خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

مجموعه ساعت‌های بیل گیتس

ادمین اشرافی
اشرافی
1401-03-29 ۲۲:۰۶
مجموعه ساعت‌های بیل گیتس

نقش بیل گیتس در دنیای مدرن را نمی‌توان دست‌کم گرفت. ویلیام هنری گیتس سوم در ۲۸ اکتبر ۱۹۹۵ چشم به جهان گشود. او یک بازرگان، توسعه‌دهنده نرم‌افزار، سرمایه‌گذار و بشردوست آمریکایی است. او بیشتر به‌عنوان یکی از بنیانگذاران مایکرؤسافت، بزرگترین شرکت نرم‌افزار رایانه شخصی در جهان شناخته می‌شود. چنان که شما به احتمال زیاد از نرم‌افزار مایکرؤسافت برای خواندن این مقاله استفاده می‌کنید. بیل گیتس به همراه دوستش و یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، پل آلن مرحوم، دوران جدیدی را در فناوری رایانه با موفقیت آغاز کردند.

پتانسیل بالا از سنین جوانی

بیل گیتس در سن بسیار جوانی هوش بالایی از خود نشان داده بود. یک نمونه عالی از ذکاوت گیت زمانی بود که او متنی 2000 کلمه‌ای از انجیل را بدون خطا تلاوت کرد. کشیش دیل ترنر، معلم بیل در کلاس تأیید کلیسا، از چنین شاهکاری از یک کودک 11 ساله شگفت‌زده شد و تا به امروز، عملکرد بی‌عیب و نقص بیل گیتس در آن کلیسا پابرجاست. از دوران جوانی، بیل گیتس در حال نشان دادن اجمالی از پتانسیل بود. او با دیدن لیست دستاورد‌های خود، امروز به این انتظارات و بیشتر از آن‌ها نیز رسید. با این حال، بیل گیتس نه تنها زیرک بود، بلکه می‌دانست که چه موقع فرصتی به وجود می‌آید. مایکرؤسافت حتی اگر یک پنجره کوچک باز نمی‌شد به نتیجه نمی‌رسید. در دهه 1980، مسئولان شرکت IBM به دنبال یک سیستم عامل 16 بیتی بودند.

ابتدا این شرکت به سراغ دانشمند کامپیوتر‌گری کیندال رفت، همانطور که خود گیتس به آن اشاره کرد. اما به دلیل اینکه کیندال در حال پرواز با هواپیمایش بود نتوانست با نمایندگان شرکت ملاقات کند. با این وجود، بیل گیتس فرصت را در دسترس دید و قبل از اینکه آن را از دست بدهد، از آن استفاده کرد. سپس گیتس سیستم عامل مشابهی را از یک شرکت دیگر اجاره کرد و آن را به عنوان سیستم عامل داس برای شرکت IBM بسته‌بندی کرد. این معامله باعث شد تا سیستم عامل تجاری مایکرؤسافت (MS-DOS) یا ویندوز به عنوان برترین سیستم عامل رایانه شخصی توسعه پیدا کند. تمایزی که ویندوز هنوز هم تا به امروز حفظ کرده است.

مجموعه‌های بیل گیتس

در حالی که بیل گیتس تمایل دارد سبک زندگی ساده‌تری را ترجیح دهد، به خرید‌های تجملاتی گهگاهی‌اش معروف است. بیل گیتس از نقاشی‌های گران قیمت گرفته تا یک مجله عتیقه متعلق به خود لئوناردو داوینچی، ترسی از ولخرجی کردن روی چیز‌هایی که دوست دارد ندارد. رئیس مایکرؤسافت دارای یک هواپیمای خصوصی 21 میلیون دلاری است که با توجه به اینکه در سراسر جهان مشغول به تجارت است، امری معقول است. البته از آنجایی که گیتس یک آمریکایی تمام عیار است، مجموعه‌ای چشمگیر از خودرو‌های اسپرت کلاسیک، از جمله پورشه 951، پورشه تایکان، فراری 348 و تعداد زیادی از خودرو‌های مرسدس بنز، بی‌ام‌و و کوروت دارد.

