خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

مقایسه جی شاک با بیبی جی: چه‌‌‌‌چزی این ساعت‌‌ها را از هم متمایز می‌‌کند؟

ادمین اشرافی
اشرافی
1401-07-30 ۲۳:۴۵
مقایسه جی شاک با بیبی جی: چه‌‌‌‌چزی این ساعت‌‌ها را از هم متمایز می‌‌کند؟

خط تولید ساعت‌‌مچی جی‌‌‌‌شاک کاسیو به‌‌خاطر دوام فوق‌‌العاده‌‌اش مشهور است. این افزایش استحکام به قیمت بزرگ‌‌شدن ابعاد این ساعت تمام می‌‌شود به‌‌طوری که قطرساعت‌‌های جی‌‌شاک استاندارد معمولاً بزرگ‌‌تر از قاب‌‌های با قطر 50 میلی‌‌متر است.این بدان معناست که ساعت‌‌های جی‌‌شاک معمولاً برای خانم‌‌ها خیلی بزرگ هستند. سری بیبی‌‌جی ساعت‌‌های مچی جی‌‌شاک در این قسمت موجود هستند. سطح کیفی ساعت‌‌های جی‌‌شاک کاسیو مشابه ساعت‌‌های جی‌‌شاک اصل است. ساعت‌‌های بیبی‌‌جی همان‌‌طور که از اسمشان پیداست از طراحی شیک‌‌تر و جمع‌‌وجورتری برخوردار هستند. دیگر تفاوت عمده مربوط به میزان مقاومت است- جی‌‌شاک‌‌های استاندارد همه دارای مقاومت 200 متر هستند در حالی‌‌که بیبی‌‌جی تا 100 متر مقاوم است.

بیایید قبل از شروع مقایسه، اول به‌‌طور اجمالی بررسی کنیم که ساعت‌‌های جی‌‌شاک و بیبی‌‌جی باتوجه به شهرتشان چه‌‌چیزی برای گفتن دارند. اعتبار ساعت جی‌‌شاک اصل مدیون دوام و عملکرد فوق‌‌العاده‌‌ی آن است. این ساعت برای پدربزرگتان ساخته نشده و بیشتر مناسب طرفداران هیجان و افرادی است که عاشق تجربه‌‌ها‌‌ی منحصربه‌‌فرد در فضاهای باز بزرگ هستند.

ساعت‌‌های جی‌‌شاک (G-shock)

در همه‌‌ی ساعت‌‌های جی‌‌شاک چند مشخصه به‌‌چشم می‌‌خورد اما آنها همواره در تمام ساعت‌‌های مچی‌‌شان قابلیت‌‌های خاصی را دنبال می‌‌کنند. این مشخصه‌‌های اصلی شامل مقاومت قابل‌‌توجه دربرابر ضربه، مقاومت معادل حدوداً 200 متر زیر آب، کرنومتر، واروشمار و تقویم تماماً خودکار هستند. در مدل‌‌های متوسط تا لوکس شاهد ویژگی‌‌های دیگری نظیر نور پس‌‌زمینه‌‌ی ال‌‌ای‌‌دی، صفحه‌‌ی آنالوگ- دیجیتال، ساعت جهانی، زمانبندی اتمی چندباند، حسگرهای محیطی و قابلیت اتصال به بلوتوث نیز هستیم. ساعت‌‌های جی‌‌شاک درکل به‌‌لحاظ مدل و قیمت تنوع زیادی دارند و کاملاً مطمئن باشید که می‌‌توانید ساعتی متناسب با سبک شخصی و نیازهای خودتان پیدا کنید. برای خرید ساعت G-shock سری به اشرافی بزنید.

