خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

لومینوکس یا جی شاک؟ مقایسه ساعت های Luminox و G-Shock

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1400-01-12 ۱۲:۴۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه
لومینوکس یا جی شاک؟ مقایسه ساعت های Luminox و G-Shock

این مقاله مقایسه ساعت کاملا متفاوت با مقاله‌های قبلی است که تاکنون منتتشر کرده‌ایم. به این دلیل که ما شرکتی ساعت‌ساز را با یک سری مدل ساعت خاص به جای تولید کننده مقایسه خواهیم کرد. دلیل این امر این است که هم G-Shock که ساخت کاسیو است و هم ساعت‌های لومینوکس، ویژگی‌های تقریباً یکسانی را ارائه می‌دهند.

هر دو Luminox و G-Shock ساعت‌های سطح بالا و با دوام تاکتیکی و نظامی ارائه می‌دهند. این ساعت‌ها برای محیط‌های خشن طراحی شده‌اند، به همین خاطر است که این ساعت عمدتا توسط پلیس، افراد نظامی و افراد ماجراجو استفاده می‌شود.

بنابراین، سوالی که ما می‌خواهیم به آن پاسخ دهیم این است که کدام یک در این زمینه خاص گزینه بهتری است؟ قبل از پاسخ دادن به آن، ابتدا باید نگاهی دقیق به آنچه هر دو ساعت روی میز می‌گذارند، بی‌اندازیم و بدانیم که چگونه توانسته‌اند به شهرت فعلی خود برسند.

تاریخچه ساعت‌های لومینوکس

ساعت‌های لومینوکس

لومینوکس یکی از مارک‌های نسبتا جدید ساعت در بازار است. این شرکت در سال 1989 توسط باری کوهن تاسیس شد و توسط تولید کننده برند سوئیسی Mondaine، در سال 2006 خریداری شد. این خرید به لومینوکس کمک کرد تا بازار هدف خود را به بیش از 30 کشور گسترش دهد.

از همان ابتدا Luminox در حال توسعه ساعت‌های قابل اعتماد برای ارتش و افراد نظامی بود از آنجایی که اولین سری ساعت‌های این شرکت به صراحت برای نیروی دریایی ایالات متحده، نیروی هوایی، گارد ساحلی، نیروی نظامی و نیروهای اجرای قانون طراحی شده بودند. حتی پس از خریداری Mondaine ، Luminox همکاری خود را با ارتش آمریکا ادامه داد.

Luminox مترادف با قابلیت اطمینان در بازار ساعت است. ساعت‌های آن‌ها برای زمین‌های ناهموار و محیط‌های سخت طراحی شده‌اند. این ساعت‌ها به خوبی به کت و شلوار سه تیکه نمی‌آیند، اما اگر به دنبال سطح چشمگیر عملکرد و قابلیت اطمینان هستید، تعداد کمی می‌توانند در این زمینه با Luminox مقایسه شوند.

ویژگی مخصوص این شرکت فناوری « همیشه قابل مشاهده» آن است. همان‌طور که از نام آن پیداست، این ویژگی به ساعت اجازه می‌دهد تا در هر زمان، بدون توجه به سطح نور محیطی، واجد شرایط باشد. این به لطف تریتیوم مورد استفاده در ساخت عقربه‌های ساعت به دست می‌آید. تریتیوم نوعی ایزوتوپ رادیواکتیو هیدروژن است که یک ترکیب لومینسانس طبیعی است و نیازی به منبع نور دیگری برای شارژ آن نیست.

این همچنین بدان معنی است که برای روشن کردن چراغ، نیازی به فشار دادن هیچ دکمه‌ای نیست. مزیت اصلی این ویژگی را در هنگام استفاده کاملا درک خواهید کرد. این مارک چه برای افراد تازه‌کار و چه برای نیروهای ویژه شناخته شده است و به عنوان یکی از بهترین ساعت‌های تاکتیکی جهان نام برده می‌شود.

برای دیدن ساعت‌های دیگر با این ویژگی اینجا کلیک کنید.

