خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

اسکاگن یا فسیل، مقایسه برندهای ساعت Skagen و Fossil

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1400-04-23 ۱۴:۵۵
اسکاگن یا فسیل، مقایسه برندهای ساعت Skagen و Fossil

اسکاگن و فسیل دو برندی هستند که اغلب با هم مقایسه می‌شوند. با این حال، هر خریداری ممکن است متوجه نشود که اسکاگن از سال ۲۰۱۲ زیرمجموعه مجموعه‌ی فسیل به شمار می‌رود. در حالی که هردوی این برندها متعلق به یک شرکت مادر هستند، ساعت‌های اسکاگن و فسیل از لحاظ سبک، کیفیت و دامنه قیمت همواره درحال رقابت با یکدیگر بوده‌اند.

بازاریابی منحصر به فرد اسکاگن از خود به عنوان یک برند ساعت “دانمارکی” با طراحی‌های مینیمالیستی، آن را از دیگر برندها متمایز می‌سازد. از طرف دیگر، فسیل دارای طیف گسترده‌ای از ساعتهای پرفروش مد از ساعتهای رولباسی گرفته تا کرونوگرافهای گران قیمت و بزرگ است. در بازار ساعت‌های هوشمند، این دو برند مستقیماً با فسیل Gen 5 و اسکاگن Falster 3 با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به راحتی می‌توان فهمید که چرا این دو برند با طراحی و ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به سرعت در نظر خریداران وارد یک رقابت غیر رسمی شده‌اند.

برای این که بتوانیم بالاخره این قائله را تمام کنیم، چند مدل از ساعت‌های این دو برند را به طور کامل بررسی خواهیم کرد. در این مقایسه تمام جنبه‌های ساعت‌های این دو برند را جزء به جزء تجزیه و تحلیل می‌کنیم تا بتوانیم تعیین کنیم که کدام برند در نمای کلی دارای ساعت‌های بهتری است.

تاریخچه اسکاگن

لوگوی اسکاگن اسکاگن برند ساعتی دانمارکی است که از سال ۱۹۸۹ آغاز به کار کرد. در حالی که زن و شوهر بنیانگذار این برند، هنریک و شارلوت جورست، دانمارکی هستند، درواقع آنها پس از رفتن به ایالات متحده در سال ۱۹۸۷، کار خود با برند اسکاگن را شروع کردند.

آن‌ها در سال ۱۹۹۱ و هنگامی که برای اولین بار در یک نمایشگاه هدیه ساعتهای خود را به نمایش گذاشتند، بالاخره توانستند نظر برخی افراد را به ساعت‌های خود جلب کنند. خرده فروشان تحت تأثیر ساعتهای بسیار زیبای ساخته شده جورست ها، این زوج را تشویق کردند تا ساعتهای خود را به بازار عرضه کنند. در پی همین اتفاقات بود که، اسکاگن دانمارک متولد شد.

در سال ۱۹۹۲، اسکاگن دانمارک سرانجام توانست وارد بازار ساعت‌های مچی شود و در همان سال توانست در مجموع ۸۰۰٬۰۰۰ دلار ساعت بفروشد. مردم در دهه ۹۰ میلادی تمایل مداومی به برند اسکاگن نشان دادند. در سال ۱۹۹۵، ساعت‌های آنها در بلومینگدیل نیویورک به نمایش درآمد. تا سال ۱۹۹۸، این شرکت توانسته بود مسیر موفقیت را به طور کامل طی کند زیرا آنها اکنون ساعت‌های خود را در سراسر اروپا نیز به فروش می‌رساندند. اسکاگن همچنین موفق به ایجاد دفاتری در کشور خود دانمارک شد و به دنبال آن نیز ۸۰ فروشگاه در سراسر این کشور افتتاح کرد.

طی دو سال آینده، اسکاگن بر گسترش دامنه فعالیت خود به کشورهای بیشتری در اروپا تمرکز کرد. در سال ۲۰۰۷، اسکاگن سرانجام به یکی از بزرگترین بازارهای مصرف در جهان یعنی آسیا رسید که دفتر توزیع آن در هنگ کنگ غوغا به پا کرد. در سال ۲۰۱۰، این شرکت برای اولین بار با راه اندازی وب سایت رسمی خود در میان جوامع آنلاین، محبوبیت بیشتری کسب کرد.

