشیده است.

حال اگر بخواهیم به ویژگی‌های خود ساعت بپردازیم، باید گفت که Rolex Submariner همه چیزهایی که از یک ساعت رولکس انتظار دارید را برآورده می‌کند. ساعتی با طراحی کلاسیک و باشکوه که از آن کپی‌برداری شد، اما زیبایی‌اش هرگز تکراری نشد. ساعت‌های Rolex Submariner دارای بدنه‌ی از جنس فولاد ضد زنگ 40 میلی متری و یک قاب سرامیکی مشکی است که تا 300 متر در برابر آب مقاومت دارد.

علاوه بر این، قابلیت‌ها درهم‌پیچیدگی داخلی سطح Submariner، شکوه و زیبایی بیشتری به آن اضافه می‌کنند. این ساعت از موتور اتوماتیک Caliber 3130 ساخت خود برند رولکس استفاده می‌کند. در نتیجه، Rolex Submariner یک ساعت لوکس، کلاسیک و همه‌کاره با طراحی درجه یک و بسیار ظریف است.

دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×