خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

ساعت های متیو مک‌کانهی

ادمین اشرافی
اشرافی
1400-11-13 ۱۵:۱۴
ساعت های متیو مک‌کانهی

متیو دیوید مک‌کانهی، متولد چهارم نوامبر 1969، بازیگر و تهیه‌کننده‌ی آمریکایی است. مهارت‌های بازیگری او اولین بار در نقش بازیگر مکمل در فیلم کمدی Dazed and Confused در سال 1993 آشکار شد. پس از فعالیت در چند نقش مکمل دیگر، مک‌کانهی در سال 1996 برای اولین بار نقش اصلی یک فیلم را در درام A Time to Kill  را بر عهده گرفت. با این حال، او با فیلم‌های رمانتیک و کمدی از جمله مانند The Wedding Planner،  How to Lose a Guy in 10 Days و Fool’s Gold  شهرت بیشتری پیدا کرد.

مک‌کانهی در سال 2009 یک وقفه بازیگری 2 ساله را تجربه کرد و پس از بازگشت، نقش‌های دراماتیک‌تری را ایفا کرد که از بین آن‌ها می‌توان به The Lincoln Lawyer ، Bernie، The Wolf of Wall Street و Killer Joe اشاره کرد. او هم‌چنین در سال 2013 جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را به‌خاطر بازی در نقش Ron Woodroof در فیلم Dallas Buyers Club دریافت کرد. وی هم‌چنین برنده جایزه منتخب منتقدین (Critic’s Choice Award) به‌خاطر نقش‌آفرینی در سریال True Detective شده است که از شبکه HBO پخش می‌شد.

با توجه به طیف وسیع نقش‌هایی که مک‌کانهی بازی کرده، برخی متوجه ساعت‌های متفاوت و خاصی شده‌اند که او برای اجرای شخصیت‌هایش استفاده کرده است. برخی از آن‌ها به‌عنوان لوازم‌جانبی از سوی طراحان صحنه در اختیار او قرار گرفته‌اند و برخی دیگر مستقیماً برخاسته از کلکسیون ساعت شخصی او هستند. ساعت‌هایی که مک‌کانهی روی صحنه از آن‌ها استفاده کرده است، طیف وسیعی دارند؛ از ساعت‌های مجلل TAG Heuer گرفته تا مدل‌های ارزان و کاربردی‌تر برند کاسیو. برای مشاهده‌ی سایر ساعت‌هایی که این بازیگر از آن‌ها در فیلم و سریال‌هایش از آن‌ها استفاده کرده، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

ساعت‌های متیو مک‌کانهی

TAG Heuer Grand Carrera GMT Caliber 8RS

TAG Heuer Grand Carrera GMT Caliber 8RS

در فیلم هیجان‌انگیز The Lincoln Lawyer در سال 2013، مک‌کانهی از یک مدل ساعت TAG Heuer Grand Carrera GMT Calibre 8RS  استفاده می‌کند. ساعت خاص او با بدنه‌ای از جنس فولاد ضد زنگ 42.5 میلی متری و بند چرم تمساح قهوه‌ای رنگ عرضه می‌شود. این ساعت هم‌چنین دارای یک صفحه فرعی برای نمایش یک منطقه‌ی زمانی دیگر است که با استفاده از یک سیستم چرخشی، در کنار نمایشگر ساعت 6 قرار گرفته است. مدل یادشده هم‌چنین یک نمایش‌دهنده‌ی تاریخ در کنار نمایشگر ساعت 12 دارد. انرژی آن توسط یک موتور اتوماتیک تامین می‌شود و دارای رتبه‌ی 10 ATM به‌خاطر مقاومت در برابر آب است. چنین ساعت شیک و مجللی برای نقش مک‌کانهی به‌عنوان میک هالر، وکیل یک مرد ثروتمند، مناسب به نظر می‌رسد.