تاریخچه ساعت‌های G-Shock

ساعت‌های G-Shock

اکنون، ما به سراغ کاسیو G-Shock می‌رویم.

مشابه لومینوکس، G-Shock برای استفاده در فضای باز طراحی شده است. همچنین یکی از معروف‌ترین ساعت‌های با دوام است. G-Shock بیشتر مشتری مدار است و به همین ترتیب، از طیف گسترده‌ای از گزینه‌های طراحی برخوردار است.

این مارک یک سری ساعت است که زیر چتر کاسیو توسعه یافته و در سال 1981 نیز در حال توسعه بود ولی در سال 1983 برای دسترس عموم مردم منتشر شد. با به دست آوردن سه ردیف از شاهکارهای چشمگیر با یک موضوع عددی، به طور خاص، شماره 10، در بازار موجی عظیم ایجاد کرد.

اولین مدل G-Shock عرضه شده عمر باتری 10 ساله، مقاومت 10 متری در برابر آب را ارائه داد و برای مقاومت در برابر ضربه‌های سقوط تا ارتفاع 10 فوت ساخته شده است. محبوبیت G-Shock طی دهه 90 به بالاترین حد خود رسید و به احتمال زیاد برای اولین بار در آن مدت در مورد این ساعت شنیده‌اید.

به دلیل طراحی بزرگ و مخزن مانند، در درجه اول توسط مردان پوشیده می‌شد. کاسیو سپس سری ساعت‌های Baby-G را عرضه کرد که یک ساعت زیبا و در عین حال مقاوم G-Shock است که برای زنان طراحی شده است. G-Shock تا امروز همچنان قدرتمند است و هنوز مشهورترین مارک ساعت است که توسط معتادان آدرنالین و علاقه‌مندان به ورزش در فضای باز و ورزش استفاده می‌شود.

مطالعه مطلب بهترین ساعت های جی شاک را در اینجا پیشنهاد میکنیم.

مقایسه ساعت‌های Luminox و G-Shock

از آنجا که هر دو لومینوکس و G-Shock به عنوان ساعتی خاص(یعنی ساعت‌های تاکتیکی/ نظامی) در بازار هستند، ما از هر مارک دو نمونه از پرفروش‌ترین‌ها را معرفی خواهیم کرد. از آنجایی که بازار هدف هر دو مارک تجاری یکسان است، کار مقایسه این بار بسیار ساده‌تر خواهد بود. پس، بیایید شروع کنیم:

ساعت‌های لومینوکس

ساعت کورنوگراف Luminox 3081 EVO

ساعت کورنوگراف Luminox 3081 EVO

این مدل یکی از متنوع‌ترین و خاص‌ترین ساعت‌های این شرکت تا به امروز است. راحتی مطلوب را فراهم می‌کند. ساعت مجهز به قاب محافظ 47 میلی‌متری است که از یک ماده پلاستیکی با دوام بالا ساخته شده است. این ساعت از نوارهای لاستیکی بادوام با بسته شدن ساده سگک استفاده می‌کند که پوشیدن و در آوردن آن را سریع و آسان می‌کند.

این مدل دارای حاشیه چرخشی و حرکت کوارتز با دقت بالا با نمایشگر آنالوگ است. صفحه ساعت توسط شیشه Flame Fusion محافظت می‌شود. همچنین این ساعت به گونه‌ای طراحی شده است که تا 330 فوت نیز در برابر آب مقاوم باشد. 3081 EVO همچنین دارای سه نمایشگر کوچک‌تر است و به عنوان ساعت غواصی بیش از یک گزینه مناسب است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، 3081 EVO دارای ویژگی« همیشه قابل مشاهده » است که در تمام ساعت‌های Luminox یافت می‌شود. 3081 EVO دارای عقربه‌ها و نشانگرهای آبی و سبز است که در تاریکی ظاهری جذاب به آن می‌دهند.

به طور کلی، Luminox 3081 گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که به دنبال یک ساعت کرونوگراف محکم و قابل اعتماد هستند. با یک طراحی ساده بدون زواید است که باعث می‌شود ظاهر معمولی و نامرتب برخی از ساعت‌های این رده را نداشته باشد.

