خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

چگونه ساعت استیل را تمیز کنیم؟

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-05-04 ۱۵:۰۰
چگونه ساعت استیل را تمیز کنیم؟

ساعت های فلزی همچنان جز پرطرفدارترین ساعت های دنیای ساعت مچی محسوب می شوند. با اینکه ساعت های استیل دارای مقاومت خوبی هستند، اما نیاز به نگهداری نیز دارند. یکی از این اقدامات، تمیز کردن منظم ساعت مچی است. در ادامه این مطلب به معرفی روش هایی پرداخته ایم که به ساعت مچی شما کمک می کنند تا تمیز و براق به نظر برسند.

1. آن را پاک کنید

برای پاک کردن ساعت با یک پارچه نرم شروع کنید تا لایه های اولیه آلودگی، گرد و غبار یا چرک و دوده از بین بروند. گرچه برای این کار می توانید از دستمال کاغذی استفاده کنید، اما یکپارچه میکرو فیبر یا پارچه بسیار نرم بیشتر توصیه می شوند. در شرایط حساس  یک حوله تمیز یا حاشیه یک تی شرت به خوبی کار می کند اما به احتمال زیاد آلودگی را به اندازه یک پارچه نرم تر و طریف تر از بین نخواهد برد.

2. ساعت را در آب صابون گرم فرو کنید

در ابتدا مهم است که توجه داشته باشید که شما آب ولرم می خواهید نه آب گرم یا خیلی داغ زیرا نوسانات دما باعث می شود تا لایه هایی که مانع نفوذ آب میشوند منقبض شده و به طور بالقوه اجازه دهد آب به داخل ساعت نفوذ کرده و به اجزاء ظریف داخل ساعت آسیب برساند. حتی مقاوم ترین و ضد آب ترین ساعت ها می توانند بعد از یک عصرانه در وان داغ یا سونا شکست بخورند و به همین دلیل است که بیشتر تولید کنندگان ساعت مچی با دوش گرفتن با ساعت در مچ دست خود به دلیل قرار گرفتن آن در معرض آب بالای 100 درجه فارنهایت مخالف هستند.

بنابراین برای تمیز کردن ساعت خود یک سینک ظرفشویی یا کاسه تمیز را با آب ولرم پر کنید سپس با قرار دادن ساعت در آب برای مدتی کوتاه و مقداری پاک کردن ملایم با پارچه باید بیشتر آلودگی ها را از ساعت خود پاک کنید. اگر نه، می توانید یک قطره مایع ظرفشویی ضد باکتری را به آب اضافه کنید. مایع ظرفشویی برای حل کردن روغن فرموله شده است  به همین دلیل برای از بین بردن روغن ها و مواد زائد از روی  استیل ضد زنگ مؤثر است. اگر ساعت شما ضد آب نیست مراقب باشید فقط بند را در آب فرو کنید – شما نمی خواهید با تلاش برای تمیز کردن یک ساعت به آن صدمه بزنید.

3. دستبند استیل ضد زنگ را به آرامی مالش دهید

برای دسترسی به شکافهای دستبند ضد زنگ از مسواک مرطوب و تمیز استفاده کنید. مراقب باشید که چقدر فشار وارد می کنید زیرا یک دست سنگین می تواند باعث خراش های ناخواسته شود.

4. با آب گرم شستشو دهید

دستبند را در آب گرم فرو ببرید یا آن را زیر آب درون سینک ظرفشویی فرو کنید تا صابون آن را بشویید. باقی مانده صابون روی استیل می تواند باعث لکه دار شدن وکدر شدن آن گردد و این در حالی است که یک شستشوی مناسب به حفظ سطح تازه یا صیقلی شدن آن همانند یک ساعت جدید کمک می کند.

5. با یک پارچه نرم آن را خشک کنید

ساعت را با یک حوله حمام خشک کنید یا از یک سشوار با تنظیمات حرارت کم استفاده کنید تا رطوبت بین اتصالات آن سریع خشک شود. اگر بلافاصله بعد از تمیز کردن و شستشو ساعت آن را بپوشید گرمای بدن به خلاص شدن از شر آب بین اتصالات دستبند و سایر گره ها و شکاف های کوچک آن کمک خواهد کرد.

6. درخشندگی را به آن اضافه کنید

پاک کننده شیشه را روی پارچه ای نرم اسپری کرده و صفحه، بدنه و دستبند ساعت را پاک کنید تا درخشش آن تجدید شود. اگر تمیز کردن به پایان رسیده است شما می توانید با فرو بردن برس نرم در شیشه پاک کن به دستبند و درزهای آن دسترسی پیدا کنید و آنرا به آرامی مالش دهید. اگر شما به راحتی دستبند را جدا میکنید می توانید آن را از بدنه جدا کرده و حدود 15 دقیقه آن را در شیشه پاک کن خیس کنید و سپس با آب تمیز بشویید. اطمینان حاصل کنید که پس از اتمام آن را با یک پارچه نرم تمیز کنید.

هر چند وقت یک بار باید ساعت استیل ضد زنگ خود را تمیز کنید؟

اگر هر روز ساعت خود را می پوشید یکبار در ماه آن را اساسی تمیز کنید. وسواسی ترین استفاده کنندگان ساعت مچی، ساعت های خود را روزانه تمیز می کنند. درست مانند شستن صورت و مسواک زدن به دندانهای خود قبل از خواب، ساعت شما می تواند از یک تمیز کردن سریع بهره مند شود. برای پاک کردن قسمت داخلی بندساعت، به علاوه قسمت پشت و جلو آن از یک پارچه نرم استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا هر روز رطوبت یا لوسیون اضافی پوست شما را که به ساعت نفوذ کرده از بین ببرید. مراقبت منظم و نگهداری از ساعت، تمیز کردن اساسی ماهانه شما را نیز ساده تر می کند.

هر چند وقت یکبار ارزش دارد که ساعت خود را برای یک سرویس حرفه ای و تمیز کردن نزد متخصص ببرید. یک متخصص می تواند خطوطی را که مسواک شما نمی تواند از بین ببرد برطرف کند. یک جواهرساز می تواند برای حفظ مقاومت در برابر آب ساعت شما،  تنظیم های منظم از جمله تعویض درزگیر را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که ساعت شما در بهترین حالت عملکرد خود قرار دارد.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×