خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

چگونه ساعت مچی دیجیتال را تنظیم کنیم؟

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-05-28 ۲۰:۰۶
چگونه ساعت مچی دیجیتال را تنظیم کنیم؟

اگر پس از مدتی مجبور به تنظیم مجدد ساعت دیجیتال خود شوید شما ممکن است نام تولید کننده آن را به خاطر نداشته باشید. برای تغییر تنظیمات، لازم است ابتدا ساعت خود را در حالت Time Mode قرار دهید تا ساعت، تاریخ روز و هفته ساعت شما تنظیم شود. سپس باید تنظیمات آن را تعدیل کنید تا بتوانید از ساعت خود به درستی استفاده کنید.

قسمت اول: قرار دادن ساعت در حالت Time Mode

قرار دادن ساعت در حالت Time Mode

1. برای ساعت های پیچیده تر بهتر است با شرکت سازنده تماس بگرید تا برای تنظیمات دستی راهنماییتان کنند. اگر ساعت شما پیچیده است و شما دستورالعمل تنظیم آن را نمیدانید میتوانید از روشهای تنظیم دستی ساعت های دیجیتال در اینترنت استفاده کنید. برای دسترسی به این روشهای تنظیم آنلاین باید حتما نام برند و مدل ساعت خود را وارد کنید.

  • اگر تنظیمات دستی ساعت خود را در اینترنت پیدا نکردید با بخش خدمات مشتری شرکت سازنده تماس بگیرید
  • برند و مدل ساعت معمولا بر قاب پشتی ساعت حک شده یا جایی بر روی صفحه آن نوشته شده است.

بررسی دکمه های ساعت2. دکمه های روی ساعت خود را بررسی کنید. ساعتهای دیجیتال طرح های مختلفی دارند. اگر ساعت ساده باشد معمولا یک یا دو دکمه دارد، اما اگر پیچیده تر باشد ممکن است دکمه های بیشتری داشته باشد. دکمه مربوط به تنظیمات این ساعت ها معمولا در سمت چپ یا راست صفحه آن قرار دارد.

  • گاهی اوقات دکمه تنظیمات در قاب پشتی یاعت یا زیر یک رویه یا سرپوش قرار دارد اگر چه این مدل غیر معمول میباشد. این سرپوش معمولا با دست کنار میروند، اما اگر نرفت میتوان از یک پیچ گوشتی کوچک برای برداشتن آن استفاده نمود.
  • بعضی از ساعتها کارکرد دکمه ها را روی آن مینویسند. معمول ترین دکمه های ساعت های دیجیتال شامل این موارد هستند: Set,” “Reset,” “Start,” and “Light.”
  • برای تنظیمات ساعت شما احتمالا باید دنبال دکمه های Mode یا Set بگردید. دکمه Mode ساعت را در حالتهای Stopwatch Time Mode و مانند اینها قرار میدهد. دکمه Set برای تنظیم ساعت در حالت Time Mode، یا برای نهایی کردن و ثبت تغییرات اعمال شده در تنظیمات، به کار میرود.

۳. برای استفاده از دکمه های فرو رفته برای تغییر حالت (mode ) ساعت، از یک خودکار استفاده کنید

ساعتهای دیجیتال ساده معمولا یک دکمه فرورفته کوچک برای تنظیمات خود دارند. میتوانید از یک خودکار استفاده کنید و آن را روی ناحیه فرورفته به داخل فشار دهید تا حالت ساعت خود را تغییر دهید.

  • وقتی در قسمت تنظیمات زمان گوشی هستید یکی از دکمه های مربوط به تنظیم زمان مثل دقیقه، ساعت یا مثلا تاریخ شروع به چشمک زدن میکند.
  • اگر ساعت شما داراری یک دکمه فرورفته و یک دکمه فشاری باشد، احتمال زیاد دکمه فرو رفته برای تغییر مد و حالت ساعت و دکمه دیگر برای تغییرات تنظیمات ساعت میباشد.
  • اصلا از مداد برای فشار دادن دکمه فررفته استفاده نکنید. چون اگر نک مداد داخل فرورفتگی بریزد و متراکم شود باعث میشود دکمه تنظیمات دیگر کار نکند.

۴. ساعتهایی که چندین دکمه دارند را در حالت Time Mode قرار دهید.

اگر ساعت شما نام و کارکرد دکمه ها را ننوشته باشد، شما باید به طور تصادفی آنها را فشار داده تا متوجه شوید دکمه مخصوص تغییر حالت ساعت کدام است. اعداد دقیقه و ثانیه ساعتها هنگامی که انتخاب شده باشند شروع به چشمک زدن میکنند.

