خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

ساعت های اسکمی (Skmei)، ارزان یا بی‌ارزش؟

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-06-10 ۱۲:۴۴
ساعت های اسکمی (Skmei)، ارزان یا بی‌ارزش؟

به احتمال زیاد شما به این دلیل اینجا هستید که از خودتان پرسیده اید آیا یک ساعت مچی ارزان‌قیمت مانند اسکمی (skmei) واقعا می‌تواند خوب باشد یا نه؟

بسیارخب، ما نیز اینجا در همین صفحه هستیم تا به شما کمک کنیم. ساعت اسکمی اصلا و ابدا یک ساعت رولکس نیست. در واقع حتی یک ساعت کاسیو یا تایمکس نیز نیست که بسیار بسیار مقرون به صرفه هستند.

برند اسکمی تعدادی از ارزان‌ترین ساعت‌های مچی در بازار را درست می‌کند؛ اما به این معنی نیست که آنها اصلا کار نمی‌کنند.

دفتر مرکزی آنها در گوانگژو چین مستقر است، و بسیار بزرگ نیز هستند. آنها ده‌ها مدل‌ مختلف از ساعت‌های دیجیتال و رسمی تا ساعت‌های هوشمند و گام‌شمار را تولید می‌کنند. اسکمی یکی از فعال‌ترین سازندگان ساعت مچی در بازار پایین‌رده است.

آیا آنها واقعا خوب هستند؟

پس قبلا به شما گفته‌ام که وقتی صحبت از برند اسکمی می‌شود، شما برند «مشهوری» به‌دست نمی‌آورید؛ اما هنوز هم آنها قابل‌اعتماد و اغلب زیبا به نظر می‌رسند.

من کاملا مردد بودم وقتی با این برند مواجه شدم؛ اما تقریبا همه نظراتی را که درباره آنها خوانده‌ام مثبت هستند. مطمئنا مردم درباره بعضی مسائل جزئی شکایت دارند؛ اما برای یک ساعت زیر چهارصد هزار تومان چه انتظاری از کارکرد آن می‌توانید داشته باشید. کامل؟ به هیچ وجه. اما یک ساعت مناسب برای کارکرد روزانه؟ مطمئنا بله.

تنها به این مدل رسمی در زیر و برخی نظرات ثبت شده در سایت آمازون نگاهی بیندازید؛ 4 ستاره از 5 ستاره از بین بیش از 1600 نظر دریافت کرده و یکی از پرفروش‌ترین مدل‌ها در سایت است (توجه: اسم برند در

فهرست اشتباه است اما اگر به ساعت نگاه کنید، برند اسکمی است). برای چنین ساعت ارزانی احمقانه به نظر می‌رسد، درست است؟

در ازای پولتان چه چیزی دریافت می‌کنید؟

پس همه چیز حاکی از این است که این ساعت‌ها نسبت به پولشان مناسب هستند و عالی به نظر می‌آیند و کار می‌کنند.

اما، سؤال مهم بعدی (حداقل برای من) این است که واقعا در ازای پولتان چه چیزی دریافت می‌کنید.

باز هم می‌گویم، این یک ساعت مچی ساخت چین است؛ پس شما ساعت ساخت سوئیس دریافت نمی‌کنید اما مناسب هستند. گذشته از این، به این فکر کنید که چه تعداد محصولات ساخت چین شما داشته‌اید و آنها تا چه مدتی کار کرده‌اند؟ (علی‌رغم هزینه ارزانشان). اغلب اوقات آنها مناسب هستند (به پهبادهای شرکت DJI فکر کنید؛ بهترین پهبادهای مصرفی در دنیا. آنها همگی در چین طراحی و ساخته می‌شوند).

از نظر قطعات، به طور کلی همان چیزی است که به ازای پولتان با اسکمی به‌دست می‌آورید:

  • موتور کوارتزی ساخت چین (برخی از آنها ممکن است ژاپنی باشند)
  • شیشه معدنی/ کریستال
  • تا عمق 30 تا 50 متر ضدآب
  • آلیاژ روی با روکش فولادی OR ABS برای اکثر ساعت‌های مچی پلاستیکی
  • بندهای ساعت متغیر هستند: چرمی، فولادی، لاستیکی

در مجموع، اکثر قطعات از همان موادی هستند که در یک ساعت گران‌تر به‌دست می‌آورید و شایان ذکر است که برند اسکمی برای سایر برندها در واقع یک عرضه‌کننده است؛ بنابراین اگر ساعت مشهور و گران‌تر شما (نه برندی مانند تیسوت (Tissot)) بخشی از آن یا تماما توسط آنها ساخته شده باشد، تعجب نکنید.

اکنون بگذارید نگاهی به انواع ساعت‌های مچی (تعدادشان زیاد است) که می‌توانید از برند اسکمی بخرید، بیندازیم:

ساعت کوارتز مردانه با تاریخ

ساعت اسکمی کوارتز مردانه با تاریخاجازه دهید با ساعتی که در بالا به آن اشاره کردم شروع کنیم که در چند رنگ عرضه می‌شود و شما می‌توانید ساعتی را که برایتان مناسب است، انتخاب کنید.

این یک ساعت مچی خیره‌کننده با اعداد رومی برجسته اطراف صفحه ساعت و عقربه‌های شمشیری نازک است که به آن زیبایی و حس ظرافت می‌بخشد.

قاب آن، ساده وگرد و از فولاد زنگ‌نزن با یک تاج دایره‌ای استاندارد و بدون علامت است که در موقعیت ساعت 3 قرار دارد. با یک روزنه نشان‌دهنده تاریخ عرضه می‌شود که هرچند کوچک است، اما برای رسیدن سر قرار ملاقات‌هایتان در روز مناسبش کافی است.

بند ساعت از چرم با الگوی کروکودیلی با یک کمان ساده برای نگه داشتن آن در جای خود است.

ساعت‌های مچی دیجیتال ورزشی مردانه

اسکمی همچنین ساعت‌های دیجیتال ورزشی زیبایی به سبک «کاسیو» می‌سازد، اگر این همان چیزی است که به دنبالش هستید.

این مدل ویژه، بسیار شبیه ساعت‌های G-shock برند کاسیو با یک قاب بزرگ و قوی و محافظت از تاج هست. یک بند لاستیکی PU آن را برروی مچ دستتان نگه می‌دارد و اجازه می‌دهد آن را خیس کنید. فقط توجه داشته باشید تا عمق 50 متری ضدآب است و برای شنا کردن در آب طراحی نشده است.

همچنین کارکردهای بسیار زیادی در این ساعت وجود دارند؛ مانند: کرونومتر، نمایش دوزمانه، زنگ هشدار مستقل، قالب زمانی 12 یا 24 ساعته، تقویم روزانه، هفتگی و ماهانه. همچنین دارای پس‌زمینه برای استفاده

در نور کم یا تاریکی است.

ساعت مچی کژوال (Casual) مردانه

ساعت مچی کژوال (Casual) مردانهاین یک نمونه عالی از سادگی و ظرافت است که ساعت اسکمی قادر به دستیابی به آن بوده است.

به‌دلیل منعکس کردن طرح‌های خوب قدیمی بوهاوس(Bauhaus) مربوط به چند دهه پیش، این ساعت بسیار دست‌کم گرفته می‌شود. با نشانگرهای ساعت سبک با دقیقه‌های سیاه ریز. دارای عقربه‌های سیاه باریک‌شونده و یک قاب کاملا گرد و یکنواخت با لبه‌های مربعی است. قطعا از نظر سبکی فوق العاده است.

همان‌طور که از عکس‌های بالا می‌توانید ببینید، این ساعت در چند مدل با عقربه های رنگی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.

ساعت مچی دیجیتال مردانه با صفحه نمایش بزرگ

این ساعت با صفحه نمایش دیجیتال بزرگ در همه جا برنده است. بسیاری از مردم در رتبه‌بندی به آن 4 تا 5 ستاره می‌دهند.

بسیار سبک بوده و همگی از یک نوع پلاستیک یا رزین هستند که برای یک ساعت مچی به سبک ورزشی مانند این، عالی است.

کارکردهای زیادی دارد که از آنها استفاد خواهید کرد، مانند: کرونومتر، ساعت GMT، ساعت تابستانی، 3 زنگ هشدار، قالب 12 یا 24 ساعته، زمان/ هفته، تقویم، نور پس‌زمینه EL، شمارشگر معکوس. هرچند برخی از آنها به مدل دقیق ساعت بستگی دارند؛ پس مطمئن شوید مشخصاتش را کامل خوانده باشید.

تنها ایراد این ساعت و فکر می‌کنم دلیلی که بعضی از مردم به آن 5 ستاره نمی‌دهند، این است که صدای زنگ هشدارهای آن بسیار آرام هستند؛ بنابراین اگر آن را به عنوان یک ساعت زنگی برای بیدار کردن می‌خرید، ممکن است بخواهید درباره آن دوباره فکر کنید.

ساعت‌های مچی زنانه اسکمی

مجموعه کاملی از مدل‌های ساعت اسکمی مختص خانم‌ها نیز وجود دارد؛ مدل های رسمی آن ظریف‌تر هستند و مدل های ورزشی نیز بسیار شبیه به ساعت‌های مردانه می باشند. آنها را در زیر اضافه کرده‌ام.

برچسب ها :
دیدگاه شما

10 پاسخ به “ساعت های اسکمی (Skmei)، ارزان یا بی‌ارزش؟”

  1. سامان گفت:

    سلام. بنظر من بقول قدیم هرچقدر پول بدی آش میخوری! عین حقیقته به اندازه هزینه ای که میدی انتظار باید داشت
    اسکمی حداقل کارش اینه برای اقشار کم درآمدی مثل من که اصلا نمیتونه سیکو رو داشته باشه ، باز هم غنیمته

    • گالری اشرافی گفت:

      درود بر شما
      اولاْ سپاس از بیان دیدگاهتان، دوماْ آرزو داریم هرگز سیکو یا خیلی برندتر از آن برای هموطنان عزیزمان دست نیافتنی نباشد. این چیزی است که از عمق وجود ما را خوشحال می‌کند.

  2. علی گفت:

    سلام
    این پست رو میذارم با اینکه وندماهی از مطلب بالا گذشته برای تجربه ی خودم که این برند رو دارم شاید بدرد کسی که قصد خرید داره بخوره.
    برای بار اول که ساعت این برندو فروشگاه اینترنتی خریدم تا به دستم برسه نگران بودم زود ازبین بره یا مثله خیلی ساعتهای بی کیفیتی که مال دوران نوجوونی و اوایل جوونی بخاطر ظاهرشون خریده بودم مجبوربشم اینم بندازم کنارشون بدستم که رسید متوجه شدم تاحدودی با یک محصول باکیفیت متوسط طرف هستم الان دوسال گذشته و من سه تا ساعت دیگه عقربه ای با برند کاسیو.دوتا مدل دارم.سیکو که قدیمیتراز دومدل دیگس .متناسب با مکانهایی که رفتم دستم گذاشتم یعنی سه مدل ساعت کاسیو.۲.سیکو۱ .اسکمی۱
    بقولی از مدلهای بند استیل سه موتوره که تقریبا میشه گفت فقط همون ساعت و تقویمش کاربردیه مابقیش فقط داره جزو امکاناتشه .توی دوسال بیشترین جایی که با ساعت اسکمی رفتم بودند کسانی که توجهشون به ساعتم جلب شده بود و سه نفرشون که دوستان خودم هستند از این برند بعداز دیدن ساعتم خرید کردن.بسیار بنسبت پولی که براش میپردازین ارزش خرید بالایی داره صدای تیک تیک موتورش کمی زیاده و باتریشون مثلا من یک سال دوبار عوض کردم درحالی که برندهای دیگه که دارم یک سال بیشتر فکرمیکنم عمر باتریشون هست .
    مثل برندهای معروف نیست ولی حداقلش اینه برای خودش یک برند تازه نفس محسوب میشه فیک نیستع

  3. مهرداد گفت:

    علیک سلام علی آقا. اگه میخواستی چیزی به فرزاد بگی میتونستی اولش سلام کنی لااقل.من هرجا آدمهایی که اظهار فضل میکنن رو میبینم عصبانی میشم.بدتر اینکه این اینترنت لعنتی هم باعث شده که هیچ محکی وجود نداشته باشه و مردم همه برای خودشون شدن صاحب نظر و بدون هیچ تردیدی اظهار فضل میکنن و دیگران رو قضاوت. نمیدونم شما چرا اینقدر ناراحت شدید که آقای فرزاد خودشون رو حرفه ای خطاب کردن؟ کمکتون میکنم. خواستید بگید که خیلی میفهمید و شاید دیگران در دلشون شما رو برحق بدونن و باریکلا بگن به شما! و این براتون لذت بخش بوده. در حالی که شما هم کار آقای فرزاد رو کردی! پس خورده نگیر. این احتمال رو بده که جملش رو بی دقت نوشته یا بیشتر به ظاهر جملش توجه کرده تا محتواش. ولی اینکه شما خودت رو حرفه ای بدونی و ایشون رو غیره ؟! دور از انصاف و خودبرتر بینی هست. کتاب بیشعوری رو شما سه جلد رو کامل بخون……

  4. فرزاد گفت:

    باسلام ازیادنبریم که اکثرساعت های مچی به خصوص مدل کاسیو ساخت یامونتاژچین، تایلند، مالزی، و… هستند اصولا ساعت صددرصدژاپنی دربازارایران نیست واگراحتمالا باشدبسیارگران وغیرمقرون به صرفه هستند/ساعت باز حرفه ای ازسال61تاالان /فرزادطافی اندیمشک

    • صابر گفت:

      با نظر شما موافقم ، بعنوان یک ساعت باز که از بچگی عاشق ساعت بوده ، گاها" برای داشتن یک ساعت اصل ساخت سوییس یا ژاپن، هزینه های زیادی رو صرف کردم اونهم بیشتر بدلیل ارزش صنعتی و هنری که به نظر من داشتن، ولی واقعا" در دنیای امروز، هزینه کردن حتی برای ساعت های معمولی هم مقرون به صرفه نیست، چراکه در اکثر لئازم الکترونیکی در اختیار، مثل گوشی های همراه ، حداقل یدونه ساعت در نظر گرفتن که اتفاقا" خیلی دقیق هم هست .

    • علی گفت:

      حرف شما متین -اما اولا ساعت های ساخت سوییس و ژاپن در بازار هست ، کافیست به فروشگاه های معتبر سر بزنید
      دوما اینکه یک ساعت باز حرفه ای یک ساعت گران قیمت رو نمیگه مقرون به صرفه نیست …، به این دلیل که ارزش ساعت و هنر اون کمپانی رو متوجه میشه . شاید یک ساعت باز توان خرید از برند های مطرح را نداشته نباشه ولی ارزش ساعت و دلایل قیمت اون ساعت را تا حدودی میدونه ( بنابراین شما ساعت دوست دارید و در حد توانتون خرید میکنید که بسیار عالیست و شاید ساعت باز باشید ولی حرفه ای نیستید.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×