خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

مقایسه سری جی شاک و پروترک از برند کاسیو

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1400-04-23 ۱۷:۱۵
مقایسه سری جی شاک و پروترک از برند کاسیو

این مقایسه، مقایسه‌ای جالب خواهد بود، زیرا قرار نیست ساعتهای دو برند مجزا را با یکدیگر مقایسه کنیم؛ بلکه در عوض تصمیم گرفتیم تا دو سری ساعت معروف از یک شرکت، یعنی کاسیو را به چالش بکشانیم.همانطور که ممکن است از قبل بدانید، کاسیو ساعت‌های بسیار متنوعی تولید می‌کند. ساعت‌های آنها به دلیل ویژگی‌های بسیار غنی طراحی و عملکردشان بسیار مشهور هستند. دو مورد از مجموعه‌های این گروه، جی شاک و پروترک هستند – که هر دو به عنوان یکی از بهترین ساعت‌های دیجیتال موجود در بازار شناخته می‌شوند.

در این مقاله با نگاهی عمیق به سری ساعتهای کاسیو خواهیم پرداخت و خواهیم فهمید که نقطه‌ی قوت هر یک از این ساعت‌های دیجیتالی در کجاست. در پایان این مقاله، کاملاً متوجه خواهید شد که کدام یک برای سبک و نیاز شما مناسب است.

بررسی اجمالی کاسیو جی شاک (G-Shock)

کاسیو برای اولین بار در دهه 80 دنیا را با سری جی شاک خود آشنا کرد. جی شاک توسط Kikuo Ibe طراحی شده است و تمرکز خود را بر تولید ساعتهای دیجیتالی بسیار بادوام با قیمت مناسب گذاشته است. در دوره‌ای که اکثر ساعت‌ها از طراحی سنتی و براق برخوردار بودند، جی شاک با ظاهری حجیم و اسپرت نفس تازه‌ای در بازار دمید. از این رو، محبوبیت آنی‌ای میان مشتریان جوان و علاقه مندان به فضای باز پیدا کرد.

جی شاک به خاطر سختی و مقاومت خود شهرت پیدا کرد. این عناصر شامل مقاومت در برابر لرزش، مقاومت در برابر شوک الکتریکی، گرانش، مقاومت در برابر آب و مقاومت در برابر سرما است. همه این موارد پایه و اساس آنچه کاسیو جی شاک به خاطر آن شناخته شده بود، بودند – قابل اطمینان بودن.

از نظر طراحی، جی شاک در میان بهترین‌های دسته‌ی خود قرار دارد. جی شاک به داشتن ظاهری شلوغ و اسپرت مشهور است، نه به داشتن ساعت‌های لوکس و ظریف. با این حال، روحیه هیجان طلب و ماجراجویانه استفاده کننده‌ی ساعت این ظاهر را برجسته‌تر نیز می‌کند. به علاوه، تقریباً هر یک از سری‌های جی شاک از یک عنصر منحصر به فرد برخوردار هستند که آن‌ها را از بقیه جدا می‌کند. ساعت‌های جی شاک توسط همه از پلیس و ارتش گرفته تا نوجوانان استفاده می‌شود.

جی شاک همچنین دارای پنج ویژگی اصلی است که همیشه در همه مدل‌ها وجود دارد. ساعت‌های جی شاک دارای LCD روشن، باتری‌های خورشیدی، سنسور شیب، روشن کننده خودکار و حالت کم مصرف هستند. این پنج ویژگی در کنار هم عملکردی عالی را برای استفاده کننده فراهم می‌کنند. مقاومت چشمگیر این سری را نیز به آن اضافه کنید و حالا یک ساعت دیجیتال بی نظیر دارید.

بررسی اجمالی کاسیو پروترک (Protrek)

کاسیو پروترک نزدیک به یک دهه پس از جی شاک رونمایی شد. پروترک به طور عمده برای استفاده در فضای باز طراحی شده است که می‌توان آن را با ویژگی‌های استاندارد این سری مانند فشار سنج، ارتفاع سنج و دماسنج تشخیص داد.

از آنجایی که کاسیو پروترک برای علاقه مندان به فضای باز مانند کوهنوردان و مسافران به بازار عرضه می‌شود، می‌توانید انتظار داشته باشید که در اکثر شرایط محیطی نیز کاملاً مقاوم و قابل اعتماد باشد. با توجه به تفاوت اصلی این سری با جی شاک، ساعت‌های پروترک با طراحی پیچیده‌تر و ویژگی‌هایی خود، به طور خاص برای مسافرت‌های خارج از منزل طراحی شده‌اند.

این سری شباهت‌های زیادی با جی شاک مانند باتری‌های خورشیدی دارد و چندین مدل جی شاک با ویژگی‌های یکسان با پروترک مانند عملکرد سنسور سه گانه ارائه می‌شوند. البته این موضوع اصلاً تعجب آور نیست زیرا هر دو ساعت از یک شرکت هستند؛ اما این موضوع انتخاب بین این دو را کمی گیج کننده تر می‌کند.