ساعت‌های سری نیروی دریایی Colormark 3050 Luminox

ساعت‌های سری نیروی دریاییColormark 3050 Luminox

سری Luminox Navy SEAL 3050 قصد دارد با ساعت‌های پلاستیکی درک مصرف‌کننده را تغییر دهد. این مدل ساخته شده است تا یکی از بالاترین دوام و قابلیت اطمینان را فراهم کند، در حالی که هنوز قیمت مناسبی را حفظ می‌کند. آیا موفق بوده است؟ بله.

این ساعت کاملاً مشکی از قاب تقویت شده کربنی به قطر 45 میلی‌متر ساخته شده است. ممکن است از پلاستیک ساخته‌شده باشد، اما این پلاستیک درجه نظامی است و هیچ ایرادی ایجاد نمی‌کند. این ساعت همچنین دارای مقاومت در برابر آب تا 660 فوت است.

این قاب بسیار بادوام همچنین از یک حاشیه یک جهته محکم نیز برخوردار است. استفاده از پلاستیک تقویت‌شده با کربن برای بدنه اصلی آن نیز به عنوان یک کمک فنر طبیعی عمل می‌کند، چیزی که ساعت‌های فولاد ضد زنگ نمی‌توانند به تنهایی به آن برسند. صفحه ساعت نیز با کریستال معدنی ضدخش محافظت می‌شود.

از نظر عملکرد، سری Luminox Navy SEAL 3050 از حرکت کوارتز و نمایشگر آنالوگ بهره می‌برد. دقت در اینجا مسئله‌ای نیست. ویژگی‌های اضافی شامل نمایشگر تاریخ است که در موقعیت ساعت 3 قرار دارد. سری Navy SEAL 3050 با ظاهر ناهموار و سبک اطمینان خوبی برای شما تامین می‌کند.

ساعت‌های G-Shock

مدل GW-9400-1CR کاسیو

مدل GW-9400-1CR کاسیو

GW-9400-1CR همچنین با عنوان «Rangeman» شناخته می‌شود، از نظر دوام حرف ندارد. مانند تمام ساعت‌های G-Shock، Rangeman نیز از سنسور سه گانه مقاوم در برابر ضربه نیز بهره می‌برد که مقاومت آن را از هر لحاظ بیشتر می‌کند. این ساعت همچنین دارای ویژگی‌های طراحی شده برای کمک به بهبود تجربه شما در انجام فعالیت‌های فضای باز است.

Rangeman ویژگی‌های داخلی زیادی مانند ارتفاع سنج، فشار سنج، قطب نما (ABC) دماسنج، داده طلوع/ غروب خورشید، آلارم، تایمر 10/1 ثانیه‌ای، کرونومتر دوم، شمارش معکوس، و تقویم دارد. لیست بهترین ساعت‌های ABC ما را در اینجا مشاهده کنید. (از جمله مدل‌های دیگر G-shock)

این تنها ویژگی‌های اساسی است که شما در ساعت‌های تاکتیکی سطح بالا انتظار دارید، اما Rangeman فراتر از آن هم می‌رود. ویژگی‌های غیرمعمولی اضافی که در اینجا خواهید یافت عبارتند از: زمان سنجی اتمی Mb6، نور LED خودکار. ویژگی‌هایی که در اینجا گنجانده شده‌اند کاملا خاص هستند.

Rangeman بدون شک یکی از بزرگ‌ترین مدل‌های این مارک است که با توجه به تعداد ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد کاملا قابل انتظار است.

 این ساعت همچنین از انرژی خورشیدی بهره می‌برد که باعث می‌شود این ساعت بیشتر و بیشتر به ساعت‌های تاکتیکی و نظامی نزدیک شود. زیبایی این ساعت با طراحی کاملا مشکی با رگه‌های قرمز دوچندان می‌شود.

