خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

چرا ساعت هوشمند نخریم؟

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-04-23 ۱۰:۳۲
چرا ساعت هوشمند نخریم؟

با وجود گمانه زنی های بی شمار این چند هفته اخیر در خصوص تولید جدید ساعت اپل، شرکت سازنده این ساعت ها بازار این ساعت های پوشیدنی راحسابی داغ کرده است. برای یک سال تمام مردم جهان در خصوص اینکه شرکت اپل در این خصوص چه خواهد کرد شک و شبهه های زیادی داشته اند. اکنون که آنها به طور رسمی در این بازار قرار گرفته اند، اینجا چند دلیل را برای کنار گذاشتن این پدیده ی جدید، به مدت یک سال بیان کرده ایم.

قیمت

یک ساعت اپل با قیمت پایه 350 دلاراصلاً ارزان نیست. ما می توانیم ساعت اپل را نه تنها یک ساعت مچی معتبر بلکه به عنوان سردسته گروه برای خالی کردن کیف پول شما در نظر بگیریم. هی اپل، چگونه از Apple Pay هنگامی که ورشکسته هستم، پول پرداخت کنم؟!

لوازم پوشیدنی اندروید آنقدرها هم بهتر نیستند. با 250 تقریبی دلار به بالا، لوازم پوشیدن انگیزه ی خریدی برای بسیاری از افراد ایجاد نمی کنند و هنگامی که قیمت را در مقابل کارایی ها در نظر می گیرید، خرید ساعت هوشمند در بسیاری موارد قابل توجیه نمی باشد.

با گذشت زمان این قیمت ها به طور طبیعی کاهش پیدا می کنند. مانند هر قطعه تکنولوژی دیگری، هنگامی که تولید کنندگان تجهیزات اصلی بتوانند مواد و اجزای ارزانتر را تولید و با یکدیگر رقابت کنند،  قیمت ها شروع به پایین آمدن می کنند. نمی توانم بگویم که اپل لزوماً قیمت خود را در ساعت اپل مدل  v2.0پایین می آورد، اما به طور کلی این یک روند است.

امکانات

من از آدم منفی بودن متنفرم، اما آنچه ساعت هوشمند واقعا انجام می دهد این است که به شما بگوید که به تلفن هوشمند خود نگاه کنید. آه چه منظم و دقیق! یک ایمیل! من فقط تلفن خود را برمی دارم و پاسخی را تایپ می کنم و این خارق العاده است!

دلایل زیادی مبنی بر ایده آل بودن ساعت هوشمند وجود دارد، اما بسیاری ازاین ویژگی ها با لوازم قابل استفاده دیگر مانند Jawbone Up یا Fitbit قابل دستیابی هستند. اگرهدف شما از خریدن این وسایل هوشمند حفظ سلامتی شماست، قطعاً باید این خرید موارد را نسبت به خرید یک ساعت هوشمند جدی تر بگیرید. این سخت افزارها نه تنها به اندازه هر ساعت هوشمند دیگری دارای سنسورهای زیادی هستند بلکه به طور معمول پلتفرم پشتیبانی آنها از پایداری بیشتری برخوردار است و امکانات بیشتری برای مراقبت از میزان فعالیت شما ارائه می دهند.

به طور صادقانه، هنوز مشخص نیست HealthKit اپل چه کاری انجام می دهد. اگر پلتفرم اپل بتواند به نوعی عملکردی که ما از سایر شرکت ها مانند Fitbit می بینیم را مغلوب سازد، من با خوشحالی شکست را در این مورد می پذیرم.

جدا از مسأله ی کنترل وضعیت سلامت، یک ساعت هوشمند آنقدرها هم کاری انجام نمی دهد. یکی از احتمالات این است که شما به دلیل داشتن تلفن هوشمند خود از ساعت “معمولی” استفاده نمی کنید پس چرا یک قدم به جلو برنداشته و این اطلاعات را روی مچ دست خود قرار ندهید؟ نهایتاً در پایان روز شما به خودتان مجوز شیرجه رفتن به داخل جیبتان را می دهید و به بهانه ای نیاز ندارید که بر حسب عادت تلفن را چک کنید.

اندازه

موضوعی که برای همه ی ساعت های هوشمند صدق می کند آن است که آنها از چیزی که شما فکر می کنید بزرگتر هستند. اگرچه اندازه گیری دقیق یک وسیله بدون تجربه ی استفاده از آن کار دشواری است اما ساعت های هوشمند – حداقل در شکل فعلی آنها – بسیار حجیم هستند. حتی مدل Moto 360 به همان اندازه که ظریف و جالب به نظر می رسد، بزرگ و سنگین است و  G Watch نیز بزرگتر از حد انتظار می باشد. ساعت های هوشمند قطعاً چیزی بیش از یک ساعت مچی مارک امپریو آرمانی را ارائه می دهند و بسیاری از فناوری ها را در اختیار دارند، اما همه ی آنها کاملاً حجیم هستند. حتی هنگامی که آنها به اندازه ای شبیه به ساعت مچی سنتی نزدیک می شوند یک نتیجه ی برعکس روی می دهد یعنی در این حالت صفحه نمایش خیلی کوچک می گردد!