TAG Heuer Monaco CW2111

TAG Heuer Monaco CW2111

مک‌کانهی در نقش بنجامین بری (Benjamin Barry) در فیلم How to Lose a Guy in 10 Days نقش یک مدیر تبلیغاتی را داشت و آنجا هم از یک ساعت دیگر از برند TAG Heuer استفاده کرد. اگر دقیق‌تر بخواهیم بگوییم، این ساعت TAG Heuer Monaco CW2111 بود.

شناسایی چنین ساعتی به‌لطف قاب مربعی‌شکل آن در کنار صفحه‌ی مشکی‌اش بسیار آسان بود. قاب و بزل این ساعت هر دو از فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند. این ساعت مک‌کانهی به‌طور پیش‌فرض با بند چرمی عرضه می‌شود، اما شما می‌توانید بر اساس سلیقه‌تان، این ساعت را با بند فلزی نیز تهیه کنید. صفحه‌نمایش آنالوگ این مدل با یک کرنوگراف و نمایش‌دهنده‌ی تاریخ در کنار نمایشگر ساعت 6 ارائه می‌شود و منبع حرکتی آن یک موتور اتوماتیک Caliber 17 است. مقاومت این ساعت در برابر آب حداکثر تا 30 متر است.

Hamilton Khaki Pilot Day Date

Hamilton Khaki Pilot Day Date

مک‌کانهی در نقش جوزف کوپر (Joseph Cooper) در فیلم علمی-تخیلی Interstellar در سال 2014 تصمیم گرفت تا از یک مدل ساعت Hamilton Khaki Pilot Day-Date استفاده کند.

این ساعت نیز برای نقش‌آفرینی او به‌عنوان یکی از خلبان‌های ناسا، ابزاری بسیار مناسب به‌نظر می‌رسید.

مدل Hamilton Khaki Pilot Day Date ساعتی با صفحه مشکی و شفاف است که در ساخت آن از فرآیند هوانوردی و طراحی و ساخت تجهیزات هواپیما الهام گرفته شده است. این ساعت از جنس فولاد 42 میلی متری مجهز به یک موتور اتوماتیک Caliber 2834-2 است که خود شرکت سازنده آن را توسعه داده است. دو صفحه فرعی برای نمایش تاریخ و نمایش روزهای هفته به‌ترتیب کنار نمایشگرهای ساعت 6 و 12 در این ساعت تعبیه شده‌اند. هم‌چنین در این ساعت شاهد اعداد عربی در سرتاسر ساعت و عقربه‌های تولیدشده توسط برند سوپرلومینوا (Super-LumiNova) هستیم که همگی با کریستال یاقوت کبود ضد بازتاب پوشیده شده‌اند. علاوه بر این‌ها، این مدل تا عمق 100 متری در برابر آب مقاومت دارد.

ساعت Khaki Pilot یکی از ساعت‌های متعدد برند Hamilton است که در فیلم‌های هالیوودی از آن‌ها استفاده می‌شود.

Rip Curl Ultimate Oceansearch

Rip Curl Ultimate Oceansearch

مک‌کانهی درفیلم اکشن و ماجراجویی Fool’s Fold در سال 2008، نقش بنجامین فینیگان (Benjamin Finnegan)، یک شکارچی گنج در اعماق دریا را بازی کرد. از این جهت، وی به ساعتی نیاز داشت که به‌طور مخصوص برای آب ساخته شده باشد. بنابراین، او تصمیم به پوشیدن مدل Rip Curl Ultimate Oceansearch  گرفت.

این ساعت علاوه بر ضد آب بودن، دارای عملکردهای خاصی است که در داخل و خارج از آب می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. این ساعت دیجیتال دارای قابلیت‌هایی چون قطب نما، زنگ هشدار، کرونومتر، نمایش همزمان دو منطقه زمانی مختلف، شمارش معکوس، تایمر و نمایش حالت‌های ماه است، که از قبل برنامه‌ریزی شده است. اگر به موج‌سواری علاقه‌مند هستید، مطمئنا با شنیدن خبر این‌که این ساعت، به 200 ساحلِ از پیش تعریف شده، سیستم جزر و مد خودکار و قابلیت تشخیص جزر و مدهای پیش رو مجهز است، خوشحال می‌شوید. این ساعت با یک قاب پشتی از جنس تیتانیوم، یک کریستال معدنیِ سخت‌شده و یک بند پلی‌اورتان ساخته شده است. علاوه بر این‌ها، این ساعت تا عمق 200 متری در برابر آب مقاوم است.

Doxa Sub 600T Professional (Clive Cussler Edition)

مک کانهی در سال 2005 نقش درک پیت (Dirk Pitt) را در فیلم اقتباس‌شده‌ی Sahara اجرا نمود. این فیلم اکشن-ماجراجویی بر اساس رمانی به قلم کلایو کاسلر (Clive Cussler) ساخته شده است. حتی داخل کتاب نیزآمده که درک پیت، که یک مهندس دریایی و خلبان سابق نیروی هوایی است، یک ساعت غواصی Doxa با صفحه‌ای نارنجی‌رنگ پوشیده است. به این ترتیب، تنها انتخاب شایسته‌ی پیش روی مک‌کانهی، استفاده از نسخه‌ی مخصوص Clive Cussler ساعت Doxa Sub 600T Professional بود.

این نسخه‌ی خاص ازمدل  Sub 600T، محدود و خاص به‌شمار می‌رود و تنها حدود 3000 ساعت از این مدل تولید شده است. صفحه نارنجی این ساعت در کنار نشانگرها و عقربه‌های مشکی و سفید درخشان، علاوه بر پرطراوت و پویا بودن، ظاهری قدیمی به آن بخشیده‌اند. این مدل هم‌چنین یک صفحه فرعی مختص نمایش تاریخ در کنار نمایشگر ساعت 3 دارد. علاوه بر این‌ها، صفحه‌ی ساعت با یک صفحه فرعی دیگر مزین به کریستال یاقوت کبود 3 میلی‌متری ضد بازتاب پوشانده شده است. بزل چرخان مخصوص غواصی این ساعت نیز با درجه‌بندی‌های نگاشته‌شده روی آن، مشابه مدل 300T ارائه می‌شود. حتی موتور استفاده‌شده در این نیز شباهت زیادی به به موتور مدل 300T یعنی یک ETA 2824-2 اتوماتیک با 25 تکه جواهر و 42 ساعت توانایی ذخیره انرژی را دارد.

Casio A159WGEA-5

Casio A159WGEA-5

مک‌کانهی در فیلم درام جنایی سال 2018 خود یعنی Gold، به‌عنوان کنی ولز  (Kenny Wells)، یک کاوشگر افسرده ناامید که با یک زمین‌شناس برای یافتن طلا در اندونزی همکاری می‌کند، به ایفای نقش پرداخت. او برای شخصیت‌دادن به یک کاوشگر ورشکسته، از لباس‌های ارزان‌قیمت و یک ساعت Casio A159WGEA-5  طلایی استفاده کرد. این ساعت ساده بسیار رایج بوده و به‌طور گسترده در دسترس است.

به‌طور کلی، مدل Casio A159WGEA-5 با بدنه و بند خود که هر دو از جنس فولاد ضد زنگ با روکش طلا ساخته شده‌اند، ظاهر و سبکی قدیمی دارد. علاوه بر این، قاب ساعت به شکل بشکه‌ای با صفحه‌نمایش دیجیتال و شیشه جلویی از جنس کریستال معدنی است. قابلیت‌های این مدل، به‌عنوان یک ساعت ساده، بسیار ابتدایی هستند و چیزی جز قابلیت نمایش روز، تاریخ، زنگ ساعت و کرونومتر را شامل نمی‌شوند. وظیفه‌ی تامین انرژی صفحه‌نمایش دیجیتال این ساعت و نیروبخشی به سایر عملکردهای آن مانند نور پس‌زمینه‌ی ساعت، بر عهده‌ی موتور کوارتز آن است.

دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×