خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

سیکو یا کاسیو؟ مقایسه ساعت های دو برند سیکو و کاسیو

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-09-05 ۱۵:۴۲
سیکو یا کاسیو؟ مقایسه ساعت های دو برند سیکو و کاسیو

بدون شک، امروز دو برند سیکو و کاسیو از محبوب ترین برندهای ژاپنی در صنعت ساعت هستند. هردوی آنها به خاطر ساعت‌های درجه یک و نوآوری های خود شناخته شده‌اند. اگرچه تفاوت‌های زیادی بین این دو برند وجود دارد اما با یکدیگر اشتراکاتی نیز دارند. با شناخت تفاوت‌ها و مشترکات این دو برند، خریدار بهتر می تواند ساعت مد نظر خود را انتخاب کند.

تاریخچه سیکو

سیکو

عجیب است اگر تاکنون نام سیکو را نشنیده باشید. سیکو یکی از معتبرترین برندهای ژاپنی در سراسر دنیاست. این برند در سال 1881 تاسیس شد و در ابتدا فقط یک مغازه جواهرات فروشی در شهر توکیوی ژاپن بود. اما در سال 1924 این برند به طور رسمی وارد بازار ساعت مچی شد.

اولین ساعت کواترز سیکو، با نام آسترون، برای اولین بار در سال 1969 وارد بازار شد. این ساعت آغاز انقلاب ساعت‌های مچی در دهه 70 بود. اندکی بعد بسیاری از شرکت‌های های ساعت سازی دنیا با ارائه ساعت‌های کواترز، سعی در رقابت با ساعت های سیکو داشتند.

در کمتر از یک دهه، سیکو از اولین ساعت خورشیدی خود در سال 1977 رونمایی کرد. این فناوری نوین به شناخته‌تر شدن سیکو به عنوان برندی پیشتاز در صنعت ساعت‌سازی کمک کرد. در اواخر قرن بیستم سیکو از ساعت جدیدی رونمایی کرد. ساعتی که با فناوری ویژه خود علاوه بر اعلان دقیق زمان، برای سفرهای فضایی مناسب بود.

در سال 2012، سری آسترون، بار دیگر به بازار بازگشت. اینبار با عنوان ساعت جی پی اس خورشیدی آسترون.این ساعت جدید شامل تمام ویژگی هایی بود که آن را در راس قرار می‌داد. سابقه سیکو نشان می‌دهد که این برند همواره در نوآوری پیشتاز بوده است.

تاریخچه کاسیو

کاسیو

برند ژاپنی کاسیو نه تنها به خاطر ساعت‌های مچی دیجیتالی خود، بلکه برای سایر لوازم الکترونیکی خود، مشهور است. در واقع این شرکت در سال 1946 تولید کننده قطعات میکروسکوپ بود و در سال 1954 فعالیت خود را با تولید ماشین حساب های الکتریکی گسترش داد.

کاسیو با پیشرفت وسیع خود در صنعت لوازم الکترونیکی، صاحب یکی از معتبرین ترن نام‌ها در این صنعت است.

در سال 1983 برند کاسیو با تولید سری معروف خود، یعنی سری جی-شاک، وارد بازار ساعت‌های مچی شد. جی-شاک یکی از قوی ترین ساعت‌های دیجیتالی موجود در بازار است. ساعت‌های جی-شاک به دلیل ظاهر اسپرت و ساخت فوق العاده، به سرعت محبوبیت پیدا کردند. در دورانی که ساعتهای مچی سنتی و براق مد بود، سری جی- شاک با طراحی خشن و متفاوت خود جایگاهش را در بازار پیدا کرد. با توجه به مقاومت و دوام ساعت‌های جی‌-شاک، این ساعت برای فعالیت‌ها و رویدادهای ورزشی مناسب است. ساعت‌های بیبی-جی که مدل ساده و سبکتر سری جی-شاک محسوب می‌شوند در سال 1994 به بازار معرفی شدند. این ساعت برای افرادی که ساعت‌های جی-شاک را بیش از حد بزرگ و حجیم می‌دانند، مناسب است.