عقل شما می گوید که یک ساعت مچی یک سایز معین دارد، اما این مسأله در خصوص ساعت های هوشمند صدق نمی کند. اگر کلاً علاقه ای به ساعت ندارید قطعاً ساعت هوشمند برای شما مناسب نیست و اگر در زمینه ساعت خبره هستید یک ساعت هوشمند به احتمال زیاد به احساس و درک شما اهانت می کند.

شما جزء اولین استفاده کنندگان نیستید

شما تلفن هوشمند خود را به دلیل تمام کارهایی که می تواند انجام دهد انتخاب کرده اید. یعنی شما گزینه های خود را سنجیدید، ویژگی های آن را در مقابل تولیدات دیگر ارزیابی کردید و در نهایت تصمیمی را که برایتان مناسب بود گرفتید اما ساعت های هوشمند متفاوت هستند.

باز هم می گویم ساعت های هوشمند کارهای زیادی انجام نمی دهند. شما یک حسگر و یک صفحه نمایش کوچک و متراکم می خرید، اما اینها فقط برای همان روزهای نخستین است. یک ساعت هوشمند ممکن است جالب به نظر برسد، اما هنوز هم کارهای زیادی وجود دارد که با این ساعت نمی توانید آنها را انجام دهید. حتی اگر این کار مربوط به ویژگی باشد که همه با آن کار می کنند مثل نقشه ی مسیر. امروزه ساعت های هوشمند برای کسانی است اولین تولیدات هر محصولی را بی تامل می خرند و شما احتمالا آن شخص نیستید.

ساعت های هوشمند تقریباً همگی یک کار را انجام می دهند و تنها امتیاز واقعی اپل واچ برنامه Apple Pay است که کارایی فوق العاده پسندیده ای می باشد. اما داشتن ساعت هوشمند برای استفاده از این ویژگی ضروری نیست زیرا می توانید برنامه Apple Pay را بر روی گوشی آیفون و بدون اپل واچ اجرا کنید.

شما چیز بهتری دارید

نکته ناگفته دیگری که درباره ساعت های هوشمند وجود دارد این است که: آنها برای ارزشمند بودن به یک تلفن هوشمند احتیاج دارند. اگر آن ساعت هوشمند جالب به یک تلفن هوشمند متصل نیست، خودتان 200 دلار پس انداز کنید و یا یک ساعت Casio بخرید. برخی از آنها پورت سیم کارت خود را دارند اما این مدل خیلی کمیاب است و هنوز هم هیچ دلیل قانع کننده ای برای داشتن یکی از اینها وجود ندارد.

یک ساعت هوشمند نمی تواند تجربه ای را که با تلفن هوشمند خود دارید برایتان تکرارکند. برنامه های تلفن های هوشمند (عمدتاً) با دقت تنظیم و به تفصیل ارائه شده اند تا یک تجربه عالی را به شما ارائه دهند اما ساعت هوشمند نمی تواند آن را کپی کند البته فعلا!

یک قدم به عقب برگردید

ساعت هوشمند  نسخه 2.0 با توجه به بازخورد و نظرات مصرف کنندگان اولیه، باید سنسورهای اضافی و برنامه های بهتری را برای ارائه به ارمغان آورد، زیرا این نظرات به تولید کنندگان کمک می کنند تجربه استفاده از این ساعت ها را بهتر درک کرده و شرایط را بهبود دهند. در نتیجه سخت افزار به شکل دست یافتنی تری کامل خواهد شد و عملکرد برنامه ها چیزی بیش از هشدار دادن در خصوص اتفاقات در حال وقوع در تلفن هوشمند شما خواهد بود.

اپل بخش مربوط به ساعت های هوشمند را شروع خواهد کرد و به تولید کنندگان  دلیل لازم برای پرداختن به این لوازم پوشیدنی را می دهد. مانند گوشی های هوشمند قبل از آن در نتیجه این عرضه لوازم قابل پوشیدن اپل برای اولین بار نیست که اتفاق می افتد اما این روند رو به جلو ادامه دارد.

به اولین آیفون فکر کنید (اگر آن را به خاطر دارید) که بدون App Store راه اندازی شد. خیلی هیجان انگیز بود، اما وقتی قدمی به عقب برداشتید و موارد استفاده را تجزیه و تحلیل کردید چیزهای زیادی برای وجود نداشت. چند سال بعد برنامه های خوبی به وجود آمد و سخت افزار گوشی به طرز چشمگیری بهبود یافت. به نوبه خود باعث شد همه (نصب کنندگان و توسعه دهندگان اندروید) به شکلی ظاهر شوند و از این روش پیروی کنند.

 ساعت های هوشمند هیجان انگیز هستند و قیمت گذاری قابل قبولی دارند، اما فعلاً فقط به آن فرصت دهید. حتی اگر سخت افزار آنها کوچک نشود، برنامه ها ی بیشتر خواهند داشت و دلایل کافی برای نگاه کردن عادی به مچ دست شما می دهند بجای اینکه به تلفن همراه در جیب خود نگاه بیاندازید.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×