اما مجموعه ساعت‌های او چطور؟ شاید فکر کنید که او از طرفداران ساعت‌های ریسینگ و مجموعه‌ای از ساعت‌های لوکس الهام‌گرفته از اتومبیل‌ها است. اما ممکن است از ساعت روزمره او شگفت‌زده شوید. مردی با سابقه تجاری بیل گیتس چه ساعتی را می‌پوشد؟ خب، مانند کارآفرین بسیار موفق دیگری که قبلاً در مقاله قبلی به آن پرداختیم، سلیقه بیل گیتس در ساعت ممکن است آن چیزی نباشد که شما انتظار دارید.

ساعت‌های استفاده شده توسط بیل گیتس

Casio 200M Duro Analog Watch (MDV106-1AV)

ساعت Casio 200M Duro Analog Watch (MDV106-1AV)

به نظر شما یکی از ثروتمندترین مردان جهان چه ساعتی می‌پوشد؟ Rolex؟ Patek Phillip؟ Jaeger LeCoultre؟ خب، اگر اینگونه فکر می‌کنید، پس خیلی از مسأله دور هستید. بیل گیتس، که در حال حاضر دومین فرد ثروتمند جهان است، اغلب با ساعت Casio Quartz Duro Analog دیده می‌شود. بله شما آن را درست خواندید.  ساعت مورد علاقه بیل گیتس ساعت 50 دلاری اسپرت کاسیو است که می‌توانید به راحتی آن را به صورت آنلاین خریداری کنید.  Casio Quartz Duro Analog همان چیزی است که شما می‌توانید آن را ساعت «همه افراد» بنامید. مانند بسیاری از ساعت‌های Casio، مدل Duro Analog مقرون به صرفه، بادوام و قابل اعتماد است. این ایده تصمیم گیتس برای پوشیدن آن را قابل درک می‌کند – همه چیز در گرو کاربردی بودن و کارآمدی است.

مدل Casio Quartz Duro با بدنه استیل 44 میلی‌متری و بند لاستیکی مشکی خود دارای طراحی ساده‌ای است.  قابی یک طرفه با رنگ مشکی با قابی نقره‌ای رنگ همراه است که میزان مقاومت در برابر آب را تا 200 متر ارائه می‌کند.  در نتیجه مدل Casio Quartz Duro Analog به راحتی می‌تواند فعالیت‌های دریایی مانند شنا، غواصی و غواصی سبک را تحمل کند. قاب مقاوم آن همچنین دارای یک پنجره کریستال معدنی است که مقاومت مناسبی در برابر خراش برای آن فراهم می‌کند. صفحه مشکی به لطف نشانگر‌های ساعت نورانی و عقربه‌های آنالوگ عمدتاً بر خوانایی تمرکز می‌کند. در داخل Casio Quartz Duro Analog یک موتور کوارتز ژاپنی با دقت بالا، قابل اعتماد و مقرون به صرفه وجود دارد.  همچنین یک نمایشگر تاریخ در کنار نشانگر ساعت 3 برای عملکرد اضافی ساعت وجود دارد.

Casio Illuminator Sports Digital Chrono Watch (W214H-1AV)

ساعت Casio Illuminator Sports Digital Chrono Watch (W214H-1AV)

فکر می‌کردید ساعت 50 دلاری ارزان‌ترین ساعتی است که بیل گیتس می‌پوشید؟ خب، مدل Casio Illuminator Sports Digital Chrono Watch این جا است تا ثابت کند اشتباه می‌کنید. به نظر می‌رسد یکی از بنیانگذاران مایکرؤسافت در مورد رویکرد خود در زندگی، مردی عملگرا باشد. قرار دادن سهام بیشتر در کارایی و قابلیت اطمینان بیشتر از زیبایی‌شناسی یک ذهنیت زیرکانه در دنیای تجارت است.