اسکاگن دیزاین در سال ۲۰۱۲ توسط گروه مادر فسیل خریداری شد. از آن زمان تا کنون، اسکاگن با طراحی ساده و مینیمالیستی ساعت‌ها و با محبوبیت روزافزون خود در میان نسل جوان علاقه مندان به ساعت‌های مچی، راه خود را ادامه داده است.

تاریخچه فسیل

فسیل یک برند طراح مد است که محصولات بسیار متنوعی را در صنعت مد تولید می‌کند. با این حال، آن‌ها همچنین به خاطر ساعتهای بسیار جذاب خود نیز معروف هستند. اکثر ساعتهای فسیل از موتورهای کوارتز ژاپنی بهره می‌برند -البته به استثنای برخی از مجموعه‌ها که از موتور کوارتز سوئیسی برخوردارند.

فسیل در سال ۱۹۸۴ توسط تام کارتوزیس تأسیس شد؛ تام کروز متوجه شده بود که ساعت‌های مد به آرامی درحال کسب محبوبیت در بازار هستند. از آنجایی که فقط تعداد انگشت شماری از شرکت‌های تولید کننده‌ی ساعت از این علاقه‌ی روزافزون بازار بهره گرفته بودند، کارتوزیس شانس خود را در این میان پیدا و شروع به ساختن برند فسیل حول محور این ایده کرد.

فسیل به عنوان یکی از برترین برندها در تولید ساعتهای رولباسی و مد شناخته می‌شود. فسیل که به سبک خاص خود و کیفیت بسیار مناسب مشهور است، در تولید ساعت‌های خود با طراحان مختلفی در این صنعت همکاری کرده است.

اگر به دنبال ساعت‌های مرسوم مد روز هستید تا بتوانید به دیگران نشان دهید که چه سلیقه‌ی جذابی دارید، فسیل و سواچ به عنوان برترین برندهای این حوزه در خدمت شما خواهند بود.

اسکاگن و فسیل – مقایسه‌ی ساعت‌ها

باز هم تکرار می‌کنیم که اسکاگن یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی شرکت مادر فسیل است. با این حال، اسکاگن بارها و بارها ثابت کرده است که به تنهایی می‌تواند یک رقیب جدی در بازار ساعت‌های مچی باشد. حال اسکاگن چگونه با شرکت مادر خود رقابت می‌کند؟ بیایید بفهمیم!

ساعت‌های هوشمند

ساعت‌های هوشمند جدیدترین نوآوری‌های صنعت ساعت سازی به شمار می‌آیند. این ساعت‌های پیشرفته نه تنها زمان را به شما نشان می‌دهند بلکه ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که ساعت‌های استاندارد نمی‌توانند آن‌ها را ارائه کنند. ساعت‌های هوشمند همه دیجیتال هستند و از کنترل‌های لمسی استفاده می‌کنند. می‌توانید تصور کنید که این ساعت مچی درواقع یک تبلت کوچک بر روی دست شماست. اسکاگن و فسیل برخی از ساعت‌های هوشمند پرفروش بازار را تولید می‌کنند، اسکاگن با خط Falster خود و فسیل با Gen 5 و گزینه‌های هیبریدی که به فروش می‌رساند.

هم ساعت‌های اسکاگن و هم ساعت‌های فسیل در این گروه مشهور هستند. اما کدام یک بهترین ساعت هوشمند را عرضه می‌کند؟

اسکاگن Falster 2

Skagen Falster 2اسکاگن Falster 2 به عنوان یک ساعت هوشمند مناسب برای مردان و زنان طراحی شده است. زیبا و شیک و تقریباً متناسب با هر لباسی. همانطور که با ساعتهای اسکاگن انتظار می‌رود،Falster 2 از طراحی مینیمالیستی برخوردار است که کاملاً مفهوم معاصر را در این ساعت تبیین می‌کند.

Falster 2 دارای تمام ویژگی‌های استانداردی است که از یک ساعت هوشمند انتظار دارید. این ساعت همچنین با استفاده از Wear OS، سیستم عامل گوگل، امکان پیمایش سریع و آسان در میان بخش‌های مختلف ساعت را فراهم می‌کند. این ساعت هوشمند و تمام ویژگی‌های آن در یک بدنه‌ی شیک به قطر ۴۰ میلی متر قرار گرفته‌اند.