ساعت های  بیبی‌‌جی (Baby-G)

خاطرنشان می‌‌شود که بیبی‌‌جی برای اولین بار در سال 1994 غوغا کرد– حدود یک دهه بعد از اینکه اولین ساعت جی‌‌شاک موانع را پشت‌‌ سر گذاشت و انقلابی در بازار ساعت‌‌مچی ایجاد کرد. ایده‌‌ی شکل‌‌گیری بیبی‌‌جی بعد از موج افزایش تقاضا برای یک ساعت جی‌‌شاک جمع‌‌وجورتر در بازار ظهور کرد. در آن زمان، ساعت‌‌های جی‌‌شاک عموماً برای خانم‌‌ها و افراد با مچ‌‌دست ظریف‌‌تر خیلی یغور و بزرگ بودند. کاسیو با دیدن قابلیت ناب این بخش خاص از بازار به‌‌سراغ ارائه‌‌ی نسخه‌‌ی تقریباً « سبک» جی‌‌شاک رفت. جهت خرید ساعت Baby-G سری به فروشگاه اشرافی بزنید.

مجموعه‌‌ی بیبی‌‌جی ویژگی‌‌هایی مشابه مدل جی‌‌شاک اصل دارد که از مقاومت چشمگیر دربرابر ضربه و مجموعه‌‌ای از قابلیت‌‌های ساعت‌‌مچی برخوردار است. کوچک‌‌تر بودن اندازه‌‌ی بیبی‌‌جی حکایت از آن دارد که بخشی از ویژگی‌‌های مشخصه‌‌ی جی‌‌شاک به‌‌ناچار حذف شده‌‌اند. به‌‌عنوان مثال، میزان مقاومت ساعت‌‌های بیبی‌‌جی در آب صرفاً 100 متر است. سوء‌‌تفاهم نشود، 100 متر بازهم عدد خیلی‌‌خوبی است اما درمقایسه با مقاومت استاندارد 200 متری ساعت‌‌های جی‌‌شاک زیر آب یک تنزل قابل‌‌ملاحظه محسوب می‌‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد این ساعت‌‌مچی بادوام و شیک به وب‌‌سایت رسمی بیبی‌‌جی مراجعه کنید. سری‌‌های بیبی‌‌جی و جی‌‌شاک هردو در حال حاضر محبوب هستند و هردو مشتری‌‌های ثابت و نسبتاً ماندگار خودشان را دارند. در این مقاله نگاه دقیقی به تمام تفاوت‌‌‌‌های چشمگیر این دو برند ساعت بادوام خواهیم داشت و درکنار آن تعدادی از ساعت‌‌های مچی جی‌‌شاک را با نمونه‌‌های مشابه آنها در بیبی‌‌جی مقایسه می‌‌کنیم تا بتوانیم درک بهتری از تفاوت آنها نه فقط ازنظر اندازه بلکه به‌‌لحاظ عملکردی داشته باشیم.

مقایسه‌‌ی ساعت‌‌های جی‌‌شاک و بیبی‌‌جی کاسیو

جی‌‌شاک GA110- 1B

G-Shock GA110-1B

جی‌‌شاک GA110- 1B یک ساعت‌‌مچی با نمایشگر آنالوگ- دیجیتال و طراحی ماهرانه و بی‌‌صداست و پرداخت آن تماماً مشکی و مات است. GA110-1B مجهز به تمام قابلیت‌‌های مشخصه‌‌ی جی‌‌شاک نظیر کرونومتر، واروشمار و تقویم تماماً خودکار، مقاومت در 200 متر زیر آب و یک ساختار درجه‌‌یک مقاوم دربرابر ضربه است. برای افزایش دوام این مدل ساعت از یک ساختار مقاوم دربرابر مغناطیس نیز بهره گرفته‌‌ شده‌‌است.