  • به طور کلی اعداد زمان (دقیقه، ثانیه، تاریخ) وقتی انتخاب شوند چشمک میزنند، اما بعضی ساعتها مدل های متفاوتی ممکن است داشته باشند مثلا زیر واحد انتخاب شده خط دار شود یا در داخل کادر یا مربع قرار گیرد.
  • بعضی ساعتهای پیچیده تر ممکن است ویژگی های زیادی داشته باشند، بهتر است تمامی دکمه را امتحان کنید تا با کارکرد ساعت خود بیشتر آشنا شوید.
  • بعضی از ساعتها ممکن است دکمه مخصوص تنظیم mode نداشته باشند، در این حالت شما باید از دکمه Set طبق روشی که در مرحله بعد توضیح داده شده استفاده کنید.

۵. از دکمه Set برای قرار دادن گوشی در حالت تنظیم زمان استفاده کنید. اگر ساعت شما تنها دکمه Set دارد این دکمه کار دکمه mode را انجام میدهد و شما باید با فشار دادن این دکمه ساعت را در حالت Time Mode قرار دهید. ساعتهای دیگر نیاز به دکمه Mode برای قرار دادن ساعت در حالت time mode و سپس به دکمه Set برای ثبت تغییرات اعمال شده دارند.

قسمت دوم: تغییر تنظیمات

۱. برای اعمال تغییرات دقیقه شمار ساعت از دکمه advance استفاده کنید. معمولا اولین آپشن شما تغییر دقیقه ساعت است که زمانی که انتخاب شده باشد چشمک میزند. در این هنگام دکمه advance را فشار دهید تا عدد زمان افزایش یابد. دقت کنید به آرامی دکمه را فشار دهید تا ناگهان زمان مورد نظر را گم نکنید.

  • ساعتهای ساده احتمالا فقط دو دکمه دارند: یکی برای تغییر mode و دیگری برای تنظیمات پیشرفته برای واحدی که نیاز به دکمه دارد
  • در بیشتر ساعتها تنظیمات چرخه زمان از کمترین به بیشترین (مثلا ۱ دقیقه تا ۵۹ دقیقه) یا از اولین ترتیب تا آخرین (مثلا یکشنبه تا شنبه) میباشد. که پس از مقدار ماکزیمم، مجددا مقدار مینیمم ظاهر میشود.
  • ساعتهای دیجیتالی که چندین دکمه دارند معمولا دکمه های جداگانه مثل Reset،” “Adjust،” یا “Set دارند برای تنظیمات پیشرفته تر برای مواردی که نیاز به تنظیمات مجدد پیدا میکنند.

۲. اعداد ساعت شمار ساعت خد را تنظیم کنید.

برای تنظیم ساعت باید ابتدا دکمه mode را مجددا فشار رهید تا عدد ساعت انتخاب گردد. همانطور که میدانید زمانی که انتخاب شده است چشمک میزند (مانند دقیقه). پس از آن میتوانید مانند مرحله قبل از دکمه advance برای تنظیم ساعت استفاده کنید.

۳. تغییرات تنظیمات مربوط به تاریخ یا روز هفته در صورت لزوم اعمال کنید.

ترتیب معمول تنظیم زمان در ساعت ها بدین صورت است: دقیقه، ساعت، AM/PM، تاریخ،روز هفته. با فشار دادن دکمه mode و بعد تنظیم واحد انتخاب شده با استفاده از دکمه advance یکی پس از دیگری میتوانید تنظیمات لازم را اعمال کنید.

  • بعضیا از ساعت ها ممکن است دکمه های ترکیبی متمایزی داشته باشند که برای تنظیمات مشخصی به کار روند. برای مثال، شما باید یک دکمه را به مدت چند ثانیه نگه دارید تا بتوانید آلارم ساعت را تنظیم کنید.

۴. از قسمت تنظیمات مربوط به زمان ساعت خود خارج شوید تا ساعت به حالت عادی (normal mode) بازگردد.

وقتی احساس کردید تغییرات مورد نظرتان را در بخش تنظیمات اعمال کرده اید، دکمه set را فشار دهید تا تغییرات اعمال شده ثبت و نهایی گردد در این حالت ساعت شما از حالت Time Mode به حالت Normal Mode میرود. اگر ساعت شما دکمه set ندارد از دکمه mode استفاده کنید و دقت کنید که هیچ واحدی چشمک نزند.

خرید ساعت دیجیتال

پرسش و پاسخ

ساعتهای دیجیتال علاوه بر نشان دادن زمان چه کاربردهای دیگردی دارند؟

برندهای مختلف ساعتهای دیجیتال هر کدام ویژگی و کابردهای متفاوتی دارند. بهترین راه پیدا کردن کارکردهای ساعت خود این است که تنظیمات دستی مربوط به برند ساعت خود را در اینترنت جستجو نمایید.

سایر نکات:

  • سعی کنید قبل از تنظیم زمان ساعت خود تمامی دکمه های آن را امتحان کنید و از این موضوع نگران نباشید.