در بحث ویژگی‌های موجود در این ساعت باید گفت که استفاده کنندگان آن برای ضبط فعالیت‌های بدنی و نظارت بر ضربان قلب خود به Google Fit دسترسی پیدا می‌کنند. این ساعت، ضد آب، دارای درجه بندی 3ATM  (تا ۳۰ متر مقاومت در برابر آب) و یک سیستم ناوبری GPS داخلی است. برای راحتی بیشتر،Falster 2 از ویژگی Google Assistant نیز بهره می‌برد. برای شخصی سازی بیشتر این ساعت هوشمند می‌توانید برنامه‌هایی از دیگر توسعه دهندگان را نیز بر روی آن نصب کنید.

در مورد لوازم جانبی، همراه با این ساعت یک شارژر سریع مغناطیسی USB دریافت خواهید کرد. ماندگاری باتری مانند اکثر ساعت‌های هوشمند چندان طولانی نیست.Falster 2 به شارژ روزانه منظم نیاز دارد زیرا دستگاه فقط می‌تواند بین ۱۸ تا ۲۴ ساعت قبل از خاموش شدن باتری کار کند.

به طور کلی، اسکاگن Falster 2 ممکن است عملکردی در سطح ساعت‌های اپل یا سایر ساعت‌های هوشمند سطح بالای بازار را نداشته باشد. با این حال، این ساعت سبک و طراحی بی عیب و نقصی ارائه می‌دهد که مطمئناً نظر مشتری‌های نسل جوان را به دست خواهد آورد.

فسیل Gen 4 Explorist HR

Fossil Gen 4 Explorist HRفسیل Explorist HR با اندازه‌ی کمی بزرگتر خود همراه با همه‌ی جزییات ریز و درشت مورد نظر شما در یک ساعت هوشمند مدرن ارائه می‌شود. همانند Faltser 2، iPhone و چندین گوشی اندرویدی دیگر، Explorist HR از سیستم عامل Wear OS گوگل استفاده می‌کند.

از نظر ویژگی‌ها، این ساعت دقیقاً همان ویژگی‌های موجود در Falster 2 را دارد. این ساعت همراه با برنامه Google Fit، اپلیکیشنی برای نمایش ضربان قلب و ضبط فعالیت‌های بدنی، ارائه می‌شود. Explorist HR ضد آب و دارای استاندارد 3ATM است و همچنین دارای جی پی اسی برای ردیابی مسافت نیز هست.

همانند تمام ساعت‌های هوشمند،Explorist HR می‌تواند به راحتی با تلفن هوشمند شما سینک شود تا اعلان‌ها و هشدارهایی مانند تماس‌های ورودی را نیز اعلام کند. طول عمر باتری Explorist HR تا حدودی در حد باتری‌های متوسط بازار است که در بهترین حالت و با شارژ کامل می‌تواند ۲۴ ساعت دوام بیاورد؛ اما با قرار دادن ساعت روی حالت کم مصرف، می‌توان طول عمر باتری را افزایش داد. خوشبختانه این ساعت هوشمند مجهز به شارژر سریع USB است تا فرایند شارژ را نسبتاً سریع و بدون دردسر انجام دهد.

فسیل Explorist HR دارای ظاهر یک ساعت کلاسیک است که با تکنولوژی مدرن ساعت‌های هوشمند تلفیق شده است. اگرچه این ساعت بهترین گزینه‌ی موجود در این دسته نیست، اما هدف اصلی آن جلب کردن توجه‌ها با رنگهای خیره کننده‌ی خود است که در این کار موفق نیز می‌شود.

بهترین ساعت هوشمند -رقابتی نزدیک – هر دو ساعت اسکاگن Falster 2 و فسیل Explorist HR از قابلیت‌ها و ویژگی‌های تقریباً یکسانی برخوردارند. بنابراین مجبور شدیم تا تصمیممان را بر اساس زیبایی ظاهری این دو ساعت هوشمند بگیریم.، فسیل Explorist HR حرف اول را می زند. سری Explorist HR با انبوهی از انواع مدل‌های خود، گزینه‌های بیشتری را برای طیف گسترده‌ای از مشتریان ارائه می‌دهد. از مدل‌های سنتی گرفته تا انواع مدل‌های مدرن،Explorist HR جایگاه خود را در فهرست ساعتهای مرسوم مد روز فسیل بدست می‌آورد.

ساعت مچی

اسکاگن و فسیل در ساخت ساعتهای مینیمالیستی شیک و مقرون به صرفه دستی برتر دارند.

