خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

سیتیزن یا تیسوت؟ مقایسه ساعت های دو برند سیتیزن و تیسوت

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-09-09 ۱۶:۳۲
سیتیزن یا تیسوت؟ مقایسه ساعت های دو برند سیتیزن و تیسوت

اغلب، ساعت های تیسوت و ساعت های سیتیزن در یک گروه قرار می‌گیرند. این دو از نظر کارایی تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته و از نظر سبک نیز با یکدیگر شباهت‌هایی دارند. اگرچه مقایسه کیفی این دو با یکدیگر کاری مشکل است اما شاید بتوان با مقایسه برخی از مدل های خاص آنها، انتخاب بین آنها را آسان‌تر کرد.

در ادامه ما به مقایسه بین این دو برند مشهور خواهیم پرداخت.

تاریخچه سیتیزن

لوگوی سیتیزن

سیتیزن شرکتی ژاپنی است که در سال 1918 تاسیس شد. در ابتدا این برند صرفا مغازه ای جواهرفروشی در شهر توکیو ژاپن بود اما از سال 1924 به صنعت ساعت سازی وارد شد. بعد از جنگ جهانی دوم، یعنی بعد از آنکه به اقتصاد ژاپن ضربه سنگینی وارد شد، شهرت سیتیزن جهانی شد. در آن شرایط سیتیزن میدانست که برای نجات تجارت خود باید بتواند جایگاه خود را در بازار جهانی پیدا کند.

 در دهه 1970، سیتیزن بار دیگر توجه صنعت جهانی را به خود جلب کرد. در این دهه انقلاب ساعت‌های کوارتز اتفاق افتاد و سیتیزن با استفاده از آن، شروع به ساخت بهترین ساعت‌های کواترز نمود.

سیتیزن با انقلاب خود در تولید ساعت‌های خورشیدی، در تاریخ صنعت ساعت سازی ماندگار شد. آنها سیتیزن Cryston Solar Cell را که اولین ساعت کواترز آنالوگ خورشیدی بود به بازار معرفی کردند و سپس در سال 1995 با رونمایی از ساعت خورشیدی سازگار با محیط زیست، گام بلند دیگری برداشتند. برند سیتیزن با سیکو در بازار ساعت‌های مچی خورشیدی رقابت می‌کند.

ساعت‌های سازگار با محیط زیست نه تنها از نور خورشید بلکه از منابع نور مصنوعی نیز می‌توانند انرژی کسب کنند. که همین قابلیت آنها را از دیگران ممتاز می‌کند.

بدون شک سیتیزن یکی از معروف‌ترین برندهای ساعت در سراسر دنیاست. کیفیت این برند کم نظیر است.

تاریخچه تیسوت

لوگوی تیسوت

اگرچه تیسوت، شرکتی سوئیسی است، اما شباهت‌های زیادی با همتای ژاپنی خود یعنی سیتیزن دارد. برند تیسوت در سال 1853 تاسیس شد و همواره در بازارهای جهانی حضور داشت. روسیه اولین بازار برند تیسوت بود. برند تیسوت، به رویکرد پویای خود در ساعت‌های مچی معروف است. رویکردی که باعث انعطاف پذیری و سازگاری بیشتر این برند شده است. از موفقیت های اولیه تیسوت، استفاده از ساعت‌های آن برای  ثبت زمان در مسابقات ورزشی (عمدتا مسابقات f1)، بوده است.

Swiss Watch Group، در سال 1983 برند تیسوت را خریداری کرد و از آن زمان تاکنون این برند تحت نظر این گروه فعالیت دارد. عضویت در این گروه به برند تیسوت کمک کرد تا خیلی زود شهرت جهانی پیدا کرده و به 160 کشور معرفی شود. از آن زمان تاکنون تیسوت یکی از بهترین ساعت‌های سوئیسی محسوب می‌شود.

 مقایسه ساعت مچی تیسوت و سیتیزن

همانطور که قبلا اشاره کردیم این دو برند از نظر کیفیت تقریبا یکسان هستند. با اینحال تفاوت‌های خاصی دارند که به تمایز آنها از یکدیگر کمک می کند و ما در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

ساعت‌های کرونوگراف

سیتیزن Paradigm Eco-Drive Chronograph

ساعت Citizen Paradigm Eco-Drive Chronograph

سیتیزن Paradigm یکی از مواردی است که طراحی و عملکرد خوب را همزمان دارد. این ساعت دارای قاب محافظی مشکی رنگ با قطر 42 میلی متر است که به آن ظاهری براق می‌بخشد. از ویژگی های این ساعت می‌توان به پنجره ای کوچک در مکان ساعت 3 اشاره کرد که تاریخ را نشان می‌دهد. همچنین Paradigm تا 100 متر در برابر آب مقاوم است. این ساعت دارای سنسوری است که در باتری داخلی قرار دارد و با کم شدن شارژ باتری، حالت صرفه جویی در مصرف انرژی را فعال می‌کند. این حالت به طول عمر باتری کمک می‌کند. از ویژگی های دیگر این ساعت می‌توان به ظاهر براق و منحصر به فرد آن اشاره کرد.

