خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

مقایسه دو برند موادو و بولوا

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-10-30 ۲۱:۵۳
مقایسه دو برند موادو و بولوا

موادو (Movado) و بولوا (Bulova)، دو برند شناخته شده در میان برندهای ساعت­های آمریکایی در بازار امروزی می باشند. این دو برند، رقیبهای جالبی برای یکدیگر هستند؛ چرا که تاریخ تأسیس هر دو کمپانی، بسیار نزدیک به هم بوده است؛ موادو در سال 1881، و بولوا حدود نیم دهه قبل­تر از آن، یعنی در سال 1875 تأسیس شده است. هر دو برند، ساعت­های پیشرفته و ظریفی را ارائه می­کنند که نظر هر فرد علاقمند به ساعت را به خود جلب می­کنند.

مقایسه دو برند موادو و بولوا

سوالی که اکنون قرار است به آن پاسخ دهیم، این است که با توجه به ساعت­های کلاسیک سوئیسی، کدام یک از این دو برند در حوزه تولید پیشرو است. بیایید نگاه دقیق­تری به موادو و بولوا بیاندازیم و بهترین محصولات موجود در کاتالوگ آن­ها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

تاریخچه برند موادو

ریشه­های اصلی برند موادو از شهر La Chaux-de Fonds سوئیس در سال 1881 شروع به رشد کرد و در آن زمان، با نام « LAI Ditescheim & Freres SA» شناخته شده بود. تا سال 1905، نام خود را به موادو که ترجمه آن به زبان اسپرانتو یعنی «همواره در حرکت»، تغییر داد. کمپانی آمریکایی این برند، تا سال 1983 که یک کمپانی ساعت­سازی آمریکای شمالی آن را خریداری کرد، راه­اندازی نشده بود. اگر امروزه از برند موادو صحبتی به میان بیاورید، بی شک درباره مدل Museum آن خواهید شنید. طراحی مینیمالیستی این سری ساعت­ها، حال و هوای منحصر به فردی را ایجاد کرده است. طراحی تک نقطه­ای صفحه ساعت­های این برند در اکثر ساعت­های آن، آن را از سایر رقبایش متمایز کرده است. برند موادو اخیراً در سال 2018، کمپانی MVMT را نیز به دست گرفته است؛ پس بدیهی است که در آینده­ای نزدیک، شاهد عصر جدیدی از نوآوری های این برند خواهیم بود.

تاریخچه برند بولوا

این کمپانی که توسط Joseph Bulova با نام «جی. بولوا» در سال 1875 تأسیس شد، در سال 1923 نام خود را به «کمپانی ساعت­سازی بولوا» تغییر داد. در سال 1979، به عنوان بخشی از کمپانی Loews در آن ادغام شد. در سال 2007، کمپانی سیتیزن، بولوا را خریداری نمود و از آن زمان تاکنون، بولوا در زیر پرچم سیتیزن باقی ماند.

بولوا با سبک بازاریابی منحصر به فرد خود که در تاریخچه آن مشخص است، در بازار آمریکا غوغا به پا کرده و توجه عموم را به خود جلب نمود. او در سال 1926 با استفاده از تکنیک­های بازاریابی خود، در رادیو به تبلیغ پرداخت. بولوا، نه تنها به خاطر سبک فوق العاده­اش در بازاریابی، بلکه به دلیل دقت بسیار بالای محصولاتش به شهرت رسیده است.

بولوا همچنین به خاطر اینکه اولین ساعتی بود که به ماه قدم گذاشت نیز، معروف است! David Scott، سومین فردی که به کره ماه قدم گذاشت، هنگام سفر خود به ماه، ساعتی از مدل­های کرنوگراف بولوا به دست داشت. این ساعت به خصوص که تنها با 4 ساعت قرار گرفتن در معرض سطح ماه دچار فرسودگی­های شدیدی شده بود، در یک مزایده به قیمت 1.625.000 دلار به فروش رسید. از این ساعت به عنوان «گران قیمت­ترین شیء متعلق به یک فضاورد» نام برده شده است. این اتفاق، یک دستاورد استثنایی برای بولوا به شمار می­رود که ممکن است تا چندین دهه دیگر نیز، یک دستاورد بزرگ باقی بماند.

کدام ساعت بهتر است؟ موادو یا بولوا؟

موادو و بولوا، هر دو از زمان تأسیس خود تاکنون، جزو برندهای پیشرو در صنعت ساعت­سازی بوده اند. اگرچه این دو برند اکنون کمی پسرفت داشته­اند، اما نمی­توان گفت که قدرت خود را به کلی از دست داده اند. آن­ها همچنان جزو دو برند شناخته شده و محبوب در بین علاقمندان به ساعت هستند، اما نه آنچنان که در دهه­های گذشته بوده اند.