این ساعت G-Shock همچنین دارای مقاومت در برابر آب تا حداکثر 660 فوت است. این امر آن را برای فعالیت‌های مختلف آبی و حتی غواصی نیز مناسب می‌کند. Rangeman GW-9400-1CR قابلیت دوام بسیار بالا و هزینه تعمیر و نگهداری پایینی است که مناسب برای افرادی است که زمان زیادی را خارج از خانه می‌گذرانند.

سری ساعت‌های نظامی GA 100 Casio G-Shock GA100-1A1

سری ساعت‌های نظامی GA 100 Casio G-Shock GA100-1A1

این ساعت G-Shock برای مقاومت در برابر استفاده نظامی طراحی شده است. و تا آنجا که ممکن است محکم باشد در حالی که تمام ویژگی‌های لازم در این زمینه را فراهم می‌کند. در حالی که این محصول عمدتا برای ارتش ساخته شده است، GA100-1A1 G-Shock نیز انتخابی کاملاً خوب برای علاقه‌مندان به فضای باز است. بگذارید ببینیم این ساعت چه ویژگی‌هایی ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های موجود در این ساعت، توابع کرنوگراف مانند کرونومتر و تایمر شمارش معکوس است. همچنین این ساعت دارای یک چراغ LED با جلوه‌های پس از تابش، زمان جهانی، حداکثر چهار زنگ هشدار روزانه با زنگ تعویق، و یک تقویم اتوماتیک از قبل برنامه ریزی شده تا سال 2099 نیز است. ساعت همچنین نه تنها در برابر ضربه مقاوم است بلکه در برابر مغناطیس نیز مقاومت دارد. همچنین دو سال عمر باتری و مقاومت در برابر آب تا 660 فوت دارد.

G-Shock GA100-1A1 یکی از عالی‌ترین ساعت‌های تاکتیکی موجود در بازار تا به امروز است. اگرچه نمایشگر نسبتاً کم‌نور ممکن است برای برخی از مشتریان یک نقطه ضعف باشد، توجه داشته باشید که این صفحه نمایش عمدتا برای استفاده نظامی طراحی شده است. این انتخاب صفحه نمایش تیره‌تر، آگاهانه انجام شده است زیرا قرار است در عملیات‌های پلیس و ارتش مورد استفاده قرار گیرد.

این مدل گسترده‌ترین تنوع ساعت را در این گروه ارائه می‌دهد. در حالی که از نظر قابلیت اطمینان و دوام هر دو تقریباً یکسان هستند، G-Shock با داشتن ویژگی‌های زیادی که در ساعت‌های خود ارائه می‌دهد، فاصله را بین خودش و رقیبش افزایش می‌دهد.

جهت خرید ساعت جی شاک از فروشگاه اشرافی دیدن کنید.

نتیجه‌گیری: Luminox یا G-Shock، کدام ساعت بهتر است؟

واقعیت این است که هیچ پاسخ مشخصی وجود ندارد که کدام یک بهتر است؟ هر دوی این مارک‌ها نقاط قوت و ضعف خود را دارند. به عنوان مثال، G-Shock گزینه مقرون به صرفه‌تری است و از نظر ویژگی‌ها بیشترین تنوع را دارد. با این حال، لومینوکس از نظر ساخت و قابلیت اطمینان از G-Shock پیشی می‌گیرد. ویژگی «همیشه قابل مشاهده» بودن آن همچنین باعث می‌شود که برای افرادی که در محیط کم نور کار می‌کنند انتخاب شماره یک باشد.

خب، کدوم بهتره؟ لومینوکس یا جی شاک؟ خوب، این کاملا به شما بستگی دارد. هر دو فوق‌العاده قابل‌اعتماد هستند و در زمینه خودشان کاملا اثبات شده‌اند. آیا شما چیزی را ترجیح می‌دهید که دارای ویژگی‌های اضافی بیشتری باشد؟ در این صورت G-Shock انتخابی عالی برای شما است. از طرف دیگر، اگر توانایی پرداخت پول اضافی را دارید، به سراغ Luminox بروید. لومینوکس بدون شک یکی از مستحکم‌ترین ساعت‌های خارج از خانه و نظامی است که می‌توانید انتخاب کنید.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×