GA110-1B با دارابودن قابی به‌‌قطر 55 میلی‌‌متر کاملاً بزرگ است. به‌‌کارگیری مواد رزینی سبک اما بادوام در قاب این ساعت امکان تحمل این ساختار یغور را فراهم کرده‌‌است. در ساخت جی‌‌شاک از یک طراحی لایه‌‌ای استفاده شده‌‌است و همین امر مقاومت آن را دربرابر ضربه بسیار بالا برده‌‌است. بند آن هم از مواد رزینی ساخته شده و به همین‌‌دلیل به‌‌طور فوق‌‌العاده‌‌ای در مقابل فرسودگی دوام می‌‌آورد.

جی‌‌شاک GA110-1B نمونه‌‌ی بارزی از قابلیت‌‌های گیرایی است که یک ساعت جی‌‌شاک استاندارد پیش‌‌ رویتان قرار می‌‌دهد. با این‌‌حال، قاب 55 میلی‌‌متری برای بعضی از افراد کمی اضطراب‌‌آور است و مطمئناً برای خانم‌‌های با اندازه‌‌ی متوسط خیلی یغور است.

بیبی‌‌جی BA110-7ACR

Baby-G BA110-7ACR

بیبی‌‌جی BA110-7ACR نسخه‌‌ی برند مدل محشر GA110 جی‌‌شاک است این دو از نظر ویژگی‌‌ها طراحی تقریباً یکسان هستند، با این تفاوت که درمقایسه با قاب حجیم 55 میلی‌‌متری GA110، قطر این نسخه فقط حدود 43 میلی‌‌متر است. بیبی‌‌جی BA110-7ACR با صفحه‌‌ی تمام‌‌سفید مدروزتر درکنار صفحه‌‌ا‌‌ی با رنگ طلایی شاخص رویکرد بسیار متفاوتی به طراحی مات تمام‌‌مشکی تیره‌‌ی GA110 دارد.

هم بیبی‌‌جی BA110-7ACR و هم جی‌‌شاک GA110 باوجود تفاوت‌‌هایی که ازنظر اندازه و طراحی دارند عملکرد تقریباً مشابهی دارند. هردو تمام ویژگی‌‌های کیفی مشخصه‌‌ی جی‌‌شاک نظیر دوام سطح‌‌بالا و عناصر زمانبندی ورزشی را دارا هستند. با این‌‌وجود، BA110 از نظر مقاومت در زیر آب در سطح پایین‌‌تری قرار می‌‌گیرد چراکه فقط می‌‌تواند تا عمق 100 متری دوام بیاورد.

ساعت G-Shock X-Large Combination

ساعت G-Shock X-Large Combination

قطعاً عنوان ساعت ترکیبی ایکس‌‌لارج جی‌‌اک برازنده‌‌ی این ساعت با قاب 51 میلی‌‌متری مستحکم است. این مدل جی‌‌شاک به‌‌لطف استفاده از قطعات رزینی در ساختار قاب یغورش توانسته است توازن خوبی با ساختارش ایجاد کند. این موضوع به رفع دغدغه‌‌های مربوط به وزن این ساعت کمک کرده‌‌است‌‌ و در کمال تعجب باید گفت که ایکس‌‌لارج وزن کمی دارد.

روی صفحه‌‌ی ساعت به یک طراحی Xشکل چشمگیر برمی‌‌خورید که صرفاً برای نمایش درنظر گرفته نشده‌‌است. این طراحی به شکل X درواقع نمایشگر صفحه را به چهار قسمت مساوی تقسیم می‌‌کند و درنتیجه چشمان شما درگیر جزئیات نخواهندشد. درمورد امکانات هم باید گفت که در این مدل مجموعه‌‌ای از کرونومتر استاندارد، زمان‌‌سنج واروشمار و تقویم خودکار درنظر گرفته شده‌‌اند. یکی دیگر از امکانات این ساعت جی‌‌شاک ساعت جهانی است و به همین دلیل همراه ایده‌‌آلی برای عاشقان سفر است. مقاومت این مدل هم در زیر آب 200 متر است که البته غیر از این‌‌هم نمی‌‌توان از یک ساعت جی‌‌شاک انتظار داشت.

