خرید اقساطی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
خرید اقساطی

خرید ساعت رولکس قدیمی

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1399-04-05 ۱۳:۴۹
خرید ساعت رولکس قدیمی

ساعت های رولکس بدون تردید محصولی شاخص و تاثیر گذار در صنعت ساعت سازی بوده اند. مدل ها و نمونه هایی از این محصول نظیر  Daytona (که در سال 1963 برای اولین بار به بازار عرضه شده و برای استفاده در حوزه ورزش های موتوری و سرعتی، خصوصا رانندگان حرفه ای مسابقات سرعتی طراحی شد)، Submariner (که از بهترین ها در میان ساعت های غواصی و تا عمق 100 متری قابل استفاده بوده و در سال 1953 برای اولین بار به بازار عرضه شد) و Airking (که از قابی 40 میلیمتری و از جنس اویستر استیل، بندی محکم و صفحه ای مشکی برخوردار بوده که میراثی از صنعت هوانوردی محسوب میشود)، نه تنها به دلیل برخورداری از ظاهری شیک و لوکس، بلکه به دلیل برخورداری از ضمانت کیفی بسیار بالا در طول زمان شناخته شده اند.

قطعا برگشت به عقب به لحاظ زمانی، حوالی دهه 1930 میلادی و بررسی و ارزیابی مجموعه مدل ها و نمونه های این محصول قدیمی، توجه هر کلکسیونری را به خود جلب خواهد کرد. این محصول قدیمی از قیمتی بسیار بالا (تا 8 رقم) برخوردار بوده که با وجود مدل های جدید عرضه شده در بازار، امری نامحتمل نخواهد بود. اما واقعا چه عاملی سبب رشد فزاینده قیمت چنین محصولی میشود؟

قیمت گذاری ساعت های مرغوب و قدیمی رولکس

قیمت گذاری ساعت های مرغوب و قدیمی رولکس

می دانیم که ساعت رولکس با ایفای نقش در فیلم های مختلف، نقش بسزایی را در جلب توجه عامه مردم ایفا کرده است. بعنوان مثال، از این محصول، مدل  Submariner 6358 توسط شان کانری در فیلم سینمایی دکتر نو  در سال 1962 استفاده شد. از طرف دیگر، از این محصول در فیلم سینمایی جواز قتل توسط Timo thy Dalton  مورد استفاده قرار گرفت. اگر اشاره به استفاده از این محصول در مجموعه فیلم های مذکور و فیلم هایی نظیر آنها، مولفه ای متقاعد کننده برای شما به جهت حصول اطمینان از ضمانت کیفی این محصول نبوده است، میتوانید به منابع اطلاعات مرتبط، در رابطه با این محصول مراجعه نمایید. ساخت و تولید یکایک اجزای این محصول به نوبه خود به رشد فزاینده قیمت آن در طول زمان کمک کرده است.

متاثر از تحقیقات انجام شده در طراحی یک ساعت اورجینال رولکس در مقایسه با نمونه مونتاژ شده آن، میتوان گفت که در مدل اورجینال یکایک جزئیات با دقت نظری فزاینده در ساخت و تولید این محصول، مد نظر بوده است. تلاش ها و اقدامات بسیار زیادی در ساخت یک ساعت مچی رولکس انجام میشود. مواد اولیه مورد استفاده در ساخت این محصول در حال حاضر از تفاوت چشمگیری در مقایسه با سایر محصولات موجود در بازار برخوردار است. ضروری است که خریداران این محصول از دخالت مستقیم کارشناسان ذیربط  در ساخت این محصول، در کنار نقش ربات ها در فرایند تولید آگاهی یابند. در حقیقت باید گفت که متخصصان همواره مهمترین نقش را در ساخت این محصول ایفا می کنند.

1. مالکیت این محصول در گذشته

این ساعت با وجود ساخت و تولید اولیه در دهه 1930 میلادی، بعنوان محصولی قدیمی همچنان در صدر تولید است. اکثر مدل های موجود از این ساعت در طول زمان در زندگی افرادی صاحب نام نظیر اعضای خانواده سلطنتی و بسیاری از افراد صاحب نام دیگر در عرصه های مختلف، از همان آغاز تولید، نقشی اساسی و بسزا ایفا کرده اند. در این بین میتوان به افراد مشهور و صاحب نامی چون : پل نیومن، مارلون براندو، اریک کلپتون و استیو مک کوئین اشاره کرد. اسامی این نامبردگان نیز تاثیری بسزا و نقشی قابل توجه در رشد فزاینده قیمت این محصول در طول زمان داشته است.

2. تاثیر کمیابی این محصول در رشد فزاینده قیمت آن

تاثیر کمیابی این محصول در رشد فزاینده قیمت رولکس

در حالیکه امروزه با تولید انبوه اکثر ساعت های موجود در بازار مواجه ایم، در این میان محصولاتی نظیر رولکس به خودی خود محصولاتی نادر و کمیاب به لحاظ مقادیر و کمیت محدود تولید و یا قطعات محدود در بازار، محسوب میشوند. عوامل مذکور تنها مولفه های تاثیر گذار در کمیابی چنین محصولاتی نیستند، بلکه این محدودیت از دلایل متعددی نشات می گیرد. از جمله این دلایل میتوان به سهل انگاری و مسامحه برخی از صاحبان گذشته این محصول و فقدان اقدامات لازم در این راستا اشاره کرد. فقدان اقداماتی که به تدریج سبب محو شدن این محصول در چرخه خرید و فروش، که اکثر کلکسیونرها در آن به فعالیت مشغول بودند گردید. علاوه بر آن، برخی ویژگی ها و خصیصه های بخصوص این محصول نیز از جمله موارد موثر در کمیاب شدن آن در طول زمان بوده است. اساسا پرداختن به جزئیات برای دستیابی به داده ها و اطلاعات مهم امری ضروری است.

3. وضعیت ساعت

مانند هر محصول گرانبهای دیگری، ساعت مرغوب و قدیمی رولکس نیز مبتنی بر شرایط و خصیصه های محصول قیمت گذاری میشود. شاید این محصول از کمیت بالایی در بازار برخوردار نباشد، اما این موضوع نباید ازحمایت و پرداختن به این محصول قدیمی با کیفیت جلوگیری کند.

برخی از این ویژگی ها در انتخاب رویکرد کلکسیونرها نقش مهمی ایفا می کنند. در این بین، مدل های جدیدتر که پرداخت و کار بمراتب بیشتری روی آن ها در مقایسه با نمونه های قدیمی انجام شده است، از قیمتی به مراتب بالاتر برخوردارند. بطور کلی مبتنی بر نوع ویژگی های یک ساعت، به قیمت نجومی آن افزوده و یا کاسته خواهد شد.

4. شرایط و شیوه خرید

شرایط و شیوه خرید رولکس قدیمی

غالبا شیوه ها و روش های مختلفی برای دست یابی و خرید گرانقیمت ترین ساعت های رولکس وجود دارد. هر کلکسیونر از طرح و برنامه ای مشخص مبتنی بر علایق و سلایق خود جهت عرضه و فروش محصولات خود استفاده می کند. برخی از این محصولات به شکلی ارزان تر در اینترنت و یا حراجی ها عرضه شده و در اختیار عموم قرار می گیرند. خرید از حراجی ها، همواره با ریسک و مخاطراتی همراه بوده است. در چنین فضایی شما در حال رقابت با سایر خریداران بر سر یک محصول معین بوده و طبیعتا بالاترین قیمت پیشنهادی، برنده این مزایده بوده و محصول مربوطه به او تعلق خواهد یافت. به مزایده گذاشتن محصولی نظیر رولکس، قطعا سبب افزایش فزاینده قیمت این محصول خواهد شد. فرایند خرید و فروش یک محصول بصورت مزایده در اینترنت، از طریق سایت های مختلف مزایده انجام می پذیرد. اما قبل از پرداخت باید نسبت به اصل بودن محصول مربوطه اطمینان حاصل کرد. حال این سوال مطرح میشود که چگونه میتوان یک ساعت رولکس اورجینال را از یک نمونه تقلبی تمییز داد؟

شناسایی اصالت یک ساعت رولکس اورجینال

سوال مذکور، از اهمیت زیادی در خرید یک محصول گرانبها برخوردار است. امری که میتواند شما را برای خرید یک محصول ترغیب و یا منصرف نماید. در صورت تمایل به خرید یک ساعت رولکس اورجینال، پیشنهاد میشود که به یک فروشگاه قابل اعتماد رجوع کرده و با مقایسه دو نمونه اورجینال و تقلبی از این محصول، برای خرید اقدام نمائید.

ساعت Rolex Ref. 8171

محصولات تقلبی زیادی در بازار وجود داشته که از شباهت بسیار زیادی به نمونه های اصلی برخوردارند. بنابراین ضروری است که با تامل بیشتری به خرید محصول مورد نظر خود بپردازید. همانطور که قبلا نیز اشاره شد، بهترین راه کار برای عبور از چنین مخاطراتی، مقایسه یک ساعت رولکس اورجینال با یک نمونه فرضی است. توصیه میشود که از نزدیک و با دقت هر چه تمام تر به بررسی و ارزیابی لوگو و صفحه مدرج ساعت بپردازید. از این طریق به سادگی و به شکلی شگفت آور، امکان تشخیص یک ساعت اورجینال از یک نمونه تقلبی برای شما فراهم خواهد شد. ابتدا باید شکل و اندازه لوگوی محصول را مورد ارزیابی قرار دهید. در رابطه با هر محصول از یک مارک تجاری، لوگوها مولفه ای مهم در ارزیابی و تعیین یک نمونه اورجینال از یک نمونه تقلبی محسوب میشوند. در وهله دوم، باید به بررسی وجود لوگوی متمایز کننده این محصول از نمونه های دیگر پرداخت. آخرین فرایند، ارزیابی خطوط موجود روی صفحه مدرج ساعت است. در یک نمونه تقلبی، این خطوط با خطا همراه بوده و حرکت عقربه ها معمولا بصورت ضربتی بوده، که این ارزیابی معمولا کمی زمان بر خواهد بود. نهایتا با ارزیابی و مقایسه دقیق یک محصول با نمونه اورجینال، به پاسخ سوال مطروحه خود خواهید رسید.

علاوه بر مجموعه موارد مذکور، ضروری است که سایر ابعاد و جنبه های لازم برای ارزیابی اصالت یک ساعت رولکس نیز به شکلی گسترده مد نظر قرار گیرند. در هر بخش بطور خاص چه مولفه ها و مفاهیمی را دنبال خواهیم کرد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر، به مطالعه ادامه مطلب بپردازید.

شناسایی و ارزیابی اجزائ مختلف ساعت

پس از حصول اطمینان از صحت و صغم و اصالت یک ساعت رولکس اورجینال، به بررسی جزئیات ریز و درشت خواهیم پرداخت. یکایک اجزائ بکار رفته در این ساعت، موید قیمت و اصالت این محصول بوده که معمولا به دلیل سهل انگاری و یا کسب اطلاعات نادرست، مد نظر قرار نمی گیرد. بنابراین ضروری است که پیش از هراقدامی ابتدا خوب تحقیق کنید. پیش از رجوع برای خرید محصول، به جای اتخاذ یک تصمیم بی محابا، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصول مربوطه به بحث و تبادل نظر بپردازید. برای کاهش هزینه های جانبی، با تحقیقاتی جامع، بجای کمک گرفتن از یک کارشناس، تا حد امکان، خود در زمینه اتخاذ تحقیقات ایفای نقش نمائید. در اینجا به مولفه هایی اشاره شده است که بهتر است پیش از اقدام به خرید محصول، آن ها را مد نظر قرار دهید.

1. شرایط، کیفیت و طول عمر صفحه مدرج ساعت

شرایط، کیفیت و طول عمر صفحه مدرج ساعت رولکس

همانطور که قبلا نیز اشاره شد، شرایط ساعت، موید قیمت و اصالت آن خواهد بود. همه صفحات از یک سطح کیفی و بازه عمر یکسان برخوردار نیستند. گاها در برخی از مدل های ساعت رولکس، این صفحه به دلیل مواجهه با نور مستقیم آفتاب به قهوه ای تیره تغییر رنگ می دهد و از این روی به این گونه صفحات، صفحات مدرج گرمسیری می گویند. مجموعه ای از خطوط و زوایای شبکه ای، شبیه به تارعنکبوت روی صفحه برخی از مدل های این محصول وجود داشته که بدلیل همین شباهت به آنها Spider  گفته میشود، حالتی که در مواردی با جاذبه و در مواردی با دافعه کلکسیونرهای مختلف همراه بوده است. همچنین باید توجه داشت که آیا قالب عقربه های ساعت با شاخص های از پیش تعیین شده مطابقت خواهد داشت؟

شرکت رولکس قطعاتی جایگزین را برای محصولات خود به بازار عرضه کرده است. فراوانی و ازدیاد این قطعات در بازار از جهتی برای مدلهای جدید کارامد و از جهتی برای مدل های قدیمی، به دلیل تاثیر قابل ملاحضه در کاهش قیمت، ناکارامد محسوب میشود. اما چگونه میتوان یک قطعه تعویض شده را تشخیص داد ؟ باید گفت “خوشا بحالتان “، چراکه پاسخ این سوال به شکلی صریح بیان شده است. باید بررسی نمائید که از چه نوع ایزوتوپ پرتو زایی در ساعت استفاده شده است.

به طور کلی از ایزوتوپ های نوری مختلفی در ادوار مختلف استفاده شده است. تا اوایل دهه 1960، رولکس از رادیوم بعنوان یک ایزوتوپ پرتو زا در محصول خود استفاده کرد. پس از آن تا سال 1998 از تریتیوم بعنوان یک ایزوتوپ پرتوزای هیدروژن استفاده نمود. پس از سال 1998 تا اوایل سال 1999 از لومی نوا (luminova) بعنوان ایزوتوپ پرتو زای اصلی در این محصول استفاده شد. پس از آن رولکس به سوپر لومی نوا (superluminova) روی آورده و نهایتا در سال 2008 کار خود را با استفاده از نمایشگر شب تاب کرومالایت صفحه آغاز نمود. علاوه بر این، نوشته های موجود  روی صفحه موید نوع ایزوتوپ پرتوزای به کار رفته در ساعت می باشد. از کلمه SWISS برای ساعت های نوری با ایزوتوپ پرتوزای رادیوم و از کلمات T SWISS T یا T SWISS T ˂ 25 برای ساعت های نوری با ایزوتوپ پرتو زای تریتیوم استفاده میشود. لومی نوای انتقالی، با کلمه SWISS در زیر صفحه همراه بوده و نهایتا با کلمه  SWISS MADE در پایین صفحه مواجه خواهیم بود.

همانطور که قبلا نیز اشاره شد،  برخی از ویژگی های خاص این ساعت به نوبه خود، سبب افزایش قیمت نهائی محصول خواهد شد. فروشندگان معمولا نکاتی تبلیغاتی نظیر مارک های تجاری دوگانه مانند :Tifanny and Co Rolex یا Cartier Rolex را در رابطه با این ساعت ها برجسته می کنند، و این در حالی است که شما بعنوان خریدار باید همواره با احتیاط در رابطه با چنین موارد عجیب و غریبی، بهترین تصمیمات را اتخاذ کنید .

2. حکاکی روی ساعت

حکاکی روی ساعت قدیمی رولکس

روی یک ساعت مچی رولکس، نقاط حکاکی شده خاصی وجود دارد. در لبه بالایی، حوالی ساعت 12 شماره مرجع و در لبه تحتانی حوالی ساعت 6 شماره سریال ساعت وجود دارد. تا سال 2010، رولکس از شماره سریال های رندوم برای نشان دادن تاریخ تولید محصول استفاده می کرد. در حقیقت، شماره سریال تنها موید تاریخ تولید یک محصول نبوده، بلکه بررسی و ارزیابی دقیق این شماره، در تشخیص سرقتی و یا غیر سرقتی بودن محصول کمک شایانی می کند. گاه رولکس در راستای ارائه خدمات به مشتریان خود، از عدد 44 در ابتدای شماره سریال استفاده می کند، که به معنای کاهش قابل ملاحضه قیمت محصول برای مشتری خواهد بود. در برخی مدل های نادر و کمیاب از این محصول، نظیر اویستر کوارتز، شماره سریال و شماره مرجع در نقاط دیگری از ساعت مثلا زیر لبه ها و یا صفحه پشتی حک میشوند.

علاوه بر این، بند این ساعت نیز به نوبه خود موید کیفیت و تاریخ تولید محصول است. در اولین اتصال، حوالی لبه های فوقانی، شماره مرجع حکاکی شده است. همچنین شماره ای در قسمت بیرونی اتصالات انتهایی وجود داشته که موید مدل ساعتی بوده که این بند بخصوص، به آن تعلق دارد.

3. صفحه پشتی ساعت

صفحه پشتی ساعت رولکس قدیمی

این صفحه داده ها و اطلاعات زیادی در رابطه با ساعت مربوطه، فراتر از تصور شما، در اختیارتان قرار خواد داد. حکاکی های انجام شده روی صفحه پشتی ساعت، اطلاعاتی مناسب در رابطه با وضعیت ساعت در اختیار شما قرار خواهد داد. بعنوان مثال، باز کردن ساعت به شکلی نامناسب، سبب ناخوانا شدن اطلاعات حکاکی شده روی این صفحه شده و شما را در رابطه با آکبند نبودن محصول آگاه خواهد کرد. بعنوان یک فروشنده ممکن است بنا به دلایلی مجبور باشید که با استفاده از ابزاری مناسب اقدام به باز کردن این صفحه نمایید. در چنین شرایطی باید همواره با احتیاط کامل و دقت نظر بالا عمل نمائید.

4. دسته کوک

دسته کوک ساعت های قدیمی رولکس

بخش مذکور، به دلیل برخورداری از ساختاری ساده و غیر انتزاعی، چندان مورد توجه قرار نمی گیرد. این بخش از ساعت های رولکس، موید میزان مقاومت ساعت در برابر آب  است. با یک ارزیابی سریع میتوان گفت که یک تاج با قفل سه موتوره در مقایسه با یک تاج با قفل دو موتوره، از مقاومت به مراتب بیشتری در برابر آب برخوردار است. حکاکی کلمه  brevet در بخش تحتانی تاج، موید صحت و صغم و اصالت آن است. همچنین ممکن است که با دو نماد قفل دو موتوره و سه موتوره، روی سه نقطه از ساعت های مچی استیل ضد زنگ و ضد آب، مانند ساعت مچی رولکس (مدل  Submariner) مواجه شوید.

5. اسناد و مدارک ضروری و غیر ضروری

اسناد و مدارک ضروری و غیر ضروری ساعت قدیمی رولکس

مانند هر کالای لوکس دیگری، ساعت های مچی رولکس از سند برخوردارند. صرفا توجه به سند و جعبه کالا مولفه ای کافی برای حصول اطمینان از اصالت کالا به جهت خرید نبوده، بلکه ارزیابی و بررسی مجموعه جزئیات حک شده روی محصول برای حصول اطمینان از اصالت کالا، تنها راهکار مناسب و قابل قبول خواهد بود. بررسی انطباق موجود میان شماره های سریال روی ساعت و روی سند و جعبه کالا امری ضروری محسوب میشود. احتمالا اثبات اصالت یک ساعت گرانقیمت، بواسطه مدارک و شواهد موجود، توجه شما را به محصول مورد نظر برای خرید جلب خواهد کرد.

از کجا و چگونه میتوان برای خرید یک ساعت مچی رولکس اورجینال اقدام نمود؟

مراکز زیادی برای خرید یک ساعت مچی رولکس اورجینال وجود دارد. در فضای اینترنت، فروشندگان و مراکز فروش متعددی وجود داشته واین در حالی است که تمامی این فروشندگان از اعتبار لازم برخوردار نیستند. حتی در صورت آشنایی با یک فروشنده اینترنتی و سابقه تعامل و داد و ستد با او در گذشته، هرگز نباید بدون تحقیق و بدون محابا اقدام به معامله نمایید. در اینجا به تعدادی از مراکز معتبر برای خرید چنین محصولی اشاره شده است.

حراجی ساعت قدیمی1. حراجی ها

حراجی ها از جمله مراکزی بوده که میتوان برای خرید یک ساعت مچی رولکس اورجینال به آنها رجوع نمود. محصولات ارائه شده یا به حراجی ها و یا به کلکسیونرها متعلق بوده که از طریق حراجی ها به فروش می رسند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد اصالت یک ساعت، تمامی ساعت های اورجینال ارائه شده توسط حراجی ها از قیمت فزاینده ای برخوردارند. بر اساس روند مناقصه حاکم بر فضای حراجی ها، رقابت بر سر خرید یک محصول در چنین فضایی دور از ذهن نخواهد بود. چنین حراجی هایی ارائه کننده گرانقیمت ترین ساعت های مچی رولکس اورجینال هستند.

2. فروشندگان یا کلکسیونرها

برای شناخت و حصول اطمینان بیشتر در رابطه با اعتبار یک فروشنده، استفاده از نقطه نظرات و بحث و تبادل نظر میان خریداران قبلی، بررسی نحوه معاملات و داد و ستد های انجام شده و کیفیت محصولات ارائه شده، بی ضرر خواهد بود.

3. داد و ستد آنلاین

میزان ریسک و مخاطرات احتمالی ناشی از داد و ستد های انجام شده با نمایندگی های فروش آنلاین، کمتر از داد و ستد با کلکسیونرها یا نمایندگی های فروش شخصی نخواهد بود. همواره باید برای خرید آنلاین به نمایندگی های فروش معتبر مراجعه نمائید. قطعا چنین نمایندگی هایی برای حفظ اعتبار خود و جلب اعتماد متقابل مشتری، از هیچ کمکی برای اثبات اصالت و اعتبار یک ساعت مضایقه نخواهند کرد. حتی سایت های شناخته شده ای مانند آمازون و E_ Bay نیز می توانند در صورت عدم اتخاذ تحقیقات کامل توسط مشتری، بستری برای کلاهبرداری باشند.

5 تا از گرانقیمت ترین ساعت های مچی رولکس که تا کنون به فروش رسیده اند

ساعت های رولکس اورجینال به دلیل برخورداری از قیمت هایی نجومی، همواره سبب غافلگیری مخاطبان خود بوده اند. در صورت داشتن آمادگی مالی لازم، بستری مناسب و جامع برای ارزیابی و بررسی مدل های متعدد عرضه شده از این ساعت در بازار مهیا خواهد بود. با در نظر گرفتن تمامی مولفه ها و معیارهای فوق، باید گفت که تمامی ساعت های موجود در این فهرست، از بالاترین قیمت ها برخوردارند. حتی محتمل است که در آینده چنین محصولاتی با قیمتی بمراتب بالاتر در مقایسه با گذشته بفروش برسند. بنابراین پیشنهاد می کنیم که پیش از رجوع به قیمت محصولات مربوطه، نفسی عمیق بکشید.

5. ساعت رولکس، مدل  GMT_ Master، 1.9 میلیون دلاری مارلون براندو

ساعت Marlon Brando’s Rolex GMT-Master

مارلون براندو، بعنوان یکی از مشهورترین بازیگران و نمادی شاخص در سینمای جهان، احتمالا بیشترین تاثیر را روی قیمت فزاینده این ساعت داشته است. از این ساعت توسط مارلون براندو در فیلم “اینک آخرالزمان “استفاده شد. این ساعت که برای اولین بار در سال 1972 ساخته شد، در دسامبر 2019 در حراجی فیلیپس با قیمتی بمراتب بالاتر از حد انتظار فروخته شد.

در این فیلم، مارلون براندو از این ساعت، بدون بند نگین دار مشکی استفاده کرد. کارگردان این فیلم، فرانسیس فورد کاپولا، اصرار داشت که براندو از چنین بندی استفاده نکند، چراکه معتقد بود نمای آن برای یک فیلم جنگی مناسب نیست. براندو اسم خود را روی صفحه ساعت حک کرد.این فیلم برنده جوایز متعددی نظیر نخل طلا در جشنواره فیلم کن شد. این ساعت نهایتا پس از یک رقابت تنگاتنگ 15 دقیقه ای در یک مناقصه، با قیمتی برابر با  1952000 دلار به فروش رسید.

4. ساعت رولکس، مدل  Antimagnetique Ref .4113، ساخته شده در سال 1942 به قیمت 2.5 میلیون دلار

ساعت Rolex Antimagnetique Ref. 4113 from 1942

مدل مذکور، قدیمی ترین ساعت در این فهرست بوده که ساخت آن به سال 1942 باز می گردد. تیم تولید این محصول، پس از اتمام فرایند تولید، موفقیت خود را جشن گرفت. در سال 2016، این ساعت در ژنو، به مبلغی برابر با 2.5 میلیون دلار فروخته شد. در مقایسه با سایر ساعتهای ساخته شده در دهه 40، این ساعت مدلی کم نظیر محسوب میشود. در حقیقت این مدل در خانواده رولکس از بزرگترین صفحه با ضخامتی 44 میلیمتری برخوردار است. امروزه تنها 12 ساعت تحت شماره مرجع 4113 در بازار موجود است. این فروش به میزان قابل ملاحضه ای بالاتر از آخرین قیمت فروش خود در حراجی کریستی، یعنی رقمی معادل 1.16 میلیون دلار بوده است.

3. ساعت رولکس، مدل  Rolex Bao Dai به قیمت 5.1 میلیون دلار

ساعت Rolex Bao Dai

طرفداران ساعت های رولکس تقریبا بلافاصله ساعت  Rolex Bao Dai را حتی از فاصله دور براحتی تشخیص می دهند. بدون تردید، تمامی کلکسیونرها تمایل زیادی به داشتن این مدل از ساعت رولکس در مجموعه خود دارند. بر اساس شماره مرجع 6062، آخرین امپراطور خاندان سلطنتی در ویتنام، در سال 1954 برای اولین بار این ساعت را خریداری نمود. در آن زمان این ساعت از بالاترین قیمت در مقایسه با نمونه های دیگر برخوردار بود. قاب طلائی و صفحه مدرج مشکی این ساعت، یکی از مولفه های مهم تاثیر گذار در افزایش قیمت این محصول بوده است. از میان سه ساعت مذکور، با مجموعه ویژگی های عجیب و حیرت انگیز، مدل  Rolex Bao Dai، از یک نشانگر الماس روی صفحه خود برخوردار بوده که در سال 2017 در ژنو طی یک مناقصه به مبلغی معادل 5.1 میلیون دلار فروخته شد.

2. ساعت رولکس، مدل  Daytona Ref.6265 “Unicorn “، ساخته شده در سال 1971 با قیمت  5.9 میلیون دلار

ساعت قدیمی Rolex Daytona Ref. 6265 “Unicorn”

در میان مدل های مختلف  Daytona، این مدل ساخته شده از طلای سفید  k 18 ، با شماره مرجع 6265 و نام مستعار  UNICORN، مدلی نادر محسوب میشود. بعد ها در دهه 1970 میلادی، مدل های دیگری از این ساعت از جنس استیل ضد زنگ ساخته شد. در میان تمامی شاخصه های این ساعت، صرفا قاب آن به تنهایی در افزایش فزاینده و نجومی قیمت این ساعت تاثیر گذار بوده است.

1. ساعت رولکس پل نیومن، مدل  Daytona به مبلغ 17.8 میلیون دلار

ساعت قدیمی Rolex Daytona متعلق به پل نیومن

تا کنون، گرانبها ترین ساعت رولکس موجود، نمونه بینظیر Rolex Daytona مورد استفاده توسط پل نیومن بوده است. این ساعت، گرانبها ترین ساعت مچی فروخته شده در طول تاریخ بوده است. حتی ساعت ساخته شده توسط شرکت سوئیسی سازنده ساعت های مچی  patek philippe که از یک گاه شمار تقویمی برخوردار بوده و با قیمتی معادل 11 میلیون دلار در سال 2016 فروخته شد، قابل رقابت با این مدل نبوده است. از نکات جالب توجه در رابطه با این ساعت، برخورداری از بالاترین جهش در قیمت فروش بوده است.

ساعتی که در یک مناقصه، با مبلغ پیشنهادی 1 میلیون دلار آغاز شده و بلافاصله با پیشنهاد اولین خریدار به 10 میلیون دلار افزایش یافت. دادو ستد انجام شده در شرکت فیلیپس در سال 2017 همه را متحیر کرد. اما این شگفتی به همینجا ختم نشد. چراکه با ارائه پیشنهاد بعدی، رقابت بر سر این محصول با حساسیت بیشتری همراه شده و نهایتا این مناقصه با پیشنهاد مبلغی معادل 17.8 میلیون دلار خاتمه یافت. شاید چنین قیمتی برای یک ساعت مچی، حیرت انگیز باشد.

شاید چنین محصولی تنها یک ساعت معمولی و قدیمی بنظر برسد که سزاوار چنین بهایی نباشد، اما در حقیقت کلکسیونرها مبتنی بر تاریخچه این محصول و داستان پشت آن، به ارزش گذاری روی این محصول می پردازند. جوآن وود وارد، هنگام فیلمبرداری در فیلم برنده، ساعت رولکسی را که از  Tiffany & CO، با صفحه مدرج سیاه و سفید خریداری کرده بود، به همسرش پل نیومن بعنوان بازیگر اصلی این فیلم داد. در طول ایفای نقش، ارتباط خوبی میان این ساعت و کاراکتر این بازیگر ایجاد شد. بعد ها، از اسم مستعار Paul Newman Daytona برای این محصول استفاده شد.

مجموعه توصیه ها و ایده های نهائی درباره ساعت مچی رولکس اورجینال

در میان غالب ساعتهای مچی رولکس اورجینال با قیمتهایی نجومی، هنوز هم برخی از مدل های این ساعت، با قیمتی مقرون بصرفه در بازار وجود دارند. همانطور که قبلا نیز تاکید شد، پیش از اقدام به خرید هر یک از این محصولات، خوب تحقیق کنید، چراکه نهایتا مسولیت ضمانت صحت و صغم و اصالت محصول خریداری شده با شما خواهد بود.

هرگز بدون در نظر گرفتن عواقب و یا صرفا مبتنی بر تصاویر جذاب محصول در سایت ها و یا کاتالوگ ها اقدام به خرید نکنید. همواره به تعامل و پرسش و پاسخ با فروشنده پرداخته و از طرح سوالات خود اجتناب نکنید، چراکه این شیوه یکی از راهکارهای مفید برای حصول اطمینان از ضمانت کیفی محصول مورد نظر و صرف پول خود در مسیری درست و قابل قبول خواهد بود. ممکن است که مولفه های ظاهری محصول، ترغیب کننده باشند، اما در حقیقت یک محصول مبتنی بر شرایط و اصالت خود ارزش گذاری خواهد شد.

دیدگاه شما

یک پاسخ به “خرید ساعت رولکس قدیمی”

  1. محمد شفیع جهانمیری گفت:

    بسیار عالی….من یک ساعت رولکس دارم ولی از اصالتش اطمینان ندارم….چون از دوستم که از انگلستان آمده بود گرفتم …البطه در افغانستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×