مقایسه دو برند قدیمی موادو و بولوا، به مراتب آسان­تر از دو برند سیتیزن و سیکو است که هردو به واسطه نوع ساعت­هایی که تولید می­کنند، دو قدر قدرت در این صنعت به شمار می­روند. در مقایسه با این دو برند، موادو و بولوا را می­توان به عنوان ساعت­هایی قدیمی­تر و سنتی­تر در نظر گرفت. با توجه به تکنیک­های سنتی که هر دوی آن­ها در ساعت­سازی به کار می­گیرند، تنها مقایسه مهمی که می­توان میان این دو برند داشت، در خصوص ویژگی­های زیبایی شناسی محصولات­شان است. این موضوع نیز کاملاً سلیقه­ای و شخصی است! بیایید دو مدل خاص از این دو برند را با یکدیگر مقایسه کنیم، تا تفاوت­های آن­ها را بهتر درک کنیم.

مقایسه ساعت‌‌های کرنوگراف موادو و بولوا

 ساعت اسپرت Museum موادو، مدل 0606732

 ساعت اسپرت Museum موادو، مدل 0606732

سری ساعت­های مدل Museum اسپرت، بهترین سری ساعت­های موادو هستند و برای کسانی که می­خواهند در یک نگاه کیفیت محصولات این برند را ببینند، بسیار مناسب اند. مدل 0606792 از این سری، جذابیت فوق­العاده سری Museum را نشان می­دهد که با ایجاد تغییرات کافی در آن، به یک ساعت بسیار دقیق و قابل اعتماد تبدیل شده که هم شیک بودن و هم دوام را با هم دارد.

این مدل موادو، دارای وزنی بسیار سبک، با ابعاد 44 میلیمتری و از جنس استیل است. از آنجا که در این ساعت از موتور کوارتز سوئیسی استفاده شده است، به طور کلی یک ساعت قابل قبول است و برخلاف ظاهرش در نگاه اول، وزن بسیار سبکی دارد. برخی انتقادات درباره این ساعت، این است که به دلیل اینکه اعداد زیادی روی صفحه آن وجود ندارد، چطور می­توان زمان را به طور دقیق مشاهده نمود؟ ساعت شیک و زیبایی است؟ قطعاً بله! اما چک کردن زمان از روی این ساعت، چند ثانیه بیشتر از حد معمول طول می­کشد! اما این مشکل مهمی نیست؛ چرا که صفحه آن به قدر کافی خواناست و زیبایی آن، نظر هر کسی را به خود جلب می­کند. روی صفحه این ساعت، دقیقه شمار کرنوگراف و پنجره دهم ثانیه را مشاهده می­کنید که تقریباً در موقعیت ساعت 3 و 9 جای گرفته­اند. محل زیر ثانیه نیز، در موقعیت ساعت 3 قرار دارد که طراحی رایجی برای ساعت­های مچی نیست. اما با این حال باید اقرار کرد که مدل Museum اسپرت موادو، مدل بسیار خوبی به شمار می­رود.

ساعت کرنوگراف مدل «Gunmetal Precisionist» بولوا

Bulova Gunmetal Precisionist Chronograph Watch

این مدل از ساعت­های برند بولوا، ساعت­های کرنوگراف با ظاهر سخت و محکم هستند که بیش از شیک بودن، برای مقاومت و دوام بالا طراحی شده اند. این ساعت به عنوان یک ساعت 46 میلیمتری مشکی از جنس استیل ضد لک، قطعاً به نسبت Museum اسپرت موادو، وزن بالاتری دارد. همانطور که گفته شد، این ساعت بسیار با دوام و در عین حال، شیک و ظریف است که کنار هم قرار دادن این دو فاکتور، اصلاً کار ساده­ای نیست اما Gunmetal Precisionist بولوا، این دو فاکتور را با هم دارد.

بر خلاف Museum اسپرت موادو، در گانمنتال بولوا از یک نمایشگر آنالوگ استفاده شده که نسبت به ظاهر مینیمالیستی Museum اسپرت، بسیار راحت تر می­توان زمان دقیق را روی آن خواند.

با اینکه وزن Gunmetal Precisionist بسیار بیشتر از Museum اسپرت است، اما در عین حال بسیار راحت است و از این لحاظ با مدل MS هم تراز است. این ساعت، به عنوان یکی از ساعت­های با دقت بسیار بالا به شمار می­رود.

