خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

هابلوت یا رولکس؟ مقایسه ساعت های دو برند هابلوت و رولکس

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-09-12 ۱۰:۲۸
هابلوت یا رولکس؟ مقایسه ساعت های دو برند هابلوت و رولکس

اگرچه هردو برند هابلوت و رولکس از بهترین برندهای ساعت مچی هستند، اما هریک ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. بیش از یک قرن است که برند رولکس در دنیای تجارت فعالیت دارد. برند رولکس رویکردی سنتی در طراحی ساعت دارد و بیشتر روی تولید ساعت‌های کلاسیک متمرکز است. اما هابلوت نسبتا برندی جدیدتر در بازار به حساب میاید و فقط چند دهه است که وارد تجارت شده است. رویکرد این برند سنتی نبوده و به طراحی های مدرن خود مفتخر است. اگرچه نقاط اشتراک کمی بین هابلوت و رولکس دیده می‌شود اما هردو در یک چیز، یعنی پیشگام بودن در صنعت ساعت مچی، مشترک هستند.

رولکس: پیشگام در صنعت ساعت‌سازی

وقتی هنس ویلسدورف در سال 1905 برند رولکس را تاسیس کرد، سعی داشت تا بر کیفیت تمرکز کند. با این نگرش، برند رولکس تنها طی پنج سال، یعنی در سال 1910، اولین ساعت مچی مطرح خود را تولید کرد. از آن زمان همواره برند رولکس پیشگام بوده است. آنها در سال 1926 اولین ساعت مچی ضد آب و ضد گرد و غبار، و در سال 1931 اولین ساعت اتوماتیک را به بازار ارائه کردند.

در طول دهه های 1940 و 1950 برند رولکس از دیگر مدل‌های ساعت‌های مچی خود رونمایی کرد. در سال 1945 برند رولکس ساعت دیت‌جاست را معرفی کرد. اولین ساعت مچی که تاریخ را نیز بر روی صفحه نمایش خود نشان می‌داد. سپس در سال1953 اولین ساعت مناسب برای غواصی را که تا 100 متر در برابر آب مقاومت داشت، عرضه کرد.

رولکس: پیشگام در صنعت ساعت‌سازی

ساعت های رولکس از فروشگاه اشرافی:

در نهایت در سال 1954، ساعت GMT Master را تولید کردند که می‌توانست زمان چندین منطقه زمانی مختلف را همزمان نشان دهد. در سال 1956 ساعتی تولید کردند که تاریخ، هفته و روز را بر روی صفحه نمایش نشان می‌داد. برند رولکس همچنان برندی پیشگام است. در دهه گذشته آنها اولین ساعت مچی با قابلیت شمارش معکوس، یعنی Yacht-Master II را طراحی کردند.

هابلوت: برندی پیشگام در طراحی آوانگارد و ساعت‌های مچی مدرن

کارلو کروکو (Carlo Crocco)، بنیانگذار برند هابلوت مانند هانس ویلسدورف (Hans Wilsdorf) نگاهی متفاوت به شرکت خود داشت. وی از دهه 1970 شروع به ایده پردازی کرد. نام اولین ایده او هابلوت است که در زبان فرانسه به معنای دریچه است. این نام از طراحی این برند الهام گرفته شده است. اما او همچنان به دنیال نوآوری بود. بنابراین سه سال بعد، اولین ساعت‌های مچی با بند پلاستیکی را به بازار عرضه کرد.

ساعت های Hublot

در ابتدا این ایده او، یعنی استفاده از بندهای لاستیکی چندان مورد استقبال قرار نگرفت. اما کروکو تلاش کرد تا همچنان تجارت خود را سرپا نگه دارد. خیلی زود او متوجه شد که نقطه قوت او در خلاقیت و نقطه ضعفش در مهارت ناقصش در تجارت است. بنابراین به فکر استخدام مدیر عامل جدید افتاد. سر انجام در سال 2004، کروکو به نتیجه دلخواهش رسید. او توانست مدیر عامل سابق گروه سواچ، یعنی ژان کلود بیور (Jean-Claude Biver) را به عنوان مدیر عامل جدید هابلوت استخدام کند.
بیور قادر بود چشم انداز منحصر به فرد برند هابلوت را درک کند و در سال 2005 با رونمایی از ساعت مچی بیگ بنگ، پیروزی بزرگی را برای برند هابلوت به ارمغان آورد.

انتخاب بهترین برند

برندهای هابلوت و رولکس، هریک طرفداران ویژه خود را دارند. برای افراد با سلیقه کلاسیک، رولکس انتخاب درستی است. طراحی ساعت‌های این برند کلاسیک و زیبا است. بعلاوه این برند دارای  ساعت‌های متناسب با فعالیت‌هایی چون غواصی، خلبانی و یا استفاده روزمره است. اما کسانی که به طراحی های جدیدتر و آوانگارد علاقه مندند هابلوت گزینه مناسبی است. بیگ بنگ تنها یکی از ساعت‌های مچی معروف این برند است.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×