به عنوان مثال، ما ساعت ورزشی فوق‌العاده ارزان و در عین حال فوق‌العاده قابل اعتماد Casio Illuminator را داریم. این ساعت دیجیتال Casio سطح دوام و ساختاری کاربرپسند را ارائه می‌دهد که باعث می‌شود در عملکرد‌های چندگانه آن حرکت کنید.

ساعت Casio Illuminator، همانطور که از نامش پیداست، دارای نور پس زمینه ال ای دی برای دید بهینه حتی در تاریکی است. علاوه بر این، به عنوان یک ساعت ورزشی، ایلومیناتور دارای عملکرد‌های ضروری مانند تایمر شمارش معکوس، کرونومتر، زنگ هشدار، تقویم تمام خودکار و حتی یک فرمت 12/24 ساعته برای استفاده تاکتیکی است. ساعت Casio Illuminator با بدنه 48.2 میلی‌متری خود، ساختار نسبتاً سنگینی ارائه می‌کند که با بدنه رزین سبک وزن آن مقابله می‌کند. با وجود اندازه، Casio Illuminator سبک و راحت است. با این حال، فقط حدود 50 متر مقاومت در برابر آب ارائه می‌دهد، بنابراین از غوطه ور شدن آن در زیر آب خودداری کنید.

TAG Heuer Professional 2000 (WAZ1118. BA0875)

ساعت TAG Heuer Professional 2000 (WAZ1118.BA0875)

در یک مورد بود که بیل گیتس یک مارک ساعت لوکس نسبتاً گران قیمت به دست انداخت. با این حال، این مورد بیش از هر چیز دیگری یک اقدام بشردوستانه به نظر می‌رسد که در این رویداد خاص رخ داده است. بیل گیتس TAG Heuer Pro 2000 را در طول کنفرانسی در فیلیپین به دست انداخت. با این حال، در حالی که گیتس با پوشیدن TAG Heuer Pro 2000 به سالن کنفرانس رفت، با آن ساختمان را ترک نکرد. چرا؟ زیرا بیل گیتس آن را به یکی از حاضران برای حدس زدن قیمت ساعت TAG Heuer داد. با این اوصاف، شرکت‌کننده بی‌خبر از قیمت TAG Heuer Pro 2000 که در حدود 1400 دلار بود، فقط 600 دلار حدس زد. در مورد خود ساعت، TAG Heuer Pro 2000 تقریباً همان چیزی است که از این برند ساعت ورزشی لوکس انتظار دارید. Pro 2000 دارای طراحی شیک و حرفه‌ای با بدنه استیل 41 میلی‌متری صیقلی خود است که مکمل صفحه صیقلی آبی رنگ آن است. این صفحه دارای شاخص‌های ساعت نورانی و عقربه‌های آنالوگ است که خوانایی کلی آن را افزایش می‌دهد و در عین حال شیک به نظر می‌رسد. علاوه بر این، برای دستیابی به دقت قابل اعتماد، TAG Heuer Pro 2000 دارای یک موتور کوارتز سوئیسی است که به همان اندازه قابل اعتماد و دقیق است.

علاوه بر این، این ساعت مچی ممتاز با الهام از مسابقات F1  دارای میزان مقاومت در برابر آب 200 متر است که برای شنا، غواصی، و غواصی تفریحی مناسب است. همانطور که از فهرست ساعت‌های بالا می‌بینید، بیل گیتس با ساعت‌های Casio، یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین برند‌های ساعت، عملکرد را بر مد ترجیح می‌دهد.

این ذهنیت برای بیشتر افراد درس خوبی است زیرا هدف این است که توانگر و موفق به نظر برسند، نه اینکه ثروتمند و موفق به نظر برسند. برخی دیگر از مدیران ارشد اجرایی این ساعت‌ها را می‌پوشند که چندان فروتن نیستند!

دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×