بهترین ساعت کرنوگراف – مدل Gunmetal Precisionist بولوا، با توجه به ساختار محکم و کارایی بالایی که دارد، در دسته W قرار می­گیرد.

مقایسه ساعت‌‌های مجلسی موادو و بولوا

ساعت Museum کلاسیک مردانه موادو، مدل 0606502

ساعت Museum کلاسیک مردانه موادو، مدل 0606502

برای آن دسته از افرادی که با سری ساعت­های Museum موادو آشنایی ندارند، برخی خصوصیات این ساعت­ها را بر می­شماریم: ساعت­های مینیمالیستی، صفحه­ای کاملا گرد، با طرح تک نقطه­ای روی صفحه. بر خلاف دیگر ساعت­ها، هدف برند موادو، تولید ساعت­هایی با صفحه کاملاً نامنظم است. شاید این ظاهر مورد پسند افرادی که راحتی و کاربردی بودن را ترجیح می­دهند، خیلی جذاب نباشد اما این ساعت­ها بی شک یکی از جذاب­ترین ساعت­های موادو به شمار می­روند.

مدل Museum کلاسیک 0606502 موادو، به لحاظ زیبایی شناسی مورد تأیید قرار گرفته است. داخل این ساعت، موتور کوارتز سوئیسی به کار رفته که همواره قابل اعتماد است. صفحه آنالوگ این ساعت، در قابی به قطر 40 میلیمتر قرار گرفته است. زیبایی، کارایی، شیک بودن و راحتی، مواردی هستند که این ساعت را توصیف می­کنند. این ساعت به عنوان یک ساعت مجلسی، همراه خوبی برای موقعیت­های به خصوص و میهمانی هاست.

ساعت مجلسی بولوا، مدل 96C132American Clipper

ساعت مجلسی بولوا، مدل 96C132- American Clipper

به لحاظ ظاهر، این مدل ساعت از برند بولوا با ظاهر سنتی خود، مناسب افرادی است که به دنبال انتخابی مطمئن برای ساعتی مجلسی هستند. به عنوان یک ساعت مجلسی، این ساعت تمامی مؤلفه­های لازم را دارا می­باشد. این ساعت زیبا، دارای قابی به قطر 42 میلیمتر، با ترکیب زیبایی از بند استیل ضد لک نقره­ای رنگ، و صفحه مشکی رنگ با عقربه­ها و نمایه­های نقره­ای برجسته می­باشد. مدل امریکن کلیپر به لحاظ ظاهر، نمونه بسیار خوبی از یک ساعت مجلسی سنتی، ظریف و قابل اطمینان است. با این حال، بدین خاطر که این ساعت فاقد هرگونه ویژگی منحصر به فرد است، ممکن است بسیاری از علاقمندان به ساعت، از وجود چنین گوهری غافل شوند.

بهترین ساعت مجلسی – ساعت­های موادو به شیکی معروفند؛ در این زمینه، ساعت­های موادو به سرعت از ساعت­های بولوا پیشی می­‌گیرند.

بین برند بولوا و موادو، کدام یک بهتر است؟

انتخاب یک گزینه از میان این دو، بیشتر بر اساس ظاهر و سلیقه شخصی صورت می­گیرد. هردوی این برندها، از لحاظ دقت در نشان دادن زمان، با یکدیگر برابری می­کنند و بسیاری از ساعت­های آن­ها قیمت­های مشابهی دارند. هر دو به لحاظ کیفیت و ساخت نیز، با یکدیگر برابرند. در بحث زیبایی شناسی، هر دوی این برندها شاخص هستند. از نظر طراحی باید گفت که برند موادو، ویژگی­های منحصر به فرد خودشان را دارند اما ساعت­های برند بولوا، ساعت­هایی با طراحی معمولی هستند. مدل­های شاخص این دو برند، دارای ظاهری کلاسیک هستند که برای افراد سنتی پسند بسیار مناسب اند، اما ممکن است نظر آن دسته از افرادی که به دنبال تفاوت در طراحی هستند را جلب نکنند. برند موادو، نظرات بیشتری را به خود جلب کرده است و به لحاظ منحصر به فرد بودن، جزو بهترین ساعت­های بازار هستند. اگر همچنان در تلاش برای تصمیم­گیری هستید، شاید بهتر باشد بررسی­های کامل ما را در خصوص برند موادو و بولوا مطالعه فرمایید.

برچسب ها :
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×