نوروز ۱۴۰۳ اشرافی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
نوروز ۱۴۰۳ اشرافی

مقاله ای در مورد نحوه محاسبه قیمت ساعت مچی

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1398-01-26 ۱۶:۰۵
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
مقاله ای در مورد نحوه محاسبه قیمت ساعت مچی

سخنی که اشرافی به آن عمل میکند

در این مقاله قصد داریم به قیمت ساعت مچی و نحوه تعیین نرخ انواع ساعت اورجینال و های کپی بپردازیم, شاید برای بسیاری از افرادی که به این وسیله علاقه مند هستن سوال باشد قیمت ساعت مچی چقدر است و بر چه اساسی این قیمتها گذاشته می شود؟

قیمت گذاری ساعت طرح اصلی

نحوه تعیین قیمت ساعت مچی های کپی (Copy)

ساعتهای های کپی محصولاتی هستند که یا از روی محصولات اصلی کمپانی های مشهور ساعت سازی دقیقا کپی شده اند, یا این که با لوگوی این کمپانی ها و در اشکال مختلف به تولید رسیده اند. قیمت این ساعت ها را بر اساس پیچیدگی یا زمان صرف شده بر روی ساخت آن ها تعیین نمی کنند, در این ساعت ها قیمت بر اساس موارد استفاده شده در آن ها و نوع مونتاژ مشخص می شود.

ساعت های High Copy یا کپی که اکثراً تولید شده در کشور چین می باشند به ترتیب اولویت متشکل از موتور, بدنه, شیشه, بند و قفل هستند که هرکدام از این قسمت ها با کیفیت های مختلف در دسترس است.

به عنوان مثال قیمت موتور ساعت سه موتوره یا تک موتوره های کپی از 5 هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر است که در این میان بهترین و موتورها را کشور سوئیس و بعد از آن کشور ژاپن در اختیار سازندگان چینی قرار می دهند.
برای معرفی یک بخش مهم و تعیین کننده قیمت ساعت فلزی کپی می توان از بدنه ساعت نام برد که می تواند استیل, برس و الوی باشد که خب این سه آلیاژ قیمت های متفاوتی دارند که این مورد در بند ساعت نیز به چشم میخورد به این شکل که ساعت بند استیل با ساعتی که بند آن از فلز ارزانتری ساخته شده تفاوت قیمتی چشگیری خواهد داشت.

در تصویر زیر یک ساعت مچی را ملاحضه میفرمایید که با یک ظاهر و اختلاف قیمت حدود 800 هزارتومانی عرضه می شود و شاید از نظر خیلی از افراد جامعه این ساعت ها باید یک یک قیمت فروخته شود.

قیمت گزاری ساعت طرح اصلی

قیمت ساعت اورجینال که در تصویر بالا ملاحضه می فرمایید چند ده میلیون است که بازهم از نظر شکل ظاهری به همین شکل اما با دقت ساخت بالاتر و با استفاده از جواهرات به صورت دستساز ساخته شده است!!!

در این میان قابل ذکر است در ساعت های کپی قیمت ساعت زنانه با قیمت ساعت مردانه تفاوت چندانی ندارد.

بنابر این تعیین قیمت ساعتهای های کپی کاری بسی دشوار است زیرا یا باید تمام قطعات را بشناسید یا اینکه خود شما “شخص سفارش دهنده کالا باشید” تا بتوانید محصولی را “کپی” یا “های کپی” بنامید.

نحوه تعیین قیمت ساعت مچی های اصلی

معمولاً در ساعت های اصلی شرکت های بزرگ و معروف سازنده مانند پتک فیلیپ (Patek Philippe) واشرون کنستانتین (Vacheron Constantin) اولیسه ناردین (Ulysse Nardin) و… قیمت گزاری ساعت های خود را بر اساس پیچیدگی ساخت آنها و زمانی که صرف ساخت آن شده است همچنین متریال استفاده شده در آن که شرکت های نامبرده و بسیاری شرکت های دیگر در محصولات خود از جواهرات گرانبها و سنگهای قیمتی استفاده می کنند.

البته در قیمت ساعت مچی های اصلی موارد دیگری نیز هست که در این تعیین نرخ سهیم هستند, مانند استفاده از باقی مانده و فسیل جانداران میلیون ها سال پیش یا استفاده از سنگهای آسمانی در محصولات آنها.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی این لینک کلیک کنید: ساخت ساعت از استخوان دایناسور

در ساعت های اصلی معمولاً قیمت ساعت زنانه بیشتر از قیمت ساعت مردانه می باشد زیرا در ساعت های زنانه مقادیر بیشتر از جواهرات به کار می رود.

شرکت زینت پردازان اشرافی همیشه سعی در عرضه بهترین محصولات برای مشتریان می باشد.

منبع: اشرافی

برچسب ها : , , , ,
دیدگاه شما

5 پاسخ به “مقاله ای در مورد نحوه محاسبه قیمت ساعت مچی”

  1. مهدی صدقی گفت:

    سلام .من یک ساعت مچی سیکو اتوماتیک نبضی دارم .دنبال قیمت ومشخصاتی که دارد میگردم .اگه میشه لطف کنید ما را راهنمایی کنید.

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      لطفا از طریق تلگرام ما در ارتباط باشید.

  2. راضیه قنبرزهی گفت:

    باسلام.یک ساعت زنانه اصل ژاپن نبضی برندسیکودارم نزدیک به ۵۵سال پیش هدیه عروسی مامانم بوده الان می خوام بفروشیم اماهرکی یه قیمتی میگه میشه ساعت ماروهم قیمت گذاری کنید‌. موتورش بازگردیم اصل هست اسم برند روموتورحک شده وپاکستانی نیست

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      لطفا عکس را از طریق تلگرام ارسال بفرماید تا قیمت حدودی به شما اعلام گردد، البته اشرافی خریدار این مدل نیست.

  3. مسعود گفت:

    ممنون.
    اطلاع رسانی نسبتاً جامعی بود و باعث افزایش آگاهی می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×