ساعت تیسوت T-Sport Rose Gold

ساعت Tissot T-Sport Rose Gold

همانطور که از یک برند تجاری محبوب در مسابقات ورزشی بزرگ انتظار می‌رود، سری ساعت‌های T-Sport یکی از دقیق‌ترین ساعت‌های موجود در بازار هستند. ظاهر این ساعت همزمان اسپرت و مدرن است و 43 میلی‌متر قطر دارد. این ساعت برای استفاده روزمره و همچنین فعالیت‌های خارج از منزل طراحی شده و دارای کرونوگراف استاندارد، دورسنج و تایمر است. همچنین صفحه آن توسط یک صفحه کریستال ضد خش محافظت می‌شود. این ساعت تا 300 فوت در برابر آب مقاوم است. اگرچه این ساعت برای استفاده روزمره طراحی شده اما برای رویدادهای رسمی نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

بهترین ساعت کرونوگراف: این سوال، سوال مشکلی است. سیتیزن Paradigm و تیسوت T-Sport، هرکدام در یکسری از ویژگی‌ها عالی هستند. بنابراین انتخاب بین این دو یک انتخاب کاملا شخصی است. آیا شما ساعتی زیبا اما ورزشی ترجیح می‌دهید؟ در اینصورت تیسوت  T-Sportانتخاب مناسب شماست. اما اگر به دنبال ساعت کلاسیک تری هستید، سیتیزن Paradigm با تیتانیوم کاملا سیاه انتخاب شیکی است.

ساعت های روزمره

سیتیزن Eco-Drive Axiom

ساعت Eco-Drive Axiom

دوستداران ساعت با یک نگاه به ساعت اکسیوم سیتیزن Eco-Drive Axiom ، بلافاصله به یاد مجموعه موزه مووادو می‌افتند. این ساعت کواترز ژاپنی مینیمال با سبکی مدرن، فورا نگاه‌ها را به سمت خود جلب می‌کند. اکسیوم، 44 میلی متر قطر دارد و از استیل ضد زنگ ساخته شده است. این ساعت دارای صفحه ای سیاه سفید و براق و بندی نقره‌ای است. صفحه نمایش این ساعت تقریبا جز نمایش تاریخ در مکان ساعت 3 و یک نشانگر در مکان ساعت 12، چیز دیگری ندارد که همین به آن ظاهری جذاب و زیبایی منحصر به فردی می‌بخشد و کمک می‌کند تا ساعتی زنانه-مردانه به حساب بیاید. توجه داشته باشید که این ساعت برای فعالیت‌های آبی طراحی نشده و فقط تا 30 متر در برابر آب مقام است. با داشتن قیمتی مقرون به صرفه، سیتیزن Axiom، انتخابی مناسب است.

 ساعت مچی تیسوت T063.637.16.057 Black Dial

ساعت Tissot T063.637.16.057 Black Dial

تیسوت Black Dial، دارای دقتی بالاست. این ساعت از جنس استیل ضد زنگ بوده و صفحه آن مشکی است. همچنین 42 میلی متر قطر دارد. صفحه نمایش این ساعت دارای عقربه بوده و ماه و روز را نمایش می‌دهد. بند این ساعت از چرم اصل با کیفیت بالا ساخته شده است و به خاطر انعطاف‌پذیری، احساس راحتی به مچ دست شما می‌دهد. این ساعت برای استفاده روزمره و رسمی مناسب است. صفحه نمایش این ساعت توسط کریستالی ضد خش محافظت می‌شود. تیسوت Black Dial تا 30 فوت در برابر آب مقاوم است. بنابراین اگرچه در برابر بارش گاه به گاه قطرات باران مقاومت دارد اما برای غوطه ور ماندن در آب برای مدت طولانی طراحی نشده است. به طور کلی عملکرد و دقت این ساعت بسیار عالی است.

نتیجه گیری: تیسوت یا سیتیزن؟

تیسوت و سیتیزن هردو از برندهای معروف ساعت مچی هستند. با اینحال اگر بخواهیم بین آن دو انتخاب کنیم احتمالا سیتیزن را انتخاب می‌کنیم. ساعت‌های سیتیزن از نظر زیبایی و عملکرد، هردو، در سطح بالایی قرار دارند. اگرچه برند تیسوت نیز سعی در طراحی های جدید ساعت‌های مچی دارد.

 

برچسب ها : ,
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×