خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

چرا شیشه ساعت بخار می کند؟ + راهکار حل مشکل

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-04-03 ۱۵:۲۱
چرا شیشه ساعت بخار می کند؟ + راهکار حل مشکل

اگر اولین بار است که مشاهده کردید چند قطره ی کوچک آب در داخل ساعت شما ظاهر شده، وحشت زده نشوید، چرا که شما تنها نیستید. بخار کردن ساعت ها کاملاً متداول بوده و این امر ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد. خوشبختانه چند روش سریع و ساده برای از بین بردن بخار روی سطح شیشه ساعت شما نیز وجود دارد که ما در این راهنمای کاربردی به آنها اشاره کرده ایم.

چرا در ساعت مچی شما بخار وجود دارد؟

بخار ساعت می تواند ناشی از منابع مختلفی باشد اما درک اینکه این بخار ممکن است از کجا آمده باشد برای جلوگیری از وقوع مجدد آن مفید است.

دلایل شایع تشکیل بخار در صفحه ساعت:

  1. وارد شدن در فصل زمستان از یک فضای بیرونی به شدت سرد به یک فضای گرم و مطبوع داخلی ممکن است باعث ایجاد ذرات آب در صفحه ساعت شما شود.
  2. اگر یک ساعت ضد آب به مدت طولانی در زیر آب نگه داشته شود، این بخارات می توانند ایجاد گردند.
  3. هنگامی که ساعت های فاقد ویژگی ضد آب بودن به درون آب می افتند و به سرعت مورد رسیدگی قرار نمی گیرند، به احتمال زیاد می توانید انتظار تشکیل بخار را داشته باشید.
  4. صفحه ی ضد آب با گذشت زمان فرسوده شده یا ترک کوچکی در صفحه ی شیشه ای وجود دارد.
  5. کیفیت ساعت در حدی که شما فکرش را می کردید نیست.

چگونگی از بین بردن بخار صفحه ی ساعت

در اینجا چند روش بسیار ساده برای از بین بردن بخار در صفحه ساعت وجود دارد که توسط بسیاری از افراد در وضعیت های مشابه استفاده شده است، بدون آنکه آسیبی به ساعت وارد گردد.

یکی از این روش ها را امتحان کنید و ساعت شما به سرعت به خوبی یک ساعت نو به نظر خواهد رسید.

لایه ای از برنج

آیا تا به حال پیش آمده شبی را بیرون از منزل باشید و تلفن همراه خود را درون یک گودال، نوشیدنی یا توالت انداخته باشید؟ به یاد دارید که همه به شما می گفتند تلفن خود را برای یک شب در یک کاسه برنج قرار دهید؟

در واقع حق با آنها بوده است! همانطوری که بستری از برنج به مرور زمان به نجات هزاران و یا حداقل به نجات صدها تلفن همراه کمک کرده است می تواند به از بین بردن بخار صفحه ساعت نیز کمک کند.

کافی است پیچ تنظیم ساعت را برداشته و قبل از آنکه صبح برای چک کردن جذب رطوبت آن را بررسی کنید، به مدت یک شب یا کمی بیشتر ساعت خود را دورن یک ظرف بر روی بستری از برنج قرار بدهید.

نکته ی مهم: کیسه های ژل سیلیکا نیز در برای از بین بردن بخار ساعت به خوبی عمل می کنند. همین روش قبلی را دنبال کنید اما چند کیسه ی ژل سیلیکا را جایگزین برنج نمایید.

استفاده از نور مستقیم خورشید

در روز های گرمتر ممکن است بتوانید از نور خورشید برای تبخیر و از بین بردن قطرات آب ساعت خود استفاده کنید. برای خارج کردن مایع اضافی، قسمت بیرونی ساعت را پاک کرده سپس صفحه ساعت و قسمت کریستالی آن را به سمت بالا قرار دهید به صورتی که نور خورشید بتواند آن را گرم کند. این محل می تواند باغچه شما در یک روز خشک یا قسمت افقی لبه ی پنجره باشد، این کاملاً به شما بستگی دارد.

نکته مهم: اگر قبل از خشک کردن ساعت با نور خورشید می توانید قسمت پشتی ساعت را بردارید، این روش در از بین بردن ذرات آب مؤثر تر خواهد بود. قسمت پشتی ساعت را برداشته و آن را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهید. این بار صفحه ساعت و کریستال روی آن بر روی تکه ای پارچه و قسمت پشتی آن را به سمت بالا قرار گیرد.

استفاده از یک منبع گرمایی جایگزین

در روزهای سردتر یا هنگامی که هوا در خارج از منزل تقریباً نامطلوب است شاید بهتر باشد از یک منبع گرمایی جایگزین برای حذف بخار ساعت استفاده کنید.

شما می توانید همان روش استفاده از نور مستقیم خورشید را دنبال کنید، اما به جای اینکه آن را روی حوله در خارج یا روی یک قسمت افقی لبه پنجره بگذارید، ساعت را بر روی حوله در نزدیکی آتش یا زیر لامپ قرار دهید.

بسیاری از دارندگان ساعت نیز استفاده از سشوار را به عنوان یک روش سریع و موثر برای از بین بردن رطوبت ساعت خود انتخاب می کنند. برای انجام این کار، ساعت خود را بر روی یک حوله قرار داده و قسمت پشتی آن را با دقت جدا کنید سپس سشوار را روشن کرده و آن را بر روی درجه کم تنظیم نمایید و سشوار را به مدت 10 دقیقه بر روی قسمت پشتی ساعت بگردانید. هیچ وقت سشوار را به مدت طولانی بر روی یک نقطه از ساعت نگه ندارید. سشوار باید دائماً در حال حرکت باشد.

قبل از سرجای قرار دادن قسمت پشتی ساعت و بررسی اینکه بخار از بین رفته یا نه، آن را برای یک شب در یک محل گرم قرار دهید.

اگر در باز کردن قسمت پشتی ساعت مهارت ندارید و یا اگر نگران آسیب دیدن ساعت در حین تلاش برای از بین بردن بخارآن هستید، ساعت خود را نزد جواهرساز ماهری که توانایی از بین بردن بخار ساعت شما را داشته باشد ببرید.

پس از اینکه بخار ساعت شما از بین رفت، محافظت از آن به منظور جلوگیری از ایجاد مجدد بخار در آینده ضروری است. اگر به یک نگهدارنده چند منظوره ساعت مچی علاقه دارید که بتواند انواع محافظت های ضد آب و ضد غبار بودن را ارائه دهد، حتماً در مورد مجموعه محفظه های ساعت ما جستجو کنید.

دیدگاه شما

4 پاسخ به “چرا شیشه ساعت بخار می کند؟ + راهکار حل مشکل”

  1. No-one گفت:

    سلام….شنیدم با چای هم میشه!؟
    صحت داره!
    (چای خشک)

  2. Wr گفت:

    من ساعتم swistar 22kgold ساعتم زیرش بخار کرده بود و تو کاسه برنج درست شد

  3. هیراد قدیمی گفت:

    سلام خیلی خیلی بهتر شد ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×