اسکاگن Sundby از جنس مش فولاد ضد زنگ

Skagen Sundby Stainless Steel Meshصفحه نمایش به رنگ آبی عمیق و مش خاکستری از جنس فولاد ضد زنگ به اسکاگن Sundby ویژگی متمایزی می‌بخشند. ساعت Sundby با رویکرد مینیمالیستی مدرن موجود در طراحی خود، ظاهری زیبا و در عین حال ساده را به شما ارائه می‌دهد.

ساعت درجه یک اسکاگن Sundby از یک دسته‌ی مش بادوام و راحت برخوردار است. این ساعت با بدنه‌ی تیتانیوم خود به قطر ۳۷ میلی متر، ساعتی کاملاً کوچک به حساب می‌آید. صفحه نمایش آبی با عقربه‌هایی به رنگ نقره‌ای و اعداد عربی بهم پیوسته ترکیبی آرامبخش را به وجود آورده است. ساندبای همچنین دارای یک موتور کوارتز با صفحه نمایشی آنالوگ است. از ویژگی‌های دیگر قابل توجه این ساعت، گواهی مقاومت در برابر آب 3ATM آن است.

اسکاگن Sundby یک ساعت کاملاً چشمگیر است که هم در لباس‌های غیر رسمی و هم لباس‌های رسمی متناسب خواهد بود.

The Minimalist FS5304 فسیل

Fossil The Minimalist FS5304ساعت The Minimalist با قطر ۴۲ میلیمتری بدنه‌ی فولاد ضد زنگ خود کمی بزرگتر از رقیب خود در این رقابت خواهد بود، اندازه‌ای که مطمئناً با نام این برند مطابقت خواهد داشت. همانند اسکاگن Sundby، The Minimalist از صفحه‌ای به رنگ آبی و عمیق و صیقلی با ارقام و عقربه‌هایی طلایی برخوردار است.

Minimalist همچنین دارای یک موتور کوارتز مشابه با صفحه نمایشی سه آنالوگه است. شیشه کریستال کانی این ساعت نیز بسیار مقاوم و کاملاً ضد خش است. این ساعت بندی از جنس چرم اصل دارد و از قفلی سگکی برای راحتی مچ دست خریداران استفاده می‌کند. The Minimalist برای کسانی که طرفدار بندهای چرمی نیستند نیز بندهای قابل تعویض ۲۲ میلی متری متنوعی ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه این ساعت ۵۰ متر مقاومت آن در برابر آب است. Minimalist در مقابل پاشش های گاه و بی گاه آب مشکلی نخواهد داشت اما استفاده از آن در هنگام غواصی یا شنا توصیه نمی‌شود.

بهترین ساعت رو لباسی – این مورد نیز یک رقابت نزدیک دیگر به شمار می‌آید اما ما جام این قسمت را به اسکاگن Sundby و دسته‌ی مش فولادی و فلز ضد زنگ آن خواهیم داد که به طور قابل توجهی شخصیتی خاص به ظاهر آن می‌بخشند.

اسکاگن در برابر فسیل – کدام یک پیروز است؟

اسکاگن و فسیل هر دو از جمله‌ی برترین برندهای ساعت مچی محسوب می‌شوند. هر دو برند فروش موفقی در زمینه‌ی لوازم مختلف مد دارند اما هیچ یک از آنها سابقه‌ای واقعی در صنعت ساعت سازی ندارند.

وقتی صحبت از سبک به میان می‌آید، اسکاگن با طراحی‌های خاص خود حالتی مدرن‌تر دارد در حالی که این ظاهر در مقابل ظاهر سنتی فسیل قرار خواهد گرفت.

از نظر سبک شناسی، این که کدام یک از این ساعت‌ها سازگاری بیشتری با شخصیت خریدار دارد، کاملاً بستگی به سلیقه‌ی مشتری دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، ما به فسیل را برنده‌ی این رقابت اعلام خواهیم کرد زیرا طراحی‌های موجود در ساعت‌های این برند تنوع بسیار بیشتری دارند.

در بحث ساعت‌های هوشمند نیز اینطور به نظر می‌رسد که برند فسیل تلاش نسبتاً بیشتری دارد و از ساعت‌های هوشمند خود به خوبی پشتیبانی می‌کند. اسکاگن هنوز فروش خود را از Falster (که اکنون و در سال ۲۰۲۱ جزو نسل سومی‌های درحال خارج شدن از رده به حساب می‌آید) دارد اما به اندازه‌ی فسیل نتوانسته برو توسعه‌ی خط تولید خود تمرکز کند.

برچسب ها : , ,
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×