دیدگاه شما

37 پاسخ به “چگونه ساعت مچی دیجیتال را تنظیم کنیم؟”

  1. امیر ابوالفضل شیداپور گفت:

    من هم ساعت دارم مدل :۲۲۸۰ واقعا خرابه
    یعنی نمی تونم ۲۲رو ۹۰ درجه ببرم عقب

  2. Khalil گفت:

    سلام چرا وقتی به ساعت دیجیتالی ضربه کوچکی برخورد بکنه ریست میشه ساعت لمسیه؟

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      احتمالاً یک منبع تغذیه کلی وجود دارد که هنگام ضربه قطع می‌شود.

  3. ناشناس گفت:

    سلام من ساعتم دکمه ست نداره چیکار باید بکنم

    • هادی حسینی فرد گفت:

      درود بر شما
      اگر ساعت شما اروجینال هست برای آموزش تصویری تنظیمات، می توانید کلمه H-SET را به همراه مدل ساعت در یوتیوب سرچ نمایید و ویدیو های مربوط به ساعت مچی خود را مشاهده نمایید.

  4. عارف جعفری گفت:

    سلام ساعت من OMAX:M3-B هست از اون مدل اصلی‌های قدیمی که مال پدرم هست اوایل که دستم میکردم همه چیزش رو میتونستم به راحتی تنظیم کنم ولی جدیداً خیلی از دکمه‌هایش از کار افتادن فقط نور پس زمینه و کرنومترش کار میکنه نه میتونم هشدارش رو فعال کنم،نه میتونم ساعت و هفته رو تنظیم کنم ممنون میشم یه راهنمایی بکنید که بنظرتون مشکل از کجاش میتونه باشه.
    و یه مورد دیگه وقتی که داشتم باتریش رو تعویض میکردم موقع بستن پشت ساعت پیچش رو اشتباهی یکم کج گذاشتم بعد دیگه الان زده کناره‌ها و اون شیار‌های پیچ رو از بین برده و پیچ نمیتونه توش سفت بشه و هی میوفته و نمیدونم اگه الان بهش آب بخوره مشکلی براش پیش میاد یا نه و آب بهش نفوذ میکنه ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      در مورد پمپ های ساعت، اگر جرم گرفته و عمل نمی کند، می توانید با مراجعه به سرویس کار این مورد را برطرف نمایید.
      در مورد پیج های ساعت نیز ممکن هست با بستن پیچ بزرگتر بتوان این مشکل را حل نمود که این مورد نیز توسط سرویس کار ممکن هست قابل حل باشد.

  5. سیدعلی نصیری گفت:

    آلارم ساعت اماکس m283چطور خاموش میشه؟

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      برای آموزش تنظیمات از ویدیوهای موجود در یویتیوب استفاده نمایید.

  6. Hunter گفت:

    سلام. من ساعتم برند کاسیو هست و انالوگه. فعلا ازش استفاده نمیکنم میخواستم بدونم میشه خاموشش کرد تا باتری مصرف نکنه؟ یک دکمه داره که وقتی یک بار بکشی بیرون تقویمش تنظیم میشه و بار دوم عقربه تنظیم میشه.

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      خیر این موضوع در مصرف باتری ساعت تاثیری ندارد.

  7. nazaninbaqeri2@gmail.com گفت:

    سلام وقت بخير
    دقيقا مشكل من اينه ك مدل ساعتم رو نميدونم و اينكه تنظيمات اون بهم ريخته قبل ساعت من 24 ساعت رو نشون ميداد ولي الان بر فرض تا ساعت 11 رو ميخام 12 كنم نميشه و دوباره از يك شروع ميشه
    ممنون ميشم كمكم كنيد

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      لطفا با پشتیبانی در ارتباط باشید.

  8. T گفت:

    سلام من ساعت دیجیتالی دکمه ای EMPOWER مدل WR20BAR رو دارم … من می خواستم بدونم چطور می توانم ساعت رو از حالت بی صدا خارج کنم

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      لطفا کلمه H-SET را به همراه مدل ساعت خود در یوتیوب سرچ و ویدیوهای آموزشی تنظیمات را مشاهده نمایید.

  9. Yasin گفت:

    سلام من ساعت مچی دیجیتال مدل LE1122ME خریدم چند ساعت اول تا ۲۴ ساعتو نشون میداد ولی الان نمیدونم چرا نمیشه تا میرسه به ۱۲ وقتی میزنی تا بشه ۱۳ به ۱ برمیگرده و یدونه علامت کنارش نشون میده که ساعت ۱۳ هست الان چی کنم باز برگرده به ۲۴ ساعت ممنون میشم کمک کنید

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      برای دیدن ویدیو آموزشی این ساعت، می توانید اسم و مدل ساعت را به همراه کلمه H-SET داخل یوتیوب سرچ نمایید و اموزش لازم را در این زمینه مشاهده نمایید.

  10. Mobina گفت:

    من Reset میزنم ثبت نهایی نمیشه چیکار کنم-_-

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      برای دیدن ویدیوی آموزشی، می توانید مدل ساعت خود را به همراه h-set در یوتیوب سرچ نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×