بیبی‌‌جی BA130-1A2

ساعت Baby-G BA130-1A2

بیبی‌‌جی BA130-1A2 یک از پرفروش‌‌ترین‌‌های این برند و معیار خوبی از قابلیت‌‌های ساعت‌‌های مچی بیبی‌‌جی است. بیبی‌‌جی BA130-1A2 از نقطه‌‌نظر طراحی موقعیت خوبی دارد و صفحه‌‌ی X شکل این زمان‌‌سنج از نقاط‌‌قوت این سبک به‌‌شمار می‌‌رود. از جمله ویژگی‌‌های BA130-1A2 می‌‌توان به قطر 43 میلی‌‌متری قاب رزینی آن اشاره کرد که به‌‌طور قابل‌‌توجهی کوچکتر از ساعت‌‌های جی‌‌شاک متوسط است که قطرشان بدون‌‌شک به 50 میلی‌‌متر و بیشتر از آن می‌‌رسد.

این مدل یک ساعت اسپرت چندمنظوره‌‌ی پر از امکانات نیز هست. این ساعت نه‌‌تنها ویژگی‌‌های جی‌‌شاک استاندارد را دارد بلکه به زمان جهانی ( 29 منطقه‌‌ی زمانی/ 48 شهر) هم مجهز است. صفحه‌‌ی آنالوگ- دیجیتال دارای یک نور پس‌‌زمینه‌‌ی ال‌‌ای‌‌دی هم هست و ساختار قاب طوری طراحی شده که تا حدود 100 متر ضدآب باشد. آوازه‌‌ی بیبی‌‌جی بی‌‌شک مرهون مدرن‌‌بودن آن است که این موضوع به‌‌خوبی در مدل شیک BA130-1A2 تجلی پیدا کرده‌‌است.

تفاوت‌‌های اصلی جی‌‌شاک و بیبی‌‌جی

باتوجه به مثال‌‌هایی که تا اینجا مطرح شد می‌‌توان تفاوت‌‌های بین ساعت‌‌های جی‌‌شاک و بیبی‌‌جی را در چند مورد خلاصه کرد. اولین و جالب‌‌توجه‌‌ترین تفاوت این است که مدل‌‌های جی‌‌شاک به‌‌طور چشمگیری بزرگ‌‌تر هستند. از تفاوت‌‌های دیگر می‌‌توان به مقاوم‌‌تر بودن ساعت‌‌های جی‌‌شاک دربرابر آب اشاره کرد. ساعت‌‌های جی‌‌شاک از مقاومت مغناطیسی هم برخوردار هستند و درکل دوام بهتری درمقابل عناصر طبیعی دارند.

اما بیبی‌‌جی کوچکتر است و معمولاً طراحی ظاهری آن جالب‌‌تر و خلاقانه‌‌تر است. بیبی‌‌جی به‌‌خاطر ساختار کوچکتری که دارد نه‌‌تنها برای خانم‌‌ها بلکه برای کودکان هم ایده‌‌آل است. این ساعت اگرچه نقاط‌‌ضعفی در استحکام کلی دارد اما توانسته به‌‌واسطه‌‌ی طراحی چندمنظوره و راحت جفت‌‌وجور شدن این نقصان را پشت سربگذارد.

 به‌‌طور کلی جی‌‌شاک و بیبی‌‌جی کمابیش یکسان هستند و تفاوت‌‌های اصلی‌‌شان به اندازه و زیبایی‌‌شناسی آنها برمی‌‌گردد. انتخاب بین این دو تاحد زیادی سلیقه‌‌ای است. اگر به‌‌دنبال محکم‌‌ترین و قابل‌‌اطمینان‌‌ترین مدل‌‌ها هستید جی‌‌شاک را انتخاب کنید و اگر فکر می‌‌کنید ساعت‌‌های جی‌‌شاک خیلی برایتان بزرگ هستند به‌‌سراغ بیبی‌‌جی بروید.

دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×