مقایسه ساعت‌های جی شاک و پروترک

از آنجا که هر دو سری ساعت‌های کاسیو بازار خاصی را هدف قرار داده‌اند، انتخاب بر اساس مدل انتخاب آسان‌تری است. تمام آنچه که باید انجام دهیم این است که اسلحه‌های بزرگ جی شاک و پروترک را بیرون بیاوریم. خب، پس بیایید همین کار را انجام دهیم.

کاسیو جی شاک

بیایید کار را با ساعت دیجیتالی سخت و حجیم جی شاک شروع کنیم. در ادمه دو مدل پرفروش جی شاک آورده شده‌اند.

ساعت مچی کاسیو جی شاک Quartz Resin Sport DW9052-IV

Casio G-Shock Quartz Resin Sport Watch DW9052-IVهیچکس نمی‌تواند یک ساعت کلاسیک را شکست دهد. جی شاک DW9052-IV جزو مدل‌های اصلی این سری است و یکی از ساعتهای عادی برای پرسنل نظامی به شمار می‌رود. این ساعت دیجیتال در پنج رنگ موجود است که جذابیت آن را بیشتر نیز می‌کند. از ویژگی‌های بارز این ساعت کلاسیک زیبای جی شاک، از DW9052-IV فکر می‌کنم به عنوان یک بازگشت به اصول ساعت دیجیتال که ویترین چه چیزی باعث جی شاک منحصر به فرد.

این ساعت برخلاف دیگر ساعت‌های جی شاک حجیم به نظر نمی‌رسد اما با این حال به همان اندازه محکم و مقاوم است. محافظ این ساعت از کریستال کانی استفاده می‌کند که نسبت به ساعت‌های آکریلیک استاندارد بسیار مقاوم‌تر است. می‌توانید انتظار داشته باشید که تمام ویژگی‌های استاندارد جی شاک در این ساعت جمع شده باشند. این دستگاه دارای تایمر شمارش معکوس، زنگ هشدار روزانه، کرونومتر صدم ثانیه، فرمت 12/24 ساعته و تقویم خودکار است.

DW9052-IV همچنین برای مقاومت در برابر آب تا 200 متر ساخته شده است که این مقاومت آن را به همراهی ایده آل برای فعالیت‌های آبی مانند غواصی نیز تبدیل می‌کند. در مجموع، جی شاک DW9052-IV یک انتخاب عالی برای کسانی است که به یک ساعت ورزشی بسیار قابل اعتماد نگاه می‌کنند. بعلاوه، این ساعت جی شاک کاملاً مقرون به صرفه است.

کاسیو جی شاک سری GA 100-1A1 نظامیCasio G-Shock the GA 100-1A1 Military Series

همانطور که از یک ساعت نظامی نوع جی شاک انتظار دارید، GA 100-1A1 مقاومتی استثنایی دارد. نه تنها این، طراحی کاملاً مشکی ناهموار آن نمایی از اعتماد به نفس و مقاومت بالا را به نمایش می‌گذارد، بلکه مکملی نیز برای عملکردهای آن به شمار می‌آید. تعجب آورتر وزن این ساعت است.GA 100-1A1 ممکن است مانند یک ساعت بسیار سخت و سنگین به نظر برسد اما واقعیت این است که پوشیدن آن کاملاً راحت است.

GA 100-1A1 همچنین دارای ویژگی‌هایی است که مطمئناً مورد استقبال علاقه مندان به فضای باز قرار خواهد گرفت. این ساعت نظامی جی شاک دارای ویژگی‌های استاندارد تایمر شمارش معکوس، کرونومتر و تقویم خودکار است. اما این با توانایی نمایش حداکثر 29 منطقه زمانی و مفهوم توسعه جی شاک Triple 10 فراتر از آن چیزی است که تصورش را دارید. همچنین این مدل از نور پس زمینه الکترولومینس برای دید بهینه حتی در تاریکی نیز برخوردار است.

این ساعت در داخل از فناوری زمان سنجی اتمی و باتری‌های خورشیدی استفاده می‌کند. بدنه‌ی ضد زنگ 37 میلی متر برای چنین ساعتی با این ویژگی‌های کم نظیر بسیار کوچک به شمار می‌آید، البته از جهت خوب. همچنین این مدل تا 200 متر در برابر آب مقاومت دارد که آن را برای انواع فعالیت‌های آبی مناسب می‌کند.

کاسیو پروترک

در حالی که جی شاک لیست بزرگی از ساعت‌های دیجیتالی محکم، غنی از ویژگی و مقرون به صرفه را ارائه می‌دهد، سری کاسیو پروترک این ویژگی‌ها را حتی بالاتر از سطح قبلی قرار می‌دهد. اگر پول زیادی برای خرج کردن دارید، مطمئناً بهتر است به پیشنهادهای پروترک نگاهی بیندازید.

کاسیو پروترک 7000X

Casio Protrek 7000Xپروترک 7000X به عنوان گل سرسبد این سری در نظر گرفته می‌شود و دانستن دلیل آن نیز بسیار ساده است. 7000X با کیفت ساخت عالی و ترکیب مجموعه‌ای از ویژگی‌های چشمگیر، بهترین ساعت مچی دیجیتال فضای باز است که می‌تواند خریداری کند.

حاشیه کربن با دوام و یک باند کامپوزیتی که درست به همان اندازه محکم درجه یک است. این ساعت از سنسور سه گانه نسخه 3 برخوردار است که برای علاقه مندان به فضای باز که از گذر از یک مسیر طبیعت لذت می‌برند بسیار کمک کننده است.

7000X همچنین دارای مقاومت 200 متری در برابر آب است که این مقاومت آن را به یک همراه خوب برای فعالیت‌های مختلف آبی تبدیل می‌کند. ویژگی‌های دیگر این ساعت شامل باتری خورشیدی و قابلیت کنترل رادیو را شامل می‌شوند. پروترک 7000X دارای فشارسنج داخلی، ارتفاع سنج و دماسنج نیز هست.

این ساعت علاوه بر اینکه در برابر آب مقاوم است، برای استفاده در محیط‌های دمای پایین تا -10 درجه سانتیگراد نیز طراحی شده است. کاسیو پروترک 7000X مملو از ویژگی‌هایی است که مطمئناً تمام مواردی را که در طول سفر در فضای باز نیاز دارید پوشش می‌دهند. تنها نکته منفی این است که این ساعت کاملاً گران قیمت است و اگر قصد استفاده‌ی عملی از آن را ندارید، می‌توانید به آن به چشم یک سرمایه گذاری جدی نگاه کنید.

کاسیو پروترک PRG-600YB-3JF

Casio Protrek PRG-600YB-3JFپروترک PRG-600YB-3JF به طور قابل توجهی مقرون به صرفه‌تر از اولین مدل در لیست پروترک است، اما هنوز هم یک سرمایه گذاری کامل به شمار می‌آید. همانطور که گفته شد، پروترک عمدتاً برای افراد علاقه مند به فضای باز طراحی شده است. این موضوع تمام ویژگی‌هایی را که برای سفر به فضای باز نیاز دارید را در این ساعت قرار می‌دهد؛ البته با قیمتی مناسب‌تر.

PRG-600YB با تمام ویژگی‌های استانداردی که از پروترک انتظار دارید ارائه می‌شود: فشارسنج داخلی، ارتفاع سنج و دماسنج. این ساعت همچنین دارای یک قطب نما دیجیتال و یک گیرنده سیگنال رادیویی نیز هست و همچنین این ساعت دارای طراحی سبک‌تری است که باعث عملکرد بهتر آن در فضای باز خواهد شد.

یکی از عناصر خاص PRG-600YB سیستم دسترسی هوشمند آن است. این امکان کنترل کامل و سریع کلیه عملکردهای لازم را از طریق تاج الکترونیکی آن فراهم می‌کند. این یک ویژگی عالی است چرا که کار با آن راحت و ساده است، ویژگی‌ای که در هر وسیله‌ای که در هنگام پیاده روی و مسافرت‌های خارج از خانه استفاده می‌شود بسیار مهم است. همچنین این ساعت مجهز به باتری انرژی خورشیدی نیز هست که عمر باتری را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد. به طور کلی، پروترک بدون شک با ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد برند خاص خودش است.

نتیجه گیری: جی شاک و پروترک – ساعت مچی بهتر کدام است؟

هنگامی که قدرت هر یک از مجموعه‌های ساعت کاسیو را درک کنید، انتخاب بین این دو مجموعه کار بسیار ساده‌ای است. برای استفاده روزمره و غیر رسمی، جی شاک همیشه یک انتخاب عالی است. حتی اگر گهگاه در مسابقات ورزشی شرکت کنید، جی شاک واقعاً کافی است. این مجموعه برای استفاده روزمره طراحی شده و در کنار این برخی قابلیت‌های بینظیر فضای باز را نیز فراهم می‌کند. به علاوه، کاسیو جی شاک کاملاً مقرون به صرفه است و ورشکستتان نمی‌کند.

از سوی دیگر کاسیو پروترک ساعتی است که برای بقا در فضای باز و کوهنوردی و کمپ‌های جدی طراحی شده است. این مجموعه همچنین بسیار گران به شمار می‌آید که بهتر است این نکته را بخاطر بسپارید. به طور کلی، این سری نسبت به سری جی شاک رویکرد عملی‌تری دارد. در حالی که جی شاک نیز مدل‌های گران قیمتی دارد (مانند Masters of G line)، حتی مقرون به صرفه‌ترین مدل‌های جی شاک نیز نیز فوق العاده قوی و قابل اعتماد هستند. پروترک فقط وقتی کاملاً قابل استفاده می‌شود که تنها برای سفر در طبیعت استفاده شود. برای استفاده روزمره و قابل اطمینان بودن ساعت، هرگز نمی‌توانید از جی شاک چشم پوشی کنید.

برچسب ها : ,
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×