با سری ساعتهای جی-شاک، کاسیو توانست رتبه بندی ساعت‌های دیجیتال را ارتقا دهد. بدون شک، محبوبیت سری جی-شاک به محبوبیتی تاریخی تبدیل شد. در بسیاری از فیلم‌های اکشن، قهرمان فیلم از ساعت مچی جی- شاک استفاده کرده است.

همچنین کاسیو اولین برندی است که وارد بازار ساعت‌های مچی هوشمند شد. وقتی کاسیو مدل VDB-1000 را تولید کرد، این ساعت با قابلیت صفحه نمایش لمسی، دفترچه یادداشت و دفترچه تلفن، در زمان خود در صدر قرار گرفت. اگر به دنبال ساعت مچی دیجیتالی مطمئن هستید، حتما ساعت کاسیو را انتخاب کنید.

مقایسه ساعت های سیکو و کاسیو

سیکو، بیشتر یک برند سنتی در صنعت ساعت مچی است، درحالیکه که کاسیو روی تکنولوژی های مدرن متمرکز است.

ساعت‌های دیجیتال

کاسیو پادشاه دنیای ساعتهای دیجیتال است درحالیکه سیکو به طراحی‌های قدیمی و سنتی ساعت‌های مچی تمایل دارد. اگرچه سیکو نیز از خود سابقه خوبی در تولید ساعت‌های دیجیتال، نشان داده است.

ساعت غواصی دیجیتال Seiko Prospex

سری پروسپکس، یکی از محبوب‌ترین ساعت‌های مچی غواصی برند سیکو است که با حاشیه چرخان زیبای آبی و قرمز که مشخصه ساعت‌های پروسپکس می باشد، ساعتی کاملا دیجیتالی و مدرن است.

این ساعت که برای غواصی طراحی شده تا 200 متر در برابر آب مقاوم بوده و به جای باتری، با انرژی خورشیدی کار می‌کند. همانطور که از یک ساعت مچی برند سیکو انتظار می‌رود، این ساعت با یکبار شارژ شدن می‌تواند تا 5 ماه کار کند. با وجود اینکه قطر این ساعت 49.9 میلی متر است اما بسیار سبک است.

ساعت Casio Tough Solare PAG240-1CR

ساعت تریپل سنسور پث فایندر کاسیو، مجموعه ای ویژگی‌های منحصر به فرد است. پت فایندر ساعتی دیجیتالی و مناسب برای افرادی است که به فعالیت‌هایی چون کمپینگ و پیاده‌روی علاقه مند هستند. با این ساعت خورشیدی دیگر نیاز نیست نگران تمام شدن باتری باشید.

ساعت‌های خورشیدی کاسیو از بهترین ساعت‌های مچی در بازار بوده و هم ردیف ساعت‌های خورشیدی سیکو هستند. این ساعت با هر بار شارژ، برای 5 ماه یا بیشتر کار می‌کند. همچنین شامل یک ارتفاع سنج داخلی، فشارسنج و دماسنج است. پت فایندر برای نمایش زمان 31 منطقه زمانی متفاوت، طراحی شده و تقویم آن به صورت خودکار تنظیم می‌شود.

از سایر ویژگی‌های این ساعت میتوان به پنج زنگ هشدار مختلف و نور پس زمینه EL، که به کمک آن میتوان حتی در محیط های تاریک پس زمینه را مشاهده کرد و مقاومت در برابر آب تا 100 متر، اشاره کرد. اگرچه این ساعت برای غواصی مناسب نیست.

بهترین ساعت مچی دیجیتال: کاسیو دارای عنوان بهترین در این حوزه است. اگرچه ساعت پروسپکس سیکو یک ساعت غواصی عالی و مناسب برای فعالیت‌های خارج از خانه است، اما ساعت پث فایندر کاسیو گوی سبقت را از آن ربوده است. ساعت پروسپکس برای غواصی بهتر است، اما در کل ساعت دیجیتالی پت فایندر، برای فعالیت‌های خارج از خانه مناسب تر است.

ساعت مچی خورشیدی

سیکو و کاسیو، هردو در تولید ساعت‌های مچی درجه یک خورشیدی موفق هستند. همانطور که قبلا اشاره کردیم، سیکو برای اولین بار ساعت‌های خورشیدی را به بازار معرفی کرد و تا امروز در جایگاه برتر در این زمینه، قرار دارد.

ساعت Seiko SSC017 Prospex

در ساعت پروسپکس SSC017، به جای رنگ قرمز از رنگ آبی و سیاه برای حاشیه استفاده شده است. سیکو برای تولید ساعت‌های شیک خود مشهور است و پروسپکس اس اس 017 نمونه ای از یک ساعت شیک و با کیفیت است.

این ساعت خورشیدی سه عقربه برای نمایش ساعت، دقیقه و ثانیه دارد و برای غواصی بسیار مناسب است چراکه تا 200 متر در برابر آب مقاوم است. همچنین در این ساعت از نورهای درخشان برای راحتر دیده شدن صفحه نمایش در محیط‌های تاریک استفاده شده است. ساعت مچی پروسپکس اس اس 017، از فولاد ضد زنگ مقاوم ساخته شده است.

ساعت Casio G-Shock S-Steel GST-S110-1ACR

جی-شاک جی-استیل دارای نمایشگری ترکیبی از آنالوگ و سه عقربه دیجیتالی است. طراحی منحصر به فرد این ساعت یکی از نقاط قوت فروش آن به حساب می‌رود. قطر این ساعت 59.1 میلی‌متر بوده و زمان را بسیار دقیق نشان می‌دهد.

جی-استیل فقط با یکبار شارژ می‌تواند به مدت تقریبا دو سال کار کند. ویژگی منحصر به فرد این ساعت در این است که می‌تواند حتی از یک منبع نور ضعیف، انرژی کسب کند. جی استیل- مقاومت چشمگیری در برابر ضربه دارد که همین ویژگی آن را در صدر ساعت‌های مقاوم موجود در بازار قرار داده است.

درواقع جی –استیل با داشتن محافظ دولایه، مدل ارتقا یافته جی-شاک محسوب میشود. به عنوان مثال در زیر حاشیه جی-استیل یک لایه اضافه ضد ضربه رزین وجود دارد. این لایه مقاومت این ساعت را برابر ضربه به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

صفحه نمایش این ساعت توسط لایه ای از کریستال ضد خش محافظت می‌شود و دارای منبع نورانی led است. ساعت جی-استیل دارای کرونومتر 1/100 ثانیه، زمان جهانی، تایمر شمارش معکوس، تقویم خودکار، زنگ هشدار و سیگنال ساعتی است. همچنین تا 200 متر در برابر آب مقاوم است.

بهترین ساعت مچی خورشیدی: اگر به دنبال ساعت  مچی خورشیدی با طراحی سنتی هستید، سیکو انتخاب مناسب شما است. اما برای کسانی که به دنبال ساعتی مدرن هستند کاسیو انتخاب بهتری است.

نتیجه: سیکو یا کاسیو؟

انتخاب بین سیکو و کاسیو انتخاب مشکلی است چراکه هردو در یکسری از ویژگی‌ها منحصر به فرد هستند. اما شاید بتوان کمی این انتخاب را با تعریف زیر ساده تر کنیم. اگر شما به دنیال ساعت کوارتز ژاپنی شیک و کلاسیک و مطمئن هستید، سیکو بهترین انتخاب برای شماست، اما اگر ساعتی مجهز به فناوری الکترونیکی با ماندگاری بالا را ترجیح می‌دهید، کاسیو گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

برچسب ها :
دیدگاه شما

5 پاسخ به “سیکو یا کاسیو؟ مقایسه ساعت های دو برند سیکو و کاسیو”

  1. علی گفت:

    سلام.
    بین سیکو SGG715P1 و کاسیو efr-s107d-1avudf کدام‌یک بهتر است؟

  2. امین گفت:

    سلام ساعت کاسیو طول عمر بیشتری داره یا سیکو ؟؟

    • 3operator گفت:

      درود بر شما
      از آنجایی که ساعت های کاسیو دارای موتور باتری خور هستند طول عمر موتور بیشتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×