نوروز ۱۴۰۳ اشرافی
خانه دسته بندی
0
سبد خرید
حساب کاربری
نوروز ۱۴۰۳ اشرافی

تاریخچه شرکت ساخت ساعت پیاژه

ادمین اشرافی
گالری اشرافی
1395-12-26 ۱۱:۵۱
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 7 دقیقه

پیاژه شرکت تولیدی کالا و ساعت لوکس سوئیسی و متخصص ساعت‌سازی و جواهرسازی می‌باشد. شرکت ساخت ساعت پیاژه در سال ۱۸۷۴ توسط شخصی به نام جورج پیاژه، در روستای «لا کت او فه» سوئیس تأسیس شد.

وی نخستین کارگاه خود را در مزرعه خانوادگی، در روستای کوچک «لا کت او فه» واقع در منطقه ژورای سوئیس بنا نهاد. در مدت زمان کوتاهی سفارشات مارک‌های معروف، جهت خرید ساعت های جیبی و موتور‌های بسیار دقیق ساخت پیاژه، سبب شد تا شهرت زیادی را در مرزهای منطقه نوشاتل از آن خود کند.

 

ساعت مچی برند پیاژه

 

در سال ۱۹۱۱ تیموتی پیاژه، فرزند جورج پیاژه، امور شرکت خانوادگی را به دست گرفت و از همان زمان کارخانه، تولید ساعت‌های مچی را آغاز کرد.
در پی همت و تلاش مضاعف نوادگان جورج، ژرار و ولانتن پیاژه، در سال ۱۹۴۳ برند پیاژه به ثبت رسید.

 

پس از این رویداد کارخانه ی واقع در لا کت او فه به تولید محصولات خود پرداخته و در سطح بین‌المللی به طرز چشمگیری گسترش یافت. به سبب توسعه وسیع خود، این شرکت خانوادگی در سال ۱۹۴۵ کارخانه جدیدی را در لاکت اوفه افتتاح کرد که بیشتر به نوﺁوری و ساخت ساعت‌های مسطح اختصاص یافت.

در سال ۱۹۵۷ کارخانه لا کت او فه کالیبر ۹پ را به بازار عرضه کرد که نخستین موتور مکانیکی با کوک دستی مسطح (به ضخامت ۲ میلی متر) می‌باشد.

سپس در سال ۱۹۶۰ ساعت سازان پیاژه به گسترش کالیبر ۱۲پ، مسطح‌ترین موتور ساعت اتوماتیک دنیا به ضخامت ۳/۲ میلی‌متر، پرداختند که در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است.

در پی کلکسیون های متنوع شرکت، پیاژه علاوه بر ساعت‌های سکه‌ای، انگشتری و گل سینه‌ای، اولین سرویس جواهرات خود را نیز به بازار ارائه نمود. در سال ۱۹۵۷ ساعت مردانه امپرادور وارد بازار شد و تبدیل به مدل چشمگیری از برند پیاژه گردید.

 

شاید جالب باشد: بهترین برندهای ساعت در ایران.

 

گسترش تجارت پیاژه

گسترش شرکت، مسئولان ﺁن را به افتتاح کارخانه دیگری در شهر ژنو وادار نمود که به جواهرسازی اختصاص یافت و در سال ۱۹۵۹ به عنوان نخستین بوتیک پیاژه شناخته شد.

 

ساعت مچی لوکس هنری

 

هنر جواهرسازی پیاژه با پشتکار افراد سرشناسی همچون ژاکی کندی، جینالولوبریجیدا و اندی وارل به سرعت شهرتی جهانی یافت. در سال ۱۹۶۴ پیاژه اولین ساعت‌هایی را ارائه نمود که مجهز به صفحاتی از جنس سنگ‌های سختی همچون سنگ لاجورد، فیروزه و عقیق بود.

پیاژه در سال ۱۹۷۶ کالیبر ۷ پ را با موتور ساعت کوارتز تولید کرد. کلکسیون دانسر نیز در سا ل ۱۹۸۶ به بازار عرضه شد که موفقیت عظیمی را رقم زد. از سال ۱۹۸۰ مدیریت این شرکت به ایو پیاژه واگذار گردید.

تیم لوکس فروشی واندم که در حال حاضر با نام ریشمون شناخته می‌شود، در سال ۱۹۸۸ اقدام به خرید کارخانه پیاژه نمود. در سال‌های ۱۹۹۰ کلکسیون‌های جدیدی از جمله پوسسیون، تانگارا، لایم لایت و میس پروتکل مجهز به بندهای قابل تعویض به بازار عرضه شدند.

در زمینه ساعت‌های مچی، پیاژه مدل ﺁلتیپلانو را، ارائه کرد و سپس در سال ۱۹۹۹ سری ساعت‌های امپرادور را عرضه نمود. قطعات پیچیده مختص ساعت‌سازی با کیفیت برتر، در کلکسیون بلک تای گردﺁوری شده‌است.

در سال ۲۰۰۱ پیاژه کارخانه تازه‌ای را که به ساعت سازی با کیفیت برتر اختصاص داده بود در پلان لزوات در نزدیکی ژنو افتتاح نمود. بنای جدید بیش از ۴۰ حرفه مربوط به ساعت و جواهرسازی را گرد هم ﺁورده‌است.

 

در همان سال پیاژه جلای تازه‌ای به ساعت پولو داد و کلکسیون مجیک رفلکشنز (Magic Reflections) را ارائه نمود. کارخانه سری‌های متعدد موتور مکانیکی را گسترش داده و در سال ۲۰۰۲ نخستین موتور چرخان ساخت پیاژه را تحت عنوان کالیبر ۶۰۰ پ عرضه کرد که دارای ضخامت ۵/۳ میلی‌متر می‌باشد. در سال ۲۰۰۴ پیاژه صد و ۱۳۰ مین سالگرد خود را جشن گرفت.

 

 

ساعت مچی پیاژه

 

پیاژه طراحی، گسترش و ساخت موتور‌های مکانیکی اش را، خود به عهده دارد. از سال ۱۸۷۴ کارخانه به فعالیت خویش ادامه داده و بیش از ۴۰ حرفه را گرد هم ﺁورده، که انجام مراحل مختلف، از طراحی تا تحویل ساعت و یا جواهرات با کیفیت برتر را، عهده‌ دار می‌باشد.

پیاژه جزو پیشروان کاربرد موتور‌های داخلی فوق‌العاده مسطح است و موتور ۹ پ و موتور اتوماتیک ۱۲ پ ﺁن به ترتیب در سال‌های ۱۹۵۷ و ۱۹۶۰ درنوع خود مسطح‌ترین موتور‌های دنیا‌ محسوب می شدند. گسترش مدرن این موتور‌ها اخیرﺃ منجر به تولید ۴۳۰ پ ۴۵۰ پ و یا ۴۳۸ پ با ضخامت ۱/۲ میلی‌متر شده‌است. این اختراعات به طور ویژه در سری ﺁلتیپلانوبه کار گرفته شده‌اند.

توسعه موتور چرخان ۳ سال به طول انجامید. نتیجه این تحقیقات موجب ساخت کالیبر ۶۰۰ پ شد که با ضخامت ۵٫۳ میلی‌متر مسطح‌ترین موتور چرخان دنیا محسوب می‌شود.

موتور چرخان متحرک (با ضخامت ۵/۳ میلی‌متر) با ۶۰ قسمت نشانگر ثانیه‌ها و تصویرحک شده خورشید روی قسمت چرخان مسطح‌ترین مدل در دنیا می باشد. این مدل از طلا و سنگ‌های قیمتی ساخته شده‌ است و از جمله ی گرانقیمترین ساعت های جهان می باشد.

کالیبر ۵۶۰ پ که دارای موتور مکانیکی با تراکم فنر اتوماتیک می‌باشد در کارخانه پیاژه طراحی شده، توسعه یافته و ساخته شده و مجهز به سیستم پیچیده نشانگر ثانیه‌های قهقرایی (عقب روی) می‌باشد.

نوآوری در ساعت مچی پیاژه اتوماتیک

در سال ۲۰۰۶ نسل جدیدی از موتور داخلی مکانیکی با تراکم خودکار فنری ارائه شد. ۸۰۰ پ، مجهز به ساعت، دقیقه و ثانیه شمار در مرکز و روزشماری بزرگ، دارای دو جعبه فنر می‌باشد که تا ۷۲ ساعت انرژی لازمه برای کارکرد ساعت را تضمین می‌کنند.

 

کارخانه ساعت پیاژه Piaget

 

این کالیبر ۱۲ خطی به قطر ۸/۲۶ میلی‌متر ضربانی برابر فرکانس ۲۱َ۶۰۰ تناوب در ساعت (۳ هرتز) داشته و به وسیله چرخ لنگر پیچی تنظیم می‌شود. نوع ۸۵۰ پ با داشتن دو زیر صفحه ثانیه و اختلاف ساعت را نشان می‌دهد. نشانگر روز و شب که با نصف‌النهار مرکزی هماهنگ گشته اطلاعات کاملتری از وقت را در دسترس قرار می‌دهد.

پیاژه با کاربرد فنی سنتی، هنر نقاشی مینیاتور را پا بر جا نگه می‌دارد. میناگر مینای خام را ساییده و تمیز می‌نماید تا پودری با دانه‌های ریز به دست ﺁورده و ﺁن را با عصاره و روغن‌های نرم مخلوط نموده و رنگ‌های مختلفی را حصول کند. مینا به وسیله قلم‌مو به صورت لایه‌های نازک و پی در پی استعمال می‌شود که هر یک با حرارت دادن در فری با درجه حرارت ۸۰۰ حالت شیشه‌ای به خود می‌گیرد.

هر قطعه مینا کاری شده، نیاز به بیست بار حرارت دیدن در فر دارد و بدینسان مینا و رنگ‌های ﺁن خرابی ناپذیر می‌شوند.

پیاژه صاحب مهمترین کارگاه جواهرسازی ژنو می‌باشد. تمامی سنگ‌ها با دست تراشیده، میزان و مونتاژ می‌شوند. این امر در مورد الماس و سنگ‌های قیمتی دیگر نیز صدق می‌کند. به عنوان مثال رنگ الماس‌ها مطابق استانداردهای «D» و «G» بوده و خلوص ﺁن‌ها از استانداردهای «IF» و «VVS» پیروی می‌کند.

الماس‌ها طبق مقررات داخلی مربوط به معیارهای رنگ، اندازه، خلوص و قیراط به شدت کنترل می‌شوند. کارگاه پیاژه عضو شورای مسئولیت جواهرسازان و شورای جهانی الماس است که ضامن تولید الماس می‌باشد.

لیست فروشگاه های رسمی پیاژه

پیاژه بیش از ۸۰۰ بوتیک را در ۸۴ کشور جهان مستقر کرده ‌است. مهمترین بوتیک‌های ﺁن در قلب شهرهای بزرگ جای گرفته‌اند:

پیاژه پاریس – میدان واندوم: بوتیک پیاژه پاریس که در سا ل ۱۹۹۲ افتتاح شده در قلب لوکس پایتخت فرانسه جای گرفته‌است. – پیاژه موناکو – بوزﺁق بوتیک پیاژه موناکو در سال ۱۹۸۰ در خیابان بوزﺁق قرار گرفته ‌است.

پیاژه برلن – کورفورشتندام: از سال ۲۰۰۲ بوتیک پیاژه برلن در کورفورشتندام برلن مشغول به کار شده است.

پیاژه پالم بیچ – ساوت کانتری راود : پیاژه در پالم بیچ فلوریدا بوتیکی در کنار اقیانوس افتتاح کرده ‌است.

پیاژه میامی – کالینز اونیو: در قلب میامی پیاژه در خیابان کالینز واقع در مرکز شهر میامی مستقرشده‌است.

یاژه نیویورک – خیابان پنجم: پیاژه در مشهورترین خیابان نیویورک واقع در منهتن جای گرفته‌است.

پیاژه لاس وگاس – هتل پلاززو: بوتیک مستقر در پایتخت بازی سمبل گسترش پیاژه در سطح بین‌المللی می‌باشد.

 

 

 

 

پیاژه در طول تاریخچه خود جوایز متعددی دریافت کرده‌است:

– در سال ۲۰۰۰ هیئت داوران ساعت‌های پسیون جایزه ساعت سال را به مدل امپرادور اهدا نموده‌ است.

در مسابقه بزرگ ساعت سازی ژنو در سال ۲۰۰۲ ساعت مچی پیاژه ۱۹۶۷ جایزه بهترین -طراحی ساعت را به خود اختصاص داده و ساعت مچی ﺁلتیپلانو ایکس ال پاداش باریکترین ساعت را به سال ۲۰۰۳ از ﺁن خود نموده‌ است.

– در سال ۲۰۰۶ پیاژه با ارائه مدل لایم لایت پارتی در مسابقه بزرگ ساعت سازی ژنو برنده جایزه بهترین ساعت مچی جواهری زنان شده است.

مونتر به عنوان بهترین ساعت مچی سال ۲۰۰۷در قسمت کرونوگرافی انتخاب شده‌است.

مدل امپرادور در مسابقه (بهترین ساعت سال در خاورمیانه در سال ۲۰۰۷) که توسط مجله عالم الساعت – والمجاورت برگزار شده بود جایزه ساعت مچی مردانه سال ۲۰۰۷ را دریافت کرده‌است.

– ساعت مخفی لایم لایت پارتی از طرف مجله بلژیکی پسیون د مونتر به عنوان برترین ساعت زنانه سال ۲۰۰۷ انتخاب شده است.

در سال ۲۰۰۵ پیاژه جایزه بهترین جواهرساز را از آن خود کرده است. این جایزه به شاگردان با استعدادی که جهت اخذ دیپلم فدرال در این رشته تحصیل می‌کنند، اهدا شد. دوریان روکوردون نخستین دیپلمه‌ای بود که به گرفتن این جایزه نایل شد.

ساعت های جدید کمپانی پیاژه با طرح مبناهای مشهور شهر نیویورک

به تازگی شرکت پیاژه با هدف ادای احترام نسبت به ۱۲ بنای یادبود در نیویورک، ساعت هایی با طراحی جالب طراحی و تولید کرده است.

بر روی زمینه و صفحه این ساعت ها نمایی از ساختمان های معروف و مشهور شهر نیویورک حکاکی شده اند.

یکی از این نماد ها مجسمه آزادی می باشد.

این ساعت ها به صورت مکانیکی و با مکانیزم ۶۰۸P کار می کند.

صفحات این ساعت ها از حدد ۱۶۳ قطعه تشکیل شده اند که از این بین حدود ۲۷ قطعه جواهر می باشد.

هم اکنون تنها ۳ عدد از این ساعت ها برای فروش آماده شده اند.

 

 

منبع: اشرافی

برچسب ها